سفری جذاب برای کودکان در تور ازمیر

جاذبه‌های گردشگری ازمیر
سفری جذاب برای کودکان در تور ازمیر

تا اینجا هر چه اطلاعات درباره تور ازمیر به شما دادیم حول محول فعالیت‌های اساسی و رستوران‌ها و اطلاعات کلی شهر بوده است. در حالی که ازمیر با در ساحل دریای اژه واقع شده و دارای آب و هوای مدیترانه‌ای و فرصت‌های گشت و گذار بی‌شماری است، خانواده‌ها برای سفر به آن برنامه ریزی می‌کنند. شاید اول از خودتان بپرسید این شهر برای بچه‌ها چه امکانی دارد و چه جاهایی را می‌توان برای گردشی مخصوص کودکان در نظر گرفت. در کنار سواحل زیبای ازمیر، جاذبه‌های دیدنی و تاریخی و طبیعی، ازمیر دارای امکانات دوست داشتنی و جذابی برای کودکان است که اوقات خوبی را هم برای آن‌ها و هم برای بزرگسالانی که آن‌ها را همراهی می‌کنند رقم می‌زند بنابراین اگر برای رفتن به سفری خانوادگی به ازمیر تردید دارید در ادامه همراه ما باشید.

 

ساحل پیرلانتا

یکی از بهترین کارها در مقاصد ساحلی رفتن به ساحل و تفریح و استراحت، و صرف وقت بر روی شن‌های نرم و داغ است. ساحل پیرلانتا که در فاصله‌ای در حومه ازمیر واقع شده، یکی از بهترین جاها برای وقت گذراندن بر روی ساحل است. این ساحل دارای ماسه‌های نرم و آبی کم عمق و آرام است که به ندرت مواج می‌شود به همین دلیل می‌توانید با خیالی راحت بر روی ماسه دراز بکشید و در حالی که بچه‌ها را تماشا می‌کنید اجازه دهید که به شن بازی و آب بازی در کنار دریا مشغول شوند. به علاوه از آنجایی که این ساحلی بزرگ و وسیع است، حتی در زمان‌های شلوغی هم جایی برای همه دارد چه برسد به روزی عادی که می‌توانید حریم خودتان را داشته باشید و روزی عالی و رضایتبخش را در کنار هم تجربه کنید. در کنار بچه‌ها شنا کنید، قدم بزنید، بادبادک هوا دهید و قلعه‌های شنی بسازید. این قطعا روزی به یادماندنی برای همه اعضای خانواده خواهد بود.

موزه اسباب بازی عمران بارادان ازمیر

این موزه که بعد از موزه استانبول دومین موزه اسباب بازی ترکیه محسوب می‌شود با همکاری شهرداری کوناک و خانم عمران بارادان، هنرمند مشهور سرامیک ترکیه‌ای در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. این هنرمند تمام اسباب بازی‌ها و نقاشی‌های بچه‌های با استعداد را در قالب نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته است. به پاس زحمات این هنرمند نام موزه نیز به نام او در آمده است. همچنین سونای آکین، شاعر و نویسنده ترکی که بنیانگذار موزه اسباب بازی‌های استانبول است هم در برپایی این موزه مشارکت داشته است. در این موزه حدود هزار قطعه از انواع اسباب بازی‌ها شامل سربازان کوچک، اسب‌های مینیاتوری، ماشین‌های اسباب بازی، اسباب بازی‌های چوبی و پلاستیکی، کشتی‌ها و بسیاری اسباب بازی‌های نوستالژی دیگر که قدمت آن‌ها به دهه ۱۸۶۰ برمی‌گردد به نمایش درآمده‌اند. این در حالی است که حیاط موزه با مجسمه‌های جذابی از اسمورف‌ها، توییتی، تام و جری، میکی ماوس، پینوکیو و برخی از شخصیت‌های ترکی خود به تنهایی سرگرم کننده است. رفتن به موزه نه تنها برای بچه‌ها بلکه با حال و هوای نوستالژی که دارد برای بزرگسالان هم سرگرم کننده خواهد بود.

 

هزینه و زمان بازدید از جاذبه‌های ازمیر

پارک حیات وحش ازمیر

یکی از اساسی‌ترین و اولین جاهایی که در هر جای دنیا باید با بچه‌ها بروید باغ وحش‌ها هستند که ازمیر نیز از این قائده مستثنی نیست. این باغ وحش که در مساحتی حدود ۴۲۵ هزار مترمربعی گسترده و با انبوهی از درختان احاطه شده یکی از بهترین جاها برای گشت و گذاری خانوادگی است. این باغ وحش که حالا به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری ازمیر تبدیل شده سالانه میزبان حدود ۹۰۰ هزار گردشگر و بازدیدکننده می‌شود که از زمان بازگشایی تا آمار سال ۲۰۱۸ نزدیک به ۹ میلیون بازدیدکننده داشته است. این پارک در سال ۲۰۰۶ ساخته شد و تا دو سال به مرحله بهره برداری و افتتاح رسید. این پارک که ۴۲۵ هزار متر مربع وسعت دارد حالا محل زندگی بیش از ۲۶۰۰ حیوان بوده و بیش از ۱۳۸ گونه جانوری بوده و بیش از ۲۵۰ گونه گیاهی در محوطه باغ و فضای سبز آن زندگی می‌کنند. این باغ وحش که از سبک سنتی خارج شده امکان تماشای حیواناتی مثل فیل‌ها، زرافه‌ها و شیرها را به شما می‌دهد در حالی که آزادانه در محیط شبیه سازی شده جنگلی قدم می‌زند و به این طرف و آن طرف می‌روند.

به علاوه این باغ وحش دارای قسمتی برای برکه کروکدیل‌ها، محوطه طاووس‌ها و همچنین باغ پرندگان هم هستند که امکان بازدید از انواع حیوانات برای شما و فرزندان‌تان فراهم می‌آورد.

پارک جنگلی کنت ازمیر

یکی از جاذبه‌های دوست داشتنی برای طبیعت دوستان و افراد ماجراجو رفتن به پارک‌های جنگلی و گشت و گذار در آن‌ها است. پارک جنگلی ازمیر منطقه‌ای وسیع با امکانات توریستی است که بازدیدکنندگان زیادی را به سمت خود می‌کشاند. شما می‌توانید با اعضای خانواده‌تان به این پارک جنگلی بروید و در مسیرهای طبیعی پیاده روی کنید و برخی از حیوانات ساکن مثل پرندگان و سنجاب‌ها را ببینید. به علاوه اگر اهل کمپ و پیک نیک هستید پس لوازم لازم و ضروری جمع کنید و صبح زود راهی این منطقه جنگلی شوید، بساط‌تان را پهن کنید و تا عصر در طبیعتی جذاب و سرسبز روح‌تان را جلا دهید. برای بچه‌های این دوره که در بین ساختمان‌های فولادی و خیابان‌های سنگی گیر افتاده‌اند رفتن به قبیل جاها به شدت آرامش بخش است. شما می‌توانید بچه‌ها را به زمین بازی ببرید تا از امکانات شهری استفاده کنند یا با پیاده روی به سمت لبه‌های مرتفع بروید و از تماشای مناظر پانورامای جذاب لذت ببرید. در سراسر این پارک امکانات مختلفی برای خانواده‌ها اعم از بزرگ‌ترها و بچه‌ها در نظر گرفته شده لذت گردش در اینجا را دوچندان می‌کنند. در پایان روز با تخلیه انرژی‌های ذخیره شده و روحیه‌ای بالا به محل اقامتتان برگردید و استراحت کنید.

 

برترین فعالیت‌ها در سفر به ازمیر

شهر بازی لوناپارک ازمیر

ولی اگر مدت کمی در ازمیر هستید و ترجیح می‌دهید به جای رفتن به جنگل در قسمت‌های مدرن‌تر وقت بگذرانید شهر بازی لونا پارک ازمیر انتخابی فوق‌العاده برای گردشی خانوادگی با بچه‌ها خواهد بود. اگرچه ازمیر دارای مناطق بازی و پارک‌های آبی جذابی است که می‌توان به هر کدام که نزدیک‌تر بودید و یا دوست داشتید بروید ولی بی‌شک پارک تفریحی لونا پارک از دیگران بهتر است. در این مجموعه تعدادی کافه و فست فود، سواری‌های هیجان انگیز و چرخ و فلک بزرگ، تفریحات مختلف برای تمامی سنین و فروشگاه‌های سوغاتی وجود دارد. لونا پارک نه تنها جایی عالی برای خانواده‌ها است بلکه نسبتا مقرون به صرفه هم هست.

آکواریوم فنتستیک ازمیر

ساخت این آکواریوم در سال ۲۰۱۸ با حجم میلیون متر مکعب آب آغاز شد و در نهایت تبدیل به محل زندگی هزاران جاندار آبزی شد. این آکواریوم که تنها آکواریوم ازمیر و منطقه اژه محسوب می‌شود ۷۰ آکواریوم مختلف وجود دارد که هر کدام از آن‌ها محل زندگی و نگه داری موجودات آبزی از سراسر جهان هستند. تونل زیر آب ۲۳۷ متری این آکواریوم درست از مخزن اصلی می‌گذرد که امکان تماشای موجودات رنگی مختلفی را می‌دهد که هرگز آن‌ها را از نزدیک ندیده بودید. بازدید از آکواریوم‌ها یکی از بهترین تفریحات خانوادگی در سراسر دنیا محسوب می‌شوند.

 

سفری به ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه

مرکز تفریحی بُستانلی

این مرکز تفریحی ۱۶۰ هزار متری در امتداد ساحل به طول ۲ کیلومتر و در طرح بهینه سازی ساحل ساخته شده است. این یکی از تفرجگاه‌های فضای باز ساحلی است که برای تمام سنین و گروه‌ها توصیه می‌شود. این مرکز تفریحی دارای امکانات دوست داشتنی و خوبی همچون آمفی تئاتر، محوطه های بازی کودکان، امکانات پیک نیک، زمین‌های ورزشی مثل تنیس و اسکیت و بسکتبال و مسیرهای مخصوص دویدن، پیاده روی و دوچرخه سواری است.

مجتمع تله کابین ازمیر

این مجموعه تفریحی جایی فوق‌العاده برای تماشای هرچه بیشتر زیبایی‌های ازمیر است. شما در اینجا می‌توانید از زیبایی شهر و خلیج در زاویه‌ای متفاوت و از بالا لذت ببرید. این تله کابین که از جاذبه‌های مشهور ازمیر محسوب می‌شود دومین خط کابلی بزرگ ترکیه است. دسترسی به تله کابین ازمیر به راحتی با اتوبوس شماره ۱۶۹ که هر ۱۰ دقیقه یک بار از کوناک حرکت می‌کند قابل دسترسی است. این مجموعه شامل مناطق جنگلی، محوطه پیکنیک و پارکینگ می‌شود و برخی فروشگاه‌های مواد غذایی را نیز در خود جای داده است. شما از سوپر گوشت می‌توانید خرید کرده و در محوطه پیک نیک برای خودتان کباب درست کنید.

 

بهترین سایت‌های کمپینگ در ازمیر

پارک آبی آکوا سیتی

ازمیر دارای چند پارک آبی مختلف در سطح شهر است که یکی از بهترین آن‌ها پارک آبی آکوا سیتی است. اینجا یکی از بهترین پارک‌های آبی ازمیر است که انواع سواری‌های آبی و سرسره‌های بزرگ باعث شادی و حیرت شما خواد شد. در این مجموعه چندین استخر مختلف با موج‌های مصنوعی برای گروه‌های سنی در نظر گرفته و همچنین در کنار سرسره‌ها محوطه بازی کودکان و تخت‌های آفتابی برای بزرگ‌ترها نیز در دسترس قرار داده شده تا هر کسی به انجام کار مورد علاقه خودش مشغول شود. این مجموعه تفریحی آبی همچنین رستوران‌ها و کافه‌های متعددی ارائه می‌دهد که در صورت گرسنگی می‌توانید از آن‌ها غذا و میان وعده تهیه کرده و نوش جان کنید.

برکه بوجا

یکی از نقاط فضای باز تفریحی ازمیر جایی به اسم برکه بوجا است که در مساحتی ۱۶۷ هزار متر مربعی گسترده شده و شامل امکانات تفریحی متنوعی از جمله رستوران های ماهی، فست فود، کافه‌های دل انگیز با مناظر عالی، سوپر مارکت، باغچه‌های سرگرمی، منطقه بازی کودکان، آمفی تئاتر، زیستگاه حیوانات و پارکینگ می‌شود که هر چیزی که بازدیدکنندگان نیاز دارند را در دسترس آنان قرار می‌دهد.

 

تفریحاتی جذاب در تور ازمیر

۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران