GLITCH، جدیدترین پارک سرپوشیده دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
GLITCH، جدیدترین پارک سرپوشیده دبی

بر کسی پوشیده نیست که از نظر تعدد شهر بازی، دبی هیچ چیزی کم ندارد و دست کم چند ده مجموعه بزرگ و کوچک در این شهر ساحلی وجود دارد که می‌توانید برای انواع تفریحات به آن‌جاها مراجعه کنید. با این حال به تازگی پارک سرپوشیده glitch افتتاح شده که مجموعه‌ای بزرگ با باز‌های متنوع است و هم در هر سن و سالی می‌توانند برای داشتن یک روز شاد در تور دبی، به آن‌جا مراجعه کنند. همراه ما باشید تا در ادامه، از این پارک تفریحی جذاب، بیشتر برایتان بگوییم.

 

پارک بازی GLITCH، فضایی کاملا سرپوشیده

اگر قبلا سفر در فصل تابستان به دبی را تجربه کرده باشید، حتما می‌دانید که گرمای هوا به گونه‌ای خواهد بود که مجالی برای تفریح کردن در فضای باز برایتان نمی‌گذارد. به همین دلیل، خیلی از محلی‌ها و افرادی که به صورت توریستی به آن‌جا می‌روند، به دنبال بهترین مکان‌های سرپوشیده تفریحی در دبی هستند یا این که شب‌ها بعد از غروب آفتاب از خانه بیرون می‌آیند. به همین دلیل اماکن تفریحی سرپوشیده طرفداران زیادی در دبی دارند.

عکس: lovin.co

 

پارک سرپوشیده glitch که امروز قصد معرفی آن را داریم، به تازگی در دبی افتتاح شده و با وسعت ۴۰ هزار متر مربع، یکی از بزرگ‌ترین شهر بازی‌های دبی به صورت سرپوشیده است که در مرکز الغریر (Al Ghurair) قرار گرفته و مجموعه‌ای بزرگ از بازی‌های مختلف را برای مشتریان خود تدارک دیده است. با بیش از ۳۰ بازی اصلی، بخش بازی‌های واقعیت مجازی، بخش بزی‌های ماجراجویانه، سالن بولینگ، رولر گلایدر و یک سالن مخصوص بازی‌های آرکید، همه چیز برای داشتن ساعاتی استثایی در این مکان مهیا است.

 

گشت و گذار و اقامت در برج خلیفه دبی

عکس: timeoutdubai.com

 

از نظر بصری، این پارک بسیار زیبا و رنگارنگ طراحی شده و با وجود چراغ‌های نئون در تمامی بخش‌های آن، یک فضای فوق‌العاده جذاب و شاد را به وجود آورده است. به این حال، تغییر نورپردازی و حال و هوای در یهر یک از بخش‌های مجموعه کاملا مشخص است و  همین موضوع به تجربه‌ای دلچسب‌تر از آن‌جا کمک می‌کند. همچنین فضا بزرگ و تهویه هوای عالی، دمایی بسیار عالی را در تمام روزهای سال برای شما به همراه خواهد داشت.

عکس: khaleejtimes.com

 

این مجموعه برای تمامی اعضای خانواده از سنین پایین تا جوانان مناسب است و حتی خانواده‌ها هم فعالیت‌هایی به صورت جمعی برای انجام پیدا خواهند کرد. در ادامه بیشتر از جزییات این مجموعه صحبت خواهیم کرد.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌های شبانه در دبی

 

هزینه تفریح در پارک سرپوشیده Glitch

بر خلاف اغلب تم‌پارک‌های دبی، در مجموعه GLITCH‌ هیچ هزینه‌ای بابت ورودی نباید پرداخت کنید و هر بازی قیمت مشخص خود را دارد. البته پکیج‌هایی نیز برای مشتریان ارائه می‌شود که شامل چند بازی مختلف شده و چون به صورت یکجا خریداری می‌کنید، تخفیفی برایتان در نظر گرفته خواهد شد. قیمت بازی‌ها عموما بین ۲۵ تا ۵۰ درهم بوده و یکی و مورد بازی خاص وجود دارند که قیمتشان به ۱۰۰ درهم می‌رسد.‌

عکس: thenationalnews.com

 

بخش‌های مختلف پارک بازی GLITCH‌

این جموعه سرپوشیده و بزرگ از سالن‌های مختلف اما به هم چسبیده تشکیل شده که هر کدام بازی‌های مخصوص به خود را دارند. با این حال یکی از مهم‌ترین بخش‌های آن که خیلی‌ها برای تجربه آن به پارک سرپوشیده glitch می‌روند، اولین رولرگلایدر دبی است که با نامه اسکای سورف (SkySurf) بر بالای پارک درست شده و هزینه شرکت در آن در روزهای هفته ۳۵ درهم و در روزهای آخر هفته ۵۰ درهم برای دو دور سواری است. رولر گلایدر به صورتی درست شده که شما سوار بر یک صندلی از بالا به مسیر وصل هستید و موازی با سقف مجموعه، با سرعت به حرکت در می‌آیید.

عکس: timeoutdubai.com

 

البته اگر اهل سواری و سرعت هستید، چند سرسره و تونل نیز در آن‌جا وجود دارد که همه امکان سوار شدن بر آن‌ها را دارند. اما اگر همراه بچه‌ها به پارک سرپوشیده glitch می‌روید، حتما آن‌ها را به بخش پارک ماجراجویی برده و بگذارید بازی پاندوراز پیک (Pandora’s Peak) را تجربه نمایند. این بازی در واقع یک چالش صخره نوردی برای کودکان است که با دکوری از ابر درست شده و بچه‌هایی از سن ۴ سال می‌توانند از آن بالا روند و وقتی به بالاترین نقطه رسیدند، می‌توانند سوار سرسره شده و ۱۰ متر بر روی آن سواری کنند! در این بین بزرگ‌ترها هم بازی‌های متنوعی در این بخش خواهند داشت و حتی می‌توانند در برخی موارد با هم مسابقه دهند.

 

رمانتیک‌ترین رستوران‌های دبی

عکس: .thenationalnews.com

 

برای مثال یک مسیر هیجان انگیز و نفس گیر به سبک مسابقه نینجا واریور (Ninja Warrior) در پارک بازی GLITCH وجود دارد به نام کازو (Kazu) که شما را وارد یک چالش بدنی خواهد کرد و می‌توانید با ثبت رکورد، با دوستان خود در تور دبی، حسابی کل بندازید! اما خب خیلی‌ها هم هستند که بازی‌های کامپیوتری را ترجیح می‌دهند و برای آن‌ها نیز در این مجموعه تفریحی، گزینه‌های فراوانی در نظر گرفته شده است.

عکس:  thenationalnews.com

 

اگر علاقه‌مند به بازی‌های مسابقه‌ای باشید یا اهل بازی‌های تیراندزی هستید، بخش بازی‌های واقعیت مجازی در این مکان با استفاده از امکانات بسیار عالی و به روز، بازی‌های متنوعی را برایتان به ارمغان می‌آورد که ساعت‌ها شما را مشغول نگه خواهند داشت. استفاده از تجهیزات و سخت‌افزار عالی، بازی‌هایی با کیفیت بالا را به همراه داشته و تنوع بازی‌ها بسیار عالی‌ست، مخصوصا این که در بسیاری موارد، گیم پلی شما بر روی یک نمایشگر بزرگ پخش می‌شود تا دیگران هم ببینند، شما در حال انجام چه کاری در بازی هستید.

 

کارهایی که باید در دبی مال انجام دهید

عکس: thenationalnews.com

 

اما اگر مثل من، اهل بازی‌های آرکید باشید، حتما از رفتن به پارک بازی GLITCH لذت خواهید برد، چون در آن‌جا، مجموعه‌ای بزرگ از انواع بازی‌های آرکید قدیمی و جدید و مناسب سنین مختلف گنجانده شده که لیست آن‌ها بسیار طول و دراز است. البته اگر دوست داشته باشید، می‌توانید بازی‌های مثل ایر هاکی و فوتبال دستی را نیز در گوشه‌ای از پارک تجربه کرده و یک سری بازی‌های نوآورانه نیز برای کودکان و نوجوانان تهیه دیده شده که یکی از جالب‌ترین‌های آن‌ها، ترکیبی از بیلیارد و فوتبال است!

عکس: thenationalnews.com

 

و اما آن‌ها که به صورت خانوادگی یا در یک جمع دوستانه به تور دبی رفته‌اند و سری به این محل می‌زنند، سالن بولینگ را پیشنهاد می‌کنیم. اگر چه تنها ۴ خط در این بخش از پارک تهیه دیده شده است، با این حال تنوع بازی‌ها آن‌قدر زیاد هست که همیشه یک خط خالی برای تجربه این فعالیت نیز پیدا کنید.

 

پارک بازی GLITCH در کجای دبی قرار گرفته است؟

پارک سرپوشیده glitch همان طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم، در مرکز الغریر واقع شده که خود یک مجموعه‌ی بزرگ تجاری تفریحی است و شامل بخش‌های متعددی می‌شود. در این مکان، جدا از یک فود کورت بزرگ با چندین رستوران و کافه که محلی عالی برای استراحت بعد از تفریح در پارک است، شما می‌توانید از یک مرکز خرید بازدید کرده و به تهیه اجناس مورد نظر خود برسید و همچنین به سراغ یک مجموعه سینمایی مجهز و مدرن بروید و فیلم‌های روز دنیا را تماشا کنید.

 

گشت و گذار با وسایل حمل و نقل عمومی در دبی

عکس: visitdubai.com

 

مرکز الغریر خود در دیرا (Deira) قرار گرفته است و به راحتی با وسایل نقلیه عمومی و همچنین با تاکسی قابل دسترسی خواهد بود. همچنین در نظر بگیرید که پارک بازی GLITCH و به طور کلی مرکز الغریر بین ساعات ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و در روزهای جمعه و شنبه تا ۱۲ شب به فعالیت می‌پردازند.

 

 نکات‌ پایانی درباره GLITCH

  • این پارک هیچ گونه محدودیت سنی ندارد اما بازی‌های مناسب کم‌تر از ۴ سال به ندرت در آن‌جا پیدا می‌شود
  • این پارک در هیچ روزی از هفته تعطیل نیست
  • در خود پارک کافه یا رستورانی وجود ندارد و باید برای این منظور از امکانات مرکزی که پارک در آن احداث شده استفاده کنید

عکس 11: thenationalnews.com

آدرس: GLITCH, Level 2, Al Ghurair Centre, Deira

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳

۰۶ تیر ۱۴۰۲

نظرات کاربران