هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر

بدون شک می‌توان ادعا کرد که ازمیر یکی از زیباترین شهرهایی است که هر گردشگری می‌تواند در تور ترکیه از آن بازدید کند. ازمیر دارای موقعیت ساحلی بوده و از تفریحات هیجان‌انگیز و آرامش بخش ساحلی و آبی متعددی برخوردار است. به همین دلیل بسیاری از افراد ازمیر را با طبیعت و سواحل زیبای آن می‌شناسند. اما نکته مهم این جا است که تور ازمیر علاوه بر تفریحات آبی به گردشگران این فرصت را می‌دهد تا بتوانند از جاذبه‌های گردشگری متعدد بسیاری در این شهر دیدن کرده و لذت ببرند. از جمله این تفریحات می‌توان به بازدید از مکان‌های تاریخی، رفتن به رستوران‌های شیک و دنج ازمیر، خرید، تفریحات شبانه و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. اگر قصد سفر به ازمیر را در سر دارید قبل از برنامه‌ریزی در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با هزینه‌ و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری ازمیر آشنا کنیم.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های گردشگری تاریخی ازمیر

یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید توریست‌ها مکان‌های تاریخی است. چرا که با بازدید از این جاها می‌توان با پیشینه و سبک معماری تاریخی مقصد گردشگری خود آشنا شد. خوشبختانه شهر ازمیر دارای بناهای باستانی شگفت‌انگیزی است که تماشای آن‌ها برای شما جذاب بوده و واقعاً جزو بهترین مکان‌ها برای بازدید هستند. از جمله این مکان‌ها به همراه هزینه و زمان بازدید عبارتند از:

آگورا ازمیر (Izmir Agora)

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در سفر به ازمیر باید انجام دهید بازدید از بنای باستانی واقع در مرکز شهر است. ازمیر آگورا که توسط محله‌های مسکونی در دامنه تپه، خیابان‌های شلوغ بازار و ساختمان‌های بلند تجاری احاطه شده است، از جمله چشم اندازهای زیبای شهر برای بومیان و گردشگران محسوب می‌شود. در داخل محوطه آگورا، ویرانه‌های یک بازار رومی / یونانی وجود دارد که شما را در زمان سیر خواهد داد. این مکان در گذشته یک ایستگاه مهم در جاده ابریشم بود

در بازدید از محله آگوا ازمیر می‌توانید از کانال‌های قدیمی آب ازمیر و طاق نماهای طبقه پایین بازار که قدمتی در حدود ۲ هزار سال دارند و هنوز دست نخورده باقی مانده‌اند دیدن کنید. این کانال‌ها در گذشته آب شیرین که بازار باستانی را تامین می‌کردند. نکته جالب اینکه هنوز از فواره‌های کانال‌ها شاهد بیرون آمدن آب هستیم. علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند به منطقه نمازگاه ازمیر رفته و از آنجا وارد محله تاریک ساری شوند. در همین محدوده آگوا ازمیر را مشاهده خواهید کرد.

 

دانستنی‌های مهم درباره ازمیر

ساعات مجاز برای بازدید: همه روزه از ساعت ۸:۳۰ صبح تا ۷ بعد از ظهر (در فصل تابستان) و ۸:۳۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر (در فصل زمستان)

هزینه بازدید: ۱۲ لیر ترکیه

 

شهر باستانی افسوس (Ephesus Old City)

شهر روم باستان افسوس از دیگر جاذبه‌های گردشگری تاریخی در ازمیر است که توانسته مورد توجه توریست‌های بسیاری واقع شود. افسوس زمانی یک ایستگاه بسیار محبوب در جاده ابریشم بود. تقریباً سالانه ۲ میلیون بازدیدکننده از شهر باستانی افسوس در سفر خود با تور ازمیر دیدن می‌کنند. این این شهر باستانی برخی آثار تاریخی و قدیمی به نمایش گذاشته شده‌اند که بازدید از آن‌ها برای علاقه‌مندان به تاریخ جذاب خواهد بود. به عنوان مثال کتابخانه سلسوس در افسوس حدود ۱۲ هزار طومار را در خود جای داده است. امروزه این کتابخانه بازسازی شده ولی توانسته سبک قدیمی خود را به همراه قطعه‌های تاریخی حفظ کند. شهر باستانی افسوس در منطقه آتاتورک ازمیر و در مسیر اوعور مومجو سوگی (Uğur Mumcu Sevgi) واقع شده است.

ساعات مجاز برای بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۶«۳۰ بعد از ظهر

قیمت بازدید: ۷۲ لیر

 

شهر باستانی آکروپلیس پرگامون (Pergamon Acropolis Old City)

بر فراز تپه‌ای مشرف به شهر مدرن برگاما، شهر یونانی باستانی آکروپولیس پرگامون،که در قرن دوم قبل از میلاد مقر قدرت بود، قرار دارد. این شهر باستانی دارای محرابی عظیم و بی‌نظیر با ستون‌های سر به فلک کشیده است. علاوه بر آن در آکروپلیس پرگامون یک تئاتر باستانی وجود دارد که می‌توان ادعا کرد این مکان شیب‌دارترین تئاتر باستانی جهان است که منظره‌ای منحصر به فرد را خلق کرده است. این شهر باستانی در منطقه همزلی سلیمانیه (Hamzalısüleymaniye) قرار دارد.

 

بهترین پارک‌های بازی و آبی ازمیر

ساعات مجاز برای بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر (در فصل زمستان) و ۸ صبح تا ۱۹ عصر (در فصل تابستان)

قیمت بازدید: ۲۰ لیر

 

هیراپولیس / پاموک کاله (Hierapolis / Pamukkale)

پاموک کاله یک شهرک آبگرم یونانی / رومی است که به دلیل دارا بودن تراس‌های تراورتن سفیدش که توسط چشمه‌های آب گرم طبیعی که از دامنه تپه سرازیر می‌شوند، در صدر فهرست جاذبه‌های گردشگری ازمیر قرار گرفته است. استخرهای پاموکاله هزاران سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرند و بازدید از آن آرزوی هر گردشگری می‌باشد. به طوری که بومیان و توریست‌ها استخرهای معدنی پاموک کاله را برای حمام کردن با آب‌های معدنی داغ به منظور تجربه آرامش و رهایی از هر گونه استرس و تنش انتخاب می‌کنند. هیراپولیس / پاموک کاله در منطقه دنیزلی قرار گرفته است.

ساعات مجاز بازدید: ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته امکان بازدید از پاموک کاله وجود دارد. اما موزه باستان شناسی هیراپولیس هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۲:۳۰ بعد از ظهر و ۱:۳۰ بعد از ظهر تا ۷ بعد از ظهر باز است.

هزینه بازدید: رایگان

 

هزینه و زمان بازدید از روستاها و بازارهای ازمیر

شهر ازمیر از جمله شهرهای نسبتا مدرن ترکیه است. با این حال علاقه‌مندان به سبک‌های سنتی نیز می‌توانند مکان‌های متعددی را برای بازدید و تفریح خود پیدا کنند. از جمله روستاها و بازارهای جذاب و دیدنی ازمیر برای بازدید گردشگران عبارتند از:

بازار کمرالتی (Kemaraltı Market)

اگر در تور ازمیر خود فرصت کافی برای گشت و گذار دارید بهتر است سری به بازار کمرالتی بزنید این بازار مکان بسیار منناسبی برای کسانی است که عاشق شلوغی و بازار گردی هستند. اغلب فروشندگان این بازار مهربان بوده و با روی خوش سعی می‌کنند تا اجناس خود را به توریست‌ها بفروشند. به طوری که فروشندگان نه تنها از صحبت کردن با شما خسته نخواهند شد بلکه با روی خوش از صحبت با شما استقبال خواهند کرد. از دیگر مزایای بازدید از بازار کمرالتی می‌توان به رستوران‌های ارزان قیمت اما خوشمزه موجود در این حوالی اشاره کرد. به طوری که می‌توانید شکم خود را در این بازار گردی با غذاهای چند لیری و خوشمزه ترکی سیر کنید. به منظور دستیابی به این بازار باید خود را به منطقه کوناک (Konak) و محله آنافرتالار (Anafartalar ) برسانید.

 

بهترین سایت‌های کمپینگ در ازمیر

ساعات مجاز برای بازدید: همه روزه از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب

قیمت بازدید: بازدید از این بازار رایگان بوده و در صورت تمایل به خرید باید هزینه مربوط به قیمت اجناس را پرداخت کنید.

 

خیابان‌های برگاما (Bergama Streets)

برای آشنایی با فرهنگ محلی ازمیر، هیچ چیز بهتر از گشت و گذار در کوچه پس کوچه‌های آن و گپ زدن با مردم محلی شهر نخواهد بود. یکی از بهترین مکان‌ها برای این منظور در تور ازمیر رفتن به سمت خیابان‌های برگاما است. در این خیابان شما می‌توانید ۱ الی ۲ ساعت از زمان خود را برای کاوش و آشنایی با سبک زندگی محلی مردم صرف کنید.

ساعات مجاز برای بازدید: هر ۲۴ ساعت شبانه روز، اما روشنایی صبح می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشای اطراف باشد.

قیمت بازدید: رایگان

 

روستای شیرینجه (Village of Şirince)

خیابان‌های باریک سیرینجه از جمله مکان‌های جادویی در ازمیر هستند که هر بیننده‌ای را به شدت مجذوب خود می‌کند. در بازدید از این روستا می‌توانید از خانه‌های قدیمی در حال فروپاشی دیدن کرده و عکس‌های فوق‌العاده‌ای را برای خود رقم بزنید. در مرکز این روستا، مغازه‌داران مهربان و صمیمی متعددی وجود دارند که به فروش محصولات صنایع دستی خود مشغول هستند. در این روستا تپه‌های مرتفعی نیز به چشم می‌خورند که چشم‌انداز زیبایی از منظره روستا را به نمایش می‌گذارند. اگر به بازدید از روستای شیرینجه در تور ازمیر رفتید حتما بالا رفتن از تپه‌های بلندروستا را امتحان کنید. چرا که با تماشای منظره پیش روی خود تصو خواهید کرد که گویا سفری در زمان را آغاز کرده‌اید. از دیگر جنبه‌های جذاب این روستا می‌توان به زنان مسن با لباس سنتی، طبخ نان در اجاق‌های سنگی طاقدار و ... اشاره کرد. پیشنهاد می‌دهیم برای کشف تمامی نقاط جذاب ساعات طولانی را در شیرینجه ازمیر سپری کنید.

ساعات مجاز برای بازدید: تمامی ایام هفته به صورت ۲۴ ساعت

قیمت بازدید: رایگان

 

برج ساعت ازمیر

برج ساعت که با نام Saat Kulesi در ازمیر شناخته می‌شود یکی از معروف‌ترین و مهم‌ترین مکان‌هایی است که هر گردشگری باید از آن بازدید کند. این بنای تاریخی در سال‌های اخیر به نمادی از شهر ازمیر از نظر گردشگران تبدیل شده است. گفته می‌شود برج ساعت در سال ۱۹۰۱ به طراحی یک معمار فرانسوی بنا شده است. برج ساعت ارتفاعی در حدود ۲۵ متر داشته و اطراف آن با ۴ عدد فواره زیبا تزیین شده است. اگر دوست دارید تا در مقابل معروف‌ترین بنای شهر ازمیر عکس یادگاری داشته باشید حتما بازدید از برج ساعت را در الویت‌های گردشگری خود قرار دهید.

 

تفریحاتی جذاب در تور ازمیر

ساعات مجاز برای بازدید: بازدید از بنای خارجی برج ساعت در تمامی روزها و در طول ۲۴ ساعت ممکن است. توصیه می‌کنیم حتما بعد از تاریک شدن هوا از این بنا دیدن کنید. چرا که نورپردازی‌های اطراف حالتی زیبا به آن بخشیده‌اند.

قیمت بازدید: رایگان

۰۳ بهمن ۱۴۰۰