۱۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۰ مورد از جاذبه‌های طبیعی ویتنام

ویتنام کشوری با مناظر طبیعی نفس‌گیر است. به طوری که اگر بخواهید در سفر به این کشور از تک تک جاذبه‌های گردشگری آن دیدن کنید قطعا موفق نخواهید شد. از سواحل فوق‌العاده زیبا و بکر گرفته تا شالیزارهای سرسبز برنج و ... جلوه‌های زیبا از طبیعتی هستند که در تور ویتنام می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید. برای اینکه بتوانید بهترین برنامه‌ریزی را برای گشت و گذار در سفر به این کشور داشته باشید مطالب این مقاله را به معرفی ۱۰ مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی ویتنام اختصاص داده‌ایم. با ما باشید تا از مناظر کم‌نظیر طبیعت در این کشور آشنا شوید.

 

خلیج هالونگ، ویتنام (Halong Bay, Vietnam)

اولین جایی که هر گردشگری باید در سفر به ویتنام از آن دیدن کند، خلیج هالونگ است. این خلیج بی‌نظیر ترکیبی از قله‌های سنگ آهک کارست و آب‌های زلال نیلگون است که تماشای آن خوش را از سر هر کسی میبرد.  این خلیج دیدنی بیش از ۲۰۰۰ جزیره مختلف را در خود جای داده و مناظر فوق‌العاده زیادی را برای گشت و گذار توریست‌ها فراهم کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند تور یک روزه به این خلیج زیبا و دیدنی داشته باشند و از تماشای چشم‌انداز منحصر به فرد و تفریحات هیجان‌انگیز مثل کایاک‌سواری، بازدید از تالاب‌ها، جزیره‌ها و همچنین غارهای آن نهایت لذت را ببرند. اگر به بازدید از خلیج هالونگ در ویتنام رفتید توصیه می‌کنیم حتما تا لحظه غروب خورشید در آنجا بمانید و مبهوت تماشای منظره زیبای آفتاب بر فراز آب‌های بی‌کران باشید.

 

پارک ملی فونگ نها-که بنگ، ویتنام (Phong Nha-Ke Bang National Park, Vietnam)

یکی از جاذبه‌های طبیعی ویتنام که گردشگران با هر گروه سنی می‌توانند از آن بازدید کرده و از تماشای مناظر زیبای اطراف لذت ببرند، پارک ملی فونگ نها-که بنگ است. منطقه Phong Nha-Ke Bang با تپه‌های دندانه‌دار پوشیده از جنگل‌های بارانی و رودخانه‌های کوهستانی که از میان دره‌های خیره‌کننده می‌گذرند، یکی از دیدنی‌ترین پارک‌های ملی ویتنام را به نمایش می‌گذارد. ناگفته نماند که همه جذابیت این پارک مربوط به زیبایی‌های طبیعی نیست. بلکه در این مکان فرصت بازدید از بزرگترین غار جهان و معبدی ساخته شده درون آن را خواهید شد. این غار هانگ سون دونگ نام داشته و روشنایی درون آن از سوراخ‌هایی که بر روی سقف ایجاد شده تعبیه می‌شود. در کنار این موارد بازدید از پارک ملی فونگ نها-که بنگ با تفریحات سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی مانند زیپلاین و کایاک سواری همراه است.

 

تفریحات خاص ویتنام

 

غار هانگ سون دونگ، ویتنام (Hang Son Doong Cave, Vietnam) 

همان طور که در قسمت قبلی گفته شد، بزرگترین غار جهان در کشور ویتنام قرار دارد و یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور به حساب می‌آید. اهمیت این غار به قدری بالا است که می‌توان آن را به عنوان یک جاذبه جدا از پارک ملی فونگ نها-که بنگ معرفی کرد. هانگ سون دونگ که در ترجمه غار رودخانه کوهستان معنا می‌شود یکی از دیدنی‌ترین مناظر در جنوب شرقی آسیا بوده و تا سال ۲۰۱۳ غیر قابل دسترسی و حتی شناخته نشده بود. اما امروزه توسط دولت ویتنام درهای آن به روی همه علاقه‌مندان به بازدید باز شده است.

کشف این غار به صورت کاملا اتفاقی توسط یک شکارچی انجام شده است. به این صورت که شکارچی به نام هو خان، به صورت اتفاقی در سال ۱۹۹۰ به این غار پناه می‌برد و متوجه عظمت باشکوه آن می‌شود. بعدها با کاوش‌های به عمل آمده وسعت این غار بیش از ۵ کیلومتر طول، ۲۰۰ متر ارتفاع و در برخی مکان‌ها ۱۵۰ متر عرض اعلام می‌شود. بعدها در سال ۲۰۰۹ عنوان بزرگترین غار جهان برای آن تأیید شده و امروزه به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری ویتنام تبدیل گردیده است.

 

جزیره فو کوک، ویتنام (Phu Quoc Island, Vietnam)             

مورد بعدی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی ویتنام جزیره فو کوک است. این جزیره که بیشتر با آب‌های نیلگون و سواحلی با شن‌های سفید شناخته می‌شود، بهترین مکان برای دور شدن از استرس‌های زندگی و اندکی ریلکس کردن زیر نور آفتاب در بهترین سواحل جزیره فو کوک در ویتنام است. به طوری که نمی‌توان عاشق دریا و تفریحات آبی بود اما بازدید از جزیره فو کوک را در سفر به ویتنام فراموش کرد. گردشگران می‌توانند در این مکان از انواع تفریحات آبی نظیر قایق‌سواری، کایاک‌سواری، حمام آفتاب، شنا و ... لذت برده و در کنار آن‌ها به گشت و گذار در طبیعت اطراف بپردازند. از دیگر فعالیت‌های پرطرفدار و سرگرم‌کننده در جزیره فو کوک دوچرخه‌سواری است. چرا که این ساحل دارای جاده‌ای با خاک‌های قرمز فشرده است و این موضوع آن را به مکانی ایده‌آل برای دوچرخه‌سواری تبدیل کرده است.

 

۱۵ نقطه جذاب در شمال ویتنام

 

کوه‌های آلپ تونکینیز، ویتنام (Tonkinese Alps Mountain, Vietnam) 

آوازه و شهرت زیبایی کوه‌های آلپ امکان ندارد به گوشی گردشگری نرسیده باشد. چنانچه شما نیز بارها وصف زیبایی این کوه‌های دیدنی را شنیده‌اید، تور ویتنام بهترین فرصت برای بازدید از آن است. چرا که کوه‌های آلپ تونکینیز مرتفع‌ترین قله ویتنام را شامل می‌شوند و بازدید از آن برای هر توریستی خاطره‌انگیز خواهد بود. چنانچه آمادگی بدنی داشته و به قله این کوه زیبا صعود کنید از ارتفاعات آن فرصت تماشای تراس‌های برنج، رودخانه‌های پرپیچ‌وخم، دره‌های رودخانه‌ای و روستاهای زیبای اطراف را خواهید دید. پس اگر به پیاده‌روی و بالا رفتن از مسیرهای شیب‌دار کوه‌ها علاقه دارید حتما لباس و کفش مناسبی را برای لذت بردن از این فعالیت در سفر به ویتنام به همراه داشته باشید.

 

آبشار بان گیوک، ویتنام (Ban Gioc Waterfall, Vietnam)

آبشار بان گیوک نه تنها در ویتنام بلکه در کل دنیا شناخته شده و هر گردشگری آرزو دارد از منظره زیبای آن دیدن کند. بنابراین نمی‌توان در مورد جاذبه‌های طبیعی ویتنام سخن گفت اما نامی از آبشار بان گیوک به میان نیاورد. بان گیوک در اصل چندین آبشار را در خود جای می‌دهد و که در کنار هم قرار گرفته‌اند و از آب‌های رودخانه گوآن سان (Quay Son) مرز بین چین و ویتنام تغذیه می‌شوند. بهترین زمان برای بازدید از آبشار بان گیوک ساعات ظهر در طول روز است. چرا که در این ساعات سد بالای آبشارها باز می‌شود و جریان آب در مسیر آن‌ها و پایین ریختن آب پرخروش آبشارها دیدنی‌تر از دیگر زمان‌ها می‌شود.

با توجه به استقلال گردشگران به بازدید از این منطقه مردم محلی قایق‌های دست‌ساز خود را که از چوب‌های بامبو ساخته می‌شوند در دریاچه آبشار انداخته‌اند. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند سوار بر آن‌ها شده و از فاصله بسیار نزدیک شکوه و ابهت این آبشار را تماشا کنند. نکته جالب اینکه در این آب‌ها می‌توانید قایق‌هایی از کشور چین را نیز مشاهده کنید. قایق‌ها در سمت ویتنامی دارای سایبان‌های آبی بوده و در سمت چینی سایبان‌ها سبز رنگ هستند.

 

۱۷ نوشیدنی معروف ویتنامی

 

ساحل سائو، ویتنام (Sao Beach, Vietnam)

ساحل زیبای سائو با شن‌های سفید و دریای شفاف آبی رنگ از دیگر مکان‌های غیر قابل وصف در ویتنام بوده که بازدید از آن بر هر گردشگری واجب است. این ساحل علاوه بر تفریحات آبی دارای چند رستوران محلی نیز است که گردشگران می‌توانند به آنها رفته و در کنار منظره دریا شکم خود را با خوشمزه‌ترین غذاهای ویتنامی و دریایی تازه سیر کنند. این مکان در مقایسه با دیگر سواحل توریستی ویتنام کمی خلوت‌تر بوده و گزینه مناسب برای کسانی است که به دنبال جایی دنج و آرام بری استراحت می‌گردند.

 

پارک ملی با به، ویتنام (Ba Be National Park, Vietnam) 

از دیگر مقاصد ضروری برای مسافران ماجراجو ویتنام، پارک ملی با به است. این پارک با دربر داشتن کوه‌های آهکی مرتفع، دره‌های همیشه سبز، آبشارها، غارها و دریاچه‌های دیدنی توانسته به مکانی محبوب از نظر هر گردشگری در تور ویتنام تبدیل شود. از دیگر ویژگی‌های این پارک ملی ویتنامی قرار گرفتن بیش از ۵۵۰ گیاه مختلف و صدها گونه مختلف پرنده و جانور در آن است. چنانچه مسیر این پارک ملی را در سفر به ویتنام در پیش گرفتید توصیه می‌کنیم حتما بخشی از زمان خود را نیز به بازدید از خانه‌های روستایی و مهمان‌خانه‌های سنتی اطراف اختصاص دهید. همچنین در این مکان امکان لذت بردن از تفریحاتی نظیر قایق‌سواری و دوچرخه‌سواری کوهستانی را خواهید داشت.

 

کوه ثوی سان، ویتنام (Thuy Son Mountain, Vietnam) 

ثوی سان بزرگترین و مشهورترین مورد از بین پنج کوه مرمر در ویتنام بوده که چند غار طبیعی را در خود جای داده و این غارها در طی قرن‌ها به پناهگاه هندو‌ها و بودایی‌ها تبدیل شده است. بنابراین در بازدید از کوه ثوی سان علاوه بر مناظر طبیعی زیبا فرصت لذت بردن از معابد باشکوه قرار گرفته در دل کوه را نیز خواهید داشت. توجه داشته باشید که برای بالا رفتن از این کوه دو مسیر پیش روی شما خواهد بود. مسیر نزدیک به ساحل (در انتهای روستا) مسیر بهتر و راحت‌تری را دارد که انتخاب را به گردشگران توصیه می‌کنیم. در نهایت نیز در بالای پلکان دروازه‌ای به نام Ong Chon وجود دارد که با سوراخ‌های بسیاری پوشیده شده و به معبدی به نام  Linh Ong منتهی می‌شود.

 

استراحتی گرمسیری در سواحل نها ترانگ

 

تپه‌های شنی موی نه، ویتنام (Mui Ne Sand Dunes, Vietnam)

ده‌امین مورد از جاذبه‌های طبیعی ویتنام که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم، تپه‌های شنی موی نه است. این مکان به خاطر تپه‌های شنی قرمز و سفیدش معروف است. تپه‌های قرمز (doi hong) در شمال نوار اصلی قرار دارند، اما تپه‌های سفید  (doi cat trang)در فاصله ۲۴ کیلومتری از شمال شرقی آن واقع شده و منظره‌ چشمگیرتری را به نمایش می‌گذارند. این شن‌ها در نتیجه وزش‌های باد به اشکال مختلفی درآمده و جلوه‌ای بسیار دیدنی پیدا می‌کنند که نمی‌توان بازدید از آن‌ها را در سفر به این کشور از دست داد.

 

بازدید از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام

 

منبع

۰۵ آذر ۱۴۰۱

نظرات کاربران