بانجی جامپینگ در تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
بانجی جامپینگ در تایلند

ممکن است نیاز به افزایش آدرنالین داشته باشید یا به دنبال کاری هیجان‌انگیز برای انجام دادن در سفر پرماجرای خود هستید؟ بانجی جامپینگ می‌تواند بهترین گزینه باشد. پریدن از یک نقطه مرتفع با کمربند بسته شده به بدنتان که شما را به عقب می‌کشد، مانند هیچ چیز دیگری نیست. حتی اگر همه چیز فقط چند دقیقه طول بکشد، خاطراتی را برای شما به یادگار می‌گذارد که بخواهید آن را برای یک عمر تجربه کنید. تایلند نقاط بسیار خوبی برای داشتن این تجربه هیجان‌انگیز دارد. این کشور همه چیز برای سرگرم کردن یک توریست دارد، فرهنگ پر جنب و جوش، مناظر خیره‌کننده و ماجراجویی با بانجی جامپینگ برای گردشگران همراه تور تایلند! در ادامه بهترین اپراتورهای بانجی جامپینگ در تایلند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

اکس بانجی، پاتایا (Xbungy, Pattaya)

اکس‌بانجی در ساحل شرقی خلیج تایلند، بلندترین نقطه بانجی جامپینگ در تایلند با ارتفاع ۶۰ متر را دارد. منظره از بالای آن بسیار شگفت‌انگیز است زیرا می‌توان کل شهر را دید. در فاصله ۱۵۰ کیلومتری بانکوک، به راحتی می‌توانید از طریق بزرگراه‌های متصل به پاتایا به آنجا دسترسی پیدا کنید. اکس‌بانجی از سال ۱۹۸۹ یک اپراتور بانجی جامپینگ در تایلند بوده و به دلیل فرآیندهای ایمنی خود در این تفریح مشهور است. آنها توسط SANZ ، انجمن استاندارد نیوزلند تایید شده‌اند و می‌توانید با خیالی آسوده خود را به آنها بسپارید. شما گواهی شجاعت و عکس‌ها و فیلم‌های پرش گرفته شده با دوربین Go-Pro را از آنها دریافت می‌کنید که پس از پرش قابل خریداری است. همچنین این اپراتور واقع در جاده Threppasitt بین پاتایا و مرکز Jomtien، خدمات تحویل از هتل شما در پاتایا را نیز ارائه می‌دهند.

 

بهترین نقاط تایلند برای ماه عسل (قسمت اول)

قیمت: هزینه بانجی جامپینگ ۲۵۰۰ بات تایلند با نشان THB است که شامل یک تی‌شرت رایگان نیز می‌شود و می‌توانید با رسیدن به آن محل، هزینه را پرداخت کنید. برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط به وب سایت رسمی آنها pattayabungy.com مراجعه کنید.

لغو: اگر رزرو خود را یک هفته قبل از پرش برنامه‌ریزی شده لغو کنید، هزینه‌ای بابت آن از شما دریافت نمی‌شود. اما اگر کمتر از یک هفته باشد، باید مبلغی برای هزینه کنسلی بپردازید.

آدرس: 248/10، 9 منطقه بنگ لامونگ، چون بوری

زمان: از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ عصر

مواردی که باید در نظر داشته باشید: آنها با عدم امکان پرش در صورت داشتن شرایط پزشکی، بیش از ۱۵۰ کیلوگرم وزن یا کمتر از ۳۵ کیلوگرم، ایمنی شما را تضمین می‌کنند.

 

پوکت جانگل بانجی جامپینگ، پوکت (Phuket Jungle Bungy Jump, Phuket)

نزدیکترین فرودگاه به مکان بانجی جامپینگ که در جزیره پوکت واقع شده، فرودگاه بین‌المللی پوکت است. شما برای دسترسی به اینجا همچنین می‌توانید از سمت جاده بروید. زیرا اتوبوس‌های منظمی از بانکوک به این مقصد وجود دارد. این دومین نقطه مرتفع بانجی جامپینگ در تایلند در ارتفاع پنجاه متری از سطح زمین است.

اپراتور پوکت جانگل بانجی جامپینگ در دهکده کاتوی تایلند است که تنها پنج کیلومتر با مرکز شهر پاتونگ فاصله دارد. این اپراتور برای کسانی که خواهان دوز سریع آدرنالین هستند بسیار عالی و در دسترس است. شما می‌توانید با آنها به صورت آنلاین یا تلفنی تماس بگیرید و رزرو کنید. اگر فیلم یا عکس هم بخواهید باید قیمت بیشتری پرداخت کنید. دریاچه آرام زیر نقطه بانجی جامپینگ به زیبایی منظره و همچنین هیجان پرش می‌افزاید. این برنامه توسط افراد حرفه‌ای از سرزمین بانجی جامپینگ، یعنی نیوزلند اجرا می‌شود و توسط انجمن استاندارد نیوزلند SANZ تایید شده است. آنها همچنین خدمات انتقال شما از هتل را نیز ارائه می‌دهد.

قیمت: از ۲۲۰۰ بات تایلند یا ۷۱ دلار آمریکا شروع می‌شود.

آدرس: پوکت، منطقه کاتو

زمان: از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعدازظهر، اما آنها پرش را بعد از پنج و نیم عصر انجام نمی‌دهند.

 

سامویی بانجی جامپ، کو سامویی (Samui Bungy Jump, Koh Samui)

برای دسترسی به سامویی بانجی جامپ واقع در سواحل سرزمین اصلی در خلیج تایلند، می‌توانید مستقیماً به کوه سامویی پرواز کنید یا از طریق سورات ثانی بروید و سپس با کشتی به کوه سامویی بروید، گزینه دوم ارزان‌تر است اما همچنین زمان‌برتر هم است. چاونگ، در ساحل شرقی جزیره سامویی، یکی دیگر از نقاطی است که می‌توانید بانجی جامپینگ را در تایلند امتحان کنید. این مکان از سال ۲۰۰۱ تا به امروز وجود داشته و توسط افراد انگلیسی تبار اداره می‌شود و چند دقیقه دورتر از ساحل Chaweng، بین میخانه Reggae و EasyKart در جاده Soi Reggae  قرار گرفته است. شرکت در این تفریح در سامویی با یک تی‌شرت و آبجو رایگان همراه است. هنگام رزرو می‌توانید خدمات تحویل و بازگشت آنها را درخواست کنید. زبان آنها انگلیسی است و همچنین دارای رکورد ۱۰۰٪ ایمنی هستند. آنها همچنین گزینه‌ای بین شیرجه زدن در استخر شنای خود در زیر یا پرش خشک بدون غوطه‌ور شدن در استخر را برای شما فراهم کرده‌اند.

 

بهترین رستوران‌های ایرانی در تایلند

قیمت: مبلغ پرش برای هر نفر ۱۵۰۰ بات تایلند است که باید قبلا از روش‌های آنلاین پیش پرداخت شود.

آدرس: موو۲، سویی رگی، چوانگ، سوره ثانی ۸۴۳۲۰، ۳/۱۳۰ تایلند

مواردی که باید در نظر داشته باشید: آنها دارای محدودیت وزنی بیش از صد کیلوگرم و کمتر از ۴۲ کیلوگرم هستند. اگر کسی در مکالمه به زبان انگلیسی مشکلی دارد، می‌تواند با کمک هتل خود یا وب سایت‌های شخص ثالث مانند activityfan.com بلیط خود را رزرو کند.

 

چیانگ مای ایکس سنتر، چیانگ مای (Chiang Mai, X Centre Chiang Mai)

چیانگ مای ایکس سنتر مکان مورد علاقه بسیاری از گردشگران تور تایلند به شمار می‌رود. این مکان دارای جاذبه‌های متفاوتی مانند Wat Chedi Luang است که دسترسی آسانی به فرودگاه بین‌المللی چیانگ مای نیز دارد. چیز دیگری که می‌توانید علاوه بر آن به برنامه سفر خود برای چیانگ مای اضافه کنید، بانجی جامپینگ است. مرکز چیانگ مای ایکس یک مجموعه ورزشی است که فعالیت‌های هیجان‌انگیزی مانند موتورسواری، پینت‌بال و غلت زدن در سراشیبی با توپ‌های Zorb را به گردشگران ارائه می‌دهد. اینجا یک بانجی جامپ در ارتفاع ۵۰ متری در تایلند دارد که دارای مربیان گواهی SANZ است و در محیط جنگلی دره مای ریم، با فاصله‌ای حدود ۲۵ دقیقه با مرکز شهر چیانگ مای واقع شده است. منظره چیانگ مای از بالا به اندازه‌ای زیباست که این تجربه را به برنامه سفر با تور تایلند شما اضافه کند. پس هیجان و نشاط بانجی جامپینگ را به سرگرمی‌های خود اضافه کنید و خاطرات خارق‌العاده‌ای پدید بیاورید. آنها همچنین گواهی، بیمه و همچنین خدمات تحویل و بازگشت از هتل را به شما ارائه می‌دهند. چیانگ مای ایکس سنتر همچنین یک بار و رستوران در مرکز خود دارند که می‌توانید با دوستان خود در آنجا استراحت کنید. اینجا از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر برای بازدید کنندگان باز است.

قیمت: مبلغ بلیط برای یک پرش بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ بات تایلند متغیر است و این مبلغ بستگی عکس و فیلم‌هایی دارد که بخواهید بگیرید یا نه.

آدرس: چانگ وات چیانگ مای، آمفوئه مایی ریم، ریک تای ۱، ۸۱۶

زمان: از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر

 

نکاتی که باید هنگام بانجی جامپینگ به خاطر بسپارید:

  • بیمه: اطمینان حاصل کنید که در شرکتی که ثبت‌نام می‌کنید، برای شما خدمات بیمه‌ای ارائه می‌کند.
  • شرایط پزشکی: برای انجام این تفریح برخی شرایط پزشکی وجود دارد که به شما اجازه نمی‌دهد بانجی‌جامپ کنید. به عنوان مثال اگر باردار هستید یا از آسیب‌های گردن، کمر یا ستون فقرات رنج می‌برید، نباید از ارتفاع بپرید. همچنین بیماران قلبی اجازه پریدن نخواهند داشت. در صورت داشتن مشکلاتی مانند فشار خون بالا، صرع، آسم یا آسیب چشم، توصیه می‌شود قبل از پریدن با پزشک مشورت کنید. علاوه بر این، اگر مواد مخدر یا الکل مصرف کرده باشید، اجازه نخواهید داشت که پرش انجام دهید. معمولا وزن استاندارد و مجاز برای بانجی‌جامپینگ عددی میان ۳۵ تا ۱۵۰ کیلوگرم است.
  • قبل از رفتن بدانید: اگر مطمئن نیستید که می‌خواهید بپرید یا نه، پیشنهاد می‌شود قبل از رزرو به مرکز بروید و روند را خودتان ببینید، زیرا اگر پس از خرید بلیط برگشتید، مبلغی را به شما پس نمی‌دهند. ممکن است این اتفاق بیافتد که آنها شما را برای یک پرش در همان روز جای دهند و شما مجبور باشید کمی صبر کنید.
  • تجهیزات آماده: مراکز تفریحی تمام تجهیزات مورد نیاز شما را فراهم می‌کنند. آنها اطمینان حاصل می‌کنند که شما در شرایط عالی قرار دارید زیرا این یک موضوع مرگ و زندگی است.

 

معرفی زیباترین جزیره‌های تایلند

بانجی جامپینگ می‌تواند یک تجربه هیجان‌انگیز باشد که می‌توانید آن را همراه با خاطرات شگفت‌انگیز دیگر از سفر با تور تایلند به یاد بیاورید. فقط یک نفس عمیق بکشید و کمی ایمان داشته باشید!

بانکوک و دیگر شهرهای تایلند مملو از مناظر، جاذبه‌های تاریخی و بهترین پارک‌های موضوعی است. پس از پرش و تجربه هیجان به دیدن آن‌ها بروید. شاید هم بخواهید از تفریحات و ماجراجویی‌هایی همانند کایت‌سواری، دوچرخه‌سواری، رفتینگ، فیل‌سواری و یا سنگ‌نوردی لذت ببرید. تایلند به خاطر سواحل فیروزه‌ای بکر، مقاصد خرید و فرهنگ منحصر به فردش شناخته شده است. با این حال، برای عاشقان ماجراجویی، یکی از بهترین نقاط جهان برای صخره‌نوردی است. نماهای سنگ آهکی باشکوه برای کوهنوردی عالی هستند، به خصوص با توجه به منظره خیره کننده‌ای که صخره‌ها را احاطه کرده است. صخره‌نوردی در تایلند به تجربه‌ای بسیار مورد توجه میان توریست‌های ماجراجو تبدیل شده است. به علاوه ممکن است از چتربازی خوشتان بیاید. حتی اگر قبلا هم آن را تجربه کرده باشید باز هم در این سرزمین سرسبز سرگرم‌کننده به نظر می‌رسد که از یک نقطه بلند در آسمان به سوی زمین سر بخورید.

تایلند برای بسیاری مردم از رویایی‌ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. وقتی نوبت به برنامه‌ریزی سفرتان برسد، کارهای هیجان‌انگیز زیادی را در تور تایلند خواهید یافت. از خرید در بازارهای شناور و بازارهای شبانه تایلند، بازدید از جزایر متعدد، رفتن به یک ماموریت آشپزی و خالکوبی گرفته تا حتی بازی کردن و غذا دادن به فیل‌ها، تایلند دارای فعالیت‌های فراوانی است.

 

منبع

 

۲۵ بهمن ۱۴۰۱

نظرات کاربران