برترین سفرها با کشتی کروز در ترکیه

جاذبه‌های گردشگری ترکیه
برترین سفرها با کشتی کروز در ترکیه

در سال‌های اخیر ترکیه به یکی از مقاصد مهم در میان کمپانی‌های کروز تبدیل شده است و سالانه ده‌ها هزار گردشگر از مسیرهای آبی به ترکیه می‌رسند. با این حال شما می‌توانید سفر در ترکیه با کشتی کروز را نیز بنادر این کشور تجربه کنید. از تورهای چند ساعته گرفته تا سفرهای چند روزه، کشتی‌های کروز در نقاط مختلف ترکیه، شما را به دیدن جاهای دیدنی در اطراف این کشور می‌برند.

 

سفرهای کوتاه با کشتی کروز در ترکیه

قبل از این که به سفرهای چند روزه‌ی جذاب با کشتی‌های کروز در ترکیه بپردازیم، بهتر است در مورد گردش‌های آبی چند ساعته برایتان بگوییم. شما در تور آنتالیا، تور ازمیر، تور بدروم یا حتی تور کوش آداسی، همراه با کشتی‌های کروز کوچک، گردش‌های کوچک چند ساعته را در آب‌های اطراف ترکیه تجربه نمایید.

این سفرهای کوتاه عموما گشت‌های تفریحی بوده و شامل پذیرایی، توقف برای شنا کردن و پارتی‌هایی کوچک بر روی عرشه می‌شوند و در بیشتر موارد، در یک خشکی خاص توقف نخواهند داشت. حتی در بعضی از موارد در شهرهای آنتالیا و بدروم، کشتی‌های کروز به شکل دزدان دریایی می‌بینید که این سفرهای کوتاه و جذاب را برنامه ریزی می‌کنند. حتی در استانبول نیز می‌توانید سوار بر کشتی‌های کروز کوچک، در تنگه بسفور گردش کرده و یا به دیدن جزایر پرنس استانبول بروید. در هر حال، پیشنهاد می‌کنیم، اگر در روزهای خوش آب و هوا به تور ترکیه می‌روید، حتما سفر در ترکیه با کشتی کروز را تجربه نمایید.

عکس: getyourguide.com

 

سفرهای چند روزه با کشتی کروز در ترکیه

اما یکی از اهداف سفر شما به ترکیه، می‌توند شرکت در تورهای کشتی کروز در این کشور باشد. سفرهایی چند روزه که به مقاصد مختلف برگزار می‌شوند و کشتی‌های کوچک و بزرگ آن‌ها را برنامه ریزی می‌کنند. برای این که دید کامل‌تری نسبت به این موضوع داشته باشید، ما ۸ مورد از بهترین سفرها با کشتی کروز از ترکیه را به شما معرفی خواهیم کرد:

کروز گولت ترکیه

یکی از محبوب‌ترین کروزهای داخلی ترکیه از المپوس آغاز شده و یک سفر ۴ روزه به فتحیه و برعکس را برای مسافرانش رقم می‌‌زند. کشتی کروز گولت ترکیه (Turkey Gulet Cruise) یک سفر جذاب به جاذبه‌های تاریخی و قلمرو باستانی بیزانس بوده و در تمام مسیر، زیبایی خیره کننده دریایه مدیترانه شما را رها نخواهد کرد. این کشتی کروز دارای امکانات تفریحی متعدد از جمله استخر بوده و اتاق‌های شیک و بزرگی در خود دارد. همچنین در طول راه نیز چندین فعالیت ماجراجویانه و جذاب برای مهمانان ترتیب داده می‌شود.

شروع قیمت: ۳۵۲ دلار

 

زیباترین کوه های ترکیه

عکس: sailturkey.net

 

کروزهای جزایر یونانی از ازمیر

گفتیم که در تور ازمیر، می‌توانید تورهای چند ساعته کروز را انتخاب کنید، اما اگر می‌خواهید به سراغ جزایر یونانی زیبایی همچون میکونوس و رودس رفته و از زیبایی‌های خیره کننده این مکان‌ها دیدن کنید، بهتر است سوار کشتی‌های کروز به این مناطق بروید. همچنین، اکثر کروزهای این مسیر، اگر چه کوچک هستند، اما امکانات بسیار خوبی در خود دارند. این سفر ۳ شب و ۴ روز به طول خواهد انجامید و شما از دو جزیره یاد شده بازدید می‌کنید.

شروع قیمت: ۳۳۱ دلار

عکس: barbarosyachting.com

 

کشتی کروز به بلو وویج از بدروم به مقصد میکونوس

Board Barbaros Yachting Cruises شرکتی است که در بدروم، با کشتی بلو وویج (Mykonos) شما را به دیدن جزیره یونانی بسیار زیبای میکونوس می‌برد. البته این سفر ۷ شب و ۸ روزه تنها شامل بازدید از یک جزیره نیست و در طول مسیر، توقف‌هایی در مناطق تاریخی ترکیه نیز خواهید داشت و به مین دلیل در لیست بهترین‌ها برای سفر در ترکیه با کشتی کروز قرار گرفته است. همچنین در محل‌های مشخص شده، توقف‌هایی برای اسنورکلینگ و شنا خواهید داشت. جاهایی که آبی شفاف و جذاب داشته و ماهی‌های رنگارنگ در آب دیده می‌شوند. مسیر این کشتی کروز از بدروم آغاز شده به لویتا می‌رسد، از سنتورینی گذشته و بعد از پاروس و ناکسوس به میکونوس می‌رسد.

شروع قیمت: ۷۵۹ دلار

 

برترین هتل‌های ۵ ستاره آنتالیا

عکس: pickyourtrail.com

 

کشتی کروز از سلستیا نفلی به جزیره یونانی

این کشتی کروز از بندر سلستیا نفلی در دریا اژه و نزدیکی ازمیر حرکت کرده و به دریای مدیترانه و مقاصدی در ترکیه و یونان می‌رود. البته برای سوار شدن به این کشتی باید وقت کافی داشته باشید چون این سفر ۷ شب و ۸ روز به طول خواهد انجامید. البته با توجه به مسیر این کشتی که از ازمیر شروع شده به کریت می‌رود و سپس در رودوس، میکونوس و سانتورینی توقف خواهد داشت، حتما ارزی یک هفته زمانی که برای آن می‌گذارید را دارد. مخصوصا این که خود این کشتی نیز دارای امکانات فوق‌العاده رفاهی و تفریحی است و از لاکچری‌ترین کشتی‌های کروزی‌ست که در ترکیه به فعالیت می‌پردازند.

شروع قیمت: ۱۲۰۰ دلار

عکس: pickyourtrail.com

 

کشتی‌های کروز از کوش آداسی به جزایر یونانی

به طور کلی، چندین کشتی کروز هستند که سفرهایی از این شهر به جزایر یونانی برگزار می‌کنند و همه‌ی آن‌ها، گزینه‌هایی عالی برای سفر در ترکیه با کشتی کروز خواهند بود. البته شرکت سلستیا (Celestia Cruises) با توجه به امکانات، خدمات و قیمت تورهایش، گزینه‌ای عالی برای این سفر است. این تورها ۳ شب و ۴ روز به طول می‌انجامند و با توجه به این که در سفر مد نظر، از سانتورینی، آتن و میکونوس بازدید خواهید کرد، به نسبت هزینه‌ای معقول برای بازدید از چنین مقاصدی را پرداخت می‌کنید. کشتی‌های این مسیر نیز همگی جزو کروز‌های لوکس به حساب می‌آیند و دارای امکانات زیادی در خود هستند.

شروع قیمت: ۳۵۰ دلار

 

آنتالیا یا بدروم؟ کدام برای سفر بهتر است؟

عکس: explorekusadasi.com

 

کشتی کروز Celestya Crystal‌ از کوش آداسی به مقصد هراکلیون

این کشتی کروز به قدری معروف است که باید به صورت جدا از آن یاد می‌کردیم. سفر با این کشتی به هراکلیون ۷ شب و ۸ روز به طول انجامیده و شما در آن از کوش آداسی ابتدا به افسوس می‌روید، سپس مستقیما در بندر آتن پهلو گرفته و بعد از بازدید از جزایر میکونوس، میلوس و سانتورینی در نهایت با هراکلیون خواهید رسید. از جمله جذابیت‌های کشتی کروز Celestya Crystal‌ توقف در مکان‌های تاریخی مهم و همچنین فضای لاکچری و خدمات بسیار عالی‌اش است. یک کشتی فوق‌العاده جذاب که در دل سرزمین‌های باستانی شما را به یک ماجراجویی استثنایی خواهد برد.

شروع قیمت: ۵۰۰ دلار

عکس: cruisecritic.co.uk

 

کروز گولت بر روی ترکیش ریویرا

برای آن‌هایی که به دنبال یک سفر شاد هستند و فقط می‌خواهند در آب‌های ترکیه باقی بمانند، ما سفر با این کشتی جذاب را پیشنهاد می‌کنیم که ۳ شب و ۴ روز بوده و مسیر خود را از فتحیه آغاز می‌کند و در نهایت بعد توقف در چند جزیره و ساحل بسیار زیبا به مارماریس می‌رسد. در طول راه، چندین مکان برای شنا و اسنورکلینگ در نظر گرفته شده و همچنین، توقف‌هایی برای بازدید از نقاط تاریخی نیز انجام می‌شود. این کروزها عموما نسبت به کروزهای دیگر کوچک‌تر هستند اما عرشه‌ای بزرگ دارند و برنامه‌های شاد و مفرح برای مسافرین در نظر گرفته می‌شود. همچنین کوچک‌تر بودن کشتی‌ها باعث می‌شود تا بتوانند در بعضی سواحل خاص توقف داشته و این امکان را به شما می‌دهند تا در آب‌های استثنایی به شنا کردن بپردازید و از سواحلی خاص در سفر به ترکیه بازدید کنید. به همین دلیل این گزینه نیز می‌تواند، انتخابی عالی برای سفر در ترکیه با کشتی کروز به حساب بیاید.

شروع قیمت: ۲۸۰ دلار

 

خیابان استقلال استانبول کجاست؟

عکس: travelzoo.com

 

کروزهای دریای شمال به دریای سیاه

این سفرها توسط شرکت Crystal Sea Cruises برگزار شده و یکی از جمله محبوب‌ترین و لوکس‌ترین سفر در ترکیه با کشتی کروز به حساب می‌آید. البته این سفر یک ماه کامل به طول انجامیده و تنهادر فصل گرما انجام می‌شود. اما کافی‌ست به لیست شهرهایی که در این سفر از آن‌ها بازدید می‌کنید، نگاهی انداخته تا به فکر شرکت در آن بیفتید. در این سفر شما مسیر خود را از استانبول اغاز می‌کنید، به کاناکاله، گالیپولی، بوخارست، سیلیسترا، دروازه‌‌ی آهنین، بلگراد، نورنبرگ، بوداپست، وین و آمستردام خواهید رفت و همین مسیر را بر می‌گردید. البته توقف‌های خیلی بیشتری در این راه خواهید داشت و خود کشتی نیز دارای امکانات تفریحی و رفاهی فوق‌العاده‌ای‌ست. البته این سفر یک ماهه، مسلما هزینه‌ی زیادی نیز روی دستتان می‌گذارد!

شروع قیمت: ۱۲٫۷۵۰دلار

عکس: dailysabah.com

 

منبع

 

۰۳ بهمن ۱۴۰۲

نظرات کاربران