رستوران‌های جدید بالی در سال ۲۰۲۳

جاذبه‌های گردشگری بالی
رستوران‌های جدید بالی در سال ۲۰۲۳

در تور بالی، همیشه انتخاب میان رستوران‌های بسیار زیادی که خیلی از آن‌ها، نظرات مثبت بالایی نیز در شبکه‌های اجتماعی دارند، کار سختی می‌شود. مضاف بر این که هر ساله چندین رستوران جدید نیز در این جزیره‌ی زیبا افتتاح شده و تصمیم را برای شما سخت‌تر می‌کنند. از سمینیاک تا کانگو و اوبود و اولوواتو، رستوران‌های جدیدی در این چند ماهه افتتاح شده‌اند که تصمیم گرفتیم‌، بهترین‌هایشان را در این نوشته به شما معرفی نماییم.

 

رستوران سالا بیسترو بالی (Sala Bistro)

این رستوران در منطقه سانور بالی (Sanur) قرار گرفته و اگر چه از سال ۲۰۱۷ فعالیت خود را شروع کرده بود، اما یک نوسازی اساسی را به خود دیده و حالا نه به عنوان یک کافه، بلکه به عنوان یک رستوران کاملا جدید کار خود را از سر گرفته است. این مجموعه با این که ظاهری مدرن دارد، اما فضای گرم و دوست داشتنی آن، ساعتی آرامش بخش را به همراه غذاهایی خوشمزه برایتان به همراه خواهد داشت.

 مهم‌ترین ویژگی‌ در مورد منو بین‌المللی این رستوران، غذاهای کاملا سالم از مواد اولیه تازه بوده و قهوه‌هایی که در این محل سرو می‌شوند نیز، همگی از دانه‌هایی هستند که در خود بالی کشت می‌شوند. رستوران سالا بیسترو حالا یک روفتاپ زیبا نیز دارد که می‌توانید در آن‌جا، از منو نوشیدنی‌هایش، گزینه‌ی مورد علاقه خود را سفارش دهید.

 

۷ غذای خیابانی محلی در بالی

آدرس: Jl. Danau Tamblingan No.180, Sanur, Denpasar Selatan, Kota Denpasar

 

رستوران فو مو بالی (Pho Mo)

فو مو رستورانیویتنامی است که در منطقه براوا (Berawa) در منطقه کانگو بالی (Canggu) قرار گرفته است. همان طور که از اسم این مکان پیداست، در آن‌جا سوپ خوشمزه‌ی فو به شکل‌های مختلف سرو شده که یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ویتنامی است و روی آن با انواع سبزیجات تازه می‌ریزند.

با توجه به پخت کلاسیک فو در فو مو، اگر قبلا به تور ویتنام رفته باشید، حتما با اولین بار چشیدن آن، به روزهای سفر به این کشور زیبا خواهید رفت، مخصوصا این که مواد اولیه به کار رفته در فو مو نیز همگی تازه بوده و از دستور سنتی پیروی می‌کنند. البته این رستوران غذاهای دیگر ویتنامی هم سرو می‌کند و از جمله رستوران‌های با قیمت مناسب در بالی به حساب می‌آید.

آدرس: Jl. Pemelisan Agung Gg. Anggrek No.1A, Tibubeneng

 

رستوران باغ اوما بالی (Uma Garden)

رستوران بسیار زیبایی که در مزارغ پلکانی اومالاس واقع شده و دور تا دور آن‌جا را فضایی سبز و جذاب احاطه کرده است. از همین رو رستوران باغ اوما هم برای صرف نهار جایی عالی به حساب می‌آید و هم برای قرار شام جایی مناسب است زیرا محبوب‌ترین غذاهای سنتی بالی را آماده می‌کند. این مکان تنها چند دقیقه از کانگو و سمینیاک (Seminyak) دور است و خیلی راحتی می‌توانید به آن‌جا برسید.

در این رستوران غذاهای بین‌المللی سرو شده و آن‌جا را باید رستورانی مجلل و لاکچری به شمار آورد. استیک با گوشت وگیو که روی گریل‌هایی که از هیزم استفاده می‌کنند، مسلما یکی از بهترین انتخاب‌ها در باغ اوما به حساب می‌آید. این محل یک لانژ اختصاصی و فضای بیرونی و روباز زیبا نیز در اختیار مشتریانش می‌گذارد.

 

عجیب‌ترین غذاهای بالی

آدرس: Jl. Umalas 1 No.8, Kerobokan Kelod, Kec. Kuta Utara, Kabupaten Badung

 

رستوران اتاق پودر بالی (Powder Room)

اتاق پودر اسم عجیبی برای این کافه-رستوران است، جایی که تیم Room4Dessert آن را ساخته و سرآشپز بسیار معروف و برنده چندین جایزه بین‌المللی، ویل گولدفارب (Will Goldfarb) آن‌جا را اداره می‌کند. در منو این رستوران چندین غذای مختلف از جمله برگرهای مختلف پیدا می‌کنید، اما مردم مسلما برای چشیدن طعم دسرهای خوشمزه به آنجا می‌روند.

دسرهایی که با طعم‌های مختلف و از مواد اولیه تازه‌ای که در خود بالی وجود دارد، درست می‌شوند. بوتانیکال بامبولونیز یکی از آن‌هاست که ترکیبی نو و جالب توجه بوده و در همین مدت کم، پای خیلی مشتری‌ها را به اتاق پودر باز کرده است. اگر به شیرینی و دسر علاقه دارید حتما سری به مقاله نیز بهترین دسر کافه‌ها در بالی بزنید.

آدرس: Jl. Raya Sanggingan, Kedewatan, Kecamatan Ubud, Kabupaten Gianyar

 

رستوران کورک بالی (CORK)

کورک نام رستورانی مجلل و جذاب در سانور است که غذاهای اروپایی سرو می‌کند. تم این محل ترکیبی از سادگی یک کافه رستوران معمولی در ترکیب یک رستوران مجلل اروپایی بوده و نتیجه‌اش، فضایی شیک، غذاهایی خوشمزه ومحیطی گرم شده است.

این مکان برای صرف وعده‌های مختلف غذایی از صبحانه تا شام مناسب بوده و شما می‌توانید در آن‌جا، یک صبحانه فرانسوی دلچسب سفارش دهید و برای نهار و شام، گزینه‌های مختلفی از کشورهای متفاوت اروپایی را پیش رو خواهید داشت.

 

۱۴ کافه‌ی زیبا و منحصر به فرد بالی

آدرس: Jl. Danau Tamblingan No.140, Sanur, Denpasar Selatan, Kota Denpasar

 

رستوران میزه بالی (Maize)

رستوران‌های لاتین زیادی در بالی نیستند اما آن‌هایی که وجود دارند نیز، واقعا عالی‌اند. میزه نیز که به تازگی در کانگو شروع به فعالیت کرده، با ارائه غذاهایی خوشمزه که به ریشه در غذاهای آمریکای لاتین دارد، به سرعت میان مسافران تور بالی معروف شده است. این رستوران فضایی زیبا داشته و منو آن نیز با عوض شدن فصل، تغییر می‌کند زیرا برخی از ادویه جات و مواد اولیه آن ازکشورهای آمریکای لاتین یا دیگر کشورهای آسیایی وارد می‌شوند.

رستوران میزه دارای یک فضای روباز زیبا بوده و کیفیت غذاهایش نیز عالی هستند. مخصوصا این که برای کباب گردن از گریل‌های هیزمی استفاده کرده که به بهتر شدن طعم این غذاها کمک می‌کند.

آدرس: D&E, Jl. Subak Sari No.90, Tibubeneng, Kuta Utara, Badung Regency

 

رستوران لولا کانتینا مکسیکانا بالی (Lola’s Cantina Mexicana)

یکی دیگر از رستوران‌های جدید بالی که غذاهایی به سبک کشورهای آمریکای لاتین سرو می‌کند، لولا کانتینا مکسیکانا است که تمام مربوط به غذاهای مکزیک بوده و در مسیر بین کانگو تا اولواتو واقع شده است. این رستوران فضایی شاد و دوست داشتنی داشته و جایی برای رقص نیز در نظر گرفته شده تا مهمانانش، بتوانند با صدای موسیقی شاد مکزیکی، کمی خوش بگذرانند.

تاکوهای خوشمزه، غذاهای تند و چندین غذای معروف مکزیکی که اسمشان را حتما شنیده‌اید، از ویژگی‌های این محل بوده و به آن‌ها باید محیط زیبا و شیک و البته دسرهای خوشمزه را هم اضافه کنید.

 

کافه گردی به یادمادنی در کوتا بالی

آدرس: 942Q+VCC, Canggu Shortcut, Canggu, Kuta Utara, Badung Regency

 

رستوران روتز بالی (Roots)

روتز، رستوران صمیمی و دوست داشتنی است که اساس آن بر پایه غذاهای گیاهی واقع شده و درست در مرکز محله پِرِرِنان (Pererenan) قرار گرفته است. آن‌هایی که اهل خوردن غذاهای گیاهی در بالی هستند، حتما از رفت نبه آن‌جا لذت خواهند برد و می‌توانند از منو متنوع و بسیار عالی آن‌جا استفاده کنند.

حتما نباید گیاه‌خوار باشید تا به روتز بروید، غذاهای خوشمزه و خاص این محل برای هر سلیقه‌ای مناسب بوده و یک تنوع عالی در تور بالی برایتان ایجاد می‌کند. استفاده از انواع میوه‌های گرم‌سیری، سبزی‌های تازه و همچنین مواد اولیه خاصی همچون واسابی، این رستوران را به جایی درجه یک برای غذاهای کاملا گیاهی بدل کرده است.

آدرس: Jl. Bypass Ngurah Rai, Kuta, Kec. Kuta, Kabupaten Badung

 

رستوران اولو ایت بالی (ULU Eat)

همان‌طور که احتمالا از اسم این رستوران حدس زده‌اید، اولو ایت در اولواتو واقع شده و یه چیزی در حد وسط یک مکان ارزان تا یک مکان لوکس است. این مکان از وعده صبحانه تا شام به سرو غذاهای مختلف بین‌امللی پرداخته و انواع نوشدنی‌های مختلف را نیز سرو می‌کند.

جالب‌ترین نکته در مورد اولو ایت، تنوع منو آن‌جاست. شما در این محل، هم می‌توانید یک صبحانه یا شام نسبتا ارزان‌ قیمت سفارش دهید و هم این که به سراغ غذاهای خاص و گرانی مثل استیک با گوشت وگیو بروید که تفاوت قیمتی بسیاری دارد. به همین دلیل می‌توان اولو ایت را رستورانی مناسب برای همه‌ی کسانی که به تور بالی سفر می‌کنند دانست.

 

بهترین کافه‌ها و رستوران‌های سمینایک در بالی

آدرس: Jl. Pantai Labuansait Suluban, Pecatu, Kec. Kuta Sel., Kabupaten Badung

 

رستوران هالوپینو بالی (Jalapeño)

در ماه‌های اخیر، گویا رستوران‌های لاتین توی بورس بوده‌اند و این سومین مورد از آن‌هاست که در نوشته‌ی امروزمان به آن اشاره می‌کنیم. رستوران هالوپینو نیز در کانگو قرار گرفته که البته قبلا شعبه‌ی دیگری در سانور هم باز کرده بود و بعد از موفقیت‌های بسیار، این شعبه دوم آن به حساب می‌آید.

در این رستوران انواع غذاهای گوشتی، تاکو و غذاهای کاملا گیاهی سرو شده و مواد اولیه خاصی همچون قارچ‌های بارباکوا را در غذاها خواهید چشید. در مجموع این محل یک رستوران قیمت متوسط به حساب می‌آید که غذاهای کلاسیک مکزیکی به همراه انواع نوشیدنی‌های خوشمزه را به روی میز می‌برد.

آدرس: Jl. Danau Tamblingan No.102, Sanur, Denpasar Selatan, Kota Denpasar

 

رستوران باکاری بالی (Bacari)

باکاری رستورانی مدرن و جذاب است که در خیابان اصلی اوبود قرار گرفته و در کنار غذاهای بسیار خوشمزه‌اش، نوید انتخاب از منو پر و پیمان نوشیدنی‌های گران‌قیمتش را به شما می‌دهد.

باکاری از آن دست رستوران‌هایی است که برای یک قرار شام عاشقانه شدیدا پیشنهاد می‌شود و در آن‌جا غذاهایی بسیار با کیفیت میل خواهید کرد که به شکلی هنرمندانه سرو می‌شود.

 

معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی در بالی

آدرس: Jl. Goutama No.15, Ubud, Gianyar

 

رستوران تانا لیات بالی (Tanah Liat)

در طول روز این مکان یک آموزشگاه آشپزی است و شب‌ها به یک رستوران مجلل برای غذاهای گیاهی بدل می‌شود. تانا لیات از جمله رستوران‌های مجلل غذاهای گیاهی بوده که در نوسا دوا و ریزورت معروف رنساسن (Renaissance) قرار گرفته و در آن‌جا می‌توانید، غذاهای نوآورانه، رنگارنگ و بسیار خوشمزه‌ای را میل کنید.

از همین حالا باید تانا لیات را جزو رستوران‌های اینستاگرامی بالی به شمار آورد، چون سرآشپز با استعداد آن، نه تنها غذاهایی بسیار خوشمزه پخت می‌کند، بلکه آن‌ها را همچون یک تابلو نقاشی تزیین کرده و به شکلی واقعا چشم نواز به روی میز می‌برد. اگر اهل غذاهای گیاهی هستید، حتما رفتن به تانا لیات را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: awasan Pariwisata Lot SW 4 & 5, Jl. Nusa Dua

 

منبع

 

۳۰ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران