دوچرخه سواری در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
دوچرخه سواری در تایلند

تایلند، همچنان توریستی‌ترین مقصد در آسیای جنوب شرقی است و این امر، در مورد گردشگری با دوچرخه یا همان سایکل توریسم نیز صادق است. هر ساله صدها تور دوچرخه سوار از میان افراد با تجربه و مبتدی، هم سفرهای کوتاه و هم سفرهای سراسری در سراسر کشور را آغاز می‌کنند.

در این میان سواحل جنوبی، جزایر بهشتی، کوه‌های شمالی و شهرهای شلوغ، ترکیبی عالی از مناظری ارائه می‌دهند که می‌توانند دوچرخه سواری در تایلند را به تجربه‌ای بسیار متنوع بدل کنند. همچنین غذای تایلندی مشهور جهانی، به نحوی ارزان، خوشمزه و سالم در دسترس بوده و مکملی عالی برای دوچرخه سواران گرسنه به شمار می‌آیند.

در میانه راه نیز متل‌های ارزان، اقامتگاه‌های زیبا، ریزورت‌های جذاب و فرصت اقامت (اغلب رایگان) در معابد بودایی، امکان استراحت را برای ورزشکاران خسته فراهم می‌کنند. در نهایت جاده‌های آسفالت‌ شده با شانه‌های پهن و ایستگاه‌های پلیس با امکانات اختصاصی دوچرخه، به شما کمک می‌کنند احساس امنیت کنید.

 

استان کانچانابوری در غرب تایلند

کانچانابوری یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین مسیرهای دوچرخه سواری در تور تایلند را برای علاقمندان رقم می‌زند. در حین دوچرخه سواری، می‌توانید از تماشای مناظر شگفت انگیز غارها، جنگل‌ها و کوه‌ها لذت ببرید.

البته این استان زیبا، بیشتر به دلیل گذرگاه آتش جهنم و پل روی رودخانه کوای که توسط اسیران جنگی متحدین در طول جنگ جهانی دوم ساخته شده است شهرت دارد. بعلاوه این منطقه، مملو از معابد پرآذین و ویرانه‌های باستانی زیبا و غارهای بزرگ است و کسانی که از روی تپه‌های جنگلی دوچرخه سواری می‌کنند، با چشم اندازی بی بدیل از این مناظر دیدنی مواجه می‌شوند.

در ضمن باید گفت بیشتر اوقات، دوچرخه ‌سواری در اینجا در مسیرهای روستایی و جاده‌های بکر بدون آسفالت انجام می‌شود. به همین دلیل بهتر است هنگام گشت و گذار در این بخش ناهموار و زیبای تایلند، دوچرخه‌های کوهستان را به جای دوچرخه‌های جاده‌ای انتخاب کنید. ضمن اینکه دوچرخه‌های هیبریدی نیز می‌توانند در جاده‌های غیر آسفالت، عملکرد نسبتا خوبی داشته باشند.

 

بهترین سواحل در تایلند برای موج سواری

عکس: fishbrain976.wordpress

 

سوکوتای در شمال تایلند

مسیرهای روستایی مورد استفاده کشاورزان محلی، شرایط دوچرخه ‌سواری ایده‌ آلی را برای کسانی رقم می‌زنند که مشتاق کاوش در شهر قرن سیزدهمی سوکوتای هستند. بسیاری از این مسیرها، در کنار کانال‌های باستانی می‌پیچند و شالیزارهای سرسبز منطقه را دور می‌زنند. ضمن اینکه پارک تاریخی سوکوتای، با فراوانی ویرانه‌های تاریخی‌اش نیز، حتما باید در برنامه این سفر گنجانده شود.

جالب است بدانید این مکان که یکی از بهترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در تایلند محسوب می‌شود، در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و بیش از ۱۹۳ ویرانه را در خود جای داده است. مسافران می‌توانند به راحتی، با دوچرخه و با سرعتی آرام از این سایت دیدن کنند. بعلاوه Mueang Kao، یک مرکز توریستی است که تنها ۷ مایل از مرکز سوکوتای فاصله دارد. شما می‌توانید در آنجا نیز از فعالیت‌های توریستی لذت ببرید و در عین حال، مهارت دوچرخه سواری‌تان را افزایش دهید.

عکس: deviatingthenorm

 

پارک ملی خائو سم روی یوت در تایلند

نام این پارک به معنای "کوه ۳۰۰ قله" بوده و در جنوب نقطه توریستی محبوب هواهین واقع شده است و یکی از زیباترین پارک‌های ملی تایلند به شمار می‌رود. بنابراین، برای برخی از رکاب زدن‌های چالش برانگیز آماده باشید!

گفتنی است بسیاری از دوچرخه ‌سواران، به خاطر وجود جاده‌های ساحلی متروک که در امتداد خط ساحلی باریک می‌شوند و صخره‌های آهکی مرتفع که فرصت‌های زیادی برای عکاسی ارائه می‌دهند، به اینجا می‌آیند. با اینحال، توصیه می‌کنیم حتما در میان برخی از جاذبه‌ها توقف داشته باشید و از زیبایی و شکوه آنها لذت ببرید، از جمله غار پرایا ناخن و ویوپوینت Khao Daeng که به دلیل مناظر خیره‌کننده‌شان محبوبیت دارند.

 

بهترین مکان‌ها برای کایت سواری در تایلند

عکس: huahinbiketours

 

پارک لومفینی در بانکوک تایلند

در سفر با تور بانکوک و برای تجربه دوچرخه سواری در تایلند، حتما به پارک زیبای لامفینی بروید. در اینجا می‌توانید از کنار مارمولک‌های مانیتور بزرگ، چشمان خوابالود رهگذران و افراد محلی مسن که همزمان با طلوع خورشید تای چی تمرین می‌کنند، رکاب بزنید و عبور کنید.

بعلاوه می‌توانید دوچرخه موردنظرتان را، از یکی از ایستگاه‌های اشتراک دوچرخه در حاشیه پارک انتخاب کنید. و اگر دوست دارید جاده طولانی‌تری را امتحان کنید، بهتر است مسیر پیاده ‌روی مرتفع و مسیر دوچرخه‌ سواری را هدف قرار دهید که جاده ساراسین را در بالای پارک لومپینی به پارک بنجاکیتی در چند کیلومتری آن متصل می‌کند.

محور دوم برای دوچرخه سواری در پارک لامفینی، دریاچه‌ای زیباست که توسط یک مسیر دوچرخه سواری وسیع و هموار احاطه شده است. در ضمن برای رفع خستگی و شکم گردی، می‌توانید برای خوردن نودل لذیذ در یکی از غرفه‌های مواد غذایی توقف کنید.

عکس: twowheelcruise

 

چیانگ رای در شمال تایلند

مناظر اطراف شهر چیانگ رای، مقصدی محبوب برای دوچرخه سواری در تایلند است. و در طول مسیر، از یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌ها یعنی معبد سفید گذر خواهید کرد که  به دلیل ظاهر درخشانش شهرت دارد. در ضمن برای اجتناب از ترافیکی که به سمت این مکان معروف سرازیر می‌شود، دوچرخه ‌سواران می‌توانند مسیر ۱۵ کیلومتری  رودخانه Mae Lao و شالیزارهای آرام و دنج اطرافش را دنبال کنند.

عکس: grasshopperadventures

 

کو کرت در بانکوک تایلند

کو کرت در ۲۰ کیلومتری شمال بانکوک، در سال ۱۷۲۲ به یک جزیره بدل شد. امروزه به لطف مسیرهای بتنی صاف و مسطح که در سراسر آن به چشم می‌خورند، این محدوده مکان عالی برای دوچرخه سواران هیجان طلب است. شما می‌توانید در اینجا یک دوچرخه را برای یک روز کامل، با قیمت حدود ۴۰ بات کرایه کنید.

گفتنی است دوچرخه سواری از بانکوک به کو کرت، راهی عالی برای نگاهی اجمالی به زندگی محلی است. در این مسیر از بازارها، شالیزارهای برنج و مزارع میوه عبور خواهید کرد. ضمن اینکه تردد خودروها در خود جزیره ممنوع است و این مزیت، کو کرت را به یکی از امن‌ترین مکان‌های دوچرخه سواری در تایلند بدل می‌کند.

جالب است بدانید این منطقه، مکان فوق‌العاده‌ای برای تماشای سوغاتی‌ها نیز هست. چرا که کو کرت، همیشه محل سکونت مردمان مون بوده که به‌ خاطر خلق صنایع دستی سفالگری شهرت دارند. از اینرو در مدت دوچرخه سواری، می‌توانید در کنار این آثار نیز توقف داشته باشید و از تماشا و خرید محصولات سفالی لذت ببرید.

 

بانجی جامپینگ در تایلند

عکس: thesmartlocal

 

خائو لاک در استان فانگ نگا تایلند

با دوچرخه سواری بر روی پل ساراسین، که نوک شمالی جزیره پوکت را به سرزمین اصلی متصل می‌کند، می‌توانید گردشگری با دو چرخه را در خائو لک آغاز کنید. در این محدوده، عمدتا در جاده‌های باریک روستایی دوچرخه ‌سواری خواهید کرد و ترافیک پایین، اینجا را به یک مقصد دوچرخه ‌سواری فوق‌العاده بدل می‌کند.

سفر به آبشار تون پرای، شکم گردی در رستوران‌های ساحلی، تماشای خلیج‌های پر از لاک ‌پشت، روبرو شدن با خط ساحلی آرام و زیبا با سواحل ماسه‌ای سفید که در آغوش جنگل‌های استوایی قرار گرفته‌اند، از مزایای گشت و گذار در مسیر خائو لاک به شمار می‌آیند.

عکس: visitkhaolak

 

چیانگ مای در شمال تایلند

مزایای بسیاری در انتظار دوچرخه سواران با هر توانایی در چیانگ مای وجود دارد و از این رو، این خطه به سرعت به محبوب‌ترین مکان دوچرخه سواری در تایلند بدل شده است. دوچرخه سواران سرسخت می‌توانند به بالای Doi Inthanon، بلندترین نقطه تایلند بروند و در این محدوده دوچرخه سواری هیجان انگیزی را تجربه نمایند.

بعلاوه با وجود زمین تپه‌ای و چالش ‌برانگیز و بسیار جذاب، تعجبی ندارد که تیم‌های دوچرخه‌ سواری برتر آسیا برای تمرین به اینجا می‌آیند و صبح زود، از کنار راهبان نارنجی ‌پوش عبور می‌کنند و رکاب می‌زنند. ضمن اینکه جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در طول مسیرهای این شهر خواهید یافت از جمله معابد بودایی جالب توجه با معماری‌های خیره کننده!

عکس: scmp

 

بنگ کراچائو در بانکوک تایلند

بنگ کراچائو که بعنوان ریه سبز بانکوک شناخته می‌شود، یک جزیره مصنوعی کوچک در جنوب این شهر است. اگر چه دوچرخه سواری در این محدوده چندان سخت نیست، اما تا حدودی به تعادل نیاز دارید، زیرا مسیرهایی در این محدوده وجود دارند که بسیار باریکند.

با اینحال ریسک کنید و در سفر با تور بانکوک، وقت را هدر ندهید! زیرا بنگ کراچائو بعنوان یکی از محبوب‌ترین مکان‌ها برای دوچرخه سواری در تایلند، طیف وسیعی از مناظر جذاب، از جمله بازار شناور Bangnamphueng، ۹ معبد بودایی، پارک Sri Nakhon Khuean Khan و باغ گیاه‌شناسی را به هم متصل می‌کنند.

 

سفر به تایلند در ماه فوریه

عکس: urbanaffairsmagazine

 

آیوتایا در تایلند

این مسیر دوچرخه سواری آسفالت، مسافتی در حدود ۵۰ کیلومتر را شامل می‌شود و طی کردن آن به  دو و نیم تا سه ساعت زمان نیاز خواهد داشت. این زمان بسته به تجربه دوچرخه سواری و شرایط آب و هوایی متفاوت است. در ضمن می‌توانید این مسیر را به راحتی با دوچرخه جاده‌ای طی کنید. در این صورت کافی است یک دوچرخه را با مبلغی کمتر از ۱ دلار، به مدت یک روز کرایه نمایید و از گشت و گذار در آیوتایا و تماشای جاذبه‌های توریستی این منطقه نهایت لذت را ببرید. هر چند گاهی در این مسیر، با ترافیک سنگینی مواجه خواهید شد.

در نهایت به یاد داشته باشید بهترین زمان برای دوچرخه سواری در تایلند، نوامبر و فوریه است. اما دسامبر و ژانویه نیز مناسب هستند، با این حال در این ایام در شمال، صبح‌ها و عصرها کاملا سرد خواهند بود.

عکس: rutaschile

 

منبع ۱

منبع ۲

۱۶ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران