۷ پارک دیدنی مشهد برای یک تفریح خانوادگی

جاذبه‌های گردشگری مشهد
۷ پارک دیدنی مشهد برای یک تفریح خانوادگی

مشهد شهر بهترین هتل‌ها و رستوران‌ها، شهر بهترین پارک‌های آبی ایران، شهر بزرگ بهترین بازارهای ایران یکی از شلوغ‌ترین و مهمان‌نوازترین شهرهای ایران است. چرا که امام هشتم را در خود پذیرا شده است. در سفرتان با تور مشهد اگر جدای از گشت و گذارهای مذهبی و زیارتی به دنبال گشت و گذارهای تفریحی هستید همراه ما باشید. همراه ما باشید تا ۷ پارک شهری دیدنی این شهر را یک به یک خدمتتان معرفی کنیم. پارک‌هایی که رفتن به هرکدام از آنها می‌تواند یک خاطره‌ی خوش و ماندگار برای شما بسازد.

 


۱- پارک کوهستانی


پارک کوهستانی دومین پارک بزرگ مشهد به حساب می‌آید. پارکی به وسعت ۱۸ هکتار که در بلندی و ارتفاع واقع شده است. پارکی که امکان تماشای شهر را از بلندی فراهم می‌آورد و به نوعی یکی از بام‌های دیدنی شهر مشهد به حساب می‌آید. پارکی که در آن برای رسیدن به بلندترین نقطه‌اش ۴۰۰ پله طراحی شده است و یک مسیر امن برای کوهنوردی فراهم آورده است. پارکی که در ارتفاع برای مهمانانش آلاچیق تدارک دیده است تا آنها بتوانند در سفرهای خانوادگی احساس رفاه و آسایش بیشتری کنند. پارکی که در روزهای گرم تابستانی یکی از بهترین مکان‌های مشهد برای دورهمی به حساب می‌آید.

 

معرفی پارک‌های آبی مشهد، آبتنی در اوج هیجان

 

 

پارک کوهستانی

 


۲- پارک ملت


پارک ملت مشهد یکی از بهترین شهربازی‌های خاورمیانه و ایران است. پارکی که بازدید از آن برای یک تفریح هیجان‌انگیز خانوادگی بسیار مناسب است. پارکی که یکی از بزرگترین چرخ‌وفلک‌های خاورمیانه را در خود جای داده است. چرخ‌وفلکی که ظرفیت ۴۵۰ نفر را دارد و مسافرانش را تا ارتفاع ۸۰ متری بالا می‌برد. در این پارک همچنین می‌توانید انواع وسایل بازی هیجان‌انگیز مانند ترن هوایی، رنجر و همچنین تاپ گردان را سوار شوید و لذت ببرید و اگر می‌خواهید فرزندان خردسالتان را سرگرم کنید باید بدانید این پارک پر از بازی‌های امن خانوادگی و مربوط به خردسالان است.

 

 

پارک ملت

 


۳- پارک طبیعی ۷ حوض


یک پارک کوهستانی جذاب برای آنهایی که می‌خواهند از هیاهوهای شهری دوری کنند و در جایی به دور از شلوغی‌ها خودشان را بسپارند به طبیعت و صدای پرندگان. یک پارک در خارج از شهر مشهد که که هفت آبشار کوهستانی زیبا را در خود جای داده است و در روزهای گرم سال یکی از مکان‌های مناسب مشهد برای تفریحات خانوادگی به حساب می‌آید. پارکی با آبهای زلال که برای کشف طبیعت و زیبایی‌اش باید حدود ۲ کیلومتر پیاده‌روی کنید و در این مسیر پیاده‌روی هرچه بیشتر پیش ‌بروید بیشتر زیبایی‌ها را کشف می‌کنید. اگر در فصل زمستان و یا بهار به همراه خانواده و یا دوستان‌تان به مشهد رفته‌اید به شما توصیه می‌کنیم حتما از این پارک دیدن کنید.

 

 

پارک طبیعی ۷ حوض

 


۴- پارک علمی پروفسور بازیما


یک تم پارک عالی برای تمامی افراد مخصوصا نوجوانان. یک پارک جذاب برای آنهایی که عاشق سفرهای علمی هستند و از دانستن لذت می‌برند. پارکی که به سه حوزه‌ی زیست شناسی، زمین شناسی و نجوم ورود می‌کند و اطلاعات جالبی درباره‌ی هرکدام از اینها به بازدیدکنندگانش ارائه می‌دهد. پارکی که در طبقه‌ی چهارم مجتمع وصال در منطقه‌ی گردشگری سپاد مشهد واقع شده است و یک فضای تفریحی با یک فضای آموزشی را در هم می‌آمیزد. در سفر خانوادگی‌تان به مشهد اگر می‌خواهید برای فرزندان نوجوان‌تان خاطره‌هایی ماندگار بسازید به شما توصیه می‌کنیم حتما به این پارک تشریف ببرید و یک نیمروز از سفر خودتان را به بازدید از آن اختصاص بدهید.

 

معرفی بهترین کافه‌های شهر مشهد

 

 

پارک علمی پروفسور بازیما

 


۵- پارک وکیل آباد


یک پارک عالی در ۸ کیلومتری شمال غربی شهر مشهد که طرفداران زیادی دارد. پارکی که با رفتن به آن می‌توانید به تماشای درختان بلند و کهن‌سال بروید و ساعت‌ها زیر سایه‌شان بنشینید و لذت ببرید. همچنین می‌توانید به اطراف دریاچه‌ی این پارک بروید و از شنیدن موسیقی آب، پرندگان و باد مشعوف شوید و یاد این پارک را برای همیشه در خیال‌تان خوش نگه دارید. پارک وکیل آباد یکی از معروف‌ترین پارک‌های مشهد به حساب می‌آید که بیشتر گردشگران این شهر هر بار که به مشهد می‎روند به این پارک نیز سری می‌زنند.

 

 

پارک وکیل آباد

 


۶- باغ ملی مشهد


باغ ملی مشهد یکی از قدیمی‌ترین و در دسترس‌ترین پارک‌های شهر مشهد به حساب می‌آید. چرا که در مرکز این شهر واقع شده است. پارکی با بهترین گل‌کاری‌ها که در گذشته بخشی از ارگ حکومتی به حساب می‌آمده است و در آن جشن‌های زیادی برگزار می‌شده است. پارکی که کنار درختان چنارش می‌توانید ساعت بنشینید و یا قدم بزنید تا حافظه‌ی بصری و شامه‌تان را از مشهد و زیبایی‌هایش سیراب کنید.

 

 

 باغ ملی مشهد

 


۷- باغ گیاه‌شناسی مشهد


باغی که در سال ۱۳۹۲ در این شهر افتتاح شده است و از آن زمان تا کنون یکی از مهم‌ترین و پربازدیدترین باغ‌ها و پارک‌های شهر مشهد به حساب می‌آید. جایی به وسعت ۱۱ هکتار که شامل باغ صخره ای و آبشار، باغ گیاهان دارویی و معطر، سیستماتیک و آربراتوم، جشنواره تخصصی گل های داوودی، بانک بذر و ژنوم گیاهی، باغ رز، محل آموزشی و نمایشی، ایران و توران، آسیای میانه، باغ میوه های بومی ایران، سوزنی برگان و گلخانه و نهالستان می‌شود. بازدید از این باغ جلوه‌ای دیگر از مشهد برای شما می‌سازد.

 

۷ موزه معروف شهر مشهد که باید به دیدن آنها بروید

 

 

باغ گیاه‌شناسی مشهد

۱۸ دی ۱۳۹۷

نظرات کاربران