تفریحاتی جذاب در تور ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
تفریحاتی جذاب در تور ازمیر

شهر ازمیر به عنوان سومین شهر بزرگ ترکیه شناخته شده و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. موقعیت این شهر زیبا و مکان‌های متنوع تاریخی و دیدنی آن سبب شده تا سالانه توریست‌های بسیاری از سرتاسر دنیا تور ازمیر را به عنوان برنامه سفر خود انتخاب کنند. اگر شما نیز دوست دارید تا از دومین بندر بزرگ ترکیه دیدن کرده و لحظات به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید در این مقاله همراه ما باشید تا شما را با تفریحاتی که در این سفر می‌توان تجربه کرد آشنا کنیم.

 

تفریح در پارک آبی ازمیر

یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی که می‌توان در تور ازمیر تجربه کرد رفتن به پارک آبی این شهر است. پارک آبی ازمیر مکانی هیجان‌انگیز برای تمامی افراد بوده و گردشگران با هر گروه سنی می‌توانند به آنجا رفته و یک روز متفاوت را برای خود و خانواده رقم بزنند. در پارک آبی ازمیر می‌توان بخش‌های متفاوتی از قبیل بازی‌های آبی، رودخانه‌ها، استخرهای بزرگ، جکوزی، سیاه چاله، قایق سواری، سرسره‌های شیب‌دار و هیجان‌انگیز و … را مشاهده کرد.

همچنین در پارک آبی ازمیر قسمت جداگانه‌ای برای کودکان تعبیه شده تا والدین بتوانند با خیال راحت به تفریح در این مکان بپردازند. از دیگر بخش‌های جذاب این محل دلفیناریوم است. در این بخش حیوانات جذاب دریایی از قبیل دلفین، شیر دریایی، گربه دریایی و گراز دریایی وجود داشته و نمایش‌های جذابی را برای علاقه‌مندان اجرا می‌کنند. پس اگر عاشق هیجان و تفریحات آبی هستید رفتن به پارک آبی ازمیر را در طول سفر خود به این شهر هرگز فراموش نکنید.

 

تفریح در پیست اسکی بزداگ ازمیر

از دیگر تفریحاتی که می‌توان در تور ازمیر تجربه کرد اسکی در پیست اسکی بزداگ است. در این مکان هر آنچه که برای اسکی کردن نیاز است تعبیه شده است. بزداگ کوهی به ارتفاع ۲۱۶۰ متر می‌باشد که برای بالا رفتن از آن chairlift وجود دارد. این مسیر نیازمند زمانی در حدود ۲ ساعت و نیم می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند از اوایل آبان‌ ماه به این مکان رفته و از کوه‌های پوشیده از برف بزداگ لذت ببرند.

 

گردش ۴۸ ساعته در ازمیر

 

بازدید از پارک فرهنگ ازمیر

پارک فرهنگ ازمیر یکی از مهم‌ترین پارک‌های این شهر محسوب می‌شود. چرا که می‌توان در آن از بخش‌های متنوعی نظیر باغ وحش، رستوران و باغ‌های آرام و دنجی دیدن کرد. همچنین یک موزه‌ تاریخ و هنر در پارک فرهنگ ازمیر قرار دارد که علاقه‌مندان به موزه می‌توانند از آن بازدید کرده و لحظات خوبی را در دل فرهنگ و هنر این شهر ثبت کنند. از دیگر لحظات خوشی که در پارک فرهنگ ازمیر می‌توان تجربه کرد شرکت در فستیوال‌ بین‌المللی موسیقی ازمیر است که از اواسط ژوئن تا اواسط جولای در این مکان برگزار می‌شود.

 

لذت شنا و تفریح در سواحل ازمیر

نمی‌توان از تفریحات تور ازمیر صحبت کرد ولی نامی از شنا و تفریح در سواحل زیبای آن نبرد. ازمیر دومین شهر بزرگ بندری ترکیه بعد از استانبول است. به همین دلیل سواحل زیبا و دیدنی بسیاری در آن وجود دارند که رفتن به آن‌ها لذت سفر به ازمیر را دوچندان می‌کند. سواحل ازمیر تقریبا از ماه آوریل تا میانه‌های ژوئن در بهترین زمان خود برای شنا و تفریح مسافران قرار می‌گیرند. از جمله معروف‌ترین ساحل‌هایی که در این شهر زیبای ترکیه می‌توان پیدا کرد عبارتند از:

  • ساحل فوکا (Foca)
  • ساحل دیکیلی (Dikili)
  • ساحل چشمه (Cesme)
  • ساحل پیرلانتا (Pirlanta)
  • ساحل آنتینکوم (Altinkum)
  • ساحل لیکا (Ilica)

 

چرا ازمیر به مروارید اژه معروف است

 

تفریحات شبانه در ازمیر

ازمیر شهری زنده و پرشور و هیجان در کشور ترکیه محسوب می‌شود. به طوری که در هر ساعت از شبانه‌روز می‌توانید تفریحات جذاب و هیجان‌انگیزی در این شهر پیدا کنید. به خصوص در فصل تابستان تفریحات شبانه با شور و هیجان دو چندانی در خیابان‌های شهر جریان دارند. پس اگر اهل موسیقی و رقص هستید و تور ازمیر را برای سفر خود انتخاب کرده‌اید در مسیر درستی قرار دارید. شما با هر علاقه و سلیقه‌ای که باشید می‌توانید در نیمه‌های شب به خیابان‌های ازمیر رفته و لحظات شاد و به یادماندنی را تجربه کنید.

از جمله معروف‌ترین محدوده‌های شهری برای لذت بردن از تفریحات شبانه در ازمیر می‌توان به کوناک، کمرآلتی، آلسانجاک و باسمانه واقع در مرکز شهر و همچنین بورنُوا و کارشی یاکا واقع در نزدیکی‌های مرکز شهر اشاره کرد. در این محدوده‌ها می‌توان کلاب‌های شبانه، رستوران‌هایی با موسیقی زنده، میخانه، بار، کافه و بار هتل‌هایی را پیدا کرد.

۰۸ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران