۷ دوی ماراتن جذاب در سال ۲۰۲۰

اطلاعات مفید
 ۷ دوی ماراتن جذاب در سال ۲۰۲۰

دوی ماراتن همگانی تنها برای دوندگان حرفه‌ای نیست، دوندگان آماتور یا حتی مردم عادی نیز می‌توانند در بسیاری از این گردهمایی‌های بزرگ ورزشی که بعضا برای کارهایی خیرخواهانه تشکیل می‌شود، شرکت کنند. غیر از آن، بسیاری از ورزشکاران نیز دوست دارند برای محک خود به سفرهای ورزشی روند. در هرحال اگر امسال قصد سفر به کشورهای خارجی را دارید، نگاهی به تاریخ این ۷ برنامه‌ی ماراتن عمومی برتر در سال ۲۰۲۰ بندازید شاید به کارتان بیاید.

 

ماراتن شهر کینگستون، جامائیکا

برای این که از گرمای آفتاب جامائیکا در ماه مارس دوری شود، آغاز این مسابقه همگانی ساعت ۴:۳۰ صبح خواهد بود و حدودا ساعت ۷:۳۰ کار مسابقه به پایان می‌رسد. هم نفرات حرفه‌ای در این مسابقات شرکت می‌کنند و هم آماتورها، پس انتظار جمعیت زیادی را باید داشته باشید. یکی از بخش‌های جذاب مسابقه بعد از آن است که به می‌توانید به ساحل Hellshire بروید و اول صبحی چند ماهی تازه صید شده سفارش دهید و دلی از غذا در بیاورید.

 

 برترین مقاصد گردشگری صحرایی در دنیا 

جامائیکا

 

  • زمان: ۱۵ مارس

 

ماراتن پاریس، فرانسه

این ماراتون در مسیری صاف انجام می‌شود و از سبک‌ترین و سریع‌ترین ماراتن های سال به شمار می‌رود. این ماراتن در محلی بسیار زیبا انجام می‌شود و از Champs Elysées آغاز شده از نوتردام سوخته، Place de la Bastille، برج ایفل و دو پارک جنگلی می‌گذرد و از در نهایت به Arc de Triomphe ختم می‌شود. بیش از ۴۰ هزار نفر هر ساله در این دو شرکت می‌کنند که بزرگ‌ترین ماراتن سال به شمار می‌رود.

 

 عاشقانه‌ترین فعالیت‌ها در سفر پاریس 

  فرانسه

 

  • زمان: ۵ آوریل

 

ماراتن دیوار بزرگ، چین

یکی از مسابقات نمادینی است که سالانه روی دیوار بزرگ چین برگزار می‌شود که البته با توجه به سختی آن، به ورزشکاران پیشنهاد می‌شود نه به مردم عادی. با توجه به زمان برگزاری، ترکیب آفتاب داغ و پلکان‌های متعدد این دیوار، کار را برای دوندگان سخت می‌کند. البته نکته دیگر این که، ۲۵۰۰ نفر از ۶۰ کشور جهان در این مسابقه شرکت می‌کنند که عموما دوندگان دو کلاسیک مارتن نیستند، چون این مسابقه یک مسابقه عادی نیست.

 

  نکاتی که بهتر است قبل از سفر به چین بدانید 

 چین

 

  • زمان: ۱۶ می

 

ماراتن سافاری کنیا

احتمالا وقتی به دویدن در کنار کنیایی‌ها فکر می‌کنید، نگران سرعت و استقامت بالای آن‌هایید. اما در این مسابقه‌ی حرفه‌ای، باید نگران شیرها، یوزپلنگ‌ها، فیل‌ها و کرگردن‌ها باشید! البته خارج از شوخی، این مسابقه دارای محافظین زیادی است و مشکلی برای دوندگان پیش نمی‌آید و در واقع ماراتن سافاری کنیا که ۲۰ سال است انجام می‌شود، یکی از جذاب‌ترین دوهای ماراتن در فضایی فوق‌العاده زیباست.

 

 ماراتن سافاری کنیا

 

  • زمان: ۲۹ جون

 

مارتن دبی، امارات متحده عربی

این مسابقه همگانی یک برنامه‌ی بسیار جذاب است که از دوندگان حرفه‌ای تا مردم عادی می‌توانند از آن لذت ببرند. در واقع زمان نام نویسی شما می‌توانید تعیین کنید که دونده حرفه‌ای هستید و می‌خواهید دوی کامل انجام دهید، می‌خواهید ۱۰ کیلومتر در دو شرکت کنید یا تنها برای تفریح در مسابقه ۴ کیلومتری شرکت می‌کنید. مسابقه‌ای جذاب که البته زمانی مناسب در دبی انجام می‌شود تا مشکل گرمای این کشور تا جای ممکن شما را آزار ندهد.

 

 تفریحات رایگان در دبی برای سفری لذت‌بخش‌

 امارات متحده عربی

 

  • زمان: ۲۴ ژانویه

 

ماراتن برلین، آلمان

ماراتن برلین نیز جزو ماراتن‌های سریع به حساب آمده و رکوردهای زیادی در آن جا به جا شده است. در این مسابقه نیز شما می‌توانی به صورت عمومی شرکت کنید و فواصل کم‌تری را طی نمایید. جمعیت زیادی در این مسابقه شرکت می‌کند و برای کسانی که به صورت حرفه‌ای شرکت کرده‌اند، در آمدن از جمعیت مخصوصا در دو مایل اول بسیار سخت خواهد بود.

 

 آلمان

 

  • زمان: ۲۷ سپتامبر

 

مارتن لوچ نس، اسکاتلند

در اسکاتلند شما در مسیر سبز و زیبا مسابقه خواهید داد. جذاب‌ترین ماراتن بریتانیا که نفرات زیادی در آن شرکت می‌کنند و با این که در محیط شهری بزرگ نیست، عموما به عنوان دوستانه و شاد از آن یاد می‌شود و خیلی‌ از عموم مردم نیز در آن شرکت می‌کنند. مردم محلی‌ هم در مسیر با نوشیدنی از شما حمایت می‌کنند و در آخر مسابقه نیز می‌توانید غذایی گرم و محلی بخورید و نیروی رفته را باز گردانید.

 

 ۵ جاذبه دیدنی در ۵ کشور اروپا 

 اسکاتلند

 

  • زمان: ۴ اکتبر

 

نکته: فراموش نکنید که برای شرکت در این مسابقه‌ها باید از قبل ثبت نام کرده و مبلغی را برای ورودی واریز کنید.

۰۷ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران