۱۰ سایت خارق‌العاده باستان شناسی در جهان

اطلاعات مفید
۱۰ سایت خارق‌العاده باستان شناسی در جهان

داستان شگفت‌‌انگیز بشر بر روی این کره‌ی خاکی، همیشه با استفاده از آثار به جا مانده از تاریخ باستان روایت می‌شود. داستان‌هایی که هر بخشش را می‌توانید در گوشه‌ای از دنیا و در یک سایت باستان شناسی دنبال کنید و با کنار هم گذاشتنشان، به این مسیر حیرت‌انگیز پی ببرید. به همین خاطر است که بازدید از نقاط تاریخی، همیشه جزو مهم‌ترین کارهای یک گردشگر به حساب می‌آید. امروز هم ما می‌خواهیم ۱۰ سایت خارق‌العاده و جذاب باستان شناسی را به شما معرفی کنیم که در عین زیبایی، بخش مهمی از داستان بشر را روایت می‌کنند.

 

انگکور وات، کامبوج

این منطقه‌ی وسیع یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کامبوج محسوب می‌شود که در واقع مجموعه‌ای از معابد و ساختمان‌های مرتبط با آن، متعلق به قرن ۱۲ میلادی است که در دل جنگلی بسیار زیبا واقع شده. این مکان بزرگ‌ترین مجموعه مذهبی در تمام دنیاست و قدم زدن بین سازه‌هایش، به واقع یک حس جادویی به هر کس خواهد داد.

 

زیباترین پایتخت‌های جهان را بشناسیم

سکارا برای، اسکاتلند

این مکان یکی از سالم‌ترین سازه‌هایی است که از دوران نوسنگی در اروپا واقع شده. خانه‌های سنگی سکارا برای، حدود ۵ هزار سال پیش ساخته شده‌اند و بازدید از آن‌ها در این ساحل زیبا، سفر کردن به تاریخی ورای تصور همه‌ی ماست.

گوبکلی تپه، ترکیه

یکی دیگر از سایت‌های باستانی متعلق به دوره نوسنگی، به تازگی در ترکیه کشف شده است و زمان ساخت آن خیلی قدیمی‌تر از سکارا برای است. این مکان که به گفته دانشمندان یک مرکز مذهبی بوده، بیش از ۱۲ هزار سال پیش ساخته شده و در آن زمان، از اهمیت بالایی نیز برخوردار بوده است. این روزها، بازدیدهای فراوانی از گوبکلی تپه انجام می‌شود که شما هم می‌توانید در تور ترکیه، یک روز را برای رفتن به این مکان اختصاص دهید.

لشگر سفالین، چین

یکی از خاص‌ترین و متفاوت‌ترین سایت‌های تاریخی که متعلق به ۲۳۰۰ سال پیش است، لشگر سفالین بوده که با نام لشگر تراکوتا نیز شناخته می‌شود. اگر در تور چین به سراغ این مجموعه‌ بروید، هزارات تندیس سفالی در ابعاد انسان واقعی را می‌بینید که به صورت لشگر سربازان چینی درست شده‌اند. این مکان در نزدیکی ژیان واقع و تازه در اواسط دهه ۱۹۷۰ میلادی کشف شده است.

 

معرفی ۱۰ موزه هنری برتر جهان

پمپئی، ایتالیا

یکی از داستان‌های غم انگیز بشر، از دست رفتن شهر پمپئی در سال ۷۹ قبل از میلاد مسیح بود، وقتی که کوه آتشفشانی وسوویوس فوران کرد و یک شهر زیر خاکستر دفن شد. تا سال ۱۷۴۸ دیگر کسی از وجود پمپئی با خبر نبود تا این که در کاوش‌هایی که شکل گرفت، بناهای آن کشف و قصه‌ی سر به مهر آن برای بشر بازگو شد.

ابوسمبل، مصر

معبد باستانی ابوسمبل که متعلق به ۳۳۰۰ سال پیش است، در دل کوه نوبیان کنده شده و شما می‌توانید بعد از بازدید از پیکرتراشی‌های ۲۱ متری در سردر آن، به داخل رفته و معبدی که به پاس همسر رامسس دوم (نفرتاری) ساخته شده را ببینید. این مکان بیش از هر سایت باستانی دیگر در مصر، ارزش دیدن دارد و اگر زمانی به این کشور سفر کردید، حتما بدون دیدن ابوسمبل آن‌جا را ترک نکنید.

غارهای الورا، هند

مجموعه غارهای الورا در غرب هند، یکی از بزرگ‌ترین در نوع خود است که در واقع با سازه‌هایی که در بیرون از غار و داخل بعضی سالن‌هایش ساخته شده، این مکان تبدیل به یک معبد تو در تو شده است که بیش از ۱۰۰ غار را در بر می‌گیرد. جایی که بناهایش بین قرن‌های ۷ تا ۱۱ میلادی ساخته شده و آثار هنری و و کنده‌کاری‌های آن، منحصر به فرد و فوق‌العاده هستند.

 

۷ مقصد عالی در دنیا برای عاشقان خرید کردن

کاخ کنوسوس، یونان

قبل از این که آتنیان این منطقه را به دست بگیرند، در دوران برنزی این مینوسی‌ها بودند که پایه گذار تمدن در این منطقه به شمار می‌رفتند. کاخ کنوسوس که حالا می‌توانید آن را در سفر به یونان تماشا کنید، یکی از مهم‌ترین بناهایی بوده که از ۴ هزار سال پیش به یادگار مانده است. مکانی که البته کشق آن به سال‌ها قبل بر می‌گردد اما در قرن بیستم بازسازی‌هایی روی آن صورت گرفت تا کمی جلال گذشته خود را دوباره به دست آورد.

فروم رومی‌ها، ایتالیا

این مکان مجموعه‌ای از بناهای دولتی در دوران اوج امپراطوری رم بوده که حالا منطقه‌ی شهری مدرن رم به دور آن ساخته شده است. شما در این مکان، غیر از بناهای مهم تاریخی، امکان بازدید از کلسیوم معروف ایتالیا را نیز دارید.

تیکال، گواتمالا

زمانی این مکان بزرگ‌ترین شهر مایان به شمار می‌آمد. حتی تا قرن چهارم قبل از میلاد مسیح نیز این شهر در اوج خود قرار داشت تا این که به مرور رو به افول رفت. حالا اما شما می‌توانید در گواتمالا، بناهای زیبا، معابد و خیلی چیزهایی که از آن زمان باقی مانده را تماشا کنید و از دیدنشان لذت ببرید.

 

معروف‌ترین دیوارهای جهان را بشناسید

۰۸ تیر ۱۴۰۰

نظرات کاربران