راهنمای کاوش در اطراف برج خلیفه دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای کاوش در اطراف برج خلیفه دبی

همه ما یکی از بزرگ‌ترین شگفتی‌های معماری جهان و از بلندترین سازه‌ها یعنی برج خلیفه دبی را که درست در قلب مرکز شهر دبی واقع شده است می‌شناسیم. به خاطر این ساختمان و مرکز خرید دبی بزرگ‌ترین مرکز جهان، واقع در نزدیکی بزرگ‌ترین چشمه فواره جهان یعنی فواره دبی، این منطقه به یکی از پر بازدیدترین نقاط شهر تبدیل شده است، که بی‌شک بخش مهمی از گردش شما در تور دبی را تشکیل می‌دهد. اگر چه برج خلیفه ممکن است بزرگ‌ترین جاذبه در لیست شما باشد، اما در عین حال نباید اکتشاف مناطق اطراف و کافه‌ها را هم از قلم بیاندازید. ما در اینجا به بهترین موارد برای تجربه بهتر اطراف برج خلیفه این ابرسازه جهان اشاره می‌کنیم.

 

برج خلیفه

برج خلیفه میزبان یک هتل درجه یک و کاملا لوکس، رستوران‌های برتری که جوایز زیادی برده‌اند، کلوپ شبانه و ساکنین خوش سانس و میلیاردر است. این برج از طریق فروش بلیط عرشه تماشا در دسترس عموم قرار گرفته است، اما خوشبختانه آنقدری آزادی عمل دارید که بدون به هم زدن حریم کسی بتوانید اطراف را مورد بازدید قرار دهید. به علاوه برج خلیفه و نواحی اطرافش در مرکز شهر دبی واقع شده‌اند، که مجموعه‌ای از جاذبه‌های کلاس بالای جهانی می‌شوند. یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های این ناحیه خیابان شیخ محمد بن رشید که شب‌های زمستانی صفای زیادی دارد. از جاذبه‌های جدید در اینجا می‌توان به سالن اپرای دبی هم اشاره کرد. به علاوه در این ناحیه با وجود هتل‌ها و اقامتگاه‌ها می‌توان زندگی مردم بومی را از نزدیک تجربه کرد و از خوردن غذاهای بومی لذت برد.

زمانی برای بازدید از برج خلیفه

بهترین زمان برای بازدید از این منطقه و به طور کلی دبی در ایام سرد ماه‌های پاییز و زمستان است که می‌توانید در دمای بهتر و راحت‌تری شهر را گشت و گذار کنید. اگرچه با ماشین می‌توانید به بلوار برسید، اما نباید منکر این شویم که پیاده‌روی در اطراف منطقه بهترین راه برای دیدن جامعه محلی و لذت بردن از مناظر است. آب و هوا در این زمان از سال همچنین منجر به عکاسی بهتر خواهد شد مخصوصا بدون گرد و غبار و رطوبت بسیار زیادی که در سراسر دبی و در طول ماه‌های تابستان شهر را فرا می‌گیرد. در حالی که تابستان به دلیل تابش زیاد نور خورشید عملا تردد و پیاده‌روی در سطح شهر مخصوصا در اواسط روز سخت و سوزان خواهد بود.

 

برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

از کجا دیدن کنید

اصلی‌ترین جاذبه گردشگری و البته شلوغ‌ترین منطقه، پلی است که مرکز خرید دبی مال و بازار آل بهار را به هم متصل می‌کند، که خوشبختانه این محل بهترین مکان برای ترکیب عکس فواره دبی با برج خلیفه در پس زمینه است. البته شلوغی این قسمت برای خیلی‌ها خوشایند نیست و فراید بازدید و مخصوصا عکاسی را سخت می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید به محیطی بازتر و خلوت‌تر بروید از روی پل به سمت برج بروید تا منظره‌ای بسیار بازتر از چشمه و بازار آل بهار را در پس زمینه در دسترس داشته باشید. حتی اگر این پیاده‌روی را تنها کمی بیشتر ادامه دهید منظره ۱۸۰ درجه‌ای از فواره، منظره‌ای بهتر از برج و نمای محلی واقعی منطقه را کشف خواهید کرد.

 

آشنایی با برج‌های جمیرای دبی

کجا غذا بخورید

در اطراف فواره دبی، مرکز خرید دبی مال و بازار سنتی ال‌بهار انواع کافه‌ها و رستوران‌های درجه یک که همه به فواره دبی و برج خلیفه مشرف هستند وجود دارد. مثلا شما می‌توانید یک قهوه سنتی عربی را در کافه Bateel امتحان کنید، از یک صبحانه بین‌المللی یا عربی در Social House لذت ببرید و یا برای انتخاب غذاهای غربی به عبدال‌وهاب بروید و یک وعده غذایی سنتی یا نان‌های فانتزی و غذاهای پرادویه نوش جان کنید. این منطقه دارای بیش از ۱۰۰ رستوران و کافه است، بنابراین همیشه چیزی برای انتخاب وجود دارد. بازار سنتی ال‌بهار مکان مناسبی برای شام‌های عاشقانه در Kanpai است به علاوه می‌توانید برای تماشای مسابقه در کافه ورزشی غذای دریایی Claw یا برای نوشیدن چای عربی و  قلیان به Shakespeare & Co بروید.

بهترین نمای از بالا

بی‌شک جذابیت اصلی دیدن شهر از بالاترین نقطه ممکن است. بنابراین حتما از قبل، از رزرو بلیط خود اطمینان حاصل کنید. زیرا بازدید بی‌برنامه و خودجوش برای شما هزینه بیشتری در برخواهد داشت و مجبورید ورودی بیشتری بپردازید. عرشه مشاهده در طبقه ۱۲۰ واقع شده و در موقعیتی قرار گرفته است که نمایی از زمین و دریا را در اختیار شما قرار می‌دهد، بنابراین لحظه‌ای برای لذت بردن از مناظر باورنکردنی در دسترس خواهید داشت که بهتر است با دوربین و یا گوشی همراه‌تان آن را جاودانه کنید. به لطف خورشید در این ارتفاع شما می‌توانید از ظهر تا غروب آفتاب بهترین عکس‌های ممکن را بگیرید، بنابراین مهم نیست که چه ساعتی از روز برای بازدید می‌روید.

 

معرفی ۱۰ غذای سنتی دبی

۱۹ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران