زیباترین کشورها طبق گزارش سازمان جهانی اقتصاد

اخبار
زیباترین کشورها طبق گزارش سازمان جهانی اقتصاد

هر کشور و منطقه‌ای سهمی از زیبایی دارد. از آداب و رسوم فوق العاده، غذاهای عالی و سبک معماری المان‌های مختلفی برای سنجش وجود دارد، اما به راستی در سیاره‌ای زیبا با وجود انتخاب‌های متنوع رده‌بندی کشورها شدیدا کار دشواری است. به همین دلیل سازمان جهانی اقتصاد با در نظر گرفتن ویژگی‌های زیادی همه ساله گزارشی تهیه و ارائه می‌دهد. فهرست ما گزارش سازمان جهانی اقصاد در مورد زیباترین کشورهای کوهستانی دنیاست. در این فهرست به ایمنی تا امید به زندگی، تعداد میراث جهانی یونسکو و همچنین منابع طبیعی توجه شده است.

 

نیوزلند

نیوزلند با داشتن چشم اندازهای نفسگیر، کوه‌های سر به فلک کشیده، دریاچه‌های فیروزه‌ای و کیلومترها سواحل زیبا و عجیب هیچ جای تعجب نیست که در صدر این فهرست جای گرفته است. از بخش‌های صورتی و بنفش در دریاچه Tekapo و یا Milford Sound یک دماغه کوهستانی که می‌توان تمام ماجرای ارباب حلقه‌ها را در آن تصویرسازی کرد دیدن کنید. نیوزلند با سرزمین‌های وسیع سرسبز و نقاط کوهستانی بهشتی رویای هر گردشگری است.

 

گشتی در رنگارنگ‌ترین مناظر طبیعی دنیا

تایلند

تعداد بازدیدکنندگانی که با تور تایلند سفر می‌کنند طی چند سال اخیر به شدت زیاد شده و توریست‌ها نگاه مثبتی به آن پیدا کرده‌اند. دلیلش هم بسیار ساده است صدها جزیره سرسبز و زیبا، آب‌های شفاف و کریستالی و امکان غواصی در تایلند از این کشور مقصدی غیرقابل چشم‌پوشی ساخته است. این کشوری کوچک است شما می‌توانید برای دیدن فیل‌ها، ببرهای وحشی آسیایی، جنگل‌های چشمگیر و برخی از قدیمی‌ترین جنگل‌های بارانی جهان در پارک ملی خائو سوک به این کشور سفر کرده و غرق در شگفتی و زیبایی شوید.

فیلیپین

فیلیپین دارای ۷ هزا جزیره است که برخی از آن‌ها جزو زیباترین و شگفت‌انگیزترین جزایر دنیا هستند. پارک ملی The Puerto-Princesa Subterranean River در پالاوان شامل جنگل‌های حرا، یکی از چشم‌گیرترین سیستم‌های غاری جهان و یک رودخانه زیرزمینی می‌شود. به علاوه تپه‌های شکلاتی جزیره بوهول که تخمین زده شده حدود ۱،۷۷۶ گنبد پوشیده از چمن هستند نیز به طرز شگفت‌انگیزی یکدست‌اند و از جاذبه‌های طبیعی و توریستی منحصر به فردی در تور فیلیپین شناخته می‌شوند که هر توریستی آرزوی دیدن آن را دارد. همچنین تراس‌های برنج شگفت‌انگیز و تاریخی فیلیپین امکان تماشای مناظر سر سبز پانورامایی را می‌دهد که نظیرش را به سختی بتوان مثال زد.

 

۲۵ غذای خیابانی معروف در جهان

قبرس

از سال‌ها پیش پای گردشگران اروپایی به سواحل قبرس باز شده و حالا روند تغییرات گردشگری خبر از ورود آمریکایی به این کشور را نیز می‌دهد. در اواخر اکتبر آب و هوای قبرس فوق‌العاده جذاب و دل‌انگیز می‌شود، اما برای شب‌ها خوب است ژاکت همراه داشته باشید. اگر از آفتاب و شن و ماسه مدیترانه‌ای خسته شدید می‌توانید بیشتر در داخل کشور به سمت حومه‌ای پر از کاج و بادام بروید. به هر حال قبرس کشوری زیبا است که فرصت تجارب زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

سریلانکا

بعد از جنگ داخلی سختی که سریلانکا پشت سر گذاشته حالا این کشور با داشتن باغ‌های سرسبز چای، سواحل ماسه طلایی، و همچنین ویرانه‌های معابد به جایی زیبا و ماجراجویانه تبدیل شده است. به علاوه با توجه به تنوع زیستی و جانوری که دارد هر حیوان دوستی باید با تور سریلانکا سفر کند. هر دو پارک ملی Udawalawe و پارک ملی Gal Oya صدها فیل را در خود جای داده‌اند، در حالی که پارک ملی Yala بالاترین تراکم پلنگ در جهان را در خود جای داده است. اگر از عاشقان چای هستید خود را به Thotalagala هتل هفت سوئیت نزدیک Dambatenne معروف‌ترین دارایی چای جهان، برسانید که در سال ۱۸۹۰ توسط سر توماس لیپتون کاشته شد.

 

سفر به زیباترین دریاچه‌های آسیا

ترکیه

مناظر ترکیه متنوع، نفس گیر و حتی عجیب و غریب هستند. بیشترین و بهترین مناظر دیدنی در آناتولی آسیایی وجود دارد که شامل دودکش‌های پری و ستون‌های سنگی منطقه کاپادوکیا در ترکیه، یا قله‌های مراتع آلپی کوه‌های Kaçkar می‌شوند. همچنین در منطقه دریای اژه، آبشارهای یخ زده و استخرهای رسوبی پاموکاله مناظری را جلوی چشمان‌تان می‌آورند که مطمئنا دیگر هرگز هیچ استخر بی‌نهایتی در هیچ هتلی شما را راضی نخواهد کرد. اما اگر به دنبال مناظر شگفت‌انگیز ساحلی با نمایی از کوه‌ها هستید ما قطعا ساحل فیروزه را به شما معرفی می‌کنیم که دنیایی دیگر در سفر با تور ترکیه است.

هند

خانه قله‌های هیمالیا و سواحل اقیانوس هند، در واقع این کشور را فقط می‌توان با واژه نفس‌گیر توصیف کرد. کرالا با داشتن فیل و ببر، شبکه‌های سرسبز تالاب و مزارع چای، به راحتی یکی از زیباترین ایالت‌های این کشور است. به علاوه سواحل شگفت‌انگیز در سراسر این کشور مانند تامیل نادو، ساحل چندی پور در اوریسا (که جزر و مد چند کیلومتر در ساحل آن پیش می‌رود) وجود دارد که به شدت برای بازدید توصیه می‌شوند. در سفر با تور هند بازدید از باغ ملی گل‌ها را از قلم نیاندازید که محل زندگی صدها از گل‌های آلپ با شکوه رنگی است.

 

نکاتی برای برنامه‌ریزی سفری ایده‌ال

۲۲ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 27 خرداد 1400)

نظرات کاربران