برنامه های متنوع ویژه ماه مبارک رمضان در کیش

اخبار

برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان درکیش

جزیره کیش با برگزاری جشن طعم شیرین رمضان واجرای برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی به استقبال ماه ضیافت الهی رفت.

به گزارش روابط عمومی و اموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی ویژه ماه مبارک رمضان در جزیره کیش شامگاه سه شنبه 26 خرداد با جشن طعم شیرین رمضان در مرکز همایش های بین اللملی کیش آغاز شد . معاونت فرهنگی – اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش همچنین برای بهره مندی بیشتر گروه های مختلف سنی گردشگران و ساکنان از فیوضات این ماه ارزشمند برنامه های متنوعی را در نقاط مختلف جزیره کیش اجرا خواهد کرد.

مسابقات سفره افطار معنوی و توزیع بسته های فرهنگی در سطح جزیره کیش در هفته اول رمضان و برگزاری مسابقه از مطالب این بسته ها از جمله برنامه های معاونت فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش است . این بسته های فرهنگی شامل کتابچه ادعیه روزهای ماه مبارک رمضان و مطالب ارزنده برای تمامی اعضای خانواده ، کتابچه احکام با نمودارهای خلاقانه وجذاب و نرم افزار ویژه ماه پرخیرو برکت رمضان است .

همچنین دراین ماه گرانقدر هر هفته محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته بین المللی درجزیره کیش برگزار می شود.

برنامه درآستان جانان یکی دیگر از برنامه های فاخر فرهنگی است که از 5 تیر( نهم رمضان) در تالار شهر آغاز شده و تا 10 تیر (پانزدهم رمضان ) ادامه دارد .

ساکنان وگردشگران می توانند هر شب از ساعت 22 تا 24 از برنامه های متنوع فرهنگی و هنری ویژه برنامه در آستان جانان استفاده کرده و از نمایشگاه محصولات فرهنگی - قرآنی که به مدت یک هفته در تالار شهربرپا می شود بازدید کنند.

مسابقات قران وحدیث و حکمت نهج البلاغه نیز از 21 تا 23 تیر ( 25 تا 27 رمضان ) در سالن های ابن سینا، رازی و خوارزمی مرکزهمایش های بین المللی کیش برگزار می شود و علاقمندان در دو گروه سنی زیر16 سال و بالای 16 سال در رشته های قرائت ، ترتیل ، حفظ و احادیث با یکدیگر رقابت می کنند.

امورزنان سازمان منطقه آزاد کیش نیز به مناسبت ماه مبارک رمضان هشتمین جشنواره ماه خوب خدا را برگزارمی کند.

جشن رمضان یکی از بخش های این جشنواره است که شامل برنامه های مختلف قرائت دعای افتتاح ، مسابقه ویژه تمامی اعضای خانواده با پرسش هایی در خصوص ارکان نماز ، روزه و دعاهای روزانه ماه مبارک رمضان ، اجرای طرح سفره افطار معنوی وختم سوره قدروذکراستغفار،برپایی ایستگاه های سعادت و آموزش زندگی از منظرقران ، مشاوره مذهبی و احکام ، سلامت ، تغذیه سالم ، کودکان و ماه خدای مهربون و ایستگاه هنر و خطاطی اسماء حسنی بر روی کاشی و لعاب کاری است که در طول ماه مبارک رمضان از ساعت 19 تا 21 در تالار شهربرگزار می شود.

همچنین مسابقه سفره افطاری اقوام ایرانی و پذیرایی از روزه داران با هدف ترویج سنت حسنه افطاری و آشنای با غذاهای مختلف ویژه سحر و افطار در میان اقوام مختلف کشورمان و جشن روزه داران کوچک و اجرای جنگ کودک ، از دیگر برنامه های امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش در هشتمین جشنواره ماه خوب خداست که ساعت 19 تا 21 در محوطه مقابل تالار شهر برگزار می شود.

به مناسبت روز ملی عفاف و حجاب نیز21 تیرهمایشی با همکاری دفتر امام جمعه و با حضور بانوان شاغل در سازمان منطقه آزادکیش و شرکتهای تابعه ، بسیج خواهران ،بسیج سپاه و نیروی انتظامی کیش در سالن خلیج فارس سالن همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

سوگواره وفات حضرت خدیجه (س) شامل قرائت ادعیه ، تواشیح و مدیحه سرایی با حضور ذاکرین اهل بیت (ع) و برگزاری مجالس انس باقران ویژه بانوان و جزء خوانی ، مشاوره و سخنرانی و مسابقات کتبی در حسینیه گیلان کیش و مجتمع اقامتی سحراز دیگر برنامه های امور زنان در ایام ماه مبارک رمضان است.

گفتنی است امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش با هدف حمایت از بانوان نیازمند بسته های افطاری را تهیه و در بین خانواده های نیازمند توزیع می کنند.

۰۷ تیر ۱۳۹۴

نظرات کاربران