پارک صفا، قدیمی‌ترین پارک دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی

این روزها دبی با آسمان‌خراش‌های بی‌نظیر و سواحل زیبایش توانسته به یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار در جهان تبدیل شود. همین موضوع سبب شده تا اماکن تفریحی و گردشگری بسیاری برای رفاه و تفریح بیشتر توریست‌ها تعبیه گردد. از جمله جذاب‌ترین مکان‌ها برای گذراندن یک روز به یادماندنی در سفر با تور دبی بازدید از قدیمی‌ترین پارک شهر یعنی پارک صفا می‌باشد. علاقه‌مندان می‌توانند با رفتن به این پارک از تفریحات متنوع و سرگرم‌کننده بسیاری بهره ببرند. اگر شما نیز به تفریح در طبیعت علاقه دارید در این مقاله همراه ما باشید تا با یکی از بهترین و قدیمی‌ترین پارک‌های دبی آشنا شوید.

 

آشنایی با پارک صفا دبی

همان طور که گفته شد وارک صفا قدیمی‌ترین پارکی است که در سفر به دبی فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. چرا که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۹۷۵ برمی‌گردد. البته بعدها یکبار در سال‌های ۱۹۸۴ و سپس ۱۹۹۲  این پارک بازسازی شد. پارک صفا با مساحتی در حدود ۶۴ هکتار از پارک‌های بزرگ شهر نیز محسوب می‌شود. در این مکان امکانات تفریحی و رفاهی بسیاری برای داشتن یک روز به یادماندنی برای توریست‌ها تعبیه شده است. از جمله این موارد می‌توان به محل‌های بهداشتی عمومی، زمین‌های بازی، برخی خدمات آسایشی و ... اشاره کرد.

علاوه بر تمامی این موارد آنچه پارک صفا را در بین بومیان و البته گردشگران محبوب کرده است، وجود ۳ دریاچه زیبا درون آن می‌باشد. همچنین می‌توانید از وجود صدها نوع پرنده و درختان بسیار زیاد در آن لذت ببرید. به طوری که گفته می‌شود حدود ۱۶۹۲۴ نوع درخت در این پارک وجود دارند که آن را به یک جنگل مصنوعی تبدیل کرده‌اند. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در این مکان بر روی تپه‌های کوچکی رفته و چشم‌انداز پارک زیبای پارک را از نمایی زیباتر مشاهده کنند. در کنار تمامی این موارد آبشار متصل به یکی از این دریاچه‌ها و قایق‌های کوچکی که درون آب‌ها قرار دارند سبب شده‌اند تا پارک صفا به عنوان مکانی منحصر به فرد برای تفریح و استراحت در دبی شناخته شود.  

 

امکانات و ویژگی‌های پارک صفا دبی

پارک صفا دبی دارای ۴ در ورودی است. بنابراین گردشگران می‌توانند با توجه به موقعیت مکانی خود از یکی از این درها برای وارد شدن به آن استفاده کنند. با اینکه پارک صفا در مقایسه با سایر پارک‌های دبی قدیمی است اما همواره مورد بازسازی و رسیدگی قرار گرفته و در بین اغلب افراد محبوبیت بسیاری دارد. مخصوصا کسانی که دوست دارند از شلوغی شهر فرار کنند و به دنبال چند ساعت آرامش هستند می‌توانند از محیط زیبا و ریلکس این پارک بهره ببرند. پارک صفا گزینه‌ای بسیار خوب برای کسانی است که به صورت خانوادگی و به همراه کودکان خود سفر کرده‌‌اند. چرا که کودکان می‌توانند از تفریحاتی مثل پیک نیک، فعالیت در زمین‌های بازی متعدد (نظیر تنیس، بسکتبال، والیبال و فوتبال)، قایق‌سواری به همراه مادران و پدران خود، دویدن و همچنین دوچرخه‌سواری استفاده کنند.

 

تجربه بهترین سفرهای روزانه از دبی

 

طریقه دستیابی به پارک صفا دبی

پارک صفا تقریبا در مرکز شهر دبی واقع شده است. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند. برای این منظور می‌توانید از تاکسی‌های درون شهری و یا مترو استفاده کنید. البته تاکسی برای کسانی که به فکر یک سفر اقتصادی هستند، توصیه نمی‌شود. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک صفا، ایستگاه بیزینس بی است. برای دسترسی آسان‌تر در زیر آدرس دقیق این پارک قدیمی و زیبا آورده شده‌ است:

 

گشت و گذار در پارک الممزر دبی

  • Sheikh Zayed Rd – Dubai – United Arab Emirates

ناگفته نماند که برای ورود به پارک صفا باید هزینه ورودی در حدود ۳ درهم امارات پرداخت کنید. همچنین برای ورود به آن باید ساعات کاری را در نظر بگیرید. این پارک در تمامی روزها از ساعت ۸:۰۰ الی ۲۳:۰۰ باز می‌باشد. نکته جالب اینکه روزهای ۳شنبه فقط مختص بانوان و کودکان بوده و مردان اجازه ورود به آن را ندارند.

از آنجایی که پارک صفا در مرکز شهر دبی قرار دارد افراد می‌تواند قبل از ورود به این پارک از جاذبه‌های گردشگری واقع در این محدوده نیز دیدن کنند. از جمله معروف‌ترین این مکان‌ها که بازدید از آن‌ها توصیه می‌شود عبارتند از:

  • برج خلیفه تنها در فاصله تقریبی ۵ کیلومتری از پارک صفا
  • برج‌های امارات در فاصله تقریبی ۵.۶ کیلومتری از پارک صفا
  • مرکز تجارت جهانی دبی در فاصله تقریبی ۶ کیلومتری از پارک صفا
  • آسمان‌خراش‌های واقع در جوار پارک صفا
۰۸ شهریور ۱۴۰۰