راهنمای بازدید از برج‌العرب در دبی

جاذبه‌های گردشگری دبی
راهنمای بازدید از برج‌العرب در دبی

برج‌العرب یکی از نمادهای مهم دبی محسوب می‌شود. سازه‌ی باشکوهی که همچون یک بادبان ساخته شده و خشکی اختصاصی خود را دارد. در این ساختمان بلند و زیبا، یکی از لاکچری‌ترین هتل‌ها دنیا وجود داشته که چندین بار به عنوان برترین هتل در دنیا شناخته شده است. اما آیا می‌دانید چطور می‌توانید از داخل این برج دیدن کنید؟ اگر نه، با راهنمای امروز ما درباره برج‌العرب همراه باشید.

 

معرفی کوتاهی از برج‌العرب دبی

طراحی این برج العرب دبی در سال ۱۹۹۴ انجام شده بود، اما از طراحی تا ساخت کامل آن چیزی حدود ۵ سال به طول انجامید تا این که آن را در سال ۱۹۹۹ افتتاح کردند. برای ساخت این برج یک جزیره‌ی کوچک مصنوعی در دل خلیج فارس ساخته شده که از ساحل ۲۸۰ متر فاصله دارد و همانطور که گفتیم، مهم‌ترین بخش این بنا، هتل لاکچری آن بوده که یکی از گران‌قیمت‌ترین هتل‌های دنیا و تنها هتل ۷ ستاره جهان محسوب می‌شود.

بلندای این برج به ۳۲۱ متر می‌رسد و شامل‌ بخش‌های مختلفی از جمله چند رستوران، مرکز اسپا و سلامتی، چند استخر و ... می‌شود. این مکان حتی یک آکواریوم رستوران دارد که زمان غذا خوردن، دور تا دور شما را ماهیان رنگارنگ احاطه می‌کنند.

 

برج هلال ماه دبی و سفری لاکچری

چهار روشی که می‌توانید از برج‌العرب دیدن کنید

بنایی که برای هر شب اقامت در آن مبلغ بالایی باید بپردازید و یک خشکی اختصاصی برایش طراحی شده، حتما شرایطی برای ورود به آن وجود دارد. مخصوصا این که شما برای رفتن به برج‌العرب، ابتدا باید سوار قایق شوید، از ورودی‌های امنیتی بگذرید و سپس به ورودی برج برسید. به همین دلیل است که اگر کاری درون برج نداشته باشید، عملا شما را به آن محل نخواهند برد. پس چه باید بکنید؟ این چهار روشی است که می‌توانید از داخل برج‌العرب دیدن کنید که البته شامل هزینه‌ی ۱۹هزار دلاری اقامت در این هتل نمی‌شود.

 

همراه شدن با تورهای گردش در برج‌العرب

اگر تنها می‌خواهید از داخل بنا بازدید کنید، بهترین راه برای شما استفاده از تورهایی است که برای بازدید از برج شما را سوار قایق کرده و برای مدتی داخل برج‌العرب می‌گردانند. در این گردش‌ها، شما هزینه‌ی خیلی زیادی پرداخت نخواهید کرد، اما هزینه‌ی آن از تورهای معمول گردش در شهر، بیشتر خواهد بود. یک راهنمای انگلیسی زبان نیز همراهتان خواهد بود و بخش‌های مختلف هتل، بنا و حیاط بیرونی آن را با جزییات برایتان شرح می‌دهد.

 

راهنمای کاوش در اطراف برج خلیفه دبی

شام در برج‌العرب

یکی از راه‌های معمول که خیلی‌ها برای رفتن به برج‌العرب و البته داشتن یک شب فوق‌العاده در تور دبی انتخاب می‌کنند، صرف شام در این بنای زیبا است. البته خوردن غذا در این محل بسیار گران خواهد بود، اما پیشنهاد می‌کنیم، اگر از پس هزینه‌اش بر می‌آیید، حتما یک شام دو نفره در یکی از رستوران‌ها را امتحان کنید. چند رستورانی که در برج‌العرب وجود دارند، همگی از بهترین‌ها در دبی محسوب می‌شوند و غیر از آکواریوم رستوران، بقی نمایی زیبا از شهر را نیز هنگام خوردن غذا برایتان به نمایش خواهند گذاشت.

بالاترین هزینه‌ی غذا در این محل چیزی حدود ۹۹۵ درهم خواهد بود که مربوط به رستوران Al Muntaha در ارتفاع ۲۰۰ متری از زمین و البته همراه با موسیقی زنده خواهد بود، اما شما می‌توانید با چیزی حدود ۴۰۰ تا ۷۰۰ درهم نیز، یک غذای عالی در بهترین رستوران‌های برج‌العرب میل کنید.

صبحانه یا میان وعده در برج‌العرب

این روش کمی از یک وعده شام برایتان ارزان‌تر خواهد بود و البته این امکان را نیز به شما می‌دهد تا در روشنای روز به برج‌العرب رفته و تصویر زیبای دریا و ساحل را از آن بالا ببینید. البته می‌توانید برای نهار نیز یکی از رستوران‌ها را انتخاب کنید، اما در همه حال نباید فراموش کنید که بدون رزرو قبلی اصلا داخل قایق هم راه داده نخواهید شد.

رزرو جا در مرکز سلامت و اسپا

آخرین راه برای رفتن به برج‌العرب، رزرو جا در مرکز اسپا و سلامتی این برج است. Talise Spa یک مرکز فوق‌العاده لاکچری و جذاب بوده که در ارتفاع ۱۵۰ متری از سطح دریا قرار دارد و نمایی ۳۶۰ درجه از بالای برج را برایتان به همراه خواهد داشت. برای بودن در این مرکز اسپا، حداقل باید ۵۰۰ درهم هزینه کنید، اما شک نکنید که این مکان یک کلاس متفاوت نسبت به دیگر اسپاهایی که تا حالا در آن‌ها بوده‌اید به شما ارائه می‌کند و حتی در سالن بخار نیز به خاطر استفاده از شیشه‌های خاص ضد بخار، باز هم تصویر جذاب دبی از پیش چشمان شما دور نخواهد شد.

 

در برج‌های جمیرای دبی یک سفر لوکس و رویایی را تجربه کنید

۲۳ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران