سفر با کشتی‌ کروز، خاطره‌‌ایی که از یاد نمی‌رود

سرگرمی و تفریح‌ها
سفر با کشتی‌ کروز، خاطره‌‌ایی که از یاد نمی‌رود

بسیاری از مردم، وقتی اسم سفر دریایی به گوششان می‌خورد فکر می‌کنند که این دست سفرها تنها به طی مسیر با کشتی‌های مسافربری از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر ختم می‌شود. اما مدت‌هاست که سفر با کشتی کروز از بیشترین اقبال در بین طرفداران گشت و گذار دریایی محسوب می‌شوند.
کشتی‌های کروز به جای اینکه شما را از جایی به جای دیگر ببرند، با امکانات زیادی که در خود دارند شما را در چند مقصد مختلف گشت می‌زنند و سپس به همان‌جایی که سفر را آغاز کرده‌اند بر می‌گردند.
 
امکانات کشتی‌های کروز

 

نمایی از امکانات کشی‌های کروز

 


این دست کشتی‌ها مدل‌های متفاوتی دارند که بعدها در پستی جداگانه برترین آن‌ها را برایتان لیست می‌کنیم. اما به طور کلی در آن‌ها امکاناتی عمومی پیدا خواهد شد و بعضی امکانات هم مختص مدل‌هایی خاص است. برای مثال سالن‌های سینما، رستوران‌های مجلل، سالن ورزش، استخر و ... در تمام کشتی‌های کروز پیدا می‌شوند. به سراغ کشتی‌های گرانقیمت‌تر که بروید امکانات جذاب و گاها عجیب هم پیدا می‌کنید. برای مثال در بعضی از کشتی‌ها زیپ‌لاین کار شده و شما می‌توانید از این سر کشتی تا آن سرش را با زیپ‌لاین طی کنید. یا اتاق‌های ستاره‌شناسی یا سینماهای چند بعدی. یا اگر خیلی به فکر کشتی‌های مدل بالا بیفتیم اتاق‌های سقوط آزاد، که پرش از هواپیما را برای شما شبیه‌سازی‌ می‌کنند!
 
برنامه‌هایی که مسافرین را سرگرم می‌کند

 

غواصی کودکان در زیر آب

 

اما امکانات یک طرف ماجراست و برنامه‌های تفریحی چیز دیگری است. بسته به محلی که برای سفر انتخاب می‌شود، تفریحات جذابی نیز برای مهمانان در نظر گرفته می‌شود. مثلا وقتی به سواحل گرم با آب‌های درخشان می‌روید برنامه‌ی غواصی حتما در فعالیت‌های شما گنجانده می‌شود. یا وقتی به بخش‌های قطبی نروژ برده می‌شوید، عکاسی از حیوانات یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر خواهد بود. در خود کشتی هم گروه‌های موسیقی مختلف و مجالس متفاوت شبانه شما را سرگرم نگه می‌دارند.
 
به کجاها سفر می‌کنید؟

 

سفر به قطب با کشتی کروز

 

سفرهای کشتی‌های کروز در بسیاری نقاط دنیا انجام می‌شود و هر کدام آن‌ها نواحیه متفاوتی را برای گرداندن مسافرین انتخاب می‌کند. شاید مروری بر برترین سفرهایی دریایی هم نیاز به نوشته‌ای جداگانه داشته باشد اما بعضی موارد معمول را با هم نگاهی بی‌اندازیم:
سفر به سواحل اروپا : یکی از جذاب‌ترین سفرهای دریایی که خیلی هم از ما دور نباشد، سفرهایی هستند که از آلمان شروع می‌شوند و به سواحل مختلف اروپا سرک می‌کشند. در این گردش شما به ایتالیا، اسپانیا، مالت و فرانسه خواهید رفت.
سفر به قطب: از بسیاری نقاط مختلف سفرهایی به قطب ترتیب داده می‌شوند. نگران نباشید، قرار نیست به میان یخ‌های قطور بروید، سفر شما تا مناطق مرزی است تا اکوسیستم این مناطق را مشاهده کنید و از دیدن مناظر زیبای سفید لذت ببرید.
آمریکای جنوبی: شاید یکی از جذاب‌ترین جاها برای سفرهای کروز که عموما بالای ۱۵  روز هم به طول خواهد انجامید سفر به آمریکای جنوبی باشد. سواحل این کشورها یکی از بهترین مناطق برای برنامه‌های تفریحی متعدد است و گردشگران در تمام روزها به تفریح و شادی می‌پردازند.

 

مسافرین در طول سفر چه باید کنند؟

 

استخر و تفریح‌های داخل کشتی‌های کروز

 

رعایت قوانین کشتی‌های کروز خیلی مهم است و خدمه در این مورد بسیار سخت‌گیرانه عمل می‌کنند، حتی در سرو مشروبات الکلی هم بسیار وسواس به خرج می‌دهند. در بعضی کشتی‌های لوکس هم مراسمات شبانه آداب و رسوم خاص خودش را دارد که از مهم‌ترین آن‌ها لباس مناسب برای مراسم است که کمی دست و پای مسافران را تنگ می‌کند. به غیر از این موارد تنها باید درون کشتی خوش بگذرانید!
 
هزینه‌‌های سفر

 

حرکت کشتی کروز از سواحل اروپا

 

سفرهای کروز از گردش‌های لاکچری به حساب می‌آیند، پس نباید خیلی ارزان قیمت باشند. در حال حاضر سفر ۸ روزه به اروپا با کشتی‌های خوب چیزی حدود ۱۰ میلیون تمام می‌شود و اگر سفر شما برای آمریکای جنوبی ترتیب داده شده باشد، این هزینه تا ۱۳ میلیون هم افزایش خواهد داشت.

۳۱ مرداد ۱۳۹۶

نظرات کاربران