در این شش پارک ویژه کودک، سفری خاطره‌انگیز تجربه کنید

سفر با کودکان
در این شش پارک ویژه کودک، سفری خاطره‌انگیز تجربه کنید

سفرهای خانوادگی در زمان کودکی از جمله پر خاطره‌ترین سفرهای زندگی هستند و همواره عکاس‌هایی که از این سفرها در آلبوم خود به یادگار داریم از محبوب‌ترین عکس‌های زندگی‌مان هستند. سفرهایی که امروزه خیلی کمتر برای خانواده‌هایی با فرزندان خردسال اتفاق می‌افتد. چرا که امروزه این سفرها با مشکلات و معضلاتی رو به رو هستند که شاید در دیروز و گذشته نبودند. یکی از این معضلات قطعا انتخاب مقصد سفر است. کجا برویم که بهمان خوش بگذرد و مناسب فرزندانمان هم باشد؟ والدین همواره با این پرسش روبه‌رو می‌شوند و خیلی اوقات جواب مناسب را پیدا نمی‌کنند. بنابراین قید سفر را می‌زنند و یا ترجیح می‌دهند هرکدام جدا جدا سفر کنند. بچه‌ها با اردوهای دسته جمعی و با هم‌سالان و والدین هم با هم و یا احیانا مجردی و با دوستان. در این مقاله‌ی کوتاه اما تلاش می‌شود با معرفی شش مقصد گردشگری پر بازدید در کشورهای پر رفت‌وآمد دور و نزدیک، مانند ترکیه، امارات و تایلند، به والدین در حل این معضل یاری رساند و آنها را آماده کند برای انجام یک سفر. یک سفر پر نشاط خاطره‌انگیز برای تمام طول زندگی.

آکواریوم دبی مال

 

آکواریوم دبی مال


در بخش میانی یکی از بزرگترین مرکز خرید‌های دنیا در دبی می‌توانید به جهان زیرین، جهان آب‌ها بروید و لذت دیدن موجودات آبزی را از نزدیک اما از پشت شیشه به همراه فرزندان خود تجربه کنید. این آکواریوم که گنجایش نگهداری ۱۰ میلیون لیتر آب را دارد و بیش از ۳۳۰۰۰ موجود زنده را در خود زندگی داده است می‌تواند لحظات نابی را برای بازدید کنندگانش به ارمغان آورد. لحظاتی که با دیدن کوسه‌ها و سفره‌ماهی‌ها و مارماهی‌ها و دیگر موجودات آبزی که به صورت طبیعی فقط در عمق دریاها و اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند به اوج خود می‌رسند و فرزندان شما را با دنیای شگفت‌انگیزی آشنا می‌کنند. این آکواریوم رکورددار بزرگترین پانل اکریلیک گینس است. پانلی که اندازه‌اش ۳/۸ در ۸۸/۳۲ متر است و ضخامتی ۷۵ سانتی‌متری دارد. البته اگر قصد دارید با نگاهی به  تور دبی  برنامه‌ریزی کنید می‌توانید از دیگر  جاذبه‌های ارزان و در دسترس این شهر هم لذت ببرید.

 

تونل آکواریوم دبی‌مال

 

تونل این آکواریوم زاویه‌ای ۲۷۰ درجه دارد و روشنایی مخزن آن با نور شبانه روز تغییر می‌کند. مهمترین ویژگی‌ این آکواریوم اما قرار داشتن آن در دل دبی‌مال است که در سفر به همراه فرزندان می‌شود با یک تیر دو هدف زد. می‌شود هم به بازار و خرید رسید و هم به بازدید از یک مکان دیدنی پرداخت. در حقیقت والدین می‌توانند هم دل فرزندانشان را به دست بیاورند و هم کار دلخواه خودشان (خرید) را انجام بدهند.

پارک آبی وایل وادی - Wild Wadi

 

وایلدوادی دبی


این پارک آبی که در دبی و در مجاورت یکی از معروف‌ترین آسمان خراش‌های این شهر یعنی برج‌العرب قرار دارد یکی از منحصر به فرد ترین پارک‌های آبی جهان است. این پارک علاوه بر دارا بودن سرسره‌ی جمیرا اسکرا که یکی از بلندترین سرسره‌های آبی جهان است و دیگر وسایل بازی جدید و مدرن مخصوص بزرگسالان و رودخانه‌های مصنوعی خروشان و آرام، قسمتی نیز تحت عنوان جوها و تالاب‌های بازی (Juha’s Dhow and Lagoon) برای کودکان دارد. این قسمت از پارک مناسب کودکان ساخته شده است و بیش از ۱۰۰ نوع بازی آبی مختلف و مناسب سن آنها برایشان طراحی شده است. اما فقط پارک آبی بودن حسن این مرکز تفریحی نیست. در این مرکز تفریحی ۲ فروشگاه بزرگ و ۳ رستوران مجلل نیز وجود دارد و باز هم در سفر به همراه فرزندان در این مکان می‌توان با یک تیر دو نشان زد.

 ایکستریم اونچر استانبول - Xtrem Aventures Istanbul

 

ایکستریم اونچر استانبول


این مجموعه‌ی تفریحی که در حاشیه‌ی شهر استانبول قرار دارد همه روزه از استانبول به سمت آن سرویس‌هایی برای رفت و آمد فراهم است. این مجموعه مخصوص تمام اعضای یک خانواده طراحی شده است و در آن ۴۷ وسیله‌ی بازی متنوع و متعدد از جمله سرسره‌ی کودکان تا زیپلاین، مخصوص تمامی سنین وجود دارد. البته ناگفته نماند که در کنار ایکستریم اونچر یک مرکز خرید بزرگ نیز وجود دارد که غالب برندهای برتر دنیا در آن شعبه دارند. حالا که تعطیلات روبه‌ پایان است می‌توانید به برنامه‌های  تور استانبول نگاه کنید و برای فرزندانتان تابستانی متفاوت بسازید


شهربازی ویالند استانبول - Vialand

 

ویالند استانبول


این شهر بازی و پارک تفریحی خانوادگی در فضایی به وسعت یک میلیون مترمربع در نزدیکی میدان تکسیم استانبول واقع شده است و دارای وسایل بازی و سرگرمی طراز اول دنیاست. برای مثال ترن هوایی این پارک یکی از برترین ترن‌های هوایی دنیا به حساب می‌آید. به طور کلی این پارک از سه قسمت جهان بازی، جهان ماجراجویی و جهان افسانه‌ای تشکیل شده است و بیش از ۳۰ بخش تفریحی شامل وایکینگ، دورا و دیگو، سیاه‌چال، رودخانه‌ی دیوانه، سافاری، جت اسکی و... در آن وجود دارد. در دل این پارک همچنین مرکز خرید مجلل و رستوران‌های درجه یکی وجود دارند که به بازدیدکنندگان توصیه می‌شود که بعد از تفریح حتما به آنجا هم سری بزنند.   

باغ وحش پوکت - Phuket Zoo and Animal Parks

 

باغ‌وحش پوکت

 


جزیره‌ی پوکت در جنوب غربی کشور تایلند یکی از زیباترین مناطق توریستی این کشور است. این جزیره که ساحل شنی آرام و دلنشینی دارد و آبی دارد زلال به روشنایی مهتاب، پر از جاذبه‌های گردشگری برای همه‌ی سنین است. از معابد و سواحل این جزیره که بگذریم می‌رسیم به باغ‌وحش زیبایش که در آن تمساح‌ها و ببرها و فیل‌ها و میمون‌ها و مارها و انواع پرنده‌ها و پروانه‌ها با هم زندگی می‌کنند. البته در مناطقی جداگانه. همه روزه در این باغ وحش، در ساعات مشخصی، نمایشی از رقص گروهی فیل‌ها در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و امکان آن نیز وجود دارد که بازدید کنندگان، فیل سواری را هم تجربه کنند. البته از میمون‌های این باغ وحش نیز نباید غافل شد که می‌توانند ادای بازدید کنندگان را دربیاورند و لحظاتی مفرح برای آنها فراهم کنند. پوکت یکی از سرزمین‌های رویای کشور تایلند است که بازدید از آنجا در برنامه‌های سفر به  تایلند به‌خوبی پیش‌بینی شده است

پارک ملی آنگ تونگ - Angthong

 

پارک ملی آنگ‌تونگ


مجموعه‌ای بی‌نظیر در کشور تایلند، در شمال غربی جزیره‌ی سامویی. آنگ تونگ که به معنای «بخش طلایی» است، مجموعه‌ای از ۴۲ جزیره است که فشار آب در گذر زمان سبب به وجود آمدن اشکال زیبایی در بافت صخره‌ای، جنگلی، ساحلی این پارک شده است. این پارک ۴ نوع جنگل با حیات‌وحش مختلف را دربرمی‌گیرد. در این منطقه می‌توان سمور، عقاب، مار پیتون، لاک پشت دریایی و میمون‌های دم دراز را مشاهده کرد و از مناطق کم عمق دریای آرامش برای شنا استفاده کرد.

۲۹ مرداد ۱۳۹۶

نظرات کاربران