هتل های مناسب مسلمانان در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
هتل های مناسب مسلمانان در هند

مسلمانان هنگام انتخاب مقصد تعطیلات‌شان، دغدغه‌های خاصی دارند. در میان این الزامات، مسلمانان نگران در دسترس بودن غذاهای حلال (عدم وجود گوشت خوک یا الکل در غذا) و مکانی پاک برای اقامه نماز هستند. اما خبر خوب اینکه چنین افرادی، نگرانی بابت سفر به هند نخواهند داشت. زیرا این کشور با حدود ۲۰۴ میلیون مسلمان، ۱۰.۹ درصد از جمعیت مسلمانان جهان را در خود جای داده و بیش از ۳۰۰۰۰۰ مسجد فعال دارد. با این اوصاف، هتل ‌های مناسب مسلمانان در هند نیز به وفور در گوشه و کنار کشور در دسترس بوده و با انواع امکانات حلال از مهمانانشان پذیرایی می‌کنند.

 

آشنایی با برترین هتل های مناسب مسلمانان در هند

در سفر با تور هند، هتل‌های بین‌المللی بسیاری را شاهد خواهید بود که غذاهایی حلال را سرو می‌کنند که طبق آموزه‌های شریعت اسلام ذبح شده‌اند و عاری از هرگونه مواد ممنوعه مانند گوشت خوک و الکل هستند. برخی از آنها، دسترسی آسان به اماکن مذهبی داشته و در عین حال، از فضاهای تفریحی خصوصی جداگانه برای بانوان و آقایان برخوردارند.

هتل سینگ امپایر دی ایکس در دهلی

سفر مجازی با تور دهلی به برترین هتل های مناسب مسلمانان در هند را از Singh Empire DX آغاز می‌کنیم. اینجا هتلی است که مسافران مسلمان، می‌توانند با خیال راحت در آن اقامت کنند. در درجه اول باید گفت این اقامتگاه، به مسجد جامع بسیار نزدیک است و مهمانان می‌توانند برای اقامه نماز به راحتی به مسجد دسترسی داشته باشند.

بعلاوه از آنجایی که این هتل در مرکز شهر قرار دارد و تنها حدود ۱ کیلومتر با Connaught Place فاصله دارد، مهمانان می‌توانند به راحتی به انواع رستوران‌ها و غذاهای حلال مانند کباب و بریانی در این محدوده دسترسی پیدا کنند. همچنین این هتل، به قطب منار دهلی بسیار نزدیک است که مورد توجه ویژه مهمانان مسلمان می‌باشد.

از طرفی اتاق‌های هتل راحت بوده و امکانات مدرن در دسترسند. همچنین میهمانان می‌توانند از خدمات حمل و نقل برای رفت و آمد به نقاط مختلف شهر استفاده کنند. تراس آفتابگیر، امکانات باربیکیو، خدمات کرایه دوچرخه، تورهای پیاده روی، پارکینگ خصوصی رایگان و وای فای رایگان، از دیگر امکانات این هتل به شمار می‌آیند.

آدرس: 8707Desh Bandhu Gupta Rd, near Shiela cinema, Arya Nagar, Paharganj, New Delhi, Delhi 110055, India

عکس: hotel-singh-empire-dx.delhitophotel.com

 

هتل بین المللی سوبا

از دیگر هتل های مناسب مسلمانان در هند می‌توان به هتل مدرن Suba اشاره کرد که ۳.۱ کیلومتر تا فرودگاه بین‌المللی چاتراپاتی شیواجی، ۴.۷ کیلومتر تا مرکز علمی نهرو و ۲۰ کیلومتر تا ساحل آکسا فاصله دارد و بعنوان یکی از محبوب‌ترین هتل های مناسب مسلمانان در هند، به استقبال مسافران تور بمبئی می‌آید.

اتاق‌های گرم، شیک و مدرن این هتل فضاهایی آرامش بخش را برای مهمانان به ارمغان می‌آورند و می‌توانید از امکاناتی جذاب و کامل از جمله مینی‌بار، تلویزیون صفحه ‌تخت، وای‌ فای رایگان، فضای نشیمن و روم سرویس ۲۴ ساعته در تمام ایام هفته برخوردار شوید. در عین حال می‌توانید به خدمات رایگان نظیر بوفه صبحانه، پارکینگ، ترانسفر فرودگاهی،  یک رستوران بین‌المللی مدرن همراه با منویی از غذاهای حلال، یک کافه، باشگاه ورزشی، بعلاوه مرکز تجاری، ۴ اتاق جلسه و خدمات دربانی دسترسی داشته باشید.

در نهایت بعنوان یک مسلمان، گزینه‌هایی که بسیار مورد توجه ویژه قرار می‌گیرند عبارتند از: بوفه‌های حلال، نمازخانه عالی در طبقه B2 و جهت نمای قبله در اتاق‌ها.

آدرس: Plot 211, Chakala, Sahar Road, Opp cigarette factory Andheri(E), Mumbai

 

۱۰ مورد از تندترین غذاهای هندی

عکس: agoda.com

 

هتل ایوان شاهی

هتل Aiwan-e-Shahi به تازگی در دهلی تاسیس شده و با طراحی قابل توجه، در منطقه‌ای محبوب در شهر به استقبال مهمانانش می‌آید و در شمار هتل های مناسب مسلمانان در هند محسوب می‌شود. این هتل، در Chandni Chowk واقع شده و درست روبروی مسجد جامع قرار دارد. مهمانان مسلمان، می‌توانند برای اقامه نماز از این مسجد بهره مند شوند. بعلاوه میهمانان، از هتل به چشم اندازهایی جذاب از مناظر مسجد و دیگر جاذبه‌های اطراف دسترسی خواهند داشت.

از دیگر جنبه‌های مسلمان پسند این هتل می توان به گزینه‌های غذاخوری متعدد، چه در داخل و چه در محیط اطراف هتل اشاره کرد. صبحانه نیز هر روز صبح در هتل سرو می‌شود و شامل گزینه‌های قاره‌ای، آمریکایی و هندی می‌شود. همچنین امکانات رفاهی مدرن در اتاق‌ها، روزهایی آرامش بخش را برای مهمانان رقم می‌زنند.

گفتنی است این منطقه برای دوچرخه سواری پرطرفدار بوده و در اینجا خدمات کرایه دوچرخه و خودرو، رزرواسیون ۲۴ ساعته، رویدادهای ورزشی، تور یا کلاس در مورد فرهنگ محلی، تورهای پیاده روی،  پارکینگ خصوصی رایگان و وای فای رایگان ارائه می‌شوند.

آدرس: 1061Paiwalan Dariba Near Gate No. 3 Jama Masjid, 110006 New Delhi, India

عکس: hotel-aiwan-e-shahi-new-delhi.hotelmix.co.uk

 

هتل هوارد پلازا

در لیست برترین هتل های مناسب مسلمانان در هند، به اقامتگاه ۴ ستاره Howard Plaza می‌رسیم که در فاصله کوتاهی از تاج محل، اتاق‌هایی جذاب همراه با امکانات رفاهی کامل و مدرن ، تهویه مطبوع و کف ‌پوش چوبی را ارائه می‌دهد. بعلاوه مهمانان به استخر روباز، اسپا، حمام‌های بخار و مرکز تناسب اندام، پارکینگ رایگان، خدمات کرایه خودرو، خدمات دربان، انبار چمدان و رزرواسیون ۲۴ ساعته دسترسی خواهند داشت.

نوشیدنی‌های سبک در کافی شاپ و بار هتل سرو می‌شوند. مهمانان می‌توانند از صرف انواع غذاهای محلی و بین المللی در تراس لذت ببرند. همچنین اقامتگاه، حدود ۳ کیلومتر (۱۱ دقیقه رانندگی) تا مسجد جامع فاصله دارد. اما خبر خوب دیگر برای مسافران مسلمان اینکه این هتل، درست روبروی یک رستوران حلال معروف یعنی Silk Route واقع شده و دغدغه‌ای بابت خورد و خوراک خود و اعضای خانواده‌تان نخواهند داشت. البته رستوران‌های حلال دیگری نیز در همین محدوده وجود دارند از جمله: رستوران Taj Mahal، Kesar، Riao، Taj Durbar و Indiana.

آدرس: Fatehabad Rd, Bansal Nagar, Tajganj, Agra, Uttar Pradesh 282001, India

 

گردشگری سلامت در هند

عکس: howardplazathefernagra.agrahotelsweb.com

 

تاج کستل

Taj Castle، اقامتگاهی مناسب برای حیوانات خانگی بوده و دغدغه‌های شما را در رابطه با سفر همراه دوست پشمالویتان از بین می‌برد. این ملک که از هتل‌ های مناسب مسلمانان در هند به شمار می‌آید، در فاصله ۱.۳ کیلومتری تاج محل زیبا و ۱.۵ کیلومتری قلعه آگرا واقع شده و فقط اتاق‌های دو نفره ارائه می‌دهد.

این بوتیک هتل امکاناتی کامل از جمله تراس، پارکینگ خصوصی رایگان، وای فای رایگان، صرافی، آرایشگاه، امکانات کرایه خودرو و دوچرخه را ارائه می‌دهد. در ضمن از ویژگی‌های مسلمان پسند این اقامتگاه، می‌توان به نزدیکی به چندین گزینه شکم گردی اشاره کرد از جمله رستوران Taj Mahal، Kesar. بعلاوه این هتل، از مسجد موتی تنها ۱.۶ کیلومتر و از مسجد جامع ۱.۸ کیلومتر فاصله دارد.

آدرس: 18/147A-1, Khairati Tola, Tajganj, 282001 Agra, India

عکس: makemytrip.com

 

هتل و اسپای اسپرینگز

Springs، یکی دیگر از هتل های مناسب مسلمانان در هند بوده و اقامتگاهی ۴ ستاره است که در نزدیکی باغ گیاه شناسی لالباغ، بازار شهر و کاخ تیپو سلطان در بنگلور واقع شده است. این هتل، تنها ۱۵ دقیقه پیاده روی از مسجد جامع فاصله دارد و مهمانان مسلمان، می‌توانند برای اقامه نماز از این مسجد دیدن کنند.

اینجا صبحانه‌های متنوع قاره‌ای، انگلیسی، ایرلندی، گیاهی، آسیایی، آمریکایی و مهمتر از همه حلال را برای مسلمانان سرو می‌کند. برای گشت و گذار در شهر، یک میز تور در هتل وجود دارد تا در مورد گشت و گذار در این محدوده به شما مشاوره داده و به شبهات پاسخ دهد. می‌توانید در اوقات فراغت‌تان، به روف کافه هتل بروید و از تماشای منظره گسترده شهر در حین خورد و خوراک لذت ببرید. یا از امکانات رفاهی از جمله استخر سرپوشیده، اسپا و مرکز سلامتی استفاده نمایید.

آدرس: 19H Siddaiah road, Opp Lions Eye Hospital, between JC road and Urvasi , 560002 Bangalore, India

عکس: booking.com

 

لیلا پالاس

در انتهای آشنایی با برترین هتل های مناسب مسلمانان در هند، سری هم می‌زنیم به هتل مسلمان پسند  Leela Palace که در میان باغ‌های سرسبز در ۷ هکتار گسترده شده‌ است. این هتل، تنها ۱۵ دقیقه رانندگی از مسجد جامع اولسور فاصله دارد و هر روز صبحانه حلال را برای تمام مسلمانان ارائه می‌دهد. علاوه بر غذاهای حلال، می‌توان از غذاهای آسیایی، مدیترانه‌ای، اروپایی و هندی در رستوران سیتروس، غذاهای ژاپنی، چینی، کره‌ای و تایلندی در رستوران تخصصی پان آسیا و همچنین غذاهای فرانسوی و ایتالیایی در Le Cirque Signature لذت ببرید.

از دیگر امکانات قابل توجه این هتل ۵ ستاره می‌توان به استودیو یوگا، پارکینگ اختصاصی رایگان، وای فای رایگان، خدمات دربان، دستگاه خودپرداز، صرافی، انبار چمدان، میز تور، رزرواسیون ۲۴ ساعته، نگهبانی ۲۴ ساعته، آرایشگاه و اتاق‌های ضد آلرژی با کلیه امکانات رفاهی اشاره کرد.

فضای داخلی این هتل، به زمان‌های قبل از ظهور مدرنیته در بنگلور باز می‌گردد. در اینجا می‌توانید از امکانات رفاهی فراوان نظیر استخر روباز، اسپا، مرکز سلامتی و  تناسب اندام، سونا، اتاق بخار، جکوزی و ماساژ درمانی برخوردار شوید. در نهایت این هتل، به یک مرکز خرید مجلل متصل است که تمامی نیازها و خواسته‌های خرید مخاطبانش را برآورده می‌کند.

آدرس: 23Old Airport Road, 560008 Bangalore, India

 

معرفی مساجد تاریخی هند

عکس: littlenezumi.blogspot.com

 

 

۲۴ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران