آشنایی با ۱۲ نقطه دیدنی ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
آشنایی با ۱۲ نقطه دیدنی ازمیر

ازمیر شهری ساحلی و زیبا و سومین شهر بزرگ ترکیه است که به واسطه داشتن جاهای تاریخی زیبا، جاذبه‌های دیدنی و دانشگاه‌ها حال و هوایی فعال و پویا داشته و مسافرانی از سراسر دنیا را به خود جذب می‌کند. به علاوه این شهر که در حاشیه دریای اژه قرار گرفته مقصدی ساحلی و محبوب برای ساحل دوستان در سراسر فصل گرم سال محسوب می‌شود. با تمامی این ویژگی‌های قابل توجه تور ازمیر به خاطر شهرت استانبول و آنتالیا در رده‌های بعدی تور ترکیه قرار گرفته است. اگر قرار باشد به ازمیر سفر کنید باید چه جاهایی در فهرست گردشی خود داشته باشید؟

 

۱- آگورا

آگورا مکانی رومی و باستانی است که بین خیابان‌های کمراتی و دامنه تپه ازمیر قرار گرفته است. این نقطه تاریخی نگاهی اجمالی از تاریخ هشتاد و پنج ساله این منطقه زمانی که به نام Smyrna شناخته می‌شد ارائه می‌دهد. متاسفانه اینجا در سال ۱۷۸ پس از میلاد در اثر زلزله ویران شد، اما بعدا به دستور مارکوس اورلیوس امپراتور روم، بازسازی شد. با وجود ستون‌ها و طاقی‌های عظیم سنگین شکوه بازارهای دوران کهن در ذهن‌تان نقش خواهد بست. آگورا از جاهای تاریخی و برجسته شهر است که باید در بازدید از آن حتما دوربین همراه داشته باشید.

هزینه بازدید: ۵ لیر

 

۲- افسوس

اگر به دنبال یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید در ازمیر هستید، افسوس باید بهترین انتخاب شما باشد. این یک بندر و شهر روم باستان است که مردم برای تجارت میوه‌ها و ادویه‌های عجیب و غریب به آن سفر می‌کردند نقش مهمی در گسترش مسیحیت در قرن اول داشت. این مکان دارای بزرگترین مجموعه خرابه‌های معماری رومی در شرق مدیترانه است که از چنین مخزن غنی تنها ۱۵ درصد باقی مانده و مابقی به خاک تبدیل شده است.

 

برترین فعالیت‌ها در سفر به ازمیر

آدرس: Atatürk, Uğur Mumcu Sevgi Yolu, 35920 Selçuk/İzmir, Turkey

زمان بازدید: ۸ صبح الی ۱۸:۳۰

 

۳- آکروپلیس پرگامون

اگر فردی علاقه‌مند به تاریخ و داستان‌های تاریخی هستید اینجا یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی ازمیر و آنکارا محسوب می‌شود. آکروپولیس از ویرانه‌های یک سازه باستانی تشکیل شده که اکنون فقط ستون‌های آن باقی مانده و بقیه سازه در موزه پرگامون قرار گرفته و جدای از این، آکروپولیس پرگامون یک تئاتر قدیمی نیز دارد که درست در لبه صخره واقع شده و منظره‌ای بی‌نهایت زیبا را ارائه می‌دهد.

آدرس: Hamsa Suleymaniye, 35700 Bergama/ Izmir, Turkey.

هزینه ورودی: ۲۰ لیر

زمان بازدید: ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر در زمستان و ۸ صبح تا ۷ بعد از ظهر در تابستان

 

۴- بازار کمرالتی

اینجا با فرصت‌هایی برای خرید و پیدا کردن سوغاتی محل مورد علاقه علاقه مندان به خرید است. مردم محلی و گردشگران به خاطر لوازم متنوع و قیمت مناسب این بازار زحمت در گردش و کاوش را به خود می‌دهند. قدمت این بازار به قرن هفدهم بازمی‌گردد و دارای مغازه‌های متنوع و جاهای مختلفی مثل غذاخوری‌ها، مغازه‌ها، مساجد، کارگاه‌های صنعت‌گران، باغ‌های چای، قهوه‌خانه‌ها و کنیسه‌ها است. همچنین حیاط‌های مخفی، مکان‌های عبادت تاریخی و کاروانسراهای بزرگ را در خود جای داده است که در صورت احساس خستگی می‌توانید در آن‌ها استراحت کرده و انرژی خود را بازیابی کنید. توجه داشته باشید که بهتر است شب را در این اطراف پرسه نزنید.

 

سفری به ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

آدرس: Anafartalar Cd, Izmir 35250, Turkey

 

۵- آلاکاتی

این شهر ساحلی که در شبه جزیره چشمه ترکیه قرار دارد، در بین گردشگران بسیار محبوب است. در اینجا شما می‌توانید ترکیبی از همه چیزهای قدیمی و مجلل را با هم ببینید به طوری که این مقصد دیدنی در فهرست ۱۰ جاذبه برتر ازمیر قرار گرفته است. اما بزرگ‌ترین جاذبه شهر احتمالاً مرکز ورزشی Alacati Marina در جنوب است که به خاطر بادهای شدیدی که می‌وزد و موج‌های قوی ایجاد می‌کند بین موج سواران محبوبیت زیادی داشته و تعداد زیادی از آن‌ها را به سمت خود جذب می‌کند.

بهترین زمان برای بازدید: آوریل تا مه یا سپتامبر تا اکتبر

 

۶- پارک حیات وحش ازمیر

پارک حیات وحش ازمیر که توسط درختان سرسبز و گل های زیبا احاطه شده است، یکی از بهترین مکان‌های دیدنی در ازمیر برای علاقه مندان به حیات وحش و همچنین دوستداران طبیعت است. این باغ وحش در حدود ۴۲۵ هزار متر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگ‌ترین باغ وحش های ازمیر محسوب می‌شود. در اینجا می‌توانید کمیاب‌ترین گونه‌های پرندگان، گیاهان نادر و حیوانات گرمسیری را از نزدیک ببینید. حیوانات اینجا مانند سایر باغ وحش‌ها در قفس نبوده و آزادانه در زیستگاه طبیعی خود سرگردان هستند. در این باغ وحش حدود پانزده هزار حیوان از صد و بیست گونه مختلف مانند گورخر، آهو، شیر، ببر، میمون، غزال، اسب آبی، شتر و شترمرغ زندگی می‌کنند. همچنین یک مکان عالی برای پیک نیک و یک استراحت عالی در آخر هفته است که می‌توانید به خوبی با حیوانات و پرندگان ارتباط برقرار کنید.

آدرس: Tuzla, Ahmet Piriştina Cd. No 3, 35620 Çiğli/İzmir, Turkey

زمان بازدید: از ساعت ۹ صبح تا ۵ بعد از ظهر

 

۷- اسکله کوناک

کوناک یک اسکله زیبای ساحلی است که با داشتن مجموعه متنوعی از غذاخوری‌ها، مغازه‌ها و غرفه‌های خرید و سینما تبدیل به یکی از جاذبه‌های شهر شده تا بازدیدکنندگان را در طول روز سرگرم کند. در حال حاضر این اسکله به مرکز سرگرمی اصلی شهر تبدیل شده که در آن می‌توانید انواع فعالیت‌های ماجرایی مانند تماشای کنسرت، خوردن تنقلات و تهیه سوغاتی برای عزیزان خود را انجام دهید. این بنا که امروزه به شهرت و محبوبیت رسیده توسط معمار معروف گوستاو ایفل طراحی شده است.

 

بهترین سایت‌های کمپینگ در ازمیر

آدرس: Konak Mahallesi, Pier AVM, Atatürk Cd. No:19, 35260 Konak/İzmir, Turkey.

زمان بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۰ شب

 

۸- کلیسای سنت پلیکارپ

کلیسای سنت پولیکارپ قدیمی‌ترین مکان عبادت مسیحی فعال در ازمیر است که به نام اولین اسقف اسمیرنا، سنت پلیکارپ نامگذاری شده است. این کلیسای قرن نوزدهمی به عنوان مرکز اصلی اسقف کاتولیک عمل می‌کند و یکی از بهترین نمونه‌های معماری عثمانی است. در سال ۱۹۲۲ کلیسا به دلیل آتش سوزی به کلی ویران شد، اما در قرن نوزدهم توسط یک معمار محلی بازسازی شد که جذابیت از دست رفته آن بازگردانده شد. دیوارهای کلیسا با نقاشی‌های دیواری تزئین شده که ترکیب رنگ و طرح زیبای آن‌ها تحسین برانگیز هستند. لوسترهای زیادی که از طاق‌های کلیسا آویزان هستند بیشتر آن را به منظره‌ای دوست داشتنی تبدیل کرده‌اند.

آدرس: Akdeniz, Necati Bey Blvd. No. 2/A, 35210 Konak/İzmir, Turkey.

زمان بازدید: ۳ تا ۵ بعد از ظهر

 

۹- یادبود آتاتورک

بنای آتاتورک یک یادبود جنگی است که به بنیانگذار ترکیه مدرن، مصطفی کمال آتاتورک تقدیم شده است. این میدان به عنوان میدان جمهوری در ازمیر در نظر گرفته می شود که مردم از سراسر جهان برای ادای احترام به مصطفی کمال آتاتورک از آن دیدن می‌کنند. پایه مجسمه با استفاده از سنگ مرمر قرمز ساخته شده است که ظاهر بسیار جذابی به آن بخشیده است در حالی که بقیه قسمت‌ها برنزی است. همچنین می‌توانید نقش برجسته‌هایی را بر روی پایه مجسمه مشاهده کنید که صحنه‌های جنگ را به تصویر کشیده‌اند و چند نقل قول در قسمت جلوی سنگ مرمر پایه آن نوشته شده است.

آدرس: Akdeniz, Cumhuriyet Blv No:3, 35210 Konak/İzmir, Turkey.

 

۱۰- کوه کادیفکاله

کوه کادیفکاله تپه‌ای زیبا در منطقه شهری ازمیر است که قدیمی‌ترین قلعه ازمیر بر روی آن ساخته شده است. بر اساس افسانه‌ها، اعتقاد بر این است که اسکندر مقدونی این نقطه را برای ساختن قلعه انتخاب کرده و از آن زمان به بعد، به یکی از نقاط دیدنی ازمیر تبدیل شده است. کوه Kadifekale منظره‌ای عالی از شهر و خلیج ازمیر ارائه می‌دهد و تعداد کمی از دستفروشان نیز برای فروش محصولات محلی به اینجا مراجعه می‌کنند. در اینجا می‌توانید دروازه قلعه، برج مراقبت، آب انبارهای رومی و دیوارهای عظیم قلعه را تماشا کنید. این واقعا گواه تاریخ غنی و فرهنگ باشکوه ازمیر است و گردشگران را در زیبایی‌های باشکوه آن غرق می‌کند.

آدرس: Konak metropolitan district, İzmir, Turkey.

 

۱۱- موزه تاریخ و هنر ازمیر

موزه تاریخ و هنر ازمیر بالاترین جایگاه را در میان فهرست ۱۲ مکان برتر برای بازدید در ازمیر به خود اختصاص داده است. این موزه در سه غرفه گسترده شده که غنی‌ترین مخازن آثار باستانی و مجسمه‌های یونانی را در خود جای داده است. در غرفه مجسمه‌های این موزه شاهکارهایی از میلتوس، سئوس، اسمیرنا و پرگامون به نمایش گذاشته شده است. غرفه سرامیک و اشیای قیمتی دارای سکه‌های قدیمی، جواهرات و گلدان‌هایی است که با برچسب انگلیسی نمایش داده می شوند. همچنین می‌توانید مجسمه خدای رودخانه Kaistros و مجسمه شگفت‌انگیز استلی از Tralleis را پیدا کنید.

 

تفریحاتی جذاب در تور ازمیر

آدرس: Mimar Sinan, Kültür Park Fuar Alanı İçi, 35220 Konak/İzmir, Turkey.

زمان بازدید: ۸ صبح تا ۱۶:۴۵ بعد از ظهر

هزینه ورودی: برای هر نفر ۳ لیر

 

۱۲- کوردون

کوردون یک خط ساحلی نمادین در کنار دریا است که از اسکله کوناک تا میدان شلوغ کوناک امتداد یافته و بسیار مورد توجه بازدیدکننندگان قرار گرفته است. این مکان با مسیرهای پیاده روی، کافه‌ها و رستوران‌ها پر شده و منظره‌ای عالی از غروب خورشید را ارائه می‌دهد. می‌توانید در جاده‌های عریض قدم بزنید یا در یک کافه خیابانی قهوه یا نوشیدنی ترکی بنوشید و بوی ملایم دریا را به ریه‌هایتان بکشید. شما همچنین می‌توانید از چشم انداز باشکوه این خط ساحلی کنار دریا لذت ببرید یا سفری به یاد ماندنی را با گاری سنتی تجربه کنید. مجموعه وسیعی از موزه‌ها مانند موزه آتاتورک و مرکز هنری آرکاس نیز در اینجا قرار دارند که داستان‌های تاریخ غنی ازمیر را بازگو می‌کنند. همچنین می‌توانید در اینجا یک دوچرخه کرایه کنید تا سفری خوش‌منظره به این تفرجگاه نمادین کنار دریا داشته باشید. در واقع این خطه ساحلی ماجراجویانه هر چیزی که بخواهید را در اختیار شما قرار خواهد داد.

آدرس: Alsancak, Kıbrıs Şehitleri Caddesi, 1479. Sk. A D:No:10, 35220 Konak/İzmir, Turkey.

زمان بازدید: ۷ صبح تا ۸ بعد از ظهر

۲۱ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران