بازدید از آبشار کورشونلو آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
بازدید از آبشار کورشونلو آنتالیا

آنچه بیشتر از هر چیزی باعث جذب مسافران به مقصدهای گردشگری می‌باشد طبیعت زیبا و سرسبز است. تور آنتالیا نیز به دلیل داشتن سواحلی فوق‌العاده امروزه به یکی از پر فروش‌ترین تورهای آژانس‌های مسافرتی تبدیل شده است. اما سواحل زیبا تنها دلیل سفر به این شهر نیست. بلکه توصیه می‌شود تا به اطراف آن نیز بروید و از تمامی زیبایی‌های این شهر لذت ببرید. یکی از این مناظر چشم‌گیر آبشار کورشونلو آنتالیا می‌باشد. پس اگر قصد انجام سفری متفاوت دارید در کنار رفتن به مراکز خرید و تفریحات آبی حتما سری به این آبشار بزنید. ما نیز در این مقاله راهنمایی‌های لازم در ارتباط با این جاذبه‌ گردشگری طبیعی را در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم.

 

آشنایی با آبشار کورشونلو (Kursunlu Waterfalls)

آبشار کورشونلو آنتالیا به دلیل طبیعت و منظره بسیار زیبایی که داشت در سال ۱۹۸۶ به یک پارک طبیعی تبدیل شد. این پارک با داشتن وسعتی به بزرگی ۳۳ هکتار از همان سال‌های اولیه افتتاح خود به مکانی محبوب بین گردشگران تور آنتالیا تبدیل شده است. علاقه‌مندان به طبیعت و فضای سبز می‌توانند از این پارک زیبا دیدن کرده و از امکانات آن استفاده کنند.

 

کوه پیمایی در طبیعت زیبای آنتالیا

Kursunlu Waterfalls

نقطه عطف این پارک آبشار معروفی به نام کورشونلو است که توجه هر گردشگری را در همان نگاه اول به خود جلب می‌کند. البته به غیر از این آبشار گونه‌های گیاهی متنوع و کمیاب نیز در آن دیده می‌شوند. این آبشار زیبا با اینکه عظمت چندان زیادی ندارد اما به دلیل ایجاد محیطی دنج و آرامش بخش هر کسی را شیفته خود می‌کند. آنچه به زیبایی این آبشار می‌افزاید آب زلال و فیروزه‌ای آن است. پس اگر دوست دارید تا روزی فراموش نشدنی را در دل طبیعت زیبای آنتالیا به همراه خانواده خود بگذرانید بازدید از این آبشار را هرگز فراموش نکنید.

Kursunlu Waterfalls 

بهترین زمان بازدید از آبشار کورشونلو

آبشار کورشونلو دارای ارتفاعی در حدود ۱۸ متر می‌باشد. این آبشار ۷ دریاچه کوچک را نیز ایجاد کرده است. این دریاچه‌ها به هم وصل بوده و به زیستگاه حیواناتی مثل لاک پشت ها، قورباغه و ... تبدیل شده است. اگر دوست دارید تا در بهترین زمان از این آبشار زیبا دیدن کنید باید بگوییم که هر فصلی زیبایی‌های خود را دارد. با توجه به انتظارات و سلیقه‌ای که دارید تصمیم‌گیرنده نهایی برای زمان بازدید شما خواهید بود.

 

در آنتالیا چی بخریم ؟ از کجا بخریم؟

Kursunlu Waterfalls

در حالت کلی بهترین زمان برای بازدید از این آبشار ماه‌های فصل بهار می‌باشد. چرا که هم دارای شرایط اب و هوایی مناسبی بوده هم آب آبشار به دلیل پشت سر گذاشتن دو فصا پاییز و زمستان آب زیادی خواهد داشت. البته تمامی فصل‌ها زیبایی خاص خود را داشته و از نظر گردشگران جذاب می‌باشد. اگر در فصلی خوش اب و هوا بازدید از این مکان خارق‌العاده را انتخاب کردید پیشنهاد می‌کنیم تا قدم زدن در اطراف آن و لذت بردن از تمامی امکانات پارک را از دست ندهید. شما شاهد رستوران‌ها، کافه‌ها، مغازه‌های سنتی برای خرید یادگاری و سوغاتی و ... خواهید بود. از دیگر جذابیت‌های این پارک غارهایی دیدنی می‌باشد که به احتمال زیاد توجه شما را نیز به خود جلب خواهد کرد.

 

۶ تفریح خاطره‌انگیز در سفر نوروزی به آنتالیا

Kursunlu Waterfalls 

مسیر دستیابی به آبشار کورشونلو

آبشار کورشونلو درون پارک جنگلی قرار گرفته است. بنابراین برای بازدید از آن باید بلیط ورودی جهت وارد شدن به پارک را تهیه کنید. هزینه این بلیط ۷ لیر (واحد پول ترکیه) است. همچنین توجه داشته باشید که ساعات بازدید از آن بین ۸:۰۰ تا ۱۸:۳۰ می‌باشد. جهت دستیابی به آن نیز باید به سمت شمال غرب آنتالیا حرکت کنید. این پارک در فاصله ۸ کیلومتری پرگه آنتالیا واقع شده است. تورهای گشت شهری بسیاری در آنتالیا و به خصوص در فصل‌های توریستی برگزار می‌شوند که می‌توانید از آن‌ها برای بازدید از این آبشار استفاده کنید. همچنین وسیله‌های حمل و نقل عمومی نیز برای این مقصد تعبیه شده‌اند. اقتصادی‌ترین روش استفاده از اتوبوس و گرانترین روش نیز سوار شدن به تاکسی است.

 

بهترین تفریحات شبانه در آنتالیا

Kursunlu Waterfalls

البته در نزدیکی‌های این پارک جنگلی هتل‌ها و اقامتگاه‌های متعددی نیز تاسیس شده است. در نتیجه مسافران می‌توانند با رزرو آن‌ها از اتاق‌های مشرف به منظره پارک و آبشار لذت ببرند. همچنین پیمودن مسیر به مقصد آبشار کورشونلو نیز آسان‌تر خواهد بود. از جمله این هتل‌ها عبارتند از:

  • Delphin BE Grand Resort
  • Royal Wings Hotel
  • Baia Lara Hotel
  • Liberty Hotels Lara
  • Hotel Akra Barut
۲۱ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران