سفر به شهرهای برتر آسیایی

اخبار
سفر به شهرهای برتر آسیایی

آسیا نه تنها بزرگ‌ترین قاره، بلکه پرجمعیت‌ترین قاره روی زمین است که خانه برخی از شگفت انگیزترین و جذاب‌ترین شهرهای جهان است. تنوع بسیار زیاد به این معنی است که هر شهر ظاهر، فرهنگ و هویت منحصر به فرد خود را دارد و هر کجا که بروید چیز جدیدی برای کشف کردن پیدا می‌کنید. در حالی که برخی به خاطر صحنه‌های آشپزی فوق‌العاده و زندگی شبانه مشهور هستند، برخی دیگر به مناظر تاریخی و بناهای فرهنگی خیره‌کننده خود می‌بالند. جغرافیای آن‌ها نیز متفاوت است برخی در خلیج های زیبا قرار دارند در حالی که برخی دیگر در میان کوه‌ها یا در بیابان‌های خشک قرار گرفته‌اند. بسیاری از شهرهای که آسیا که میلیون‌ها نفر در آن‌ها زندگی کرده و به زبان‌های منحصربه‌فرد صحبت می‌کنند، فرهنگ‌های غنی و باورهای مذهبی را به نمایش می‌گذارند، و به طرز لذت بخشی با یکدیگر متفاوت هستند. به این ترتیب، واقعا جایی برای هر نوع مسافری وجود دارد که از آن لذت ببرد.

 

تایلند، بانکوک

تور بانکوک رنگارنگ و پر هرج و مرج، قلب فرهنگی، تجاری و معنوی تایلند است. پایتخت این کشور همچنین خانه برخی از دوستانه‌ترین و خوش برخوردترین مردم جهان است. این شهر وسیع که در سواحل رودخانه چائو فرایا قرار دارد، جنبه‌های مختلفی را از خود به نمایش می‌گذارد. می‌توانید معابد و کاخ‌های باستانی را در کنار بازارهای خیابانی پرجنب‌وجوش و صحنه‌های تفریحی شبانه پر جنب و جوش پیدا کنید. علاوه بر همه این‌ها، یکی از بهترین صحنه‌های آشپزی روی کره زمین را نیز به رخ می‌کشد. بانکوک که به سرعت در حال مدرن شدن است و هنوز پر از سنت‌ها و آداب و رسوم قدیمی است، بهترین چیزی است که «سرزمین لبخندها» ارائه می‌کند.

سنگاپور

ایالت-شهر سنگاپور که در منتهی الیه جنوبی شبه جزیره مالایی قرار دارد، مکانی بسیار جذاب، راحت و خنک برای بازدید است. همچنین سنگاپور یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، دارای آسمان خراش‌های زیادی، مراکز خرید مدرن و محله‌های شلوغ است. با این حال، طبیعت شگفت‌انگیزی با باغ‌های گیاه‌شناسی زیبا که برای استراحت فوق‌العاده‌اند نیز در خود جای داده است. از آنجایی که این شهری کاملا چندفرهنگی است، تأثیرات چینی، مالایی و هندی شهر را می‌توان هر کجا که بروید مشاهده کرد. سنگاپوری‌ها وسواس زیادی به غذا دارند و غذاخوری‌ها، رستوران‌ها و غرفه‌های غذاهای خیابانی همگی غذاهای محلی زیادی سرو می‌کنند.

 

صومعه‌هایی در عجیب‌ترین نقاط روی زمین

دبی

افق حماسی دبی که از میان بیابان سر درآورده، گواهی بر خلاقیت و مهارت مهندسی بشر است. این شهرک ساحلی که زمانی دهکده‌ای بیابانی بود که با پول نفت متحول شده، نه تنها یکی از پایتخت‌های تجاری و فرهنگی امارات متحده عربی، بلکه خاورمیانه نیز هست. همچنین تور دبی به عنوان شهری پیشرو دائما مرزهای ممکن را در می‌نوردد به این ترتیب برج خلیفه به عنوان بلندترین برج دنیا و جزایر نخل ساخته دست بشر را در خود جای داده است. در حالی که صحنه‌های آشپزی و زندگی شبانه آن به همان اندازه سرگرم کننده و تازه هستند. تاریخ و میراث آن نیز به شدت دیدنی و جالب بوده، و شن‌های بی‌پایان صحرای عربستان هم منتظر شما هستند تا کاوش‌شان کنید.

ژاپن، توکیو

توکیو پایتخت کشور پیشرو و آینده نگر ژاپن که در مرکز پرجمعیت‌ترین منطقه شهری جهان قرار دارد، مکانی هیجان‌انگیز برای کاوش است. این شهر پر از نور نئون که به خاطر خط افق مملو از آسمان‌خراش‌ها و فناوری‌های پیشرفته شهرت دارد، گردش و تجارب بی‌پایان جلوی روی شما می‌گذارد. در میان بلوک‌های سر به فلک کشیده آن، معابد و موزه‌های شگفت‌انگیزی وجود دارد که با افتخار میراث و تاریخ غنی ژاپن را به نمایش می‌گذارند. چه به آشپزی و خوشنویسی علاقه داشته باشید یا به شکوفه‌های گیلاس و محصولات مصرفی، توکیو مطمئنا چیزی برای لذت بردن همه دارد. این کلان شهر بزرگ، خلاق، سطح بالا و به همان اندازه عجیب و غریب، در ژاپن را نباید از دست داد.

 

سفر به زیباترین شهرستان‌های آسیا

چین، پکن

پکن که یکی از بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهرهای روی زمین مملو از مناظر تاریخی و بناهای فرهنگی شگفت‌انگیز است که قدمت آن‌ها اگر نگوییم هزاره‌ها به قرن‌ها می‌رسد. در حالی که شهر ممنوعه و کاخ تابستانی یکی از مشهورترین مکان‌های آن به حساب می‌آیند، این شهر مکان‌های بسیار بیشتری دارد. از آنجایی که این شهر پایتخت سه سلسله امپراتوری بوده پر از معابد و پارک‌های باشکوه بوده و تئاترها، موزه‌ها، و گالری‌های هنری نیز فراوان هستند. به علاوه دیوار بزرگ چین، یکی از دیدنی‌های این کشور که باید حتما ببینید در همین نزدیکی‌ها قرار دارد. در سفر با تور چین، پکن پایتخت این کشور، مکانی جذاب با هنر، فرهنگ و غذاهای نفیس زیادی است که می‌توانید در آن جستجو کنید.

مالزی، کوالالامپور

کوالالامپور پایتخت مالزی که طبیعتی بسیار چندفرهنگی دارد، مقصد مسحورکننده از تأثیرات مالایی، چینی و هندی است که به شدت بر ظاهر، فرهنگ و هویت شهر تأثیر گذاشته‌اند. در نتیجه، بازدیدکنندگان مناره‌ها و مساجد باشکوه را در کنار معابد باستانی و برج‌های عظیم پتروناس خواهند یافت. مراکز خرید غول‌پیکر و همچنین صحنه‌های هنری و فرهنگی پر رونق نیز در این مکان وجود دارند. آرایش چندفرهنگی تور کوالالامپور نیز غذاهای لذیذ فراوانی را در کوالالامپور به ارمغان آورده است، بنابراین هیچ بازدیدی نمی‌تواند بدون امتحان کردن برخی از غذاهای خیابانی فوق‌العاده خوشمزه آن کامل شود.

هند، دهلی

پایتخت شلوغ تور هند، دهلی میزبان مجموعه‌ای بی‌پایان از مناظر، صداها و بوهای مختلف است. با عبور از بازارهای رنگارنگ و غرفه‌های غذاهای خیابانی وسوسه‌انگیز، کاوش در خیابان‌های شلوغ آن تجربه‌ای گاها کلافه کنند اما ماجراجویانه و جالب است. با زیارتگاه‌ها، معابد، مقبره‌ها و مساجد چشمگیر به هر کجا که نگاه کنید، تاریخ، فرهنگ و سنت را در اطراف خود می‌بینید. از مناظر متعدد آن می‌توان به قلعه قرمز با ابهت و خیره کننده اشاره کرد. همچنین تور دهلی علیرغم اینکه مکانی پر سر و صدا، آشفته و آلوده است، یکی از جواهرات بی‌چون و چرای کشور نیز محسوب می‌شود که باید از آن دیدن کنید.

 

۷ کشور جزیره‌ای در اقیانوس هند

کره جنوبی، سئول

سئول یک کلان شهر بزرگ، تقریبا نیمی از جمعیت کره جنوبی را در خود جای داده است. به این ترتیب، وقتی مردم در مراکز خرید عظیم و بازارهای شبانه پر جنب و جوش آن ازدحام می‌کنند، واقعا شلوغ به نظر می‌رسد. در حالی که سئول در نگاه اول بسیار مدرن به نظر می‌رسد، اما بخش‌هایی از مناظر تاریخی اینجا و آنجا باقی مانده است. به عنوان مثال، کاخ Chandeok-gung، و همچنین معابد متعدد و موزه‌های درخشان آن، قطعا ارزش بازدید را دارد. طبیعت نیز با کوه های باشکوه بسیاری در نزدیکی پارک‌های ملی نامسان و بوخانسان قرار دارند. سئول که به خاطر غذاهایش مشهور است، رستوران‌های عالی و بازارهای خیابانی زیادی دارد که می‌توانید امتحان کنید. با فرهنگ، غذا، تاریخ و طبیعت، پایتخت کره جنوبی همه چیز برای بهترین بودن در خود جای داده است.

ویتنام، هوشی مین

هوشی مین پایتخت فرهنگی و تجاری کشور و بزرگ‌ترین شهر ویتنام است. این شهر که قبلا به عنوان سایگون شناخته می‌شد، از نظر هویت و چشم انداز با هانوی بسیار متفاوت است. برای مسافران تور ویتنام این شهر مملو از سرزندگی و مکانی سرگرم‌کننده و در عین حال هیجان‌انگیز برای کاوش است و در هر ساعت از روز چیزی در آن اتفاق می‌افتد. شهر هوشی مین با جنبه‌ های مختلف آن، همه بودجه‌ها و سلیقه‌ها را از خود راضی نگه می‌دارد، خواه از نظر غذاخوری و اقامت، خرید یا سرگرمی باشد. مکان‌های تاریخی و مذهبی متعددی نیز در ساختمان‌های دوران استعمار، کنار موزه‌های باشکوه، بتکده‌های قدیمی، و مراکز خرید مدرن قرار دارند.

چین، شانگهای

شانگهای یکی از بزرگ‌ترین، پرجمعیت‌ترین و مهم‌ترین شهرهای نه تنها چین، بلکه در جهان است. در نقطه‌ای که خور یانگ تسه به دریای چین شرقی می‌پیوندد، آسمان‌خراش‌های بیشماری بر خط افق شهر تسلط دارند. با وجود این، مجموعه‌ای از سبک‌های معماری شگفت‌انگیز، با معابد بودایی در کنار ساختمان‌های آرت دکو، در میان آن‌ها پنهان است. به علاوه این شهر که به خاطر صحنه‌های آشپزی شگفت انگیز و زندگی شبانه پر تپش خود مشهور است، یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید در جهان محسوب می‌شود. همچنین تور شانگهای با فضای هنری و فرهنگی پر رونق، و امکانات بی‌نهایتش، یکی از شهرهایی است که باید در آسیا دیدن کنید.

 

۱۲ ساحل برتر صورتی در دنیا را بشناسید

 

فیلیپین، مانیل

یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان، پایتخت هرج و مرج فیلیپین می‌تواند در نگاه اول کمی دافعه داشته باشد. با این حال ارزش استقامت را دارد، زیرا آسمان‌خراش‌های سر به فلک کشیده و خیابان‌های پر ترافیک آن مکان‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد زیادی را پنهان کرده‌اند. این شهر که توسط اسپانیایی‌ها در سال ۱۵۷۱ تأسیس شد، در سواحل خلیج مانیل واقع شده و رودخانه پاسیگ از میان آن می‌گذرد. در مانیل که مراکز خرید مدرن در کنار کلیساها و کلیساهای جامع دوران استعمار قرار دارند، قدیمی و جدید به‌طور یکپارچه با هم ترکیب شده و تجارب جالبی را به وجود آورده است. پر از کافه‌های مد روز، بازارهای صنایع دستی، و گالری‌های هنری آوانگارد با تفریحات شبانه عالی، مطمئنا مانیل «مروارید مشرق زمین» یکی از بزرگ‌ترین شهرهای آسیاست.

ازبکستان، بخارا

بخارا غرق در تاریخ، مکانی جادویی برای بازدید است، با مقبره ها، مدارس، مساجد، و مناره ها به هر کجا که نگاه کنید. این شهر که در جاده قدیم ابریشم قرار دارد، از دیرباز پذیرای مسافران و تجار، دانشمندان و کاوشگران در خیابان‌های باستانی خود بوده است. «شهر موزه‌ها» در میان محدوده‌های خشک و صحرای قیزیل کوم، مجموعه‌ای از ساختمان‌های تاریخی شگفت‌انگیز را در خود جای داده است که قدمت آن‌ها به قرن‌ها پیش می‌رسد. شما می‌توانید با گردش در شهر قدیمی از معماری شگفت‌انگیز این شهر دیدن کنید. در حین سرگردانی در شهر، با غرفه‌های بازار زیادی مواجه می‌شوید که صنایع دستی شگفت‌انگیز محلی را می‌فروشند. بخارا با چیزهای زیادی برای دیدن و انجام دادن، واقعا نقطه برجسته هر سفر به ازبکستان است.

زززززززززززززززززززززززززززززززز 

۲۹ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران