معرفی ۱۰ اپلیکیشن مناسب سفر در هند

جاذبه‌های گردشگری هند
معرفی ۱۰ اپلیکیشن مناسب سفر در هند

سفر به سرزمین هند یکی از هیجان‌انگیزترین مقصدهای گردشگری است که هر توریستی می‌تواند در برنامه‌های مسافرتی خود تجربه کند. چرا که این سرزمین پهناور دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع و گوناگون بسیار زیادی است. بنابراین گردش در آن و استفاده کردن از حداکثر زمان خود در طول سفر نیازمند داشتن یک سری اطلاعات از مقصد گردشگری شما است. پیشنهاد ما به مسافران تور هند استفاده از چند اپلیکیشن مفید برای داشتن سفری آسان است. پس شما به غیر از کوله پشتی و پول به یک تلفن هوشمند نیز نیاز خواهید داشت. در این مقاله همراه ما باشید تا نگاهی به ۱۰ اپلیکیشن مفید سفر که قبل از رفتن به هند باید دانلود کنید بیندازیم.

 

اپلیکیشن Aarogya Setu

با توجه به شیوع همه گیر کرونا، دولت هند یک برنامه تلفن همراه را برای جلوگیری از انتشار این بیماری راه اندازی کرده است. این برنامه کمک می‌کند تا مناطقی که شیوع کرونا در آن‌ها زیاد است شناسایی شوند. بنابراین شما می‌توانید در طول سفر از رفتن به آن مکان‌ها دوری کنید؛ و یا اگر مجبور به بازدید از مناطق کرونایی شدید حساسیت بیشتری را حین گردش داشته باشید. یکی دیگر از اهداف این برنامه، اتصال خدمات بهداشتی ضروری به افرادی است که در خطر ابتلا هستند. در حال حاضر اپلیکیشن Aarogya Setu در دو نسخه اندروید و ios موجود هستند. برای دانلود می‌توانید به  Apple App Store یا  Google Play Store مراجعه کنید.

 

معرفی برترین مراکز خرید هند

اپلیکیشن Incredible India

از دیگر اپلیکیشن‌های کاربردی برای سفر به هندوستان برنامه Incredible India است. به کمک این برنامه دیگر لازم نیست برای یافتن مکان‌های جذاب و دیدنی هند از دیگران کمک بگیرید. چرا که به کمک آن تمامی جاهایی که هر گردشگری دوست دارد از آن‌ها بازدید کند نمایش داده می‌شوند. این اپلیکیشن یک برنامه جدید است که توسط وزارت گردشگری طراحی گشته است. از جمله مکان‌هایی که در این برنامه نمایش داده می‌شوند می‌توان به جاذبه‌های گردشگری تاریخی، جاذبه‌های گردشگری طبیعی در هند، رستوران‌ها، هتل‌های محبوب و امتیازدار و ... اشاره کرد. شما می‌توانید این برنامه را بر روی هر دو نوع گوشی اندروید از Google Play Store و ios از Apple App Store دانلود کنید.

اپلیکیشن Triplt

قطعا یکی از مفیدترین برنامه‌های گردشگری در سفر با تور هند اپلیکیشن Triplt خواهد بود. این برنامه مناسب کسانی است که مدت زمان کوتاهی را برای سفر به هند اختصاص داده‌اند و دوست دارند در طول سفر برنامه‌ریزی فشرده‌ای داشته باشند تا بتوانند از حداقل زمان، بیشترین بازدهی را داشته باشند. کار با این اپلیکیشن بسیار آسان بوده و تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که Triplt را دانلود کنید. به محض ورود به آن، تمامی جزئیات سفر شما (مانند مدت سفر، بودجه و زمان بازدید) نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن کاربران می‌توانند اطلاعات مربوط به پرواز، هتل، ماشین و سایر رزروهای خود را نیز در این برنامه وارد کنند. با وارد کردن تمامی اطلاعات لازم تریپلت برنامه‌ریزی بسیار خوبی را برای شما انجام داده و در طول سفر شما را از برنامه‌ها مطلع می‌کند. در حال حاضر اپلیکیشن Triplt دردو نسخه اندروید و ios ارائه شده است.

 

رسم و رسوم و اعتقادات جالب هندی‌ها

اپلیکیشن PackPoint

آیا در حین جمع کردن وسیله‌ها و بستن چمدان مهم‌ترین چیزها را فراموش می‌کنید؟ نگران نباشید چرا که اپلیکیشن PackPoint دقیقا برنامه‌ای است که برای رفاه شما عزیزان طراحی شده است. این اپلیکیشن یک سازمان دهنده لیست بسته بندی می‌باشد که به صورت رایگان در اختیار مسافران تور هند قرار داده شده است. آنچه این برنامه را متمایز کرده کمک کردن آن در جمع‌ کردن چمدان با توجه به مقصد گردشگری است. به این معنا که این برنامه با وارد کردن نام کشور مقصد به شما کمک می‌کند تا ضروری‌ترین وسیله‌ها را با توجه به فرهنگ، شرایط آب و هوایی و ... در چمدان خود قرار دهید.

از دیگر مشخصه‌های PackPoint این است که می‌توانید آن را با برنامه‌هایی کاربردی دیگری مانند تریپلت پیوند دهید و به‌ طور خودکار یک لیست نهایی برای خود ایجاد کنید. این برنامه نیز در دو نسخه ios و اندروید در اختیار علاقه‌مندان قرار داده شده است. تنها کاری که باید انجام دهید مراجعه به Apple App Store یا Google Play Store و دانلود رایگان آن بر روی تلفن هوشمند خود است.

اپلیکیشن IRCTC Rail Connect

اپلیکیشن IRCTC Rail Connect  یکی از برنامه‌های اختصاصی است که توسط دولت هند صرفا برای گردشگران تور هند طراحی شده است. این اپلیکیشن به عنوان برنامه رسمی IRCTC شناخته می‌شود که هدف اصلی از طراحی آن تسهیل حمل و نقل و جابجایی در این سرزمین پهناور برای توریست‌ها است. به این معنا که به کمک این برنامه می‌توان برای رزرو آنلاین بلیط راه آهن، بررسی وضعیت PNR، مسیرهای قطار و رزرو بلیط صندلی استفاده کرد. شما هر سوالی که بابت خطوط راه آهن در هند داشته باشید می‌توانید به کمک IRCTC Rail Connect پاسخ تمامی سوالات خود را به دست آورید. خبر خوب اینکه این برنامه دارای دو نسخه اندروید و ios  بوده و برای استفاده از آن کافی است که گوشی هوشمند داشته و این برنامه را بر روی آن نصب کنید. فراموش نکنید که برای کسب اطلاعات به روز دسترسی به اینترنت حین استفاده از این برنامه ضروری است.

 

سفرهای جاده‌ای جذاب در هند برای ماجراجویان

اپلیکیشن FabHotels

FabHotels یک برنامه کاربردی و محبوب در بین مسافران هند است. به خصوص اگر با تور سفر نمی‌کنید این اپلیکیشن برای شما کاملا مفید خواهد بود. چرا که می‌توانید به کمک آن بهترین و ارزان‌ترین هتل‌های هند را پیدا کنید. شما می‌توانید به کمک این برنامه مناسب‌ترین هتل‌ را بسته به سلیقه خود در هر منطقه‌ای از شهرهای هند انتخاب و رزرو کنید. یکی مهم‌ترین مزایای هتل‌های موجود در فاب این است که تمامی هتل‌ها دارای امکانات مدرنی مانند وای فای پرسرعت (رایگان) و تهویه مطبوع هستند. اپلیکیشن فاب دارای نسخه‌های اندروید و ios بوده و دانلود آن برای تمامی افراد با هر تلفن هوشمندی ممکن است.

اپلیکیشن Google Maps

یکی از کاربردی‌ترین و معروف‌ترین برنامه‌های گردشگری بر روی تلفن‌های همراه گوگل مپ است. این برنامه که در اغلب نقاط دنیا قابل استفاده است در سفر گردشگران به هند نیز می‌تواند بسیار مفید باشد و به بررسی فاصله‌ها و یافتن مسیر در طول سفر به شما گردشگران کمک خواهد کرد. بنابراین می‌توانید کوتاه‌ترین مسیر که کمترین ترافیک در آن مشاهده می‌شود را انتخاب کرده و سفری بی‌دغدغه را برای خود رقم بزنید. همچنین این برنامه کمک می‌کند تا شما همانند یک بومی که به کل منطقه آشنایی دارید سفر کنید.

علاوه بر پیدا کردن نزدیک‌ترین مسیرها و اطلاع از ترافیک‌های مسیر شما می‌توانید به کمک google Map دستگاه‌های خودپرداز، رستوران‌ها و مکان‌های دیدنی اطراف را نیز به راحتی پیدا کنید که یک مزیت بزرگ برای مسافران محسوب می‌شود. این برنامه قابلیت نصب بر روی گوشی‌های اندروید و ios را دارا است.

 

زیباترین آبشارهای هند را بشناسید

اپلیکیشن Uber و OLA

هر دو اپلیکیشن Uber و OLA ارائه‌دهندگان خدمات تاکسی هستند. Uber و OLA سفرهای outstation را ارائه می‌دهند. این برنامه در تمام شهرهای بزرگ هند قابل استفاده است. مسافران می‌توانند با هر دوی این برنامه‌ها درخواست ماشین کرده و حمل و نقلی آسان و اقتصادی را تجربه کنند. از آنجایی که هزینه سفر به صورت خودکار توسط اپلیکیشن‌ها محاسبه می‌شود خیالتان بابت درست بودن قیمت‌ها و عدم کلاهبرداری رانندگان نیز راحت خواهد بود. از جمله اتومبیل‌هایی که در این دو برنامه ارائه می‌شوند می‌توان سواری مینی ماشین، سدان، موتور یا ریکشا را که از ماشین‌های مخصوص هندوستان هستند نام برد. هر دو برنامه تاکسی یابی مذکور در نسخه‌های اندروید و ios عرضه می‌شوند.

اپلیکیشن Google Translate

یکی از سخت‌ترین کارها در سفر به هند یا هر کشور خارجی دیگر برقراری ارتباط با بومیان است. اگر شما قصد سفر به هندوستان را دارید ولی به زبان هندی یا انگلیسی تسلط ندارید برنامه گوگل ترنسلیت مناسب شما خواهد بود. این برنامه کمک می‌کند تا هر جمله‌ای که دوست دارید را در آن تایپ کرده و به زبان هندی ترجمه کنید. توجه داشته باشید که برای استفاده از آن حتما باید به اینترنت دسترسی داشته باشید. توصیه می‌کنیم در هتل و یا رستورانی که اینترنت در اختیار دارید برخی جملات پرکاربرد مثل قیمت کالاها و ... را در آن تایپ کرده و یادداشت کنید. شما می‌توانید از طریق مرورگر گوگل به این اپلیکیشن بدون نصب کردن آن دسترسی داشته باشید. البته در صورت تمایل به نصب می‌توانید از هر دو نسخه اندروید و ios استفاده کنید.

 

۱۴ بازار معروف و نمادین در هند (بخش اول)

اپلیکیشن TravelSpend

آخرین مورد از اپلیکیشن‌هایی که سفر به هند را برای شما توریست‌ها آسان خواهد کرد TravelSpend است. این برنامه برای پیگیری هزینه‌های سفر طراحی شده است. بنابراین اگر برنامه سفر با تور هند را در سر دارید اما بودجه محدودی را برای آن اختصاص داده‌اید این برنامه جز بهترین‌ها برای شما خواهد بود. البته امروزه برنامه‌های مشابه با ترول اسپند طراحی شده‌اند اما هیچ کدام از آن‌ها به این اندازه کاربری آسان و خوبی را دارا نیستند. این برنامه به شما کمک می‌کند تا به بودجه خود پایبند باشید. همچنین می توانید از TravelSpend برای تقسیم صورت حساب‌ها یا تبدیل ارز استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا چند مورد از بهترین اپلیکیشن‌ها برای داشتن سفری آسان به هند را معرفی کنیم. اگرچه چندین جایگزین برای هر یک از این برنامه‌ها وجود دارند، اما اپلیکیشن‌هایی که ما در این مقاله معرفی کردیم مورد اعتمادترین آنها هستند. بنابراین، توصیه می‌کنیم اگر قصد سفر به هند را دارید حتما قبل از آغاز سفر برنامه‌های مذکور را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید.

 

۷ دلیل برای بازدید از دهلی پایتخت هند

۲۴ آذر ۱۴۰۰

نظرات کاربران