چطور از ازمیر به کوش آداسی برویم؟

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
چطور از ازمیر به کوش آداسی برویم؟

سفر ترکیبی ترکیه یکی از موضوعات جذاب میان گردشگران ماجراجوست. آنها همیشه دلشان می‌خواهد از زمان سفر خود بیشترین سود را ببرند و جاهای مختلفی را ببینند. به همین دلیل از راه‌های مختلفی می‌توانند به شهرهای ساحلی برسند و از جاذبه‌های آنها دیدن کنند. دو راه برای رفتن به کوش‌آداسی بهترین است. راحت‌ترین راه برای رسیدن به این شهر، پرواز با تور کوش‌آداشی است و دومین مسیر این است که به شهر زیبای ازمیر در ترکیه بروید و سپس از آنجا به کوش‌آداشی بروید. در ادامه چگونگی سفر از ازمیر به کوش‌آداشی را می‌خوانیم.

 

ازمیر، Izmir

خط ساحلی زیبایی که آب شفاف دریای اژه به آن برخورد می‌کند، مملو از باغ‌های زیتون و جنگل‌های کاج است. علاقه‌مندان به اسکله‌های ماهیگیری، روستاها و بقایای تمدن گذشتگان معمولا ازمیر را به عنوان یکی از شهرهای مسافرتی خود انتخاب می‌کنند تا تعطیلاتی فوق‌العاده را در طبیعت زیبای این منطقه بگذرانند. کوناک منطقه‌ای تاریخی در شهر ازمیر گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. علاوه بر آن، هیراپولیس یکی دیگر از جاذبه‌های نزدیک به ازمیر، اسم شهری قدیمی در کناره‌ رود لایکوس است که شهرتش در زیبایی بهارش نهفته شده است. در این شهر آب گرم کربنات‌دار و آثار تمدن رومی به‌ جای مانده از دوران باستان وجود دارد که این مقصد را در لیست مهم‌ترین جاهای دیدنی ازمیر قرار می‌دهد. هر چند ممکن است نام این منطقه را با پاموکاله به یاد بیاورید. همچنین، در شیب بالای ویرانه‎‌های هیراپولیس تئاتر با شکوهی دیده می‌شود که دهانه آن حدود صد متر و به سبک تئاترهای یونان باستان ساخته شده و شبیه نمونه‌‍‌ آتنی خود است. شاید برایتان جالب باشد که لیست طولانی همچون کلیسای سنت پلی‌کارپ، کوه سیپیلوس، بازار سنتی کمرالتی، موزه‌ کی و  کدیفه‌کاله از دیدنی‌های ازمیر را بخوانید و خود را برای دیدن یک شهر پر از ماجرا آماده کنید.

کوش‌آداشی، Kuşadası

نام شهر کوش‌آداشی در زبان ترکی به معنای شهر پرنده است و در سواحل دریای اژه قرار دارد. اصلی‌ترین و بهترین مسیر دسترسی به شهر ساحلی کوش‌آداشی، شهر ازمیر است که در نزدیکی آنجا واقع شده و بسیار دیدنی است. لازم است بدانید که کوش‌آداشی فرودگاه ندارند و اگر بخواهید با پرواز به ترکیه بروید، می‌بایست بلیط خود را به فرودگاه ازمیر بگیرید و از آنجا به کوش‌آداشی برسید.

 

بهترین هتل‌های ساحلی در کوش آداسی

فاصله ازمیر تا کوش آداسی

برای سفر میان این دو شهر لازم است قبل از هر چیز فاصله آنها را بدانیم. کوش‌آداشی در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر ازمیر واقع شده است و برای ترانسفر از فرودگاه عدنان مندرس ازمیر تا شهر کوش‌آداشی، با توجه به وسیله‌ای که برای طی کردن این مسیر انتخاب می‌کنید حدود یک تا دو ساعت متغیر باشد.

راه‌های سفر از ازمیر به کوش آداسی

برای سفر به کوش‌آداشی احتمالا اولین سوالی که به ذهنتان خطور می‌کند این است که چگونه از ازمیر به کوش آداسی برویم؟ به همین منظور، می‌بایست وقتی که به فرودگاه عدنان مندرس ازمیر می‌رسید، یکی از وسایل نقلیه عمومی مانند کشتی مسافربری، اتوبوس، قطار و تاکسی و یا کرایه ماشین برای رسیدن به مرکز کوش آداسی انتخاب کنید. از آنجایی که مسیر میان فرودگاه ازمیر به سمت کوش‌آداسی از طبیعتی بکر و دیدنی‌ می‌گذرد، غرق زیبایی‌ها خواهید شد و گذر زمان را حس نمی‌کنید.

  • رفتن به کوش آداسی به صورت هوایی: همانطور که قبلا اشاره کردیم شهر کوش آداسی فرودگاه اختصاصی ندارد و نمی‌توان به صورت و هوایی و مستقیم از شهرهای ایران به آنجا رفت:
  • رفتن به کوش آداسی به صورت زمینی: ازمیر شهر زیبایی است و می‌توانید ابتدا با تور ازمیر یا پرواز به آنجا سفر کنید و سپس توسط تاکسی، اتوبوس و یا قطار به خود را به کوش‌آداسی برسانید.

 

هتل‌های منطقه لانگ بیچ در کوش آداسی

  • تاکسی: سفر زمینی ازمیر به کوش آداسی با تاکسی یکی از راحت‌ترین روش‌های رسیدن به شهر کوش‌آداسی از فرودگاه ازمیر است. مخصوصا اگر تنها نباشید و تعداد افراد کمتر از چهار نفر سفر کنید، هزینه تاکسی شما حتی از بلیط اتوبوس هم ارزان‌تر خواهد شد. البته لازم است قبل از حرکت با راننده تاکسی در مورد هزینه به توافق برسید و تاکسی‌متر را روشن کند تا در انتها هزینه بیشتری را بابت پیمودن مسیر اضافه از شما نگیرد.
  • قطار: استفاده از قطار یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به کوش‌آداسی از ازمیر است. چون که در مسیر این دو شهر، خط ریلی مستقیم وجود دارد. اما مساله اینجاست که این قطارها در داخل شهر کوش‌آداسی ایستگاه ندارند و نزدیک‌ترین ایستگاه به کوش‌آداسی در شهر سلچوک و فاصله ۱۸ کیلومتری از این شهر قرار گرفته است. از طرفی وجود ایستگاه در سلچوک باعث می‌شود تا در صورتی که از ماجراجویی و گشت‌وگذار خوشتان می‌آید یک شهر بیشتر در ترکیه ببینید و سپس به شهر دیگر حرکت کنید. در غیر این صورت با خروج از ایستگاه قطار سلچوک می‌توانید سوار تاکسی شوید و یا پس از کمی پیاده‌روی به سمت ایستگاه اتوبوس بروید و مسیر را با اتوبوس ادامه دهید.
  • اتوبوس:‌ سفر با اتوبوس ارزان‌ترین روش برای رسیدن به کوش‌آداسی از ازمیر است. زمانی که به فرودگاه عدنان مندرس ازمیر رسیدید، می‌توانید از اتوبوس‌های نزدیک فرودگاه برای رسیدن به شهر ازمیر استفاده کنید. در شهر ازمیر هم به ایستگاه اتوبوس بروید و با تهیه بلیط ازمیر به کوش‌آداسی خود را به این شهر برسانید. لازم نیست نگران هیچ چیز باشید. شرکت‌های حمل و نقل مختلفی برای این مسیر وجود دارد.
  • ماشین شخصی: یکی از بهترین و راحت‌ترین راه‌های سفر زمینی، استفاده از ماشین شخصی است. در این حالت مسیر ازمیر به کوش آداسی حدود یک ساعت یا کمی بیشتر طول می‌کشد. یا اگر خانوادگی و یا گروهی سفر می‌کنید، شاید بهترین گزینه برای شما اجاره یک ماشین باشد. در فرودگاه ازمیر شرکت‌های مختلفی برای ارائه خدمات اجاره خودرو به مسافران وجود دارند که با کمی پرس‌وجو می‌توانید بهترین و به صرفه‌ترین اتومبیل را برای خود انتخاب کنید.

  • رفتن به کوش آداسی به صورت دریایی: کوش‌آداسی یک شهر ساحلی زیبا، در غرب کشور ترکیه است که در مجاورت دریای مدیترانه قرار گرفته و این امکان فراهم است که از شهر ازمیر با کشتی به آنجا بروید و یک سفر دریایی کوتاه و عالی را در ابتدای گردشگری خود تجربه کنید.

همان طور که قبلا گفتیم، کوش آداسی یک شهر بندری است. بنابراین کشتی‌های متعددی از آنجا عبور می‌کنند. شما علاوه بر اینکه می‌توانید از ازمیر به کوش‌آداسی بروید، همچنین این امکان را دارید که با کشتی به جزیره یونانی ساموس در نزدیکی این شهر نیز بروید و از آن دیدن کنید. البته برای دیدن این جزیره لازم است ابتدا ویزای یونان را دریافت کنید.

 

بهترین فعالیت‌ها در سفر به ترکیه

اقامت در ازمیر

شهرهای ازمیر و کوش آداسی در نزدیکی یکدیگر قرار دارند. بنابراین می‌توانید قبل از سفر خود به کوش‌آداسی از ازمیر هم بازدید کرده و با اقامت در این شهر فضای آرام آنجا را هم تجربه کنید. ازمیر به عنوان دومین شهر بزرگ و زیبا پس از استانبول جزو بهترین انتخاب‌ها برای اقامتی چند روزه است. این شهر دنیای مدرن و باستان را همزمان به گردشگران ارائه می‌کند. بناهای تاریخی، قلعه‌ها، خیابان‌ها، ساختمان‌ها، مراکز خرید و ماشین‌های مدرن منتظرند تا شما از این شهر پرجنب‌و‌جوش دیدن کنید. شما در این مدت می‌توانید در بهترین هتل‌های پنج ستاره ازمیر بمانید و یا کمی در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید و به جای ماندن در بوتیک هتل‌ها، اقامتگاهی ارزان‌تر انتخاب کنید و تمام زمان خود را در روز به دیدن جاذبه‌های ازمیر اختصاص دهید. از طرفی می‌توانید وقت خود را در هتل‌های ساحلی خوب مانند هتل چالا، هتل ازمیر پالاس و هتل کوردون پاساپورت ازمیر بگذرانید. در درجه‌ای مقرون‌به‌صرفه‌تر گزینه‌های دیگری همچون سوئیت‌های کوردینات، هتل برج قدیمی لاگورا، آلاکتی وایت، هاستل هاوس و هاستل باغ لوتوس هم وجود دارد که ممکن است برای گردشگران کوله‌گرد یا کسانی که تنها سفر می‌کنند و روزهای بیشتری را در این کشور می‌گذرانند مناسب‌تر باشد.

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر

فرودگاه عدنان مندرس ازمیر در فاصله‌ای ۹۰ کیلومتری از شهر کوش آداسی واقع شده است. این فرودگاه یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ترکیه برای دسترسی به جاذبه‌های گردشگری نزدیک به دریای اژه به شمار می‌رود. فرودگاه ازمیر دو ترمینال دارد که هر کدام از آن‌ها مربوط به پروازهای داخلی و خارجی هستند. شما می‌توانید از این فرودگاه توسط تاکسی و اتوبوس به داخل شهر ازمیر بروید و از دیدنی‌های آن بازدید کنید و یا اینکه از راه‌های گفته شده، مستقیم به شهر کوش آداسی بروید که در این سال‌ها از محبوبیت بسیاری در بین گردشگران برخوردار شده است.

همان طور که حدس می‌زنید، منبع اصلی درآمد کوش آداسی به عنوان یکی از زیباترین و مهم‌ترین شهرهای غربی کشور ترکیه در کرانه دریای اژه از صنعت توریسم است. کوش آداسی حدودا صد کیلومتر از ازمیر و حدود ۹۰ متر از فرودگاه عدنان فاصله دارد. آب و شرایط آب و هوایی کوش‌آداسی و نزدیکی آن به جزیره ساموس باعث شده که به مقصدی محبوب برای گردشگران تبدیل شود و افراد بیشتری را برای دیدن شهرهای ساحلی اطراف تشویق و جذب کند. به همین دلیل هر ساله میهمانان و گردشگران بسیاری از نقاط مختلف دنیا برای گذراندن تعطیلات خود به شهرهای بندری و ساحلی ترکیه می‌آیند تا از تفریحات آبی و هوای مطبوع بهره ببرند. از آثار تاریخی و فرهنگی غنی این شهرها دیدن کنید. صنایع دستی و سوغاتی بخرید. در سواحل آفتاب بگیرید و یا قدم بزنید. قایق سوار شوید. به صدای مرغان دریایی گوش دهید. غذای عالی بخورید. قهوه بنوشید و خاطرات خوبی را برای خود و خانواده‌هایشان رقم بزنند.

 

امنیت و شرایط کلی سفر به کوش آداسی

 

منبع ۱

منبع ۲ 

۰۷ دی ۱۴۰۱

نظرات کاربران