۸ دلیل برای بازدید از المپیوس، آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
۸ دلیل برای بازدید از المپیوس، آنتالیا

المپیوس یکی از نقاط تاریخی بسیار ارزشمند و البته زیبا در آنتالیا است، که سالانه گردشگران زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند. نقاط خاص و متفاوتی در این منطقه‌ی جذاب وجود دارد که بازدید از آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود و فعالیت‌‌های زیادی هستند که در آن‌جا می‌توانید انجام دهید. حتی ورزشکارانی که در حوزه سنگ‌نوردی و غواصی نیز فعالیت دارند، این محل را برای صعود یا غواصی در ترکیه انتخاب می‌کنند.

اما اگر با این مکان آشنایی ندارید و می‌پرسید که چرا وقت با ارزشتان در تور آنتالیا را باید به یک گردش خارج از شهر بروید؟ ما در ادامه‌ی این نوشته، ۸ دلیل برای این کار ذکر خواهیم کرد.

 

المپیوس کجاست و چطو می‌توان به آن‌جا رفت؟

المپیوس چیزی حدود ۱۱۹ کیلومتر از فرودگاه آنتالیا فاصله دارد و شما از مرکز شهر با ماشین‌های کرایه‌ای، می‌توانید در عرض یک ساعت و نیم به آن‌جا برسید. تاکسی‌های شهری بسته به زمانی که به این محل می‌روید، چیزی حدود ۱۰۰ تا ۲۰۰ لیر از شما می‌گیرند و بدون این که نیاز باشد راه را بلد باشید، مستقیم شما را به این محل می‌رسانند. مسیرهای ارزان‌تری با اتوبوس و مینی‌بوس است، اما برای آن‌ها باید چند باری پیاده و سوار شوید که واقعا برای رفتن به این محل، سخت خواهد بود.

 

گشت وگذاری جذاب در باغ وحش آنتالیا

۸ دلیل برای رفتن به المپیوس

 

۱- محلی ارزان با جاذبه‌هایی متعدد

المپیوس دیدنی‌های بسیاری دارد که در ادامه بعضی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم. اما اگر در تور آنتالیا به این محل بروید، با چیزی حدود ۱۲۰ لیر، می‌توانید هم در آن‌جا گردش کنید، هم یک روز در یکی از هتل‌های این محل اقامت داشته باشید، هم وعده‌های غذایی میل کنید و هم عکس‌هایی جذاب برای اینستاگرام خود بگیرید. در واقع با توجه به انواع جاذبه‌هایی که اطراف آنتالیا وجود دارد، این محل با تمام زیبایی‌هایش، جایی ارزان نسبت به دیگر مناطق گردشگرپذیر آنتالیا است.

۲- سولوادا، مالدیو مدیترانه

بی‌دلیل نیست که جزیره سولوادا به مالدیو مدیترانه معروف است. این جزیره‌ی دیدنی که در المپیوس واقع شده، یکی از زیباترین جاهایی است که در تور ترکیه خواهید دید. ساحل سفید، آبی شفاف و دیدنی، امکان شنا و غواصی و خیلی چیزهای دیگر در این جزیره وجود دارد و جالب این که اصلا هم از خشکی اصلی دور نیست. البته باید در نظر داشته باشید که در طول روز، تنها ۶۰ قایق و در مجموع هزار نفر اجازه رفتن به این محل را دارند.

 

بهترین هتل‌های شهر قدیمی آنتالیا

۳- مراکز تاریخی المپیوس

خیلی‌ها تنها به خاطر بازدید از محل‌های تاریخی به این محل می‌روند. ویرانه‌هایی که از شهرهای باستانی باقی مانده، همان‌ بخش‌هایی از ترکیه هستند که در داستان‌های اساطیری از آن‌ها اسم برده شده است و برای بسیاری از گردشگران دنیا، از اهمیت بالایی برخوردارند. تاریخ بعضی از این محل‌ها به چندین سال قبل از میلاد مسیح و به دوران هلنی بر می‌گردد.

۴- تورهای جذاب و هیجان انگیز

فعالیت‌های هیجان انگیز همچون کانو در رود خروشان، سنگ نوردی، گردش در دره‌ها، کوه‌پیمایی، غواصی و تورهای موتور چهار چرخ، از جمله چیزهایی هستند که می‌توانید در المپیوس آن‌ها را تجربه کنید. البته نباید فراموش کنید که تمامی این موارد، در طبیعتی زیبا و فوق‌العاده انجام می‌شود و جز سنگ‌نوردی، تقریبا همه می‌توانند از شرکت در آن‌ها، لذت برده و تجربه‌ای متفاوت از تور آنتالیا برای خود باقی بگذارند.

 

سفری به یادماندنی به شهر ساحلی آنتالیا

۵- استراحت در طول روز

البته که خوردن صبحانه در کافه‌های این محل فوق‌العاده لذت بخش بوده و می‌توانید صبحانه‌های ترکی کامل را در این‌جا سفارش دهید، اما در طول روز نیز کافه‌ها و اقامتگاه‌های مختلفی هستند که با دکور زیبا و یک منوی عالی انتظار شما را می‌کشند.

۶- بازدید از یانارتاش، شعله‌ی ابدی که از قرن ششم باقی مانده است

این آتش عجیب و خارق‌العاده که در شمال ساحل چیرالی واقع شده است، به واسطه‌ی گاز طبیعی که از زمین بیرون می‌آید، قرن‌هاست که خاموش نشده و به همین شکل باقی مانده است. این آتش از نظر فرهنگی، برای تمدن‌هایی که در این منطقه به وجود آمده بود، اهمیت زیادی داشت.

 

بهترین تجربه‌های غذایی در آنتالیا

۷- تماشای طلوع خورشید در ساحل المپیوس

یکی از زیباترین مناظری که در المپیوس می‌بینید، طلوع خورشید زیبایی است که در ساحل المپیوس مشاهده خواهید کرد. البته برای دیدن این زیبایی منحصر به فرد باید در تورهایی شرکت کنید که خیلی زود راهی این منطقه می‌شوند، اما حقیقتا ارزش رفتن را خواهد داشت.

۸- پاراگلایدر سواری از کوه تاهتالی

تاهتالی بلند‌ترین کوه در منطقه کمر است و یکی از فعالیت‌هایی که به هیچ وجه نباید در المپیوس از دست بدهید، پاراگلایدر سواری از بالای این کوه بوده که در نهایت به ساحل ختم می‌شود. جدا از جذابیت این فعالیت و هیجانی که شما را در بر خواهد گرفت، در این پرواز منظره‌ای فوق‌العاده از منطقه را مشاهده خواهید کرد که به هیچ شکل دیگری امکان دیدنش را نداشتید.

 

در آنتالیا چی بخریم ؟ از کجا بخریم؟

۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

نظرات کاربران