با زیباترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید

خطوط هوایی
با زیباترین فرودگاه‌های جهان آشنا شوید

شهرهای بزرگ و گردشگرپذیر دنیا در عصر حاضر، یکی از مهم‌ترین پارامترهایی که در طراحی شهری خود لحاظ می‌کنند ساخت بناهای زیبا و مدرن است که به مرور آن‌ها را به نمادهایی برای شهرخود بدل کنند. بعضی از شهرها اما این طراحی‌ها را در فرودگاه‌های خود اعمال کرده‌اند مثلا شما در سفر با توردبی ، تور چین ، تور کوالالامپور سنگاپور می‌توانید این فرودگاه‌های زیبا را از نزدیک ببینید . معماری زیبای این فرودگاه‌ها تاثیر زیادی درذهنیت گردشگران در بدو ورود به شهر دارد. با هم نگاهی بندازیم به چند نمونه از زیباترین فرودگاه‌های دنیا:

 

تفاوت کلاس‌های اکونومی، بیزنس و فرست در هواپیما چیست؟


فرودگاه بین‌المللی Singapore Changi


برای ۵ سال متوالی Skytrax این فرودگاه را به عنوان زیبا‌ترین فرودگاه دنیا انتخاب کرده. البته بسیاری بر اساس سلیقه ممکن است با انتخاب این کمپانی بزرگ مشکل داشته باشند، اما اگر Singapore Changi زیباترین فرودگاه دنیا نباشد، بدون شک یکی از زیباترین آن‌هاست. این فرودگاه مقر اصلی خطوط هوایی سنگاپور محسوب شده و ۱۶ امین فرودگاه شلوغ دنیا لقب گرفته است. استفاده با شکوه از گیاهان مختلف در بطن یک معماری مدرن و متقارن، کنار فروشگاه‌های و رستوران‌های زیبا و بعضا لاکچری دلیل اصلی بودن این فرودگاه زیبا در این رتبه است. در سفر با تورمالزی نوروز 97 حتما با دقت و وقت بیشتری از این فرودگاه دیدن کنید.

 

دقیق‌ترین شرکت‌های هوایی سال ۲۰۱۷ کدام‌ها بودند؟

 

 

فرودگاه بین‌المللی Singapore Changi 

 


تعدادمسافرین سالانه: ۵۵.۴ میلیون نفر


فرودگاه بین‌المللی Tokyo Haneda


Skytrax با انتخاب این فرودگاه به عنوان دومین فرودگاه زیبای دنیا، دومین فرودگاه مهم تکیو را از رتبه چهارم دو پله ارتقا داد. این مرکز زیبا با کلیتی نسبتا ساده و در عین حال جذاب، جزییات کم‌نظیری دارد. استفاده المان‌های ژاپنی در جای جای این فرودگاه در کنار رستوران‌ها و فروشگاه‌هایی که همگی باید حداقل زیبایی‌های بصری را در طراحی دکور رعایت کنند، Haneda را که پنجمین فرودگاه شلوغ دنیاست، به یکی از زیباترین ترمینال‌های هوایی دنیا بدل کرده است.

 

 ۱۰ کابین فرست‌کلاس شرکت‌های هوایی که باید ببینید! 

 

 

فرودگاه بین‌المللی Tokyo Haneda

 


تعدادمسافرین سالانه: ۷۵.۳ میلیون نفر


فرودگاه بین‌المللی Incheon در کره


این فرودگاه کمی از پایتخت کره جنوبی فاصله دارد و به عنوان ۲۴ امین فرودگاه شلوغ دنیا شناخته می‌شود. معماری جذاب و خاص این بنا شهرتی جهانی دارد و در خود ترمینال نیز تا جای ممکن سعی شده جدا از زیبایی‌های بصری، المان‌های مهم فرهنگی کره بهره برده شود. حتی یک موزه‌ی تاریخ فرهنگ کره نیز در این مکان بنا شده که به صورت شبانه‌روزی می‌توان به آن مراجعه کرد.

 

 

  فرودگاه بین‌المللی Incheon در کره

 


تعداد سالانه مسافرین: ۴۹.۳ میلیون نفر


فرودگاه بین‌المللی Kuala Lumpur


یکی از بزرگ‌ترین فرودگاه‌های آسیا و شلوغ‌ترین فرودگاه مالزی را یک معمار ژاپنی به نام کیشو کوریکاوا بنا کرده و در آن سعی شده با استفاده از یک طراحی مدرن المان‌های اسلامی مورد پسند مردم مالزی نیز در آن گنجانده شود. همین در نهایت باعث شکل چند گنبندی خاص آن است که در تمام بنا وجود دارد.

 

 ابزارهای جدید که سفرهای هوایی را برای شما آسان می‌کنند

 

 

 فرودگاه بین‌المللی Kuala Lumpur

 


تعداد سالانه مسافرین: ۵۲.۶ میلیون نفر


فرودگاه  Munich در آلمان


این فرودگاه به نوعی مقر اصلی لوفتانزا محسوب می‌شود و بعد از فرودگاه فرانکفورت شلوغ‌ترین ترمینال هوایی آلمان است. اما چیزی که آن را تا این حد معروف و زیبا کرده، سازه‌ی شیشه‌ای عظیم آن است که مخصوصا در شب و با نورپردازی خاص محیطی، جذابیتی دوچندان پیدا می‌کند. در کنار این فرودگاه نیز زمین مینی گلف، بازی‌های کوچک و یک بنای زیبا برای مزه هواپیما نیز ساخته شده است.

 

 اگر ترس از پرواز دارید این ۱۰ راهکار را امتحان کنید 

 

 

  فرودگاه Munich در آلمان

 


تعداد سالانه مسافرین: ۴۲.۳


فرودگاه بین‌المللی Hong Kong


برای ساخت این فرودگاه زیبا، مسئولان جزیره‌ای مصنوعی ساختند و آن را در سال ۱۹۹۸ ساختند. بنای زیبا در محلی خیره کننده که مقر اصلی خطوط هوایی هنگ کنگ و دراگون‌ایر محسوب می‌شود. اگر قرار است مدتی را در این فرودگاه سر کنید، حتما از بازی در زمین گلف اختصاصی‌اش که خود از زیبایی‌های آن محسوب می‌شود بهره ببرید.

 

 

 فرودگاه بین‌المللی Hong Kong

 


تعداد سالانه مسافرین: ۶۸.۳


فرودگاه بین الملی Denver


شاید در نگاه اول این فرودگاه شبیه به سازه‌ی فرودگاه کوالالامپور باشد، اما فلسفه‌ی طراحی آن‌ها کاملا با هم متفاوت است. طرح زیبای پارچه‌ای این بنا با ساختاری نا همسان، نمایانگر کوه‌های برفی راکی است که اگر چه شاید در صبح زیبایی فوق‌العاده نداشته باشد، اما شب‌ها آن را به بنایی خیره‌کننده بدل می‌کند. اگر چه این فرودگاه بین‌المللی است، اما بیشتر پروازهای آن داخلی بوده و در سال ۲۰۱۷ به عنوان برترین فرودگاه داخلی دنیا شناخته شده است.

 

 

 فرودگاه بین الملی Denver

 


تعداد سالانه مسافرین: ۵۰۰ هزار نفر


فرودگاه بین‌المللی Hamad در قطر


این فرودگاه تازه تاسیس قطری که از سال ۲۰۱۴ آغاز به کار کرده است، در راستای موفقیت‌های کشور قطر در امر کسب و کار هوایی بنا شده است و هر سال با کار بیشتر بر روی طراحی داخلی بنا، رتبه‌ای بهتر در لیست Skytrax به خود اختصاص می‌دهد. شایان ذکر است که ترمینال‌های فرودگاه در زمینی به مساحت ۵۴۰۰ هکتار و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۶ میلیارد دلار ساخته شده است! یکی از زیباترین‌ها و از جمله‌ مدرن‌ترین بناهای فرودگاهی دنیا که البته جزو لوکس‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

 

  با همراهی در تور تایلند نوروز 97 ، پرواز در خط‌ هوایی قطر را تجربه کنید

 

 

  فرودگاه بین‌المللی Hamad در قطر

 

 

ویژگی‌های قطر ایرویز؛ بهترین خط‌هوایی ۲۰۱۷


تعداد سالانه مسافرین: ۳۰ میلیون نفر


فرودگاه بین‌المللی Beijing در چین


نرمن فاستر یکی از معماران برجسته دنیا طراحی ترمینال‌های اصلی این فرودگاه را بر عهده داشته و کلیت فرودگاه نیز به گونه‌ای ساخته شده تا مسافرین در سریع‌ترین راه ممکن به هواپیماها رسیده و از آن خارج شوند. زیبایی‌های بصری آن نیز تنها مربوط به رنگ‌بندی و طراحی زیبای بیرونی آن نیست و استفاده از رنگ قرمز معروف چین، طراحی داخلی آن را نیز به طرز شگفت‌آوری زیبا کرده است. یکی از شلوغ‌ترین ترمینال‌های هوایی دنیا که مسافرینی از ۱۲۰ نقطه جهان را به خود می‌بیند.

 

 تور چین نوروز97

 

 

  فرودگاه بین‌المللی Beijing در چین

 


تعداد سالانه مسافرین: ۹۸.۳ میلیون نفر


فرودگاه بین‌امللی Al Maktoum دبی


نمی‌شود حرفی از بناهای مدرن و امروزی زد و از دبی چیزی نگفت. فرودگاه بین‌المللی این شهر یکی از بناهای فوق مدرن و زیبای فرودگاه‌های جهان را داراست و با هزینه‌ای گزاف ساخته شده است. اگر چه از بخش زیادی از آن در حال حاضر استفاده می‌شود، اما ساخت سازه‌ی کامل به انتها نرسیده و با اتمام کار این فرودگاه به بزرگترین فرودگاه دنیا بدل می‌شود که گنجایش ترافیک سالانه تا ۱۶۰ میلیون مسافر و ۱۲ میلیون تن بار را خواهد داشت.

 

 تور دبی نوروز 97

 

 

  فرودگاه بین‌امللی Al Maktoum دبی

 


تعداد سالانه مسافرین : ۸۳.۶ میلیون نفر


فرودگاه بین‌المللی Menara مراکش


یکی از معدود فرودگاه‌های مراکش که در مقایسه با تمام فرودگاه‌هایی که تا حال اسم بردیم هم کوچک‌تر است و هم بسیار قدیمی‌تر. این بنا در سال ۱۹۵۲ پایه گزاری شد اما به تازگی با طراحی مجدد یک بازسازی اساسی در آن صورت گرفت. معماری به کار رفته در خارج و داخل بنا، معنای واقعی استفاده از مشخصه‌های فرهنگی یک شهر، در بنایی مدرن است. شما وقتی پا به این فرودگاه می‌گذارید، آن را با هیچ جای دنیا اشتباه نخواهید گرفت. منحصر به فرد، جذاب با نورپردازی بسیار زیبا.

 

 

 فرودگاه بین‌المللی Menara مراکش


اگر شما نیز در سفرهایتان با فرودگاهی زیبا برخورد کرده‌اید، آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

۰۷ بهمن ۱۳۹۶

نظرات کاربران