بهترین تفریح‌های فضای باز مشهد

جاذبه‌های گردشگری مشهد
بهترین تفریح‌های فضای باز مشهد

تور مشهد سفر به یکی از کلان‌شهرهای صدر جدولی ایران است که امکانات و فرصت‌های زیادی را برای تفریح و گردش به دست می‌دهد. در حقیقت شمارش تمامی جاذبه‌های مشهد اصلا کار ساده ای نیست زیرا لیست بسیار بلندی از انواع کافه‌ها، رستوران‌ها، مراکز تفریحی، ورزشی، مراکز خرید، سینماها و پارک‌ها و پاساژها را در بر می‌گیرد که اگر تا صبح هم بگوییم تمام نمی‌شوند. بهار فصلی عالی برای سفر و گشت و گذار است پس یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید گشت و گذار در جاذبه‌ها فضای باز این شهر است قبل از آن که گرمای هوا زیبایی ولطافت آن را ببلعد.

 

پارک ملت مشهد

یکی از مکان‌هایی که در تمام طول سال سبک متفاوتی از زیبایی را از خود به نمایش می‌گذارد پارک ملت مشهد است که با داشتن شهربازی و مجموعه پارک سبز همیشه مورد بازدید سلیقه‌های مختلف قرار می‌گیرد. یکی از اصلی‌ترین بخش‌های این پارک که باعث توجه توریست‌ها می‌شود چرخ و فلک بزرگ آن است که با سوار شدن در آن می‌توانید چشم انداز وسیعی از شهر را زیر پاهایتان ببینید. در سال ۱۳۵۱ عنوان بزرگ‌ترین چرخ و فلک خاورمیانه از آن این چرخ وفلک بود.

 

۱۰ مورد از تفریحات رایگان در مشهد

پارک ملت مشهد

پارک ملی چهل بازه

یکی از جاذبه‌های نوساز مشهد که پیش بینی می‌شود به زودی در صدر توجه و بازدید گردشگران مشهد قرار بگیرد پارک ملی چهل بازه است که در مساحتی ۴۰۰ هکتاری گسترده شده و محدوده خیابان‌ها و محلات زیادی را تصرف کرده است. اشاره کنیم که این پارک هنوز در دست تکمیل و ساخت است اما در حال حاضر هم امکاناتی مانند رستوران، کافی شاپ، فرهنگسرا و سرویس بهداشتی آن در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارند.

پارک ملی چهل بازه

پارک پردیس قائم مشهد

پارک پردیس قائم که در مسیر رسیدن به آرامگاه فردوسی قرار گرفته یکی از جاذبه‌های تازه تاسیس دیگر در مشهد است و در مساحتی ۱۷ هکتاری توانسته محیطی به شدت دلربا و دوست داشتنی را برای بازدیدکنندگان فراهم بیاورد. این پارک دارای امکانات رفاهی و فضای سبز چشمگیری است که با انواع گونه‌های گیاهی از جمله اقاقیای چتر و عطری، درخت افرا، صنوبر، کاج، ترون، گل ناز، سرو، درخت عرعر، چنار، کاتالیپا  نواعی از رزهای زینتی تزئین شده است. به علاوه استفاده از آب نما و در دسترس قرار دادن آلاچیق به شما فرصت استراحت در محیطی و زیبا و هوایی پرطراوت را می‌دهد.

 

تجربه سفر به مشهد با کودکان: بخش اول

پارک پردیس قائم مشهد

پارک میرزا کوچک خان

پارک میزا کوچک خان که ۳۰ هزار متر مربع وسعت دارد یکی از جاذبه‌های گردشگری و دیدنی مشهد در نزدیکی حرف امام رضا محسوب می‌شود. اگر در خیابان‌های اطراف حرم قدم زده باشید حتما با این پارک سرسبز روبرو شده‌اید. این پارک دارای امکانات زیادی مثل امکانات تفریحی و ورزشی است و بین هم گردشگران و هم بومی‌های مشهد محبوبیت زیادی دارد. شما می‌توانید در بازدید از اینجا از قسمت‌هایی مثل کتابخانه، استخر و مسیرهای پیاده روی دیدن کنید و هر زمان که خسته شدید روی نیمکتی بشینید و استراحت کنید.

پارک میرزا کوچک خان

باغ گل‌های مشهد

یکی از فعالیت‌های تفریحی در سفر با تور مشهد و در فصل بهار رفتن به باغ گل‌های مشهد است که دنیایی از زیبایی، رنگ و بو را برای شما فراهم می‌آورد. این باغ ۳ هکتاری با طراحی بی‌نظیری از ۸ گلبرگ و یعنی ۸ قسمت تشکیل شده که هر کدام آن‌ها نوعی از باغ‌ها را شامل می‌شوند که در یک کلام یعنی دسترسی و بازدید از ۸ باغ زیبای مختلف، آن‌ هم در یک قالب. اگرچه انتخاب گل و گیاهان اینجا متناسب با آب و هوای مشهد انجام شده اما دست کم در تمامی ۴ فصل چهره متفاوتی از این باغ را می‌توان دید. همچنین بخش‌های پرطرفداری مثل آب نما و برکه گل نیلوفر جایی عالی برای گرفتن سلفی وعکس‌های گروهی است.

 

معرفی ۶ هتل ارزان و با کیفیت مشهد

باغ گل‌های مشهد

چشمه آب گرم شاهان گرماب مشهد

اگر به جای گشتن در بین گل و گیاهان به دنبال تجربه متفاوت‌تری در سفرتان هستید می‌توانید از چشمه آب گرم شاهان گرماب دیدن کنید که در فاصله فاصله ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار گرفته است. این چشمه آب گرم نه تنها یکی از فعالیت‌ها و جاذبه‌های مشهد محسوب می‌شود بلکه نقطه‌ای تاریخی هم هست که طبق لوحی که در همان محل پابرجا مانده گفته می‌شود این چشمه به دستور شاه سلیمان در سال ۱۰۸۷ ساخته شده است. همچنان که در بهار هوای مشهد هنوز خنک است شاید رفتن به این چشمه تاریخی ایده بدی نباشد.

چشمه آب گرم شاهان گرماب مشهد

۰۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران