بزرگترین آکواریوم‌های جهان را بشناسیم

اطلاعات مفید
بزرگترین آکواریوم‌های جهان را بشناسیم

کشف دنیای زیر اقیانوس‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها مانند هر مکان دیگر دنیا از جذابیت‌های بسیار زیادی برخوردار است. البته تجربه این موضوع برای بسیاری از افراد به صورت غواصی شاید ممکن نباشد. خوشبختانه در دنیا آکواریوم‌های بزرگ و جذاب بسیاری طراحی و ساخته شده‌اند که عین واقعیت شما را با دنیای زیر آب روبرو می‌کنند. اگر شما نیز قصد آشنایی با بزرگترین آکواریوم‌های جهان را برای تجربه یک حس متفاوت دارید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار شما را با متفاوت‌ترین مکان‌های دنیا برای کشف حیات زیر آب آشنا خواهیم کرد.

 

آکواریوم چیملونگ اوشین (Chimelong Ocean Kingdom)

آکواریوم چیملونگ اوشین در کشور چین و در شهر ژوهایی تاسیس شده است. این مکان ۴۸.۸ میلیون لیتر اب را در خود جای داده و بزرگترین آکواریوم در آسیا به شمار می‌رود. این مکان با داشتن ۷ بخش مختلف نمادی از قسمت‌ها متفاوت از اقیانوس است. اقیانوس چیملونگ اوشین رکورد جهانی بزرگترین گنبد تماشای زیر آب، بزرگترین مخزن آکواریوم، بزرگترین پنجره آکواریوم و بزرگترین پانل اکریلیک را در اختیار دارد. همچنین اجرای عالی را برای خانواده‌ها و به خصوص بچه‌ها به همراه بازی‌های هیجان‌انگیز ارائه می‌دهد.

ساعات مجاز برای بازدید: از ۱۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰

 

آکواریوم جورجیا (Georgia Aquarium)

آکواریوم جورجیا از دیگر مکان‌هایی است که توانسته نام خود را در لیست بزرگترین آکواریوم‌های جهان ثبت کند. به طوری که اغلب گردشگران آن را با عنوان جادویی‌ترین آکواریوم جهان می‌شناسند. آکواریوم جورجیا در نزدیکی پارک المپیک صدساله و دنیای کوکاکولا در مرکز شهر آتلانتا، جورجیا واقع شده است. این مکان بیش از هر آکواریوم دیگری تنوع حیوانی بالایی را در خود جای داده است. آکواریوم جورجیا با بیش از ۳۸ میلیون لیتر آب، تجربه‌ای باشکوه برای لذت بردن در ایالت آتلانتا ارائه می‌دهد. این آکواریوم از زمان افتتاح در سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۲ بزرگترین آکواریوم جهان بود، اما امروزه فقط عنوان بزرگترین آکواریوم در ایالات متحده را دارد.

ساعات مجاز برای بازدید: از ۱۰:۰۰ الی ۲۱:۰۰

 

سفر به کیش و تفریح در کشتی‌های آکواریومی

 

آکواریوم مارین لایف پارک (Marine Life Park)

آکواریوم مارین لایف پارک واقع در سنگاپور، بهترین مکان برای کشف شگفتی‌های اعماق دریا در این منطقه است. حجم کل آب‌های آن ۴۵ میلیون لیتر می‌باشد که زیستگاه بیش از ۱۰۰۰۰۰ جانور دریایی با بیش از ۸۰۰ گونه حیوانی از جمله هامورهای جالوت، کوسه‌های سر چکشی و ... است. در حال حاضر مارین لایف پارک دومین آکواریوم بزرگ در جهان محسوب می‌شود که هر بیننده‌ای را محسور خود خواهد کرد.

 

آکواریوم جنوا (Aquarium of Genoa)

آکواریوم جنوا واقع در کشور ایتالیا یکی از جالب‌ترین آکواریوم‌های اروپا است بازدید از آن به تمامی توریست‌های تور اروپا توصیه می‌شود. آکواریوم خارق‌العاده با جذب حدود ۵ میلیون بازدیدکننده در سال، بزرگترین آکواریوم کشور و میزبان بزرگترین نمایشگاه تنوع زیستی و اکوسیستم در اروپا می‌باشد. به طوری که حدود ۷۰ نمایشگاه و ۱۲۰۰۰ حیوان متعلق به ۶۰۰ گونه مختلف از تمام دریاهای جهان در این آکواریوم مشاهده می‌گردد. از جمله محبوب‌ترین نمایشگاه‌های موجود در آکواریوم جنوا می‌توان به گاوهای دریایی، دلفین‌ها، پنگوئن‌ها، کوسه‌ها و ... اشاره کرد.

 

آکواریوم ملی بالتیمور (National Aquarium Baltimore)

آکواریوم ملی بالتیمور یکی از بزرگ‌ترین و مشهورترین آکواریوم‌های ایالات متحده است که در سال ۱۹۸۱ افتتاح شد. این آکواریوم یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایالات متحده محسوب می‌شود و سالانه میزبان نزدیک به ۵۱ میلیون گردشگر است. به طوری که توانسته به یکی از پربازدیدترین جاذبه‌های گردشگری این ایالت تبدیل شود. در این مجموعه می‌توانید از ۲۰۰۰۰ ماهی، پرنده، دوزیستان، خزندگان و پستانداران دریایی که در زیستگاه‌های برنده جوایز زندگی می‌کنند، دیدن کرد.

ساعات مجاز برای بازدید: از ۹:۰۰ الی ۱۶:۰۰

 

آکواریوم بزرگ Aqua Vega در آنکارا

 

آکواریوم دبی (Dubai Aquarium)

آکواریوم دبی در سه طبقه از مرکز خرید غول پیکر دبی مال واقع شده و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در تور دبی است. به طوری که سالانه میلیون‌ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. آکواریوم دبی با بیش از ۳۳۰۰۰ جانور آبزی از گونه‌های مختلف، بزرگترین مجموعه کوسه ببرهای شنی را در جهان دارد. مهمترین ویژگی این آکواریوم وجود چندین راه برای تجربه دنیای زیر آب از جمله تونل زیر آب، غواصی و ... در آن است. میانگین زمان بازدید از تونل آکواریوم تقریباً ۱۵ تا ۳۰ دقیقه است. در حالی که برای بازدید از باغ وحش زیر آب واقع در سطح دو تقریباً ۴۵ دقیقه زمان نیاز است.

ساعات مجاز برای بازدید: از ۱۰:۰۰ الی ۲۴:۰۰

 

آکواریوم اوکیناوا چورائومی (Okinawa Churaumi Aquarium)

اگر به دنبال یکی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان هستید، قطعا نام آکواریوم اوکیناوا چورائومی به گوشتان خواهد خورد. این مکان باشکوه در پارک اوشین اکسپو (Ocean Expo) در شهر اوکیناوا، ژاپن واقع شده است، جذابیت‌های این مکان سبب شده تا امروزه به یک مقصد توریستی فوق العاده تبدیل گردد که بازدیدکنندگان را از هر گوشه‌ای از جهان به خود جذب می‌کند. زمانی این آکواریوم بزرگترین آکواریوم جهان و همچنین اولین آکواریومی بود که موفق به پرورش ماهی مانتا آلفردی، یکی از بزرگترین گونه‌های پرتو شد. همچنین این مکان، اولین کشت مرجانی زنده در مقیاس بزرگ در جهان را در یک مخزن بدون سقف انجام می‌دهد. این ویژگی امکان ایجاد یک صخره مرجانی پر رونق و نمایشی خیره کننده را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. در آکواریوم اوکیناوا  چورائومی فرصت بازدید از بیش از ۲۶۰۰۰ موجود از ۷۵۰ گونه زیستی را خواهید داشت.

ساعات مجاز برای بازدید: از ۸:۳۰ الی ۱۷:۳۰

 

آکواریوم آتلانتیک سی پارک (Atlantic Sea Park Aquarium)

یکی دیگر از بزرگترین آکواریوم‌های جهان آتلانتیک سی پارک نام دارد. این آکواریوم در دریای آتلانتیک در ساحل غربی نروژ در شهر السوند واقع شده است. این پارک که یکی از بزرگترین آکواریوم‌های اروپا است، حیات وحش موجودات دریایی را با تنوع بسیار بالا به نمایش می‌گذارد. به طوری که شامل بیش از ۲۰ آکواریوم می‌باشد که محیط‌های آبی مختلف، اشکال زندگی و اعماق دریا را به تصویر کشیده‌اند همچنین آتلانتیک سی پارک یکی از بزرگترین آکواریوم‌های آب شور اسکاندیناوی و یکی از جاذبه‌های توریستی محبوب در این منطقه است.

ساعات مجاز برای بازدید: از ۱۱:۰۰ الی ۱۶:۰۰

 

گشتی خاطره‌انگیز در آکواریوم آنتالیا

 

آکواریوم اوشکا مارین ورد (uShaka Marine World)

آکواریوم اوشکا مارین ورد دوست‌داشتنی‌ترین پارک تفریحی دریایی واقع در آفریقای جنوبی است که دنیایی از آب‌سواری، اقیانوس‌آرام، دلفین‌ها، فک‌ها و پنگوئن‌ها، خرید و بسیاری موارد دیگر را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این آکواریوم بزرگترین آکواریوم آفریقا است که از ۳۲ مخزن با حجم کل ۱۷.۵ میلیون لیتر آب تشکیل شده است. این مکان میزبان تعداد بالایی از موجودات دریایی با تنوع بسیار زیاد اعم از کوسه‌ها و دلفین‌ها نیز می‌باشد.این آکواریوم به گونه‌ای طراحی و ساخته شده که شبیه یک خرابه قدیمی است. گردشگران می‌توانند در این مکان از رستوران‌ها و کافه‌های آن نیز استفاده کنند.

ساعات مجاز برای بازدید: از ۹:۰۰ الی ۱۷:۰۰

 

آکواریوم شانگهای اوشین (Shanghai Ocean Aquarium)

همان طور که از نام آن می‌توان متوجه شد این آکواریوم باشکوه در شهر شانگهای چین قرار گرفته و یکی از بزرگترین آکواریوم‌ها در تور چین است. در این مکان می‌توان شاهد بیش از ۱۵۰۰۰ موجود آبی با بیش از ۳۰۰ گونه مختلف بود. همچنین با داشتن حجم کل مخزن حدود ۱.۳ میلیون گالن و طولانی‌ترین تونل زیردریایی جهان با ۱۵۵ متر طول به مکانی بی‌نظیر از نظر گردشگران تبدیل شده است. برخی از موجودات آبی موجود در این آکواریوم عبارتند از قورباغه دارت سمی، چتر دریایی، ماه ماهی، اژدهای دریایی برگی، پنگوئن امپراتور و ...  اگر تور چین را برای سفر خود انتخاب کردید هرگز از بازدید این مجموعه فوق‌العاده بی‌بهره نمانید.

 

آکواریوم مونتری بی (Monterrey Bay Aquarium)

آکواریوم خلیج مونتری در کالیفرنیا واقع شده است. ویژگی خاصی که آکواریوم خلیج مونتری را واقعا چشمگیر می‌کند وجود دو مخزن ماهی عظیم و چندین مخزن کوچکتر آن است که زیستگاه گونه‌های مختلفی از موجودات دریایی می‌باشد. بزرگترین مخزن حاوی حدود ۱.۲ میلیون گالن آب بوده و یکی از بزرگترین آکواریوم‌های تک جداره روی زمین است. همچنین لازم به ذکر است که آکواریوم خلیج مونتری یکی از معدود آکواریوم‌هایی است که موفق شده به کمک نور خورشید از ماهی‌های کمیاب اقیانوسی مراقبت کند.

 

بازدید از آکواریوم‌های معروف شهر استانبول

 

آکواریوم ال اوشین گرفیک (L’Oceanografic Aquarium)

آکواریوم L’Oceanografic که در والنسیا، اسپانیا واقع شده، بزرگترین مجموعه آکواریومی در تمام اروپا و یکی از بهترین و بزرگترین آکواریوم‌های جهان است. این آکواریوم زیبایی در سالن نمایشگاهی معروف قرار گرفته است. این مجموعه حاوی نزدیک به ۲ میلیون گالن آب است که تقریبا ۴۵۰۰۰ حیوان مختلف متعلق به ۵۰۰ گونه متنوع را در خود جای داده است. برخی از محبوب‌ترین حیوانات در این نمایشگاه عبارتند از دلفین‌ها، پرتوها، پنگوئن‌ها، کوسه‌ها، ماهی‌های دریایی، نهنگ‌های بلوگا و شیرهای دریایی. مهمترین ویژگی این آکواریوم این است که آب موجود در مخازن مستقیماً از دریای مدیترانه پمپاژ می‌شود.

 

آکواریوم دیپ (The Deep Aquarium)

مورد بعدی از بزرگترین آکواریوم‌های جهان که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، آکواریوم دیپ است. این مکان جذاب در منطقه‌ای به نام سمی پوینت، در محل تلاقی رودخانه هال و خور هامبر در انگلستان واقع شده است. این آکواریوم برنده جوایزی در سال ۲۰۰۲ شد که همزمان با افتتاح آن بود. در این آکواریوم علاقه‌مندان می‌توانند از موجودات دریایی مانند اره ماهی سبز، لاک پشت‌های دریایی، چندین گونه کوسه، پرتو و بسیاری دیگر از موجودات دریایی شگفت انگیز دیدن کنند. دیپ یکی از دیدنی‌ترین آکواریوم‌های بریتانیا با بیش از ۳۵۰۰ ماهی، حیات دریایی خیره‌کننده و امکانات رفاهی فراوان نظیر رستورانی با منو غذایی خوشمزه است.

 

آکواریوم بارسلونا (Aquarium Barcelona)

آکواریوم بارسلونا در بندر ول بندر بارسلونا اسپانیا واقع شده و دارای بزرگترین مخزن آبی برای نگه‌داری موجودات دریایی است.به طوری که علاقه‌مندان می‌توانند از گونه‌های مختلفی گیلتدها، مارماهی‌ها، آفتاب‌ماهی اقیانوسی، پرتوها و کوسه ببری شنی و کوسه شنی معمولی دیدن کنند. این مجموعه بدون شک یک مکان فوق‌العاده برای بازدید در بارسلونا است که بهترین تجربه را برای بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. همچنین این آکواریوم دارای یک تونل طولانی زیر آب است که از طریق آن بازدیدکنندگان می توانند به تماشای حیات وحش پرداخته و از لحظات خود لذت ببرند.

 

آکواریوم ریپلی کانادا (Ripley’s Aquarium of Canada)

آکواریوم ریپلی کانادا یک جاذبه خانوادگی باورنکردنی به مساحت ۱۳۵۰۰۰ فوت مربع است که هر ساله بیش از ۱.۵ میلیون بازدیدکننده را میزبانی می‌کند. این مکان بی‌نظیر دقیقا در قلب تورنتو واقع شده و شامل برخی از نمایشگاه‌های آبزی خارق‌العاده از زیستگاه‌های دریایی و آب‌های جهان است. . در این نمایشگاه حدود ۱۳۵۰۰ آبزی از ۴۵۰ گونه مختلف جمع‌اوری شده است. پس اگر به دنبال یکی از بزرگترین آکواریوم‌های دنیا بود و به حیوانات دریایی علاقه دارید، بازدید از این مجموعه را نیز در لیست بایدهای گردشگری خود قرار دهید.

 

گردش در آکواریوم تالار گمشده‌ی دبی

۰۹ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران