زیباترین قصرهای سلطنتی در آسیا

سرگرمی و تفریح‌ها
زیباترین قصرهای سلطنتی در آسیا

آسیا دارای کاخ‌های زیبا و دیدنی بسیاری است که با قلعه‌های اروپایی رقابت می‌کنند اما بیشتر از این که قلعه‌های سلطنتی و جذاب آسیایی معرفی و شناخته شده باشند عکس نمونه‌های اروپایی را همه جا می‌توان دید. با عوض شدن فصل وآمدن فصل بهار بر آن شدیم تا زیباترین قلعه‌های آسیایی را معرفی کنیم تا راهنمایی برای انتخاب مقصد بعدی علاقه‌مندان به تاریخ، هنر، معماری و فرهنگ باشیم. آیا نوروز را به سفر خارجی خواهید رفت؟ از بازدید از این نقاط زیبای آسیایی غافل نشوید.

 

ژاپن، قلعه هیمجی

قلعه هیمجی که به ماهی‌خوار سفید شبیه بوده و ظاهری شبیه به پرنده دارد در ارتفاعات هیمجی واقع شده است. این یکی از سازه‌ها دیدنی ژاپنی است که برعکس خیلی از نمونه‌های چشمگیر دیگر که در اثر زلزله و جنگ تخریب و بازسازی شده‌اند، این قلعه با همان شکل اولیه خود باقی مانده و از این رو برجسته و قابل توجه است. قلعه هیمجی در سال ۱۳۳۳ ساخته شده و به عنوان اولین مکان میراث جهانی در ژاپن به ثبت یونسکو رسیده است. از کیوتو می‌توان سوار قطار شد و به هیمجی رفت. این قلعه که در پایه‌های درختان سر سبز فرو رفته و قسمت فوقانی‌اش در افق صورتی قرار دارد یکی از دیدنی‌ترین نقاطی است که می‌توانید بهار به آن سفر کنید.

 

رایج‌ترین اشتباهات مسافران در سفرهای جاده‌ای

قلعه هیمجی 

دروازه چین ، نانجینگ

یکی از تصنعی‌ترین قلعه‌های جهان، دروازه چین است که بلاخره با گشودن درهایش به روی عموم زیبایی منحصر به فردش را مقابل چشمان دنیا به نمایش گذاشت. هیچ شکی نیست که این قلعه با تمامی زیبایی و عظمتش یکی از دست کم گرفته‌ترین جاذبه‌های توریستی چین است که از نگاه گردشگران دور می‌ماند. این قلعه در سال‌های ۱۳۶۶ تا ۱۳۸۶ برای محافظت از پایتخت سلسله مینگ ساخته شده بود. برای رسیدن به اینجا می‌توانید از شانگهای سوار قطار شوید.

 

مشهورترین خیابان‌های چین برای خرید

دروازه چین

هند، امبر پالاس

کاخ امبر در شهر عامر و در ۱۱ کیلومتری جیپور واقع شده، یکی از چشمگیرترین سازه‌های سراسر هند است که در تور گردشی به این کشور حتما باید از آن دیدن کرد. کاخ امبر واقع در روی تپه، به دلیل معماری باشکوه خود محبوب‌ترین جاذبه گردشگری شهر محسوب می‌شود. اگر به دنبال یک هتل سلطنتی هستید، پس در کاخ رامباغ اقامت کنید که سابقا محل زندگی یک از ماهارای بسیار قدرتمند بود. در باغ‌های مجلل قدم بزنید و از تماشای غروب صورتی خورشید لذت ببرید.

 

بازدید از معبد چاتارپور، بزرگ‌ترین معبد هند در دهلی

  امبر پالاس

بانکوک، گرند پالاس

بازدید از این سازه مجلل و رنگی در بانکوک یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید حتما انجام دهید. گرند پالاس بانکوک در سال ۱۷۸۲ ساخته شده و به مدت ۱۵۰ سال به عنوان خانه پادشاه تایلند، دربار سلطنتی و کرسی اداری دولت خدمت کرده است. امروزه، علاوه بر قرار گرفتن معبد تماشایی بودای زمردین، گرند پالاس با پیچیدگی‌های معماری خود هر ببیننده‌ای محسور خود می‌کند.

 

گردش در بازارهای شلوغ و جذاب بانکوک

گرند پالاس

ویتنام، شهر سلطنتی Hue

هویی در قرن ۱۹ام پایتخت ویتنام بوده و توجه و اهمیت زیادی را به خود جلب کرده بود. ارگ Hue با الهام از شهر ممنوعه پکن، بینش جالبی از چگونگی تفسیر ویتنامی‌ها به معماری چینی ارائه می‌دهد و بر پیچیدگی‌های آن افزوده است. La Residence Hue مکانی جذاب در کنار رودخانه است که نمایی مشرف به ارگ امپریالی دارد. این ساختمان در ۱۹۳۰ محل زندگی فرماندار فرانسه بود که حالا تبدیل به هتل شده. با اقامت در اینجا می‌توانید از نمای ثابت این ارگ باشکوه لذت ببرید.

شهر سلطنتی Hue 

پکن، کاخ تابستانی

شما نمی‌توانید سفر با تور چین را بدون بازدید از شهر ممنوعه ترک کنید. اما یکی دیگر از مکان‌های دست کم گرفته شده در پکن کاخ شگفت‌انگیز و کم نظیر سامر پالاس است که شاهکار طراحی با چشم انداز باغ چینی و همچنین میراث جهانی یونسکو است. ماندن در کاخ تابستانی Aman به این معنی است که شما می‌توانید به بخش‌های محدود کاخ تابستانی بدون مزاحمت جمعیت بازدیدکنندگان دسترسی خصوصی داشته باشید.

 

۱۰ مرکزخرید لوکس پکن برای خرید سوغاتی‌های زیبا

کاخ تابستانی

۳۰ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران