معرفی کوهشار مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
معرفی کوهشار مشهد

تور مشهد از محبوب‌ترین مقاصد ایران است که که برای زیارت و چه ماه عسل یا گشت و گذارهای خانوادگی، تاریخی و حتی تفریحی مورد استقبال مردم قرار دارد و از دیرباز در بین انتخاب‌های اولیه و صدر جدولی ایرانی‌ها بوده است. این کلان شهر جذاب با بیشمار جاذبه تفریحی و تاریخی که دارد کاملا شما را برای انتخاب بهترین‌ها در معذوریت می‌گذارد. از باغ‌ها و پارک‌های زیبای خوش آب و هوا بگیرید تا مجموعه‌های تفریحی سرپوشیده و مدرن ست شما برای انتخاب کاملا باز است. یکی از این جاهای تفریحی و طبیعی کوهشار در بلوار نماز است که در ادامه قصد داریم مفصل به معرفی آن پردازیم.

 

معرفی کوهشار مشهد

همانطور که شاید حدس زده باشید این مرکز تفریحی از ترکیب کوه و آبشار نام گذاری شده که در بلواز نماز مشهد واقع شده است. این منطقه تفریحی که در مساحتی در حدود  ۷۸ هکتار گسترده شده که با ۱۹۰ متر ارتفاع بزرگ ترین آبشار مصنوعی ایران محسوب می‌شود. این آبشار مصنوعی در منطقه کوهستانی و در راستای حفظ محیط زیست ایجاد شده تا هم مکانی برای تفریح مردم باشد و هم منابع طبیعی و آب‌های جاری را حفظ کن و هدر رفت آب را به حداقل برساند. شما می‌توانید با هزینه بسیار کم به این منطقه گردشی برسید و از یک نیم روز جذاب در تور مشهد لذت ببرید. صدای آبشار و هوای تمیز حسابی شما را سر حال می‌کند و تمام خستگی و انرژی‌تان را بازگردانی می‌کند.

امکانات کوهشار مشهد

به طور کلی کوهشار مشهد قسمتی کوهستانی و تفریحی است که با دو ورودی به انتظار بازیدکنندگان خود نشسته است. این منطقه توریستی وسطع دارای دو ورودی است که یکی از سمت خیابان باز  می‌شود و به اصطلاح ماشین‌رو است و دیگری مسیری سنگ ریزه و پیاده‌رو است که عابرین پیاده و عاشقان طبیعت با سوزاندن کالری بیشتر از آن عبور می‌کنند. کوهشار با ظرفیت توریست پذیری و منطقه‌ای وسیع جایی با امکانات رفاهی اولیه مثل سرویس بهداشتی، پارکینگ عمومی و بوفه است.

 

بهترین سفرهای یک روزه از مشهد

نقشه راه امکانات کوهشار مشهد

اول این که وجود دوسرویس بهداشتی برای ۷۸ هکتار مجموعه طبیعی گردشی واقع کم به نظر می‌رسد بااین همه شما می‌توانید یکی را در ابتدای ورودی و دیگری را کنار نمازخانه پیدا کنید. همچنین پارکینگ عمومی از سمت در بلواز نماز و داخل مجموعه و در همان ابتدا واقع شده است. البته شای بگویید از کجا باید سرویس بهداشتی و نمازخانه و مناطق مختلف را پیدا کنید؟ خوشبختانه در همان قسمت وروی از سمت در بلواز نماز شما می‌توانید نقشه راه را بر روی تخته سنگی پیدا کنید و از نظر ما را بخواهید بهتر است از آن عکس بگیرید و در گوشی داشته باشید. از آن جایی که این نقشه شامل پله‌ها، مسیرها و آب راهه‌ها می‌شود بعید است که به مشکلی بر بخورید. یکی از بزرگ‌ترین و بهترین موهبت‌های اینجا وجود صندلی‌هایی است که به وفور در مسیر پیاده‌روی به سمت بالا تعبیه شده‌اند. شما می‌توانید در مسیر استراحت کنید و خستگی در کنید. هرچه به سمت بالاتر می‌روید تعداد صندلی‌های بیشتری توجه شما را به خودشان جلب می‌کنند.

 

آشنایی با چهار طاقی بازه هور در مشهد

زیبایی‌های طبیعی کوهشار مشهد

این مجموعه پارک طبیعی دارای دو برکه زیبا است که یکی بزرگ‌تر و دیگری کوچک‌تر است و در فاصله کمی از هم قرار گرفته‌اند. این محوطه زیبا با صندلی و مسیرهای پیاده روی و تکیه گاه چوبی پر شده تا شما فضای کافی برای استراحت و لذت بردن از آن را داشته باشید. اضافه کنیم که این مجموعه زیبا بدون پرداخت هزینه‌ای به صورت ۲۴ ساعته در دسترس قرار دارد و همه اقشار جامعه می‌توانند از آن استفاده کنند و لذت ببرند.

 

گشت و گذار با وسایل حمل و نقل عمومی در مشهد

جاذبه‌های نزدیک به کوهشار مشهد

کوهشار از نظر موقعیت جغرافیایی هم در دسترسی آسان قرار دارد و هم این که به سایر نقاط مثل مجتمع اطلس با ۱۴ سالن نمایش و سینمای ۷ بعدی و نمایش‌های کودکانه، یا هفت حوض نزدیک است و این فرصت را به شما می‌دهد تا در تور گردشی یک روزه دیدن یکی دو جاذبه را با هم ترکیب کنید. همچنین پارک کوهسنگی نیز با مجموعه‌ای از امکانات همچون موزه بزرگ خراسان، امکانات سرگرمی و فرهنگی برای کودکان و سینما ۵ بعدی در همین نزدیکی قرار گرفته است.

چگونه به کوهشار برویم؟

در تور مشهد جاهای زیادی مثل کوهسنگی یا همین کوهشار وجود دارند که مناسب طبیعتگردی و پیکنیک خانوادگی هستند. لذا با وجود دسترسی راحت به کوهشار شما می‌توانید داخل یکی از فرعی های بلوار نماز، حدفاصل تقاطع های بلوار شهدا ارتش و تقاطع کوشش برانید تا به این منطقه تفریحی برسید.

 

بازدید از زیارتگاه خواجه مراد مشهد

منبع

 

۱۷ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران