قایق سواری در رودخانه‌های آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
قایق سواری در رودخانه‌های آنتالیا

تفریحات آبی بدون شک، پرطرفدارترین فعالیت در تور آنتالیا به حساب می‌آید. اما عموما مردم به سراغ سواحل این شهر رفته و به کارهایی مثل جت اسکی، اسکی روی آب یا شنا می‌پردازند. اما یکی از کارهای هیجان انگیز و خاطره‌سازی که در سفر به آنتالیا می‌توانید انجام دهید، قایق سواری در آب‌های خروشان است. فعالیتی که عموما به صورت گروهی انجام می‌شود و یک روز فوق‌العاده را در طبیعت این استان برایتان به ارمغان می‌آورد.

 

تجربه قایق سواری در آب‌های خروشان آنتالیا

قایق سواری در رودخانه، جزو ورزش‌های هیجان‌انگیز آبی در آنتالیا بوده و برای انجامش، باید کمی از مرکز شهر دور شده و به مناطق اطراف بروید. جاهایی مثل دره کوپورلو یا دره ساکلیکنت جزو جاهای بسیار پرطرفدار برای انجام این ورزش به حساب می‌آیند. برای شرکت در این فعالیت شما نیاز به هیچ تجهیزاتی نخواهید داشت و تمام وسایل برایتان در محل انجام قایق سواری فراهم است، تنها باید لباس اضافه، حوله و چیزهایی از این دست همراه داشته باشید. در ادامه، ما ۴ نقطه بسیار خوب برای انجام قایق سواری در رودخانه‌های نزدیک به آنتالیا را به شما معرفه کرده و خصوصیات هر کدام را مرور می‌کنیم.

قایق سواری در دره کوپورلو آنتالیا (Köprülü Canyon)

کوپورلو بزرگ‌ترین رودخانه خروشان در ترکیه است که امکانات قایق سواری در آن‌جا مهیا شده است. تقریبا تمامی ریزورت‌های معروف و بزرگ در کِمِر (Kemer) و آلانیا (Alanya) برنامه تورهای قایق سواری در کوپورلو را اجرا می‌کنند که شما می‌توانید از همان هتل برای شرکت در آن‌ها پول پرداخت کرده و خیلی راحت و بی‌دغدغه به صورت گروهی به این محل بروید و از این فعالیت لذت ببرید.  نکته جالب این که، به طور کلی تورهای مخصوص قایق سواری در آب‌های خروشان، در تمامی طول سال برگزار شده و حتی زمستان که تفریحات ساحلی تعطیل هستند، این برنامه پا برجاست.

تورهایی که به مقصد کوپورلو برگزار می‌شود، شامل قایق سواری، زیپلاین، سافاری جیپ و خیلی فعالیت‌های دیگر می‌شود و همچنین، این منطقه به قدری زیباست، که قدم زدن در آن‌جا نیز در نوع خود لذت بخش است. البته شما برای قایق سواری به کوپورلو می‌روید و خب امکانات خیلی خوب و مسیرهای متفاوتی با درجات سختی متنوع در این محل مهیاست تا همه بتوانند از این تفریح استفاده کنند.

قایق‌ها به صورت ۴ تا ۱۲ نفر طراحی شده‌اند و شرایطشان به گونه‌ای است که حرکت در رودخانه به هیچ وجه به اندازه‌ای که فکر می‌کنید سخت نیست. امکاناتی نظیر جلیقه نجات نیز به شما از قبل داده می‌شود و از نظر امنیت، به هیچ وجه نباید نگران باشید. البته فراموش نکنید که آب رودخانه در هر زمانی از سال بسیار سرد است و حتی در روزهای گرم تابستانی نیز، کاملا سرمای آن را حس خواهید کرد. پس حتما حوله بزرگ همراه داشته باشید تا بعد از بیرون آمدن از آب، به سرعت خود را خشک کنید.

 

۷ رستوران‌ فضای بازی برای کودکان در آنتالیا

قایق سواری در پارک ملی ساکلیکنت آنتالیا (Saklikent National Park)

اینجا یکی از زیباترین پارک‌های ملی آنتالیا است. بخشی از این پارک ملی بزرگ در استان آنتالیا و بخش دیگری از آن در موغلا واقع شده است. قایق‌های در نظر گرفته شده در رودخانه‌های این پارک ملی نیز ۴ تا ۱۲ نفر گنجایش در نظر گرفته شده و شما هم می‌توانید بر روی قایق‌های کلاسیک و هم قایق‌های گرد یا به قولی دوناتی بنشینید و مسیر را طی نمایید. تمامی کسانی که وارد قایق می‌شوند، باید پرو همراه داشته و در طول مسیر پارو بزنند و در اکثر موارد، یک مربی نیز همراه شما وارد قایق می‌شود.

فضای این پارک ملی نیز بسیار زیباست و در این محل نیز فعالیت‌های مختلفی در طول تورهای برگزاری انجام می‌شود که می‌توانید در آن‌ها نیز شرکت نمایید. کارهایی مثل سافاری چیپ، رفتن به ساحل زیبای پتاتارا (Patara)، بازدید از  ژانتوس (Xanthos) و همچنین حمام در گودال‌های گِلی در نزدیکی ساکلیکنت که خیلی‌ها برای اثرات شفابخشش به داخل آن می‌روند.

بهترین راه برای بازدید از این محل، شرکت در تورهای گردشگری است. اگر بخواهید به صورت شخصی به آن‌جا بروید، باید با تاکسی این مسیر را طی کنید که با توجه به گران شدن هزینه‌های تاکسی در ترکیه، خرج زیادی روی دستتان می‌گذارد. ورودی این پارک کاملا رایگان است اما مسلما برای شرکت در تور قایق سواری باید هزینه‌ای جداگانه پرداخت نمایید. همچنین سافاری جیپ نیز توسط خود پارک برگزار شده و ربطی به تورهایی که شما را به آن‌جا می‌برند، ندارد.

 

اقامت و بازدید از ساحل لارا، آنتالیا

قایق سواری در رودخانه آلارا آنتالیا (Alara River)

رودخانه آلارا حدود ۷۰ کیلومتر طول داشته و در انتهاب مسیر خود در نزدیکی ریزورت ساحلی اوکوراکالار (Okurcalar seaside resort) به دریای مدیترانه می‌ریزد. تنها در فصل بهار، آب رودخانه آن قدر بالا می‌آید که برای قایق سوار مناسب خواهد بود، پس در نظر بگیرید که تنها در این فصل امکان قایق سواری در رودخانه آلارا خواهید داشت. رودخانه‌ای که در مسیری زیبا به دریای مدیترانه می‌رسد و در بعضی مناطق، مناظر شگفت‌انگیزی را در استان آنتالیا می‌سازد.

دره‌های باریک، صخره‌های بزرگ و مسیرهای پر پیچ و خم از ویژگی‌های مسیر رودخانه هستند و در بعضی نقاط، آبگیرهای بزرگی به وجود آمده است که شما می‌توانید از بالای صخره‌ها به داخل آن‌ها شیرجه بزنید. در این بین البته تورهای قایق سواری نیز در رودخانه برگزار می‌شود و اگر خیلی جذب آب‌های خروشان نمی‌شوید، باید بگوییم که آب رودخانه آلارا تا حد زیادی آرام است و از این بابت نسبت به مسیرهای دیگر متفاوت خواهد بود. به طور کلی، شرایط قایق سواری در رودخانه آلارا، به شدت به بارندگی‌ها بستگی دارد و جریان آب و پرآب بودن رودخانه، در زمان‌های مختلف سال بسته به بارندگی متفاوت خواهد بود.

با توجه به نزدیکی رودخانه آلارا به آنالیا، بسیاری از ریزورت‌های ساحلی در این بخش از استان آنتالیا، برنامه‌های مختلفی برای بازدید و همچنین قایق سواری به رودخانه را برگزار می‌کنند. همچنین اگر شرایط برای این موضوع مهیا نباشد، در همان ریزورت، به شما پیشنهاد می‌شود که برای این منظور به کوپورلو بروید.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی در آنتالیا

قایق سواری در رودخانه دودن آنتالیا (Düden River)

مسیر قایق سواری در رودخانه دودن، دقیقا بین آبشار بالادست و آبشار پایین دست دودن در منطقه لارا انجام می‌شود و این محل، نزدیک‌ترین جا برای قایق سواری در رودخانه به مرکز شهر به حساب می‌آید. مسیر قایق سواری چیزی نزدیک به ۴ کیلومتر است و مسیر نیز شامل چند پیچ و مسیرهای باریک می‌شود که کار را برای تازه‌کارها سخت می‌کند. به همین دلیل، آموزش‌ها در ابتدا مسیر سفت و سخت گرفته می‌شود.

حضور مربی درون قایق‌ اجباری است چون در انتهای مسیر، یک پل وجود دارد که حتما باید پیش از آن، قایق به سمت ساحل برود. همچنین در طول پیچ‌های مسیر نیز، مربی به شما کمک خواهد کرد تا بتوانید به درستی از مسیر عبور کنید. در مجموع هیجان بالا و همچنین نزدیک بودن، مهم‌ترین دلیل برای رفتن به رودخانه دودن برای قایق سواری خواهد بود.

برای این که بتوانید قایق سواری در رودخانه دودن را تجربه کنید، حتما باید از مراکز رسمی، از قبل جایی برای خود رزرو کنید و نمی‌توانید مستقیما به آن‌جا بروید و پول پرداخت نمایید. البته هتل‌ها و ریزورت‌های مختلف در آنتالیا، شما را برای رزرو جا کمک خواهند کرد.

 

انواع تفریحات آبی در kemer آنتالیا

از کجا می‌توانید تورهای قایق سواری در رودخانه‌های آنتالیا را رزرو کنید؟

شما این امکان را دارید تا تورهای این چنینی را از آژانس‌های مسافراتی رسمی که در شهر آنتالیا می‌بینید خریداری کنید. همچنین سایت‌های مختلفی مثل getyourguide یا viator هستند که به صورت آنلاین، تورهای مورد نظر را به فروش می‌رسانند و اطلاعات کاملی از سفر را نیز ارائه می‌کنند که البته برای خرید از این گونه سایت‌ها، به کارت اعتباری بین‌المللی احتیاج خواهید داشت. البته در صورت نیاز، می‌توانید با همکاران ما در مقتدرسیر تابان تماس بگیرید تا ‌آن‌ها شما را برای انجام این امور راهنمایی کنند. در نهایت، بهترین و راحت‌ترین گزینه برای شما، استفاده از هتل محل اقامتتان در آنتالیا است. اغلب هتل‌ها در این زمینه شما را راهنمایی کرده و تورها را برایتان رزور می‌کنند و شما هزینه را به صورت دستی به خود هتل پرداخت می‌کنید.

سوالات رایج در زمینه قایق سواری در رودخانه‌های آنتالیا

  • قیمت تورهای قایق سواری به چه صورت است؟

تورها بسته به امکانات و همچنین زمان برگزاری، قیمت‌های مختلفی دارند. برای مثال، شما می‌توانید به صرف انجام قایق سواری در رودخانه خروشان به کوپورلو رفته و از امکانات حداقلی با قیمت حدود ۱۵ دلار استفاده کنید و یا این که با ماشین خوب رفت و آمد کرده، نهار میل نمایید و در سافاری جیپ شرکت کرده و مجموعا چیزی حدود ۳۷ دلار پرداخت کنید. همچنین قایق سواری در رودخانه دودن یا آلارا نیز به خاطر مسافت کم، خرج کم‌تری دارند.

  • رفت و آمد به محل مورد نظر به چه صورت است؟

شما می‌توانید با تاکسی یا با تور به آن‌جا بروید. مسیرهایی که اغلب برای قایق سواری وجود دارد، در مسیر ون‌ها و اتوبوس قرار نمی‌گیرند و نمی‌توان به وسایل نقلیه عمومی ارزان به آن‌جاها رفت.

  • چه لباسی باید بپوشیم؟

تجهیزات ایمنی را خود مجموعه به شما می‌دهد، اما شما باید یک لباس شنا، لباس اضافه، حوله، کرم ضد آفتاب و چیزهایی از این دست همراه داشته باشید. همچنین در نظر بگیرید که ممکن است برای آبتنی هم به نقاط دیگر رودخانه بروید، پس بردن لباس اضافه را حتما جدی بگیرید. همچنین، در طول فصل زمستان، ممکن است هوا کمی خنک باشد و بردن یک لباس گرم واجب است، اما در طول تابستان، هوا به قدری گرم است که حتما باید لباس سبک بپوشید و تا جای ممکن کلاه آفتاب گیر همراه داشته باشید.

 

۵ دلیل برای رفتن به ساحل کونیالتی

منبع

 

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران