بازدید از جاذبه‌های دیدنی اطراف ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
بازدید از جاذبه‌های دیدنی اطراف ازمیر

ازمیر به عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه در رده‌های بعد از استانبول و آنکارا واقع شده است. این شهر ساحلی دارای ویژگی‌ها و جاذبه‌های خوبی است که توانسته در سال‌های اخیر توجه صنعت گردشگری را به خود جذب کند. این شهر که در حاشیه دریای اژه قرار گرفته و دارای آب و هوای مدیترانه‌ای، شرایط تجاری مناسب، جاذبه‌های تاریخی و تفریحات ساحلی بوده و به نسبت استانبول و نکارا هم شرایط کاری خوبی دارد و هم هزینه‌ها به نسبت درآمد پایین‌تر است و این یعنی مردم آن از رفاه نسبی خوبی برخوردارند. با تمام شرایط خوبی که این شهر برای گردش و سیاحت به شما می‌دهد اما در اطراف نیز جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای وجود دارد که نباید در تور ازمیر کاوش و بازدیدشان را از دست بدهید.

 

آلاچاتی

آلاچاتی در سال‌های اخیر به مقصد گردشگری در حال رشد تور ترکیه تبدیل شده است. آلاچاتی که محله‌ای از چشمه است خانه یکی از مهم‌ترین مسیرهای موج سواری در جهان است. به علاوه اینجا دارای یک خانه سنگی سنتی، فروشگاه‌های زیبا، کافه‌های جذاب، کافه رستوران‌ها و زندگی شبانه پویا است. بنابراین، مرکزی است که گردشگران محلی در ماه‌های تابستان به طور مکرر از آن بازدید می‌کنند. در مرکز آلاکاتی دریا وجود ندارد. با این حال، این کانسپت با بوتیک هتل‌های سنگی خود در زمره جاهایی است که بهترین تجربه اقامتی را در ترکیه ارائه می‌دهد. هر یک از بوتیک هتل‌های آلاچاتی دارای امکانات مدرن بوده و همچنین آن‌ها روح و داستان خاص خود را دارند. تور آلاچاتی که از آسیاب‌های بادی شروع می‌شود، در خیابان کمال پاشا و محله Hacı Memiş ادامه می‌یابد. در این منطقه تعداد زیادی رستوران‌ها، کافه‌ها، بوتیک‌ها، کارگاه‌های طراحی و فروشگاه‌های سوغاتی وجود دارد. شما به راحتی می‌توانید با ماشین سواری ظرف یک ساعت به آلاچاتی برسید.

 

آشنایی با معروف‌ترین موزه‌های ازمیر

چشمه

چشمه و بدروم زمانی دو مقصد اصلی و مهم تابستانی در تور ترکیه بودند. اگرچه آلاچاتی گرایش خود را به چشمه از دست داده و به نوعی تبدیل به منطقه‌ای مستقل شده اما لازم به گفتن است که آلاچاتی بخشی از چشمه است. چشمه که در خط ساحلی ۲۹ کیلومتری قرار دارد، میزبان سواحل متعددی است که هر کدام دارای بافت منحصر به فرد، امکانات جذاب، زیبایی‌های تاریخی و طبیعی هستند. در این شهر باید حتما از بازار، اسکله تفریحی و قلعه تاریخی چشمه دیدن کنید. ساحل شهرت جهانی ایلیکا در چشمه با دریای کم عمق و ساحل شنی طلایی خود مکانی ایده‌آل برای خانواده‌هایی که با کودکان در سفر هستند، است. همچنین ییلدیزبورنو تجربه شنای فوق‌العاده‌ای را در نقطه‌ای که چشمه آب گرم به دریا می‌رسد، ارائه می‌دهد. سواحل Deliklikoy، Altinkum، Ciftlik، Diamond، Ildir و Sifne در تابستان مملو از جمعیت می‌شود. از چشمه تا ازمیر با ماشین یک ساعت طول می‌کشد.

اورلا

یکی از نزدیک ترین نقاط گریز به مرکز شهر ازمیر، اورلا است. این منطقه به خاطر Klazomenai، یکی از ۱۲ شهر ایونی شهرت بسیار زیادی دارد. تاریخچه این منطقه که به ۴۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد، یکی از نقاط مهم تجارت دریای مدیترانه نیز بوده است. در حفاری‌های منطقه آمفورهای روغن زیتون کشف شد. این امر ثابت می‌کند که روغن زیتون اورلا به نقاط مختلف جهان صادر می‌شده است. اگر می‌خواهید در مورد این سفر بزرگ روغن زیتون بدانید، از موزه روغن زیتون Köstem دیدن کنید.

اورلا در کنار دریا واقع شده و مردم ازمیر بیشتر ترجیح می‌دهد که صبحانه آخر هفته‌شان را آنجا بخورند. این شهر ۴۰ کیلومتر دورتر است و اتصال بزرگراه دسترسی به اورلا را آسان می‌کند. جشنواره کنگر فرنگی اورلا هر ساله در شهر اورلا برگزار می‌شود که دلیل آن شهرت کنگر فرنگی است. سواحل Kum Denizi، Güvendik، Altınköy و Demircili از جمله سواحل محبوب در اورلا هستند. شیرینی پرک معروف اورلا با گوشت چرخ کرده، سبزی، پنیر، بادمجان، سیب زمینی یا چدار در خمیر ترد شبیه به هات کیک پخته می‌شود. روستاهای بارباروس و بادملر اورلا از جمله مکان‌هایی هستند که در مسیر مورد بازدید قرار می‌گیرند.

 

بهترین هتل‌های ازمیر برای ماه عسل

کارابرون

کارابرون یکی از آرام‌ترین و خلوت‌ترین استراحتگاه‌های ازمیر است و در شبه جزیره‌ای با همین نام واقع شده است. کارابرون در زمستان‌ها ۱۰ هزار نفر جمعیت دارد، در حالی که در تابستان جمعیت آن ۵ برابر می‌شود، اما به اندازه سایر مقاصد محبوب تعطیلات شلوغ نیست. در کارابرون که دارای ده‌ها ساحل و خلیج بکر با دریای یخی و شفاف است، خلیج آکواریوم، خلیج بوقاباغی، سواحل Kaynarpinar، Mordoğan، Ayıbalığı و Ardiç از جمله مسیرهای گردشگران هستند. در ده‌ها روستای دو طرف شبه جزیره کارابرون از روش‌های سنتی برای کشاورزی استفاده می‌شود. برای کسانی که به اکوتوریسم علاقه دارند و می‌خواهند از روستاهای معمولی دریای اژه در ازمیر دیدن کنند، توقف‌های بی‌شماری در بزرگراه Karaburun-Ildır وجود دارد. گل نرگس که به نام شخصیت اساطیری نارسیسوس است، یکی از برندهای مهم شبه جزیره کارابرون است. اگر در فصل جمع آوری گل نرگس آمدید بوی گل را هرگز فراموش نخواهید کرد.

سفریحیصار

اولین سکونتگاه ترکیه در Cittaslow، سفریحیصار است. سفریحیصار همچنین به دلیل سواحل و توقفگاه‌های تاریخی و توریستی شهرت زیادی دارد و فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در خیابان‌های کالیچی گرفته شده. این خیابان‌ها مسکونی هستند که با دیوارهای سفید و گل‌های رنگارنگ به قاب عکس‌های زیبا جان می‌بخشند. بازار تولیدات محلی که هر یکشنبه در کالیچی برپا می‌شود، محلی است که در آن غذاهای خانگی و سبزیجات و میوه‌های ارگانیک این منطقه به فروش می‌رسد. شهر باستانی تئوس برای علاقه مندان به تاریخ در دسترس است. از سوی دیگر سواحل آکوم و آکارکا عاشقان دریا را به خود جذب می‌کند. همچنین می‌توانید با کشتی از Teos Marina به ساموس این جزیره زیبای یونان دیدن کنید. سفریحصار ۴۵ دقیقه با ازمیر فاصله دارد.

 

بهترین پارک‌های بازی و آبی ازمیر

سلجوق

یکی از مهم‌ترین شهرهای باستانی ترکیه سلجوق، شهر باستانی افسوس است. موزه سلجوق افسوس و معبد آرتمیس دو مورد از ۷ عجایب دنیای باستان هستند. همچنین مسجد ایسابی که یکی از زیباترین مساجد دوره شاهزادگان است، در اینجا وجود دارد. علاوه بر آن‌ها، مسیرهای گردشگری مذهبی مهمی مانند بنای یادبود سنت جان که برای مسیحیان اهمیت زیادی دارد و خانه مریم مقدس در مسیر زیارتی مسیحیان در این منطقه واقع شده‌اند. در نهایت، قلعه سلجوق از جمله مکان‌هایی است که در این منطقه دیده می شود. سلجوق تا ازمیر ۱ ساعت فاصله است.

شیرینچه

این روستا سالهاست که در مسیر تعطیلات آخر هفته ازمیر قرار دارد. شیرینچه به خاطر بوتیک هتل‌های زیبا، نوشیدنی‌های میوه‌ای، دهکده ریاضیات نسین، مدرسه تئاتر و عمارت نیسانیان به شهرت رسیده است. همچنین تولید زیتون و میوه بخش مهمی از اقتصاد مردم این روستا است که به گردشگری نیز اشتغال دارند. در حین سفر در خیابان‌های شیرینچه می‌توانید قهوه ترکی را که در شن و ماسه جوش آمده بچشید. این روستا تا ازمیر ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

 

تفریحاتی جذاب در تور ازمیر

بیرگی

بیرگی در دوره شاهزاده‌ها پایتخت شاهزاده آیدینوگولاری بود. اکنون محله‌ای از منطقه اودمیش ازمیر است. بیرگی توانسته به آثار عثمانی و تاریخی از دوره شاهزادگان تا به امروز برسد. به شما فرصتی برای این که بتوانید زندگی روستایی سنت‌های دریای اژه را تجربه کنید، می‌دهد. در بیرگی که در زیر سایه درختان چنار و درختان گردو چند صد ساله قرار دارد، مهم‌ترین نمایندگان سنت معماری عثمانی، عمارت چاکیراغا، مسجد آیدین اوغلو مهمت بیگ خودنمایی می‌کند در حالی که خانه‌های چوبی در خیابان‌ها از مکان‌های دیدنی این محله محسوب می‌شود. اینجا ۱.۵ ساعت با ازمیر فاصله دارد.

دیکیلی

دیکیلی شمالی‌ترین ناحیه ازمیر در ساحل دریای اژه است. در منطقه‌ای که به عنوان زیباترین غروب خورشید شناخته می‌شود، خط ساحلی ۴۰ کیلومتری از شمال به جنوب وجود دارد. دیکیلی یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تعطیلات در دریای اژه شمالی است که همگی توسط سواحل با پرچم آبی و تمیز احاطه شده‌اند. روستای بادملی دیکیل و جزیره کلم مکان‌های مورد علاقه برای تورهای روزانه قایق سواری با خلیج‌های فیروزه‌ای هستند. سواحل Denizköy، Hayıtlı و Çandarlı از جمله نقاطی هستند که بین توریست‌ها محبوب بوده و ارزش رفتن و کاوش را دارد. همچنین چاندارلی با خرابه‌های تاریخی ارزشمند یکی دیگر از جاهایی است که باید در اینجا کشف شود.

 

مسجد حصار، مسجد باشکوه ازمیر

برگاما

برگاما یک سایت میراث جهانی یونسکو با منظر فرهنگی چندلایه است که در جغرافیایی قرار دارد که میزبان بسیاری از اولین‌های جهان است. ویرانه‌های اصلی محراب زئوس در شهر باستانی پرگامون و تئاتری که شیب‌دارترین تئاتر باستانی جهان محسوب می‌شود در شهر باستانی پرگامون قرار دارد. به علاوه شما می‌توانید با تله کابین به شهر باستانی بروید و تجربه متفاوت و جذابی را کسب کنید و فرصت تماشای عظمتی نفسگیر را از زاویه بالا داشته باشید. برگاما ۱.۵ ساعت با مرکز شهر ازمیر فاصله دارد.

فوچا

نام فوچا از فوک‌های مدیترانه‌ای گرفته شده است. این شهر در شمال ازمیر و در ۶۰ کیلومتری مرکز شهر واقع شده است. در خط ساحلی که خانه‌های سنگی قرار دارد، می‌توانید ردپای زندگی آرام و به دور از تنش را مشاهده کنید. فوچا یکی از معدود سکونتگاه‌هایی است که تا همین اواخر از رادار گردشگری ترکیه بیرون مانده بود و اخیرا صنعت گردشگری در آن آغاز به کار کرده است. سواحل فوچا، جایی که اکثریت مردم با گردشگری، دریانوردی و کشاورزی زندگی می‌کنند، سواحل و خلیج‌های تمیزی را در خود جای داده‌اند. در مسیر مرکز منطقه فوچا و ینی فوچا، خلیج‌های زیبایی قرار دارد که شما را خیره به خود می‌کنند. روستای کوزبیلی فوچا به خاطر قهوه دیبک معروف است. اگر به فوچا می‌روید، در کوزبیلی توقف کنید. همچنین وقتی به ساحل فوچا می‌روید، طعم بستنی کرت نظمی آبی را فراموش نکنید. این منطقه از ازمیر ۱ ساعت فاصله است.

 

معرفی ۱۴ رستوران برتر ازمیر

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران