زنده‌ترین مقاصد دنیا در ماه مبارک رمضان

اخبار
زنده‌ترین مقاصد دنیا در ماه مبارک رمضان

ما در کشوری اسلامی زندگی می‌کنیم و می‌دانیم در طول ماه مبارک رمضان حال و هوای شهرها به چه سبکی در می‌آید و با این که بیشتر مغازه‌ها تعطیل و نیمه تعطیل می‌شوند و بسیاری از اصناف بعد از اذان مغرب به فعالیت می‌پردازند، اما بازدید از این کشورها در طول رمضان مزایای خودش را دارد و اگرچه در طول روزهای رمضان مردم کمی کسل و خسته هستند اما شب‌ها شور و هیجان زیادی در خیابان‌ها جاری می‌شود. ما در اینجا پر شورترین مقاصد دنیا در طول ماه رمضان را بررسی می‌کنیم.

 

مالزی

مالزی کشوری چند قومیتی با مذاهب مختلف است. به همین دلیل است که در شهرهای بزرگ‌تر جو رمضانی نصفه و نیمه و نه با شدت زیاد دیده می‌شود این در حالی است که هرچه محیط کوچک‌تر می‌شود جو رمضانی در روزها ملموس‌تر بوده و فضای شاد و پر جنب و جوش شبانه پررنگ‌تر دیده می‌شود. برای نمونه در شهرهای بزرگ‌تر مانند کوالالامپور و جورج تاون زندگی به روال عادی می‌گذرد در شهرهای کوچک‌تر و حومه شهر مانند کوتا بهارو و کوالا ترنگگانو روزها فضای شهر آرام‌تر بوده و بعد جای خود را به فضای پرنشاط شب و شب می‌دهد. مالزی همچنین پایان ماه رمضان را با دو روز تعطیل ملی و اوج جشن‌ها رقم می‌زند. در سفر با تور مالزی در طول ماه مبارک رمضان مهمان غذاهای مختلف و متنوع این کشور در زمان افطار می‌شوید.

 

معرفی ۵ بازار رمضانی در کوالالامپور

اندونزی

در ماه رمضان، وارونگ‌های اندونزی (رستوران‌ها و کافه‌های متوسط خانوادگی) پس از تاریکی هوا حال و هوای سرزنده‌ای به خود می‌گیرند و کاملا شلوغ می‌شوند و به شدت تماشایی می‌شوند. افراد محلی در اینجا پایان ماه مبارک را با رژه باورنکردنی شناورهای خانگی که شمایل مذهبی و معماری را به تصویر کشیده‌اند، برگزار می‌کنند، که در آن تقریبا همه خیابان‌های اصلی پر از شادی می‌شوند و به رقص و آتش بازی می‌پردازند.

ایران

در حالی که رستوران‌ها و آشپزخانه‌ها در طول روز کار نمی‌کنند اما اکثر جاهای دیدنی باز هستند. بنابراین مسافران می‌توانند به راحتی از جاهای تفریحی و دیدنی استفاده کنند. با نزدیک شدن افطار بوی خوش آش رشته و آش شعله قلم کار از آشپزخانه‌ها و رستوران‌ها بلند می‌شود و زولبیا و بامیه فروشی‌ها شلوغ می‌شوند. در ایران نیز مانند بیشتر نقاط دیگر دنیا برای جشن عید فطر دو روز تعطیلی رسمی در تقویم وجود دارد.

 

محبوب‌ترین غذاهای رمضانی در دبی

سنگاپور

شاید باورتان نشود اما یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به ثروتمندترین کشور آسیا یعنی سنگاپور ماه رمضان است اکه سراسر کشور در جوی متفاوت و دیدنی فرو می‌رود و بازارهایی در سراسر Geylang Serai واقع در محله مالایای این کشور سبز می‌شوند. شور و هیجان مردم در ساعات پایانی روز زیاد می‌شود و مردم با روی گشاده در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی شرکت می‌کنند. بنابراین انتظار تنقلات و غذاهای خوشمزه محلی و سنتی فراوانی را داشته باشید.

ترکیه

ترکیه کشوری با جمعیت اکثریت مسلمان از مقاصد جذاب برای سفر در ماه رمضان برشمرده می‌شود. در حالی که در شهری مثل استانبول که توریستی است محدودیت‌های نسبی اعمال می‌شود اما در مناطق سنتی‌تر موضوع سختگیرانه‌تر دنبال می‌شود. با این همه در سفر با تور ترکیه هنگام افطار که می‌شود فرقی ندارد در کدام نقطه این کشور باشد هیجان زیادی در مردم ایجاد شده که اغلب با دورهمی‌ها و مهمانی‌ها نمود پیدا می‌کند. یکی از اتفاقات جالب و سنتی که در جای دیگری نمی‌توانید ببینید طبل زن‌هایی هستند که مثل جارچی در کوچه پس کوچه‌ها می‌گردند و با زدن طبل مردم را برای سحر بیدار می‌کنند.

دبی

در کانون تجارت عرب، باید انتظار مراسم‌ها و رویدادهای پر زرق و برق را داشته باشید مثل سلاطی عرب در یکی از صدها رستوران مجلل از غذاهای افطاری فوق‌العاده نوش جان کنید. دبی به عنوان نگین پر زرق و برق امارات افطار را باشکوه‌تر برگزار می‌کند. در سفر با تور دبی در طول ماه مبارک رمضان چادرهایی شبیه به خیمه‌های مجلل برپا می‌شود که می‌توانید در آن‌ها غذاهای خاورمیانه‌ای وسیعی را امتحان کنید، دسرهای شیرین بخورید و قلیان بکشید و از موسیقی و آواز لذت ببرید.

مراکش

کازابلانکا میزبان مسجد حسن دوم است که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و چشم‌گیرترین نمونه‌های معماری مسلمانان در جهان شهرت فراوانی داشته و بازدید از آن برای بازدیدکنندگان از هر دین و مذهبی باز است. منظره باشکوه نماز جماعت هزاران نفر در فضای باز و طیف وسیع غذاهای خوشمزه و وسوسه‌انگیز افطاری از ویژگی‌های برجسته این کشور مسلمان محسوب می‌شود.

 

آشنایی با فضای هند در ماه رمضان

عمان

در ماه رمضان نرخ هتل‌ها به طرز ویژه‌ای کاهش می‌یابد و فرصت خوبی را برای سفر به مسقط پایتخت عمان فراهم می‌آورد. در طول روز وقتی همه جا ساکت از جاذبه‌های دینی مثل موزه مسقط بازدید کنید و هنگام افطار به جمع روزداران خوش اخلاق و پر شور بپیوندید و از غذاهای خوشمزه‌شان امتحان کنید.

۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران