فیلم‌هایی که بعد از تماشا، حتما برنامه‌ی سفر می‌چینید!

سرگرمی و تفریح‌ها
فیلم‌هایی که بعد از تماشا، حتما برنامه‌ی سفر می‌چینید!

فیلم‌ها و سریال‌های زیادی در طول سال پخش می‌شوند که بعضی از آن‌ها ما را برای انجامی کاری مشتاق می‌کنند و الهام بخش ما برای عبور از بعضی سدهای روحی خواهند بود. متاسفانه فیلم‌هایی که به سفر و مسافرت کردن بپردازد (غیر از آثار مستند) کم هستند اما در همین موارد، نمونه‌هایی یافت می‌شود که نگاه ما نسبت به پا گذاشتن در مسیری به دور دنیا تغییر می‌دهد.
در این مقاله نگاهی انداخته‌ایم به بعضی از این فیلم‌ها:


The Bucket List
 جک نیکلسون و مورگان فریمن، دو ستاره سرشناس سینما در فیلمی که داستانش با آثار سابق این دو کاملا متفاوت است. داستان در مورد دو پیرمرد که دچار سرطان شده‌اند است که یکی از آن‌ها از دارایی بسیاری برخوردار است و هر دو با هم سراغ تمام آرزوهایی می‌روند که به آن نرسیده‌اند.

 

 

پوستر The Bucket List

 


بخش زیادی از آرزو‌های آنان در مورد سفر به شهرهای مختلف است و سیر قصه به گونه‌ای خواهد بود که شما را مشتاق به دیدن هر گوشه‌ی دنیا می‌کند.


The Secret Life of Walter Mitty
داستان این فیلم قصه‌ی کارمندی است که در روزهایی که قرار است آخرین نسخه فیزیکی مجله لایف منتشر شود، نگاتیو جلد آخر را پیش عکاس جا می‌گذارد. او که تمام عمرش را به شغلش اختصاص داده بود و هیچ گاه به سفر و ماجراجویی فکر نکرد، پا در مسیری پر پیچ و خم به بخش‌های زیادی از دنیا می‌گذارد تا پیش عکاس برسد.

 

 

پوستر The Secret Life of Walter Mitty

 


فیلم نمایانگر این است که زندگی، ماجراجویی بزرگی‌ست که نباید به گوشه‌ای از آن دل بست.


The Darjeeling Limited
جمعی از بازیگران برتر سینما در اثری کمدی داستانی که در آن چند سه برادر در سفری که پدرشان برای آن‌ها در نظر گرفته به جاده‌های هند می‌زنند و در این بین صمیمیت و اخوت بهتری بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

 

 

پوستر The Darjeeling Limited

 

 

جدا از داستان بسیار زیبا و تاثیر گذار این اثر، نباید از زیبایی‌های به نمایش درآمده در مورد هند به راحتی گذشت که هر کسی را مشتاق به دیدن این کشور می‌کند.


Before Sunrise
برای بسیاری سفر مملو از برنامه‌ریزی‌های پیچیده و روزها گشت و گذار منظم به گوشه گوشه‌ی شهر مقصد و خرید و خرید و خرید است. اما احتمالا با دیدن یکی از فیلم‌های سه‌گانه Before به این نتیجه خواهید رسید که یک شب و یک روز در شهری غریبه اما به زیبایی وین، می‌تواند دنیای شما را دگرگون کند.

 

 

پوستر Before Sunrise

 



Midnight in Paris
انتخاب این فیلم خیلی در باب الهام بخش بودن آن نیست بلکه نگاهی‌ست به زیبایی‌های پاریس. بسیاری از فیلم‌ها این شهر را به تصویر کشیده‌اند اما شاید هیچ کس نتوانسته جاذبه‌های آن را همچون وودی آلن به دیگران بنمایاند. 

 

 

پوستر Midnight in Paris

 

 

شاید بعد از دیدن این فیلم آرزو می‌کردید وودی آلن یک بار به ونیز برود، یا به استانبول یا هر شهر زیبای دیگری و فیلمی در بطن آن شهر بسازد.


Into the Wild
در این فیلم شما با جوانی آشنا می‌شوید که دور آمریکا را می‌گذراند و در نهایت به آلاسکا که می‌رسد خود را برای ماندن در این شهر آماه می‌کند. اگر چه این فیلم در آمریکا ساخته شده اما این گذر از مسیرهای مختلف و دیدن مردمانی با فرهنگ‌ها و آداب مختلف (حتی در یک کشور)، یعنی دنیا پر از رنگ‌ها و طرح‌های مختلف است و آماده‌ی دیده شدن، کافی‌ست برای رفتن آماده شوید.

 

 

پوستر Into the Wild

۲۴ مهر ۱۳۹۶

نظرات کاربران