جنگل‌های زیبایی که نویسندگان از آن‌ها الهام گرفته‌اند را بشناسید

اطلاعات مفید
جنگل‌های زیبایی که نویسندگان از آن‌ها الهام گرفته‌اند را بشناسید

شهرها، قصه‌ها یا نمایش‌های بسیار زیادی در تاریخ انسان‌ها وجود دارد که نویسندگانشان برای نوشتن آن‌ها، از جنگل‌ها الهام گرفته‌اند. گاهی شعرهای ساده‌ای که در دل جنگل به ذهن نویسنده رسیده‌اند و گاهی داستان‌های اساطیری که مکان قصه از جنگلی بزرگ و واقعی الهام گرفته شده است. ماری الیور در شعری می‌گوید که درختان به او گفته‌اند: "کمی بمان... ساده‌ است ... تو به دنیا آمده‌ای تا راحت باشی، تا از نور سرشار شوی". اگر می‌خواهید با جنگل‌های دیدنی که نویسندگان بزرگ از آن‌ها الهام گرفته‌اند و شما نیز در سفرهایتان می‌توانید ازشان بازدید کنید آشنا شوید، در ادامه‌ی نوشته همراه ما باشید.

 


جنگل Ashdown ، انگلستان


جنگلی که "وینی د پو" خرس زرد معروف داستان‌های کودکان که بعدها به انیمیشن‌های مختلفی تبدیل هم شد در آن زندگی م‌کند، برگرفته از ۶۵۰۰ هکتار جنگل Ashdown است که A. A. Milne نویسنده معروف همراه همسر و پسرش هر تابستان را در آن می‌گذارندند. اگر چه شما نمی‌تواند خرس زرد بامزه‌ای در این جنگل پیدا کنید، اما اورکیده‌های بنفش بسیار زیبا، روباه‌، خرگوش، گوزن، دارکوب و بسیاری حیوانات و گیاهان جذاب هستند که زیبایی‌های جذابی به این جنگل بخشیده و آن را به جایی بی‌نهایت عالی برای سفر بدل کرده‌اند.

 

 زیباترین جنگل‌های جهان را بشناسید 

 

 

جنگل Ashdown

 


جنگل‌های پارک ملی کوهستان کنیا


فیلیپ نل یکی از محققینی که آشنایی کامل با دکتر سئوس نویسنده معروف داشت، می‌گفت؛ "هنگامی که او می‌خواست داستان لوراکس را بنویسد، به این جنگل می‌رفت و باقی قصه را به زمین می‌سپرد تا در ذهنش شکل بگیرد." او با این جنگل زمانی آشنا شد که در سال ۱۹۷۰ همسرش او را با اصرار به سافاری این منطقه برد. وی که با ادامه‌ی داستانش کلنجار می‌رفت و پیشرفتی نداشت، به واسطه الهاماتی که از این منطقه داشت داستانی متفاوت نوشت تا در نهایت به موفقیتی که حالا دارد، دست پیدا کرد.

 

 به منزلگاه اساطیر و داستان‌های حماسی سفر کنید

 

 

پارک ملی کوهستان کنیا

 


Moseley Bog، انگلستان


اگر چه فیلم ارباب حلقه‌ای در نیوزلند فیلم‌برداری شده است، اما J. R. R. Tolkein جنگل‌هایی که در داستانش به تصویر کشیده و دهکده‌ای که برای هابیت‌ها خلق کرده را با الهام از جنگلی در فاصله دو ساعته از لندن به تحریر در آورد. او که در بچگی ساعت‌های زیادی را در این جنگل ۲۷ هکتاری گذرانده بود، با درختان کهنی آشنا شد که عمری بسیار دراز داشتن و در باغ‌های رها شده‌ی ویکتوریایی قدم می‌زد و تصورتاش از هابیت‌ها، الف‌ها و اورک‌ها را در قالب این جنگل به تصویر می‌کشید تا در نهایت آن را به رشته‌ی تحریر در آورد و یکی از شاهکارهای ادبی دوران معاصر را رقم بزند.

 

 زیباترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان را بشناسید 

 

 

Moseley Bog

 


جنگل راش ، آمریکا


این تنها داستان نویسان نبودند که دنیاهایشان را با الهام از جنگل‌های بسیار زیبا به رشته تحریر در می‌آوردند. مری الیور یکی از شاعران بسیار معروف با رفتن به مسیری در جنگل، به نوای باد که در میان برگ‌ها می‌پیچید گوش می‌داد و اشعارش را در ذهن مرور می‌کرد. مجموعه‌ی شعر بسیار معروف او "خواب در جنگل" روایاتی از همین قدم‌زدن‌های او در جنگل راش بود که می‌توانید نسخه‌های فارسی آن را در کشور نیز تهیه کرده و برای دیدن آن نیز به آمریکا سفر کنید.

 

 ۱۲ مقصد شگفت‌انگیز و سورئال در دنیا 

 

 

جنگل راش

 


پارک ملی Pench ، هند


مگر کسی هست که داستان معروف "کتاب جنگل" را نداند؟ ژوزف رودیارد کیپلینگ اگر چه اصلیتی هندی نداشت، اما در بمبئی به دنیا آمده بود و در هند بزرگ شد. او "کتاب جنگل" را برای دخترش ژوزفین نوشته بود، کتابی که بعدها نسخه‌های متعددی از آن فروخته شد و روایات نمایشی بسیاری در تئاتر، سینما یا تلوزیون داشت. این جنگل زیبا که در هنگام سفر با تور هند می‌توانید به راحتی از آن بازدید کنید، یکی از نقاط مهم برای تماشای ببرهای جنگلی هند و همچنین خانه‌ی بیش از ۲۱۰ گونه پرنده بوده و با توجه به اینکه مراقبت‌های بسیاری از آن می‌شود، حیوانات مختلفی با آرامش و به دور از خطر در آن زندگی می‌کنند.

 

  جزایر شگفت‌انگیز هند برای تعطیلاتی خاطره‌انگیز 

 

 

پارک ملی Pench

 


جنگل Dean، انگلستان


نویسندگان زیادی بودند که در مورد درختان کاج، راش و درختان خاکستر جنگل "دین" نوشته‌اند. حتی تالکین نیز در بعضی موارد این جنگل را در ذهن داشت و بخش‌هایی از سرزمین میانه را در داستان‌هایش خلق کرد، اما مهم‌ترین برداشت از این جنگل به دست J. K. Rowling و در کتاب‌های هری پاتر نقل شده است. حتی در زمان فیلم‌برداری فیلم‌ها نیز خود رولینگ این جنگل را معرفی و بخش‌هایی از آن در همین مکان گرفته شد. البته بر خلاف جنگل ممنوعه در هاگواردز، این جنگل برای بازدید عموم باز است و به راحتی می‌توانید از آن دیدن کنید.

 

 شگفت‌انگیزترین نقاط دنیا که از وجودشان بی‌خبرید 

 

 

جنگل Dean

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران