دلار پول رسمی کدام کشورهاست؟

اطلاعات مفید
دلار پول رسمی کدام کشورهاست؟

یکی از مسائلی که قبل از سفر به هر کشور دیگری باید در نظر گرفت، دانستن واحد پول کشور مقصد است. برای تقریباً تمامی مسائل سفر به پول آن کشور احتیاج داریم و باید با تفاوت‌ها و اختلافات پول کشور مقصد و کشور خودمان آشنایی کامل داشته باشیم. بدون هیچ شکی در کشور خودمان هم پس از واحد اصلی پول کشور، یکی از رایج‌ترین واحدهای پولی دلارآمریکا است، اما از آن‌جایی که اعتبار دلارآمریکا در جهان بالا است و به راحتی در دسترس قرار دارد کشورهایی هستند که واحد رسمی کشورشان دلار آمریکا است که این کشورها می‌توانند هدف با ثبات و خوبی برای کارهای متفاوت باشند. نگاهی انداختیم به تعدادی از بهترین کشورها برای سفر و بازدید که واحد پول رسمی‌شان دلار آمریکا است.
 

۱- اکوادور
این کشور شناخته شده قاره‌ی آمریکای‌جنوبی از سال ۲۰۰۰ به دستور رئیس‌جمهور وقت خود تصمیم به تغییر واحد پول خود گرفت که البته در ابتدا این مسئله باعث عزل آن رئیس‌جمهور شد، اما رئیس‌جمهور بعدی که معاون رئیس‌جمهور قبلی هم بود موفق شد که دلار آمریکا را به واحد پول رسمی کشور اکوادور تبدیل کند و پس از مدت اندکی افت و تورم بیشتر، این کشور بالاخره راه رشد خودش را پیدا کرد و حال به یکی از جاذبه‌های امن و توریستی آمریکای جنوبی تبدیل شده و حتی یکی از اصلی‌ترین درآمدهای کشور اکوادور، صنعت توریسم این کشور شده است.

 

اکوادور

۲- پورتوریکو

این کشور که از مجمع‌الجزایری در منطقه کارائیب تشکیل شده، یکی از محبوب‌ترین مقاصد این منطقه است که البته هنوز از نظر سیاسی از زیر سایه‌ی ایالات متحده بیرون نیامده به همین دلیل هم واحد پولی این کشور هنوز دلار آمریکا است و تغییری نکرده است. سواحل و طبیعت بکر این کشور به همراه مردم شاد و با انرژی آن باعث می‌شوند که در تمامی مدت اقامت در این کشور خاطرات خوشی داشته باشید. مردم این کشور به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی صحبت می‌کنند و در بعضی از مناطق پورتوریکو علاوه بر دلارآمریکا از پسو نیز استفاده می‌شود اما از آن جایی که دلارآمریکا واحد پول اصلی کشورشان و به راحتی در دسترس و همه جا قابل استفاده است و با آرامش خاطر می‌شود در سراسر پورتوریکو به گردش پرداخت.

 

پورتوریکو

۳- سایر کشورهایی که با دلار آمریکا تجارت می‌کنند

کشورهای پالائو، تیمور شرقی، ایالات فدرال میکرونزی و جزایر مارشال در قاره اقیانوسیه و کشور زیمباوه در قاره آفریقا و کشور ال سالوادور در قاره آمریکای شمالی نیز از دلار آمریکا به عنوان واحد پول رسمی کشورهایشان استفاده می‌کنند و به راحتی می شود در این کشورها از دلار آمریکا استفاده کرد.

 

ال‌سالوادور

 

جزایر مارشال

 

۴- کشورهایی که غیررسمی از دلار آمریکا استفاده می‌کنند
تعدادی از کشورها در سراسر دنیا وجود دارند که در قانون کشورشان واحد پول رسمی خودشان یا واحد پول دیگری دارند اما استفاده از دلار آمریکا در آنها رواج دارد و حتی شاید بتوان گفت که واحد پول غیررسمی کشورشان دلار آمریکا است. این کشورها عبارتند از: افغانستان، بولیوی، کامبوج، کاستاریکا، گواتمالا، لبنان، میانمار، پاناما، پاراگوئه، پرو، فیلیپین و اروگوئه.

 

کامبوج
 
 

۲۲ مرداد ۱۳۹۶

نظرات کاربران