گشتی اسرارآمیز در ۸ شهر متروکه جهان

اطلاعات مفید

از فاجعه‌ای اتمی تا شهرهایی که به واسطه‌ی تب طلا شکل گرفته بودند یا حتی شهری که در زیر دریاچه‌ای غرق شده، هستند جاهای دیدنی و زیبایی که حالا دیگر هیچ کس در آن‌ها زندگی نمی‌کند. از میان خیلی شهرها و دهکده‌های متروکه‌ی دنیا، چند جایی هستند که پیشنهاد می‌کنیم، حتما از بعضی از آن‌ها در طول سفرهایتان دیدن کنید. شهرهایی که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد:

 

چینگوتی، موریتانی

این شهر فرون وسطایی در قرن ۱۳ میلادی پیاه گذاری شد و زمانی یک مکان تجرای بسیار مهم در موریتانی به حساب می‌آمد که از نظر معماری، کتابخانه‌ها و زیبایی زبانزد بود. حالا اما این شهر متروکه دیگر نشانی از درختان قدیمی را ندارد و به عنوان یکی از میراث جهانی یونسکو، تنها یک مکان گردشگرپذیر است. برای بازدید از این شهر می‌توانید در سفر به موریتانی با تورهای شتر سواری در دل کویر به دیدن این محل بروید.

 

معرفی زیباترین بندرگاه‌های دنیا

پریپیات، اوکراین

پریپیات احتمالا معروف‌ترین شهر متروکه در تمام جهان است. شهری که به واسطه‌ی فاجعه اتمی چرنوبیل بخش زیادی از مردمش مردند و بخشی دیگر با بیماری‌های همیشگی دست و پنجه نرم کردند. شما می‌توانید از بخش‌هایی از شهر آن هم همراه با تورهای مخصوص بازدید به عمل آورید و نقاطی را ببینید که تا مدت‌ها دیگر کسی امکان زندگی در آن‌جا را نخواهد داشت.

بودی، آمریکا

وارد این شهر که شوید، دقیقا احساس خواهید کرد به فیلم‌های وسترن پا گذاشته‌اید. خانه‌های چوبی و خیابان‌های خاکی بودی -شهری که در اوج تب طلا ساخته شد- بعد از این که معادن طلای آن بسته شدند، رها شد و حالا به یک منطقه متروکه بدل شده که تنها گردشگران برای بازدید از آن‌جا به این گوشه از کالیفرنیا می‌آیند. در این محل کسی زندگی نمی‌کند اما برای رفاه توریستی، چند جایی برای فروش محصولات در نظر گرفته شده.

کولمانسکوپ، نامیبیا

آلمان‌ها با رویای ثروت این محل را در اوایل سال‌های ۱۹۰۰ میلادی در دل صحرای کولمانسکوپ ساختند، اما تنها ۴۰ سال بعد از این که خانه‌ها بنا شد و شهری شکل گرفت، آن را رها کرده و از آن پس این مکان به یک شهر متروکه تبدیل گشت! صحرا آرام آرام در حال در بر گرفتن شهر کولمانسکوپ است و شن‌ها به دل خانه‌ها راه پیدا کرده‌اند.

 

بهترین مقاصد برفی آسیا را بشناسید

کونسونو، ایتالیا

حوالی سال ۱۹۶۰ بود که ماریو بانگوِ میلیاردر ، تصمیم گرفت تا یک لاس وگاس ایتالیایی بسازد. کارها در حال انجام بود و بیش از یک دهه روی این پروژه کار شد تا این که یک فاجعه رخ داد و زلزله و حرکت زمین، تنها جاده منتهی به شهر را خراب کرد. بعد از بازسازی جاده و از سر گیری پروژه، برای مدتی این مکان باز بود تا این که در سال ۲۰۰۷ برای همیشه بسته شد. متاسفانه بعد از این که مدتی این مکان برای بازدید عموم باز بود، اما حالا این امکان برای گردشگران وجود ندارد. با این حال اگر زمانی فرصتش پیش آمد، به هیچ وجه بازدید از این لاس وگاس متروکه را از دست ندهید.

دریاچه Reschen، ایتالیا

یکی از مناظر معروف و سورئالی که در ایتالیا می‌توانید ببینید، تصویر برج ناقوس کلاسیی درست در وسط دریاچه Reschen است. این برج ناقوس در واقع بخشی از کلیسایی است که حول محور آن یک دهکده واقع شده بود. در سال ۱۹۳۹ تصمیم بر آن شد که دو دریاچه به هم متصل شوند و وقتی سال ۱۹۵۰ کار به اتمام رسید، ۱۶۳ خانه و ۵۲۳ هکتار زمین زیر آب رفتند. حالا این شهر غرق شده در زیر آب به سر می‌برد و در روزهای زمستان، شما می‌توانید روی دریاچه یخ زده و بالای این شهر قدم بزنید.

 

معروف‌ترین دیوارهای جهان را بشناسید

اورادور سور گلان، فرانسه

خرابی‌هایی که در جنگ جهانی دوم به سر این دهکده آمد، آنقدر زیاد بود که تصمیم بر آن شد تا این مکان به عنوان نمادی از فجایع آن جنگ بزرگ، همانطور دست نخورده باقی بماند. به همین دلیل مرمتی بر هیچ جا آن انجام نشد و اگر شما الان با تورهای گردشگری به این محل بروید، خراش‌های جنگ بر خانه‌های اورادور سور گلان را از نزدیک لمس خواهید کرد.

کایکوی، ترکیه

در تور ترکیه نیز می‌توانید به دیدن یک دهکده متروکه بروید. کایاکوی در نزدیکی فتحیه مدت‌هاست متروکه مانده و مردم محلی داستان‌های ارواح حول محور آن نقل می‌کنند. این شهر زمانی جایی بود که ترک‌ها و یونانی‌ها در صلح کنار هم زندگی می‌کردند، اما زلزله‌ای سهمگین در نهایت شهر را ویران کرد و مردم از آن‌جا کوچ کردند تا سال ۱۹۵۷ پایانی باشد بر جریان داشتن زندگی در کایکوی و حالا تنها گردشگران هستند که به واسطه‌ی کنجکاوی و قصه‌های ترسناکی که از کایکوی روایت می‌شود، از این محل بازدید می‌کنند.

 

معرفی جالب‌ترین موزه‌های آسیا

۰۵ مرداد ۱۴۰۰

نظرات کاربران