۵ بازار کریسمسی جذاب که می‌توانید در آسیا به دنبالشان باشید

اطلاعات مفید
۵ بازار کریسمسی جذاب که می‌توانید در آسیا به دنبالشان باشید

در اروپا و آمریکا، بازارهای کریسمسی یکی از جذاب‌ترین بخش‌های تعطیلات هستند. اما در آسیا قبلا خیلی نشانی از این دست بازارها نبود تا اینکه در این سال‌ها کم کم کشورها و شهرهای گردشگرپذیر به فکر افتادند و در کنار جشن گرفتن کریسمس، بازارهای کریسمسی نیز به راه انداخته‌اند. پس اگر قرار بر این دارید که کریسمس ۲۰۱۹ را در آسیا بگذرانید، بد نیست نگاهی به لیست این بازارها بندازید.



۱- ABWM Xmas Bazaar در کوالالامپور


در سفر با تور مالزی حتما به بازار کریسمسی معروف کوالالامپور که هر ساله در این شهر برگزار می‌شود سر بزنید، این بازار بار دیگر به مدت یک ماه از ۲۵ نوامبر تا ۲۵ دسامبر شروع به کار می‌کند. محصولات بسیار متنوعی از لباس و پوشاک تا انواع موارد تزیینی در این مکان وجود دارد که به همراه موسیقی و برنامه‌های جذاب هر شبه، طیف وسیعی از مشتریان را به خود جذب می‌کند. البته برای ورود به بازار باید هزینه بسیار کمی بپردازید که به خاطر کنترل حجم شرکت کنندگان خواهد بود.

 

بازارهای ارزان و شبانه مالزی

 

 

 ABWM Xmas Bazaar

 


زمان: ۲۵ نوامبر تا ۲۵ دسامبر از ساعت ۱۰:۳۰ صبح

 


۲- بازار کریسمسی گتسبی بزرگ، بانکوک


یکی از قدیمی‌ترین بازارهای کریسمس که مسافران تور کریسمس تایلند حتما به سراغ آن می‌روند .این بازار که در فضای باز به مدت ۵ تا ۷ روز (عموما دو روز تمدید می‌شود) برگزار خواهد شد بیش از ۱۵۰ غرفه در دسته‌بندی‌های مختلف اقدام به فروش اجناس با قیمت مناسب خواهند کرد و محیط این بازار نیز کریسمسی و عالی خواهد بود. غیر از این موارد، تعداد زیادی فروشنده غذاها و دسرهای خیابانی این مکان را شلوغ می‌کنند که البته از بخش‌های جذاب آن محسوب می‌شود. یک درخت کریسمس بسیار زیبا، لباس‌های کاستوم کریسمسی برای کودکان و موزیک و برنامه‌های شاد از جمله بخش‌های جذاب این بازار به حساب می‌آیند.

 

 

 بازار کریسمسی گتسبی

 


زمان: ۲۱ نوامبر تا ۲۷نوامبر از نزدیکی غروب

 


۳- Jing’an Christkindlmarkt در شانگهای


بازار سنتی آلمانی‌ها در شانگهای بار دیگر به این شهر بر می‌گردد تا کریسمسی جذاب را برای خانواده‌ها بسازد. جدا از انواع اجناسی که شما می‌توانید در این محل خریدراری کنید، مهم‌ترین نکته در مورد آن، زیبایی بازار است. غرفه‌هایی با رنگ‌های سرخ و طلایی و درخت کریسمسی که در وسط بازار واقع شده است و با ریسه‌های چراغانی سقفی ستاره‌وار را بر روی بازار پهن می‌کند. همه چیز در این بازار حال و هوای کریسمسی دارد، از موسیقی و برنامه‌های تفریحی تا خرید و خوش‌گذارنی و خورد و خوراک.

 

۵ خیابان‌ معروف شانگهای برای خرید و قدم‌زدن در میان مغازه‌ها

 

 

 Jingan Christkindlmarkt

 


زمان: ۳۰ نوامبر تا ۲۲ دسامبر از ساعت ۴ بعد از ظهر تا ۹ شب

 


۴- بازار کریسمس Taipei ۱۰۱ در تایوان


تایپه هر ساله میزبان بازاری به سبک بازارهای کریسمسی فرانسه است. پایتخت تایوان این بازار بزرگ را پدید می‌آورد تا نه تنها مردم بتوانند از اجناس متنوع در بازه‌های مختلف قیمتی خرید کنند، بلکه در یک فضای زیبای کریسمسی به تفریح و خوشگذرانی نیز مشغول شوند. همه چیز در این بازار در بهترین شرایط قرار دارد، چه در بعد فروش، چه از نظر زیبایی ظاهری و درخت کریسمس و چراغانی‌ها، چه از نظر مراکز فروش غذا و دسر و چه از هر نظر که فکرش را کنید. در واقع جزییات و کلیات این بازار به گونه‌ای طراحی شده که کسانی که در آن شرکت می‌کنند، بتوانند تجربه‌ای کامل از یک فضای اروپایی در کریسمس را همراه خود به خانه ببرند.

 

 

 بازار کریسمس Taipei ۱۰۱

 


زمان: ۱ دسامبر تا ۱۶ دسامبر از صبح تا ۱۰ شب

 


۵- بازار کریسمس Dubai Festival City Mall در دبی


مرکز خرید Festival City Mallهمانطور که در اسمش پیداست، در عموم مراسمات و برنامه‌ها پیشقدم شده و برنامه‌ای ویژه می‌چیند. پس نباید انتظار داشت که چنین مرکز خرید مدرن و زیبایی، از قافله‌ی کریسمس جا بماند. با یک درخت کریسمس بسیار بزرگ و برنامه‌های متنوع تفریحی و تم کریسمسی با شکوه برای تمام مرکز خرید از بیرون تا داخل در نظر گرفته شده و جوایزی نیز برای خریداران در این همایش تهیه شده است. همه چیز در بازار کریسمس Festival City Mall تنها به خرید و فروش مربوط نبوده و غذاخوری‌ها و رستوران‌های مختلف نیز منوهای جذاب و متنوعی برای مشتریان تدارک می‌بینند.

 

 

Dubai Festival City Mall 

 


زمان: ۶ دسامبر تا ۲۵ دسامبر از ۳ ظهر تا ۱۰ شب

۲۳ آذر ۱۳۹۷

نظرات کاربران