بهترین شهرهای نزدیک به ایران برای سفر در ایام نوروز ۹۸

اطلاعات مفید
بهترین شهرهای نزدیک به ایران برای سفر در ایام نوروز ۹۸

اگر چه همیشه انتخاب‌هایی همچون تایلند، سفر اروپا، مالزی یا حتی چین وجود دارند و می‌توان از طریق هزینه‌های گزاف به دیدن کشورهایی رفت که در همه حال دیدن دارند، اما ایام عید به واسطه بهار و نوزایی طبیعت، کشورهای همسایه ایران نیز اغلب زیبا شده، بهترین فرصت برای سفر به آن‌ها محسوب می‌شود. نزدیکی فرهنگی و حتی جشن گرفتن عید نوروز در بسیاری از این کشورها باعث شده سال‌های اخیر خیلی‌ها با هزینه‌ای بسیار کم‌تر از مقاصد یاد شده، تعطیلات نوروز را در این کشورهای همسایه بگذرانند.

در ادامه ما بعضی از محبوب‌ترین شهرهای نزدیک به ایران را به شما معرفی می‌کنیم، که گردشگران زیادی در ایام نوروز به آن‌ها سفر می‌کنند.

 

 

ترکیه

برای اینکه تک به تک شهرهای ترکیه را در مقاله‌مان ذکر نکنیم، همه‌ی آن‌ها را در یک بند خواهیم گفت؛ بر کسی پوشیده نست که تور ترکیه یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است و اول بهار یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از این کشور زیباست. از استانبول شروع کنیم که کم کم سرمای زمستان از آن بار بسته و دوباره مراکز تفریحی آبی در بسفر که به خاطر سرما بسته شده‌اند بازگشایی می‌شود. هوا در این شهر اگر چه هنوز خیلی گرم نشده، اما برای بازدیدهای اطراف شهر عالی است و با توجه به اینکه هنوز گردشگران به سمت آن هجوم نیاورده‌اند، به راحتی می‌توانید از نقاط مختلف گردشگری استانبول بازدید کرده، در بازار بزرگ و مراکز خرید به فروشگاه‌ها سر بزنید و از قیمت‌های مناسب هتل‌ها در این ایام لذت ببرید.

 

بهترین اقامتگاه‌های ساحلی کوش‌آداسی برای تعطیلات نوروز

 

 

ترکیه

 

 

آنتالیا و کوش‌آداسی دیگر شهرهای ترکیه هستند که آب و هوای آن‌ها به واسطه موقعیت جغرافیایی متفاوتشان، گرم‌تر و بهتر از استانبول است. البته هنوز هوا آنقدر خوب نخواهد بود که بتوانید در آب دریا شنا کنید، اما به قدری لذت‌بخش است که به راحتی بتوانید از زیبایی‌های طبیعی این دو شهر استفاده کرده در آن‌ها به گردش و تفریح مشغول شوید.

 

 

دبی

آب و هوای دبی در این ایام دیگر آن خنکای زمستان را ندارد، اما به اندازه‌ی آفتاب داغ روزهای تابستانی نیز نیست. نکته مهم دیگر اینکه، آرام آرام در این ایام گردشگران خارجی کم‌تری به دبی سفر می‌کنند و جمعیت زمستان یا ایام کریسمس را در این شهر نخواهید دید. همه‌ی این‌ها به همراه برنامه‌های متنوعی که برای ایرانیان در این شهر ترتیب داده می‌شود، باعث خواهد شد تا تور دبی نوروز 98 یکی از بهترین مقاصد برای تعطیلات عید امسال به حساب بیاید.

 

 

دبی

 

 

باکو

از جذابیت‌های سفر با تور باکو نوروز 98 در ایام عید، جشن گرفتن این روزها از طرف مردم این کشور است. بسیاری از آیین‌هایی که ما در نوروز به جا می‌آوریم، آذری‌ها نیز به انجام می‌رسانند، اما در مجموع تفاوت‌هایی هم هست. با این حال شادی و سرور و جشن و پایکوبی‌های چند روزه، چیزی است که خیلی از گردشگران خارجی را هم به این بخش دنیا می‌کشاند. شما پیش از ایام نوروز از چهارشنبه سوری می‌توانید به باکو سفر کنید، زیرا این رسم دیرینه‌ی ایرانیان نیز در آذربایجان برگزار می‌شود. بعد از آن و از اولین روز عید، جشن‌ها و فستیوال‌های موسیقی در نقطه نقطه شهر برگزار شده و می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. برنامه‌هایی برای اجرای موسیقی‌های محلی در سطح شهر نیز برگزار می‌شود که عموما در فضای باز بوده و به رایگان می‌توان از آن بازدید نمود.

 

گشت و گذار یک روزه در باکو؛ شهر جاذبه‌های تاریخی و تفریح‌های مدرن

 

 

باکو

 

 

ایروان

ایروان نیز از آن نقاط بسیار خوب برای گذراندن تعطیلات نوروز است. ایرانیان زیادی برنامه‌های متنوع در این شهر برگزار می‌کنند و شما می‌توانید در آن‌ها شرکت کنید. آب و هوای این شهر در کشور ارمنستان، دمایی نسبتا بهاری را به خود می‌بیند و سطح شهر مملو از درختانی می‌شود که شکوفه زده‌اند. بخش‌هایی از ارمنستان هنوز هم نوروز را جشن می‌گیرند، اما این جشن‌ها به اندازه‌ی کشورهایی همچون آذربایجان، افغانستان یا تاجیکستان نیست و بیشتر باید دل به برنامه‌های ایرانی‌هایی بسپرید که در ایام نوروز به ایروان می‌آیند.

 

 

ایروان

 

 

تفلیس

و در آخر به یکی از محبوب‌ترین شهرهای گردشگری در این روزهای ایرانیان بپردازیم که در تمام طول سال طرفداران زیادی دارد. هر زمانی از سال که با تور گرجستان به تفلیس سفر کنید به شما خوش می گذرد اما مطمئن باشید در ایام نوروز بیشتر بهتان خوش خواهد گذشت! بخش زیادی از مردم گرجستان هنوز نوروز را جشن می‌گیرند و جدای از حال و هوای نوروزی شهر، با توجه به حجم زیاد گردشگران ایرانی، سعی دست‌اندرکاران شهری این است که بیش از گذشته، حال هوای این ایام را در شهر جاری کنند. برنامه‌های بسیار متنوع و شادی نیز برای این ایام  برگزار می‌شود که سفر با تور گرجستان نوروز 98 را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تعطیلات تبدیل می‌کند.

 

راهنمای گشت و گذار در محله‌های تفلیس، شهر زیبایی‌های مدرن و تاریخی

 

 

تفلیس

۱۸ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران