بهترین رستوران‌های دریایی در سریلانکا

جاذبه‌های گردشگری سریلانکا
بهترین رستوران‌های دریایی در سریلانکا

در حالی که با تور سریلانکا به جزیره‌ای در جنوب آسیا و اقیانوس هند سفر می‌کنید، انواع تفریحات شگفت‌انگیز را تجربه خواهید کرد. در این کشور حیات وحش را از نزدیک لمس می‌کنید. تورهای سافاری شما را به تماشای فیل‌ها، بوفالوها، پلنگ‌ها و هزاران پرنده‌ رنگارنگ و زیبا می‌برند. در سواحل زیبا آفتاب می‌گیرید و در معابد هزارساله مراقبه می‌کنید. مهم‌تر از همه اینکه غذاهای محلی و دریایی سریلانکا را امتحان می‌کنید. سریلانکا، مردم مهمان‌نواز و غذاهای لذیذ و ارزان دارد. کم‌هزینه‌ترین غذایی که می‌توانید در سریلانکا بخورید، برنج و کاری است. اگر بخواهید در رستوران‌های لوکس غذا بخورید لازم است مبلغ بیشتری بپردازید. در این مقاله بهترین رستوران‌های دریایی سریلانکا را معرفی می‌کنیم.

 

رستوران گارتون‌ز آرک، Garton's Ark

یکی از منحصربه‌فردترین رستوران‌هایی که می‌توانید در سریلانکا بروید و تجربه‌ای متفاوت از خوردن غذای دریایی داشته باشید، گارتون‌ز آرک است که توسط نیل مارین طراح مشهور بین المللی طراحی و ساخته شد. نیل مارین، سازنده قایق‌های پیشگام در سریلانکا است که قایق‌های فوق‌العاده‌ای را به سراسر جهان عرضه می‌کند و یکی از بزرگترین شرکت‌های قایق‌سازی در جنوب شرقی آسیا دارد.

رستوران گارتون‌ز آرک بزرگترین رستوران قایقی در سریلانکا به شمار می‌رود که در آب های آرام دیاوانا اویا (Diyawanna Oya)، در مجاورت پارک تالاب شهری در ناوالا فعالیت می‌کند. این هتل که توسط گارتون‌ز هتل (Garton’s Hotel)، (Pvt) Ltd اداره می‌شود و توسط نیل مارین طراحی شده است، در نوامبر ۲۰۱۴ راه‌اندازی شد و تجربه غذاخوری منحصر به فردی را با فضای داخلی مجلل، نمای بیرونی پیشرفته و طراحی های سازگار با محیط زیست به عموم ارائه داد. در این رستوران میهمانان می‌توانند از وعده‌های غذایی آلاکارته (à la carte) و یک بوفه شام ویژه در میان محیطی زیبا در کشتی گارتون‌ز آرک لذت ببرند.

 

بهترین رستوران‌های کندی

این رستوران ویژگی‌های قابل توجهی دارد که در زیر لیست شده است.

  • قابل اعتماد و ایمن: گارتون‌ز آرک مجهز به ارائه بهترین خدمات ممکن برای مشتریان خود با توجه زیاد به جزئیات، تهیه، نگهداری و سرویس غذا و نوشیدنی مطابق با قوانین تجزیه و تحلیل خطر و نقاط کنترل بحرانی (HACCP) است. این کشتی برای اطمینان از ایمنی آزمایشات دقیقی را پشت سر گذاشته و توسط یک مهندس دریایی تأیید شده است. خدمه و کارکنان این رستوران قایقی تجربه کافی برای انجام کلیه عملیات‌ها در زمان بحرانی دریا را دارند و کارکنانی را برای نجات جان و مهارت‌های آتش‌نشانی با تجهیزات داخل هواپیما آموزش داده‌اند. علاوه بر این، یک بیمه‌نامه جامع تمام جنبه‌های عملیات کشتی را پوشش می‌دهد.
  • مظهر تجمل و راحتی: گارتون‌ز آرک مظهر تجمل و راحتی است. کشتی مدرن دو طبقه دارای فضای داخلی مجلل، نمای بیرونی پیشرفته و طراحی‌های سازگار با محیط زیست است. عرشه پایین یک رستوران بزرگ با تهویه مطبوع دارد که می‌تواند تا ۶۴ نفر با طراحی‌های داخلی روشن و پیچیده را در خود جای دهد و محیطی زیبا و دلپذیر را برای مشتریان رستوران ایجاد کند. عرشه فوقانی باز و جادار، که ظرفیت ۳۰ مهمان را دارد، فضایی راحت با میزهای کوکتل و فضای استراحت دارد و برای لذت بردن از انواع نوشیدنی های آرام بخش و میان وعده‌های لذیذ در یک عصر عالی است. مسافران کشتی گارتون‌ز آرک می‌توانند از سفر دریایی با رودخانه که بیش از ۵ کیلومتر از کیرولاپنا (Kirulapona) تا ناوالا (Nawala) بر روی آبراه پر از نیلوفر آبی دیاوانا اویا امتداد دارد، در میان پرندگان و طبیعت لذت ببرند و غذاهای دریایی نوش جان کنند.
  • سرگرمی و موسیقی: گارتون‌ز آرک انواع مختلفی از سرگرمی‌ها را برای مناسبت‌ها ارائه می‌دهد. از موسیقی آرامش‌بخش و گروه‌های آگوستیک زنده گرفته تا دی‌جی که جدیدترین آهنگ‌ها را پخش می‌کند تا شما از فضای آنجا لذت ببرید.
  • تلویزیون ماهواره‌ای: این کشتی همچنین یک صفحه نمایش غول‌پیکر با چندین کانال تلویزیونی ماهواره‌ای را برای لذت تماشای برنامه‌ها به میهمانان ارایه می‌کند.
  • رستوران تعاملی: ناهارخوری در رستوران گارتون‌ز آرک یک تجربه پر جنب و جوش و تعاملی است، جایی که می‌توانید شراب بنوشید و در میان فعالیت‌های آشپزخانه نمایشی غذا بخورید. آشپزخانه گارتون‌ز آرک غذاهای سریلانکایی و بین‌المللی را با منوهای به ‌دقت سنجیده و ظروف و نوشیدنی‌هایی که به زیبایی ساخته شده و ارائه می‌شوند سرو می‌کند. غذاها با طعم، عطر و ترکیب شگفت‌انگیزی از مواد باکیفیت پخته می‌شود تا یک تجربه فراموش‌نشدنی را ارائه کند. شما از وعده‌های غذایی آلاکارته در زمان‌های منظم و بوفه شام ویژه برای شام‌های جمعه و شنبه لذت خواهید برد.

 

هزینه صرف غذا در رستوران گارتون‌ز آرک

هزینه صرف غذا در رستوران گارتون‌ز آرک برای هر نفر در روز به تعداد ۱۰ نفر، ۱۱۰ دلار است. قیمت منوها برای هر نفر به صورت زیر است:

  • منوی بوفه گارتون ۱: ۳۰ دلار آمریکا
  • منوی بوفه گارتون ۲: ۳۰ دلار آمریکا
  • منوی بوفه گارتون ۳: ۲۵ دلار آمریکا
  • منوی ویژه (B’day Party): منوی ۱ و ۲: هر کدام ۱۵ دلار آمریکا
  • منوی کوکتل‌های ویژه: منوی ۱: ۱۵ دلار آمریکا و منوی۲: ۲۰ دلار آمریکا
  • منوی جمعه گارتون: ۲۵ دلار آمریکا
  • منوی شنبه کشتی گارتون: ۲۵ دلار آمریکا
  • منوی ناهار یکشنبه گارتون: ۲۵ دلار آمریکا

 

برنامه‌ریزی یک ماه عسل عالی در سریلانکا

 

رستوران‌های کینگزبری در کلمبو،  Kingsbury Colombo

مجموعه رستوران‌های غذاهای دریایی کینگزبری، جواهر بخش اوقات فراغت و هوانوردی مجموعه پیشروی سریلانکا (Hayley's PLC) و اولین هتل پنج ستاره در کلمبو است که در سال ۲۰۱۷ بازسازی شد. از زمان راه‌اندازی آن در سال ۲۰۱۲، این هتل از قدرت بیشتری برخوردار و برنده منطقه‌ای لوکس هتل تجاری در جنوب غربی آسیا در ۲۰۱۶ و در جوایز هتل لوکس جهانی، برنده بهترین هتل تجاری لوکس در سریلانکا در ۲۰۱۷ شد.

کینگزبری که در قلب کلمبو واقع شده است، جوهره ظرافت سلطنتی و لذت مجلل است. در این رستوران می‌توانید میهمان‌نوازی را با لبخند گرم سریلانکایی تجربه کنید. انتظار خدمات پنج ستاره‌ای را داشته باشید. همانطور که با خانواده سلطنتی، با شما نیز شخصی، محترمانه و خدماتی رفتار می‌شود. کینگزبری که بهترین بارها و رستوران‌های کلمبو را در خود جای داده است، ولخرجی و تجربه‌های بی‌نظیر غذاخوری را ارائه می‌دهد. با سرو غذاهای عجیب و غریب از سرتاسر جهان، از انتخاب خود غافل خواهید شد. چه بخواهید از لذت غذا‌های محلی در هاربر کورت بچشید و چه بخواهید طعم شگفتی‌های دریا را در رستوران دریایی اقیانوس اوشن امتحان کنید، وارد یک ماجراجویی آشپزی خواهید شد.

 

نقاط کمتر توریستی و پنهان سریلانکا

در رستوران‌های زیرمجموعه کینگزبری می‌توانید هر آنچه دلتان می‌خواهد سفارش دهید:

رستوران دریایی اقیانوس (Ocean): رستوران اوشن مغناطیسی، شگفت‌انگیز و احیاکننده است و مفهوم اصلی اقیانوس را منعکس می‌کند. منوی (The Ocean) با رنگ‌آمیزی فراوانی از تازه‌ترین غذاهای دریایی در چشم‌اندازی عالی به یکی شدنتان با دریا کمک می‌کند. از صید روز گرفته تا خرچنگ معروف سریلانکا، از مدا تا ماهی تن، قزل آلا گرفته تا ماهی قزل‌آلا و حتی ماهی کاد وارداتی، آشپزخانه‌ای دریایی را به نمایش می‌گذارد و سرآشپزهای خبره ترفندهای خود را اجرا می‌کنند تا حتی سختگیرترین منتقد غذا را هم راضی کنند.

  • مکان: سطح لابی
  • نوع صندلی: صندلی داخلی و خارجی
  • لباس: غیر رسمی

ساعات کاری ناهار منوی (A la Carte) از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر

ساعات کاری شام منوی (A la Carte) از ساعت ۶:۳۰ عصر تا ۱۱ شب

رستوران ژاپنی تنکو (Tenku): تنکو رستوران اصیل ژاپنی کینگزبری کلمبو است که توسط سرآشپز مشهور ژاپنی توشیوکی اوکابه اداره می‌شود. رستورانی که اصیل‌ترین غذاهای ژاپنی را سرو می‌کند و مناظر پانوراما از کلمبو را به نمایش می‌گذارد. تنکو در زبان ژاپنی به "آسمان" است.

  • مکان: پشت بام
  • لباس: غیر رسمی

ساعات کاری شام منوی (A la Carte) از ساعت ۷ عصر تا ۱۱ شب

 

نکاتی درباره بازدید از پارک‌های ملی سریلانکا

رستوران چینی یو چوان (Yue Chuan): سفری لذت بخش به چین عجیب و غریب در سریلانکا بسیاری از گردشگران را ترغیب می‌کند تا به این رستوران بروند. یوچوان، یکی از برترین رستوران‌های چینی در کلمبو، غذاهای کانتونی و سچوانی سرو می‌کند، به طوری که احساس می‌کنید در یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های چین غذا می‌خورید. یوچوان که با طرح‌های عجیب و غریب و شیک تزیین شده است، آشپزخانه نمای شیشه‌ای دارد که به جذابیت آن می‌افزاید و به مهمانان اجازه می‌دهد شاهد خلق شاهکارهای آشپزی باشند. این رستوران دو منوی مجلل دارد. یکی غذاهای کانتونی و سچوانی سرو می‌کند و دیگری، تلفیقی از غذاهای سریلانکایی و چینی.

  • مکان: لابی
  • نوع صندلی: صندلی داخلی
  • لباس: غیررسمی

ساعات کاری ناهار منوی (A la Carte) از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر

ساعات کاری شام منوی (A la Carte) از ساعت ۶:۳۰ عصر تا ۱۱ شب

رستوران اسکای لانژ (Sky Lounge): بار شیک کینگزبری کلمبو بر روی پشت بام است. اسکای‌لانژ با چشم‌اندازی از شهر و خط ساحلی، سرگرمی‌های منسجمی را ارائه می‌کند که با پیش‌روی شب تغییر می‌کند و متناسب با حال و هوا است. علاوه بر این، منوی چشمگیر آلاکارته تاپاس و تعدادی کوکتل که با دقت درست شده‌اند، فضای مناسبی را برای استراحت و لذت بردن از شب به مهمانان ارائه می‌دهد.

 

فعالیت‌های پیشنهادی در کینگزبری کلمبو

اگر قصد اقامت در کینگزبری کلمبو را داشتید، به شما فعالیت‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • چای برای دو نفر در چوروس: چای «کینگزبری کلمبو» بدون شک در شهر بهترین است، پس چرا شما و دوستتان در محل اقامتتان، پرتقاضاترین شیرینی‌پزی کلمبو، نمی‌روید و میزتان را رزرو نمی‌کنید؟
  • سفر از طریق شرق در هاربر کورت: برای صرف شام به هاربر کورت بروید و از دوشنبه تا پنجشنبه با بوفه شام شرقی که به تازگی راه‌اندازی شده است، در شرق سفر کنید. این بوفه دارای بیش از صد غذا از هفت کشور مختلف است. وقتی می‌توانید غذاهای سراسر آسیا را امتحان کنید، چرا فقط به یک غذا بسنده کنید!
  • کوکتل غروب در اسکای لانژ: اگر از علاقه‌مندان کوکتل هستید، چرا به بار اسکای لانژ در پشت بام نروید و کوکتل‌های خاص را با منظره‌ای بی‌نظیر از افق کلمبو امتحان نکنید.
  • استیک برای روزها در استیک بار: شما در اینجا می‌توانید مانند خانواده سلطنتی در استیک بار کینگز غذا بخورید. کافی است از اتاق خود با پذیرش تماس بگیرید تا برایتان میز رزرو کند.
  • سورپرایز غذاهای دریایی در اقیانوس: اگر هوس میگو، خرچنگ و ماهی دارید، پیشنهاد می‌کنیم یک وعده ناهار را در رستوران اوشن میل کنید. از بین طیف گسترده‌ای از منو انتخاب کنید و از غذاهای لذیذی که توسط سرآشپزهای مجرب تهیه می‌شود لذت ببرید. از کاری خرچنگ گرفته تا تمپورا میگو را در رستوران اقیانوس می‌توانید سفارش دهید. هوس غذاهای دریایی شما تضمین شده است و سیر می‌شوید.
  • در کلوپ هانی بیچ: در بارهای کنار استخر، اوقات خوشی را با آنهایی که مهم هستند، امتحان کنید. کلوپ هانی بیچ جذابیت‌های خاص خود را دارد و تجربه‌ای کاملا متفاوت را به شما ارائه می‌دهد. در کلوپ ساحلی هانی کوکتل‌های عجیب و غریب و میان وعده بخورید و یا از نوشیدنی‌های کلاسیک‌ محلی مانند نارگیل تادی و ایسو وید لذت ببرید.

 

ریزورت‌های ساحلی با رتبه برتر در سریلانکا

 

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۰۸ فروردین ۱۴۰۲

نظرات کاربران