بازدید از آبشار و رودخانه ماگناوات، آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بازدید از آبشار و رودخانه ماگناوات، آنتالیا

تور آنتالیا جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی دارد و به همین دلیل است که تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان برای دیدن این شهر ساحلی و تفریح در آن‌جا، به تور ترکیه سفر می‌کنند. شهری با زیبایی‌های تمام نشدنی که تنها به سواحل جذاب و تفریحات آبی خلاصه نشده و طبیعتی شگفت انگیز در اطراف خود دارد. کافی است که کمی پای خود را از مرزهای شهری فراتر گذاشته و به سفرهای نیم روزی بروید، تا خاطراتی فراموش نشدنی در تور آنتالیا ثبت نمایید. یکی از محبوب‌ترین مقاصد نزدیک به آنتالیا که جمعیت زیادی همه ساله از آن‌جا بازدید می‌کنند، آبشار و رودخانه‌ی ماگناوات است.

در نوشته‌ای که امروز برای شما تدارک دیده‌ایم، هم یک معرفی جامع از آبشار زیبای ماگناوات خواهیم داشت و هم به شما خواهیم گفت چه چیزی انتظار شما را در این محل زیبا می‌کشد. از تورهای نیم روزه به این مکان می‌گوییم و همچنین اگر می‌خواهید، خودتان با تاکسی رهسپار این محل شوید، راهنمایی‌تان خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید با معرفی و راهنمایی کامل درباره آبشار و رودخانه ماگناوات در نزدیکی آنتالیا:

 

چرا باید از ماگناوات دیدن کنیم؟

آبشار ماگناوات ارتفاعی بسیار کوتاه دارد، اما عریض است و در نهایت یکی از زیباترین آبشارهای نزدیک به آنتالیا به حساب می‌آید که در سفر به این شهر می‌توانید از آن‌جا بازدید به عمل بیاورید. این محل، در کنار زیبایی‌های طبیعی که دارد، امکانات مناسبی را نیز نزدیک خود دارد که باعث می‌شود به راحتی بتوانید به آن‌جا رفته، هنگام شنیدن صدای آب، چای بنوشید، بعد از تفریح غذایی بخورید و همه چیز برای گردش و تفریح شما فراهم باشد.

ماگناوات مجموعه‌ای از زیبایی‌ها را در خود داشته که شامل پوشش جنگلی در اطرافش، رودخانه‌ای بلند که امکان گردش‌های آبی در آن‌جا فراهم بوده، جاذبه‌های تفریحی و خیلی چیزهای دیگر می‌شود. در کنار همه‌ی این‌ها، آب و هوای مطبوع و خنکی در نزدیکی این آبشار وجود دارد و شما می‌توانید در روزهای گرم سال، زیر سایه درختان و درست چسبیده به رودخانه، بساز پیک نیک را برپا کرده و از بودن در این محل، لذتی دو چندان ببرید.

 

آشنایی با شهرهای باستانی آنتالیا

آبشار ماگناوات کجا قرار دارد؟

آبشار ماگناوات در استان آنتالیا و در فاصله‌ی ۷۵ کیلومتری از مرکز شهر واقع شده است. خوشبختانه بر خلاف بسیاری دیگر از جاذبه‌های طبیعی دیدنی در آنتالیا، برای رفتن به آبشار ماگناوات هیچ گونه پیاده روی نباید انجام دهید و مسیر جاده‌ای درست به پارکینگی ختم می‌شود، که تنها چند قدم با آبشار و رودخانه‌ای که در امتدادش واقع شده، فاصله دارد. در آخر پست ما به صورت دقیق، مسیر رسیدن به آبشار را برای شما قید خواهیم کرد و گزینه‌هایی که برای رفتن به آن‌جا را پیش رو دارید، مرور می‌کنیم.

تاریخچه‌ی رودخانه و آبشار ماگناوات و اهمیت آن برای منطقه

آبشار ماگناوات در گذشته با نام مِلاس (Melas) خوانده می‌شده و به خاطر این که آب مورد نیاز برای شهر باستانی سیده را به عهده داشته است، از گذشته برای مردم منطقه از اهمیت بالایی برخوردار بوده. هنوز هم به خاطر حجم آبی که ماگناوات در خود دارد، شهرهای مهم استان آنتالیا، شدیدا به این رودخانه وابسته هستند.

بخش زیادی از آب رودخانه از چشمه‌های آبی که از غرب کوه تائوروس، شمال غربی آکسیکی و آبهای جنوب گِمبوس تهیه می‌شود و در نهایت این آب‌ها ۹۰ کیلومتر مسیر خود را طی کرده تا در نهایت در تنگه بسفور، به مدیترانه می‌ریزند. این آبشار از میان شهر ماگناوات گذشته و آبشار نیز در همان حوالی قرار گرفته است و به همین دلیل به این اسم نام گذاری شده است.

 

بهترین شهرهای ساحلی تور آنتالیا

فعالیت‌هایی که در زمان بازدید از آبشار ماگناوات می‌توانید انجام دهید

باید در نظر بگیرید که سفر شما به آبشار ماگناوات در واقع سفر به منطقه‌ای بزرگ است که در آن‌جا می‌توانید، فعالیت‌های مختلف را تجربه کنید و همه چیز تنها به بازدید از آبشار و نیم ساعتی گردش در همان محل خلاصه نمی‌شود. برای مثال در نظر بگیرید که فعالیت‌های آبی مختلفی را می‌توانید در سد اویماپینار به انجام برسانید که حدودا ۷ کیلومتر دورتر از آبشار واقع شده و تورهای گردشگری شما را به آن محل خواهند برد.

اما ابتدا از خود آبشار برایتان بگوییم. همانطور که قبلا آن را برایتان وصف کردیم، آبشار ماگناوات ارتفاعی کمی داشته و عریض است و طرف آن را پوشش جنگی نه چندان بزرگی احاطه کرده ه نمایی بسیار زیبا به این محل می‌ردهد. خود محل آبشار به هیچ وجه برای شنا کردن مناسب نیست اما در ادامه‌ی رودخانه شما می‌توانید در آب، به آبتنی بپردازید.

برای گردشگرانی که به این محل می‌آیند، یک پل درست شده که تا روی آبشار می‌آید و شما به راحتی می‌توانید در آن‌جا از این محل بازدید کرده و همچنین به عکاسی بپردازید. در واقع امکانات خیلی خوبی در این محل قرار داده شده تا گردشگران با خیال راحت بتوانند از آبشار ماگناوات دیدن نمایند. همچنین یک رستوران نیز در محل وجود دارد که آن‌جا هم یک تراس چوبی داشته و می‌توانید هنگام صرف غذا، به تماشای منظره‌ی آبشار بپردازید.

اما یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به آبشار ماگناوات، شرکت در تور کروزهای رودخانه‌ است. کافی است در یکی از این سفرها شرکت کنید تا از جاهای مختلف و جذاب آن‌جا بازدید به عمل آورده و ساعت‌ها در ماگناوات به خوش گذرانی بپردازید. در این تور شما مسیر زیادی از رودخانه را طی خواهید کرد، در برنامه‌های تفریحی روی قایق که برایتان تدارک دیده شده شرکت می‌کنید و می‌توانید رد بخشی از رودخانه به آبتنی بپردازید. این سفر دریایی بسیار لذت بخش بوده و در کنار بازدید از خود آبشار، سفری کامل را برای شما به همراه خواهد داشت.

بخش دیگری از سفر شما به ماگناوات می‌تواند به بازدید از غار آلتینبشیک (Altınbeşik) اختصاص داشته باشد. البته باید در نظر داشته باشید، با توجه به این که تنها راه ورود به غار از طریق آب است و در فصل زمستان و بهار غار کاملا با آب پر می‌شود، امکان ورود به آ‌ن‌جا فراهم نخواهد بود و شما تنها در فصل تابستان و پاییز می‌توانید از آن‌جا بازدید کنید.  این غار فوق‌العاده زیبا بوده و در واقع بخشی از یک پارک ملی به حساب می‌آید و خود به تنهایی که مقصد جذاب در نزدیکی آنتالیا به حساب می‌آید و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم، حتما در این سفر، از آن‌جا نیز بازدید به عمل آورید.

 

بازدید از دریاچه سالدا در نزدیکی آنتالیا

تفریحات مختلفی در نزدیکی آبشار برای گردشگران مهیا شده که در آن‌ها نیز می‌توانید شرکت کنید. از معروف‌ترین این فعالیت‌ها، قایق سواری در آب‌های خروشان است که البته به افراد خیلی مبتدی یا آن‌هایی که آمادگی بدنی خوبی ندارند پیشنهاد نمی‌شود. چون مسیر این رودخانه جزو مسیرهای خیلی ساده نیست. در عوض، مسیرهای خیلی خوبی برای دوچرخه سواری در اطراف آبشار تهیه دیده شده و همان جا می‌توانید دوچرخه‌هایی که برای کرایه ارائه می‌شوند را در اختیار بگیرید.

همچنین می‌توانید برای پاراگلایدینگ نیز پیش قدم شوید که البته از قبل برای انجام این کار باید وقت بگیرید و برای پرواز نیز به ارتفاعات نزدیک آبشار برده خواهید شد. پاراگلایدینگ را همه (زیر ۹۰ کیلو وزن) می‌توانند تجربه کنند و نیاز به هیچ گونه دانشی درباره این ورزش وجود ندارد.

ورودی آبشار و تورهایی که به این مکان می‌روند

اگر با تور یا به صورت شخصی به این محل می‌روید، خیالتان راحت باشد که هیچ گونه ورودی یا بلیطی برای بازدید از آبشار ماگناوات وجود ندارد. البته همین امر باعث می‌شود، نظارت زیادی نیز در مورد حجم گردشگرانی که به محل می‌روند نیز نبوده و در بعضی روزها این مکان خیلی شلوغ شود و بازدید از خود آبشار بر روی پل چوبی سخت باشد.

چطور به آبشار ماگناوات برویم

اگر می‌خواهید به صورت شخصی به آبشار رفته و در تورهایی که به این محل برگزار می‌شود، شرکت نکنید، باید از تاکسی استفاده کرده و مسیر مستقیم و راحتی برای رفتن با سیستم حمل و نقل عمومی وجود ندارد. مسلما شما می‌توانید با چند بار سوار شدن بر مینی بوس‌های مخصوص، به این محل برسید اما واقعا سخت خواهد بود. با توجه به هزینه‌ی بالای تاکسی، در نهایت پیشنهاد ما به شما، شرکت در تورهایی است که با مبلغی معقول شما را به دیدن این محل برده و همچنین برای تفریحات مختلف نیز برنامه ریزی می‌کنند.

تورهایی که به این محل برگزار می‌شود، شکل‌های مختلفی داشته و در نهایت قیمت‌های متفاوتی نیز دارند. برای مثال تورهایی که شامل کروز سواری، صرف ناهار روی قایق و همچنین بازدید از بازار ماگناوات می‌شود، حدودا ۲۰ یورو قیمت دارند و کل مدت زمان تور حدودا ۸ ساعت خواهد بود. در این تور شما مسیر زیادی را همراه با قایق‌های زیبای چوبی درون رودخانه طی کرده و بعد از صرف نهار، به دیدن آبشار ماگناوات می‌روید.

سپس بعد از مدتی که کاملا از آبشار بازدید کرده و عکس‌های خود را گرفتید، به بازار معروف ماگناوات می‌روید. این تورها محبوب‌ترین انتخاب در میان گردشگرانی به شمار می‌رود که از آنتالیا قصد بازدید ماگناوات را دارند. تورهایی که بازدید از غار نیز شاملشان می‌شود یا آن‌هایی که تنها برای بازدید از آبشار برنامه ریزی می‌شوند نیز جزو دیگر گزینه‌های شما خواهند بود.

 

تجربه پاراگلایدر سواری در آنتالیا

نکاتی که در موقع بازدید از آبشار و رودخانه ماگناوات باید در نظر بگیرید

  • حتما عینک آفتابی، کرم ضد آفتاب، لباس شنا و کفش‌های راحتی همراه داشته باشید
  • تورهای گردشگری دارای راهنمای انگلیسی زبان هستند
  • همراه خود بطری آب ببرید تا مجبور به خرید آب از غرفه‌های آن‌جا نشوید
  • در مجموع خرید خوراکی در این مکان برایتان گران خواهد بود و بهتر است چیزایی که احتیاج دارید را از آنتالیا با خود همراه داشته باشید
۰۸ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران