بازدید از المپیوس در تور آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بازدید از المپیوس در تور آنتالیا

فضای سبز زیبا، شهری باستانی و سواحلی استثنایی باعث شده‌اند تا المپیوس، به عنوان یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در اطراف آنتالیا شناخته شود و بسیاری از مسافران ترکیه، از آن‌جا بازدید به عمل بیاورند. المپیوس، یکی از مقاصد محبوب کوله‌گردها نیز به حساب آمده و از جمله نقاط خاص و دلشنینی است، که سفری متفاوت را برایتان رقم خواهد زد. برای آشنایی بیشتر با المپیوس و نکاتی که برای رفتن به آن‌جا باید در نظر بگیرید، ما مقاله‌ای را برایتان تهیه کرده‌ایم که از شما دعوت می‌کنیم اگر مسافر تور آنتالیا هستید، آن را در ادامه مطالعه نمایید.

 

المپیوس در کجای آنتالیا واقع شده است

المپیوس بخشی از استان آنتالیا به حساب آمده و در سواحل مدیترانه، پناهگاهی برای مناطق سرسبز و جنگلی و البته ویرانه‌های باستانی به جا مانده از دوره لیکیه است.  این منطقه از مرکز شهر آنتالیا حدود ۶۰ کیلومتر دور است و راه‌های مختلفی برای رفتن به آن‌جا وجود دارد که شامل تاکسی، اتوبوس و البته تورهای گردشگری می‌شود. بخش زیادی از مسیر آنتالیا به المپیوس، از طریق جاده‌ی نزدیک به دریا طی می‌شود که باعث شده تا حتی مسیر رسیدن به این منطقه نیز، خود یک ماجراجویی دلچسب باشد. البته اگر در کمر (Kemer) باشید، این مسیر بسیار کوتاه‌تر خواهد بود.

اگر می‌خواهید خود را با هزینه‌ای پایین به المپیوس برسانید، بهتر است به سراغ ترمینال اتوبوسرانی آنتالیا رفته و از طریق کمپانی باتی آنتالیا (Batı Antalya) بلیط‌های رفت و برگشت به المپیوس را تهیه کنید که در واقع به مققصد خانه‌های درختی هستند و از آن‌جا خیلی راحت می‌توان به سراغ مناطق دیدنی رفت. تاکسی‌های شهری و تاکسی‌های اینترنتی نیز، همگی به این مکان می‌روند اما مسلما هزینه‌ی بسیار بیشتری روی دستتان خواهند گذاشت.

 

معرفی پارک آبی آکوالند آنتالیا

خانه درختی المپیوس آنتالیا

این روزها، اغلب کسانی که قصد رفتن به المپیوس را دارند، در اولین قدم به این دهکده کوچک می‌روند که از سال‌های ۲۰۰۰ معروف شد و میزبانی بسیاری از کوله‌گردها را به عهده گرفت. این دهکده حالا یک شرایط توریستی پیدا کرده، گردشگران برای اقامت، استفاده از امکانات مختلف و صرف غذا به سراغش می‌روند. نزدیک به ساحل، وجود کمپ‌ها و اقامتگاه‌های و همچنین غذا خوری‌های مختلف، باعث شده تا خانه درختی المپیوس به عنصری مهم در این منطقه بدل شود.

جاذبه‌های گردشگری محبوب محبوب در المپیوس آنتالیا

اگر قصد تنها بازدید از المپیوس در آنتالیا و نقاط دیدنی‌اش را دارید، شاید یک روز بودن در این منطقه کافی باشد اما اگر اهل انجام فعالیت‌های ماجراجویانه همچون غواصی و صخره نوردی یا رفتن به گوشه و کنار المپیوس باشید، باید مدت بیشتری را در آن‌جا بمانید. لیست زیر، بخشی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری المپیوس به حساب می‌آید:

  • ساحل المپیوس

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این منطقه، ساحل اصلی المپیوس است که خیلی‌ها برای آبتنی در آب کریستالی آن‌جا به المپیوس می‌روند. آب این ساحل با توجه به سایه‌ای که صخره‌ها روی آن می‌اندازند، کمی خنک‌تر از دیگر سواحل معروف آنتالیا است و در ماسه‌های دانه درشت آن‌جا نیز، لاکشپت‌های دریایی، دو ماه در سال به تخم ریزی مشغول می‌شوند و در طول بازدید خود نیز، حتما این موجودات زیبا را مشاهده خواهید کرد. ساحل المپیوس بخشی از منطقه محافظت شده به حساب آمده، هیچ گونه ساخت و سازی اطرافش نیست و خیلی‌ها برای کمپ زدن، اطراف آن‌جا را انتخاب کرده و شب را در این محل سر می‌کنند.

  • شهر باستانی المپیوس

مگر می‌شود به این منطقه رفت و از شهر باستانی المپیوس که در داستان‌های اساطیری نیز به وفور از آن اسم برده شده چیزی نگفت. البته این شهر، بسیار بزرگ‌تر و باشکوه‌تر از چیزی است که از آن باقی مانده. المپیوس در نزدیک ساحل واقع شده و ویرانه‌های به جا مانده از آن در میان جنگل، جلوه‌ای جالب به خود گرفته است. متاسفانه این بندر بعد از شکوه اولیه خود، بارها توسط دزدان دریایی غارت شد و بلایای طبیعی در نهایت باعث رها کردن شهر شد. برای بازدید از این محل باید در طول فصل گرما تا ۷ غروب و دیگر مواقع سال تا 5 بعد از ظهر اقدام کنید و همچنین مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت نمایید.

 

۵ تا از بهترین پارک‌های آبی آنتالیا

  • قایق سواری در اطراف ساحل المپیوس

یکی از فعالیت‌هایی که نباید انجام آن را فراموش کنید، اجاره کردن کانو تک نفره یا دو نفره و زدن به دل آب است. اطراف ساحل چندین صخره‌ی زیبا وجود دارد که آب راکد به وجود آورده و مناظر دریایی زیبایی می‌سازد. آب شفافی که اطراف این صخره‌ها وجود دارد، باعث می‌شود تا نمای زیر آب و ماهی‌های رنگارنگ آن‌جا، همچون یک آکواریوم برایتان به نمایش در بیایند.

  • شعله‌های ابدی یانارتاش (Yanartaş)

اگر چه در داستان‌های اساطیری، شعله‌های ابدی این منطقه را به موجودی با نفس آتشین نسبت داده‌اند که پادشاه سوار بر اسب بالدار خود -پگاسوس (Pegasus)- آن را شکست داده و آن‌جا دفن کرده است، اما در واقع این محل، جایی است که به خاطر نشت گاز طبیعی، آتشی در آن جریان دارد که هیچ گاه خاموش نمی‌شود.  ممکن است برخی به شما پیشنهاد کنند که پیاده از ساحل به آن‌جا بروید، اما این موضوع یک ساعت و نیم از شما وقت می‌گیرد، پس بهتر است برای این کار ماشین بگیرید و خود را خسته نکنید. ورودی این مکان رایگان بوده و هر زمان که بخواهید می‌توانید به آن‌جا بروید.

 

۷ فعالیت‌ خانوادگی جذاب در آنتالیا

  • تورهای قایق سواری

تورهای قایق سواری متنوعی در این منطقه انجام می‌شود که بسته به مدت زمانی که در المپیوس خواهید بود، می‌توانید یکی از آن‌ها را امتحان کنید. برای مثال، یک سری تورهای چند ساعته تفریحی در همان اطراف انجام می‌شود که از ساحل آدراسان (Adrasan) حرکت می‌کنند و شما را به دیدن جاهایی همچون خلیج سازاک (Sazak Bay) یا خلیج کورسان (Korsan Bay) می‌برند. اگر هم قصد دارید شب را در المپیوس بمانید، بهتر است در تورهای شبانه شرکت کرده و این تجربه عالی را هم در سفر به تور آنتالیا کسب نمایید.

اقامتگاه‌های المپیوس آنتالیا

همان طور که گفتیم، اگر قصد اقامت در المپیوس را داشته باشید، باید به دهکده خانه درختی بروید. این مکان مجموعه‌ای از مهمان خانه‌ها را در خود دارد و بهتر است حتما با خود پول نقد داشته باشید. اصلا انتظار یک مکان لوکس را نداشته باشید، همه اقامتگاه‌های موجود در المپیوس، مراکزی برای کوله‌گردها و مهمان‌خانه‌های نسبتا ارزان به شمار می‌آیند.

خانه‌های درختی کادیر (Kadir’s Tree Houses) نیز یکی دیگر از انتخاب‌های شماست که در یری (Yeri) واقع شده و عقبه‌ی آن به بیش از ۳۰ سال پیش می‌رسد.با این حال، به خوبی بازسازی شده و مجموعه‌ای از اقامتگاه‌های مناسب را ارائه می‌کند.  پانسیون شریف المپیوس که بیشتر یک هاستل دنج و بزرگ است تا یک پانسیون، انتخاب متفاوت شما در این محل می‌باشد که امکاناتی خوب با قیمت مناسب ارائه می‌کند و برای صرف شام و نهار نیز، یک غذاخوری بزرگ و با کیفیت دارد.

کمپ زدن در المپیوس آنتالیا

بسیاری از کوله‌گردها، ترجیح می‌دهند روزهای سفر خود را در جاهایی همچون المپیوس و یا بهترین نقاط آنتالیا برای کمپ زدن بگذرانند و خب، این منطقه نیز شرایط مناسب برای این کار را دارد. دو مرکز برای کمپ زدن در نظر گرفته شده که یکی مرکز چیرالی کمپینگ (Çıralı Camping) و دیگری مرکز انگین پانسیون کمپینگ (Engin Pansiyon Camping) هستند که هر دو امکانات رفاهی حداقلی را را فراهم کرده و اولی حتی اینترنت رایگان و حمام نیز در خود دارد. البته همان طور که گفتیم، اگر خودتان امکانات کمپینگ دارید، می‌توانید در نزدیکی ساحل المپیوس اقامت کرده و شب را در آن‌ محل سر کنید.

 

بهترین حمام‌های ترکی در آنتالیا

جاذبه‌های اطراف المپیوس آنتالیا

اگر خواستید یک شب را در المپیوس مانده و سپس از جاهای دیگر در آن نزدیکی بازدید کنید و در ادامه به مرکز شهر آنتالیا برگردید، چند نقطه عالی در آن حوالی هستند که دیدنشان را حتما پیشنهاد می‌کنیم:

  • شهر باستانی فاسلیس (Phaselis)

فاسلیس یکی دیگر از بنادر بسیار مهم در منطقه بود که از مرکز شهر آنتالیا ۳۵ کیلومتر و از کمر ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و در راه برگشت از المپیوس می‌توانید به دیدنش بروید. این شهر باستانی تا قرن‌ها بعد از میلاد مسیح نیز فعال بوده و در زمان بازدید از ویرانه‌هایش، می‌توانید مراکزی همچون معبود زئوس، دیوارهای قلعه قدیمی شهر و بخشی از تئاتر به جا مانده از فاسلیس را تماشا کنید. از این مکان یافته‌های متنوعی به دست آمده که در موزه آنتالیا نگهداری می‌شوند.

  • اولوپینار (Ulupınar)

در روزهای گرم سال که سواحل آنتالیا و المپیوس، آفتابی و بسیار گرم هستند، می‌توانید در منطقه گردشگری اولوپینار، پاهای خود را در آب سرد رودخانه انداخته و از فضای جنگلی و خنک آن محل استفاده ببرید. البته اولوپینار ۷۰ کیلومتر از آنتالیا و ۲۷ کیلومتر از کمر فاصله داشته و در نقطه مقابل مسیر برگشت قرار دارد، با این حال، وجود رستوران‌های سنتی کنار رودخانه، فضای جنگلی زیبا و آب و هوای عالی باعث می‌شود، رفتن به آن‌جا را به شما پیشنهاد کنیم. همچنین، مسیر این محل ماشین رو بوده و به وسیله‌ی تاکسی نیز می‌توانید به آن‌جا بروید.

 

دلایل ترغیب کننده برای سفر به آنتالیا

  • کِکووا (Kekova)

نکته جالب در مورد ککووا این است که هم از طریق مسیر دریایی و هم از مسیر زمینی، امکان رفتن به آن‌جا را خواهید داشت. جزیره ککووا در نزدیکی آنتالیا، به خاطر داشتن چشم‌اندازی شگفت‌انگیز معروف بوده و از زمانی که دیگر یک منطقه محافظت شده تاریخی به حساب نمی‌آید، دوباره امکان شنا، اسنورکلینگ و حتی غواصی در آب‌های کریستالی این محل فراهم شده است. از خود المپیوس، برای رفتن به این مکان تورهایی وجود دارد و همچنین می‌توانید اما این محل بسیار به ساحل المپیوس نزدیک بوده و به وسیله‌ی اجاره کانو نیز می‌توانید به آن‌جا برسید.

منبع

 

۰۸ خرداد ۱۴۰۲

نظرات کاربران