تجربه رفتن بر فراز برج خلیفه در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
تجربه رفتن بر فراز برج خلیفه در دبی

تور دبی به عنوان یک سفر لوکس و متفاوت در بین گردشگران شناخته می‌شود. به طوری که توریست‌ها می‌توانند در این سفر به تفریحات مدرن و لاکچری متنوعی بپردازند. یکی سرگرمی‌های رایج مسافران در این گردش، گشت شهری و تماشای آسمان‌خراش‌های دبی است. از جمله معروف‌ترین آسمان‌خراش‌هایی که در دبی می‌توان بازدید کرد برخ خلیفه نام دارد. این برج نه تنها در امارات بلکه در کل دنیا مشهور است. همراه ما باشید تا با این بنای باشکوه بیشتر آشنا شوید.

 

آشنایی با برج خلیفه دبی

آنچه قبل از هر چیزی برج خلیفه دبی را در کل دنیا معروف کرده ارتفاع بسیار زیاد آن است. به طوری که این برج به عنوان بلندترین ساختمان جهان شناخته می‌شود. بلندی برج خلیفه به ۸۲۸ متر می‌رسد. این برج که تقریبا از هر نقطه شهر قابل مشاهده است یکی از جذاب‌ترین بناهایی است که توریست‌ها می‌توانند در دبی به بازدید از آن بروند. تعداد طبقات ساخته شده در این بنا ۱۶۳ عدد است که علاقه‌مندان می‌توانند به کمک آسانسور این طبقات را طی کنند. آسانسور قرار گرفته در این برج از جمله سریع‌ترین آسانسورهای ساخته شده در دنیا بوده و توانایی پیمودن ۱۰ متر در هر ثانیه را دارد.

 

راهنمای کاوش در اطراف برج خلیفه دبی

جاذبه‌های دیدنی داخل برج خلیفه دبی

برج خلیفه دبی از همان روز اول به یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری دبی تبدیل شده است. به طوری که سالانه توریست‌های بسیار زیادی صرفا جهت بازدید وارد آن می‌شوند. اگر برای بازدید مجبور به قرار گرفتن در صفی طولانی شدید جای تعجب نیست. البته صف‌ها خیلی سریع پیش می‌روند و بدون اتلاف وقت زیاد می‌توانید از این بنای خارق‌العاده دیدن کنید. البته به غیر از درون برج نمایش‌های جذاب و دیدنی در محوطه اطراف آن نیز اجرا می‌شوند که در حین انتظار برای ورود به داخل آن می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید. به محض ورود به برج خلیفه وارد آسانسور خواهید شد. چرا که برج ۸۲۸ متر ارتفاع داشته و بالا رفتن از آن بدون آسانسور غیر ممکن است. این آسانسور بسیار سریع بوده و در عرض یک دقیقه شما را به طبقه بالا خواهد رساند. در طول مدتی که در آسانسور هستید می‌توانید به تماشای منظره‌ای که در حین بالا رفتن دیده می‌شود بپردازید.

در طبقه بالای برج مغازه‌های زیادی قرار داده شده‌اند. در صورت تمایل می‌توانید به تماشا و خرید در مغازه‌ها بپردازید. البته اگر به فکر خرید ارزان و اقتصادی هستید ایجا گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود. بعد از گشتن در مغازه‌ها توصیه می‌کنیم به محوطه بیرونی آن رفته و از روی سکو به تماشای منظره‌ای که پیش رو دارید بپردازید. بدون شک این منظره زیبا‌ترین چشم اندازی است که از کل شهر دبی در یک نگاه می‌توانید داشته باشید. در طول بازدید از بنای برج فایل صوتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت که در آن نکات جالب معماری و مهندسی ساختمان بیان می‌شوند.

 آیا بازدید از برج خلیفه دبی ارزش دارد؟

مهم‌ترین جاذبه گردشگری که در شهر مدرن دبی می‌توان معرفی کرد برخ خلیفه است. چرا که توانسته عنوان بلندترین برج جهان را از آن خود کند. بنابراین بالا رفتن از آن و تماشای منظره شهر دبی از ارتفاع ۸۰۰ متری می‌تواند آرزوی هر توریستی باشد. به همین دلیل اگر بار اولتان است که به شهر دبی سفر می‌کنید حتما به بازدید از برج خلیفه بروید. چرا که با این کار خاطره‌ای فراموش نشدنی را برای خود ثبت خواهید کرد.

 

برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

اطلاعات جالب در مورد برج خلیفه دبی قبل از بازدید

قطعا قبل از هر چیزی آنچه سبب شده تا برج خلیفه به شهرت جهانی برسد عظمت و شکوه مهندسی و معماری ساخت آن است. اما به غیر از آن نکات جالبی در خصوص این برج وجود دارد که دانستن آن‌ها قبل از بازدید خالی از لطف نخواهد بود. از جمله این موارد عبارتند از:

  • در برج خلیفه سه عدد سکو برای تماشای منظره شهر دبی تعبیه شده است. برای رفتن به آن‌ها باید سوار آسانسور شده و به طبقه‌های ۱۲۴، ۱۲۵ و ۱۴۸ برج بروید. دو سکوی اول در ارتفاع ۴۵۲ متری قرار گرفته‌اند. در حالی که سکوی سوم در ارتفاع ۵۵۵ متری قرار دارد.
  • علاقه‌مندان برای رفتن به سکوی اول و دوم برج باید هزینه‌ای در حدود ۲۰۰ درهم به عنوان ورودی پرداخت کنند. شما می‌توانید هر چه قدر که دوست دارید در این سکو قرار گرفته و به تماشای شهر دبی از فراز آسمان بپردازند.
  • سکوی سوم که آن را با نام سکوی اسکای نیز می‌شناسند، دارای فضایی مدرن‌‌تر و خلوت‌تر است.
  • برای رفتن به سکوی سوم که بلندترین سکو برای تماشای شهر است باید بلیط ورودی به مبلغ ۵۰۰ درهم را از قبل خریداری کنید.
  • یکی از بهترین زمان‌ها برای بالا رفتن از برج ساعات نزدیک به غروب خورشید است. در صورتی که قصد دارید در این زمان بالای یکی از سکوها قرار بگیرید بهتر است کمی زودتر در برج حاضر شوید. چرا که تعداد افراد زیادی دوست دارند در برج خلیفه به تماشای غروب آفتاب بپردازند.

 

تماشای رقص عربی در دبی برای گردشگران

همان طور که گفته شد برج خلیفه یکی از خاص‌ترین بناهایی است که در سفر خود به دبی می‌توانید فرصت بازدید از آن را به دست آورید. پس سعی کنید برنامه‌های سفر خود را طوری تنظیم کنید که در تور دبی از این برج باشکوه و زیبا دیدن کنید.

۲۶ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران