گردش در دهلی برای بار اولی ها

جاذبه‌های گردشگری هند
گردش در دهلی برای بار اولی ها

دهلی جایی به شدت جذاب و رنگارنگ با لباس‌های محلی، غذاهای رنگی و جاهای دیدنی است اما حقیقت دیگری هم هست آن هم اینکه دهلی شهری شلوغ و به شدت پرهمهمه است و برای افرادی که برای بار اول به آن سفر می‌کنند و به نوعی با جو آن غریبه هستند می‌تواند شدیدا چالش برانگیز باشد. این یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان با بناهای تاریخی خیره کننده است که داستان‌های امپراتوری‌های دیرینه را روایت می‌کند و در عین حال برخی از جذاب‌ترین ویژگی‌های یک شهر مدرن مانند رستوران‌های عالی و پارک‌های وسیع را هم در خود جای داده است. با همه این چند وجهی‌ها دهلی یکی از جاذبه‌های بی‌چون و چرای تور هند است که باید از آن بازدید کرد.

 

چه انتظاری از سفر به دهلی در هند داشته باشید؟

دهلی به خاطر میلیون‌ها نفری که سالانه از آن دیدن می‌کنند به شدت محبوب و در بین مسافرانی که بار اول می‌خواهند به هند سفر کنند شناخته شده است. در طول تابستان گرمای هوا در دهلی بالاست اما برای ما ایرانی‌ها چیز غیرقابل تحملی نیست و این شهر همیشه پرترافیک و تردد است. با این حال جاهای دیدنی فراوان و فرهنگ هزار رنگ آن شما را برای گردش در این کلان شهر ترغیب می‌کند.

 

۱۰ غذای معروف هندی در سفر به گوا

در سفر به دهلی هند چه چیزی بپوشیم؟

حقیقت این است که برای رفتن به مساجد و معابد دهلی زنان به نشانه احترام شانه و پاهایشان را می‌پوشانند و لباس‌های خیلی کوتاه رایج نیست و ممکن است مورد نگاه‌های خیره مردم واقع شوید و احساس ناراحتی کنید. بهتر است لباس‌های نخی و راحت و گشاد و بپوشید. به علاوه جیب‌بری متاسفانه در این شهر شدیدا رایج است پس از حمل لوازم‌تان به صورتی که به راحتی دزدیده شود خود داری کنید و همه را در کیفی قابل حمل جا دهید.

بهترین زمان برای بازدید از دهلی هند

ماه‌های معتدل زمستانی از نوامبر تا فوریه بهترین زمان برای بازدید از پایتخت هند است می‌توانید از تحمل گرمای هوا و باران‌های موسمی دوری کنید اما در عین حال می‌تواند جنبه‌های منفی همچون آلودگی هوا را نیز به همراه داشته باشد و یا به خاطر مه غلیظ پروازتان به تاخیر بیافتد. اگر می‌خواهید بدانید، باران‌های موسمی از ژوئن تا سپتامبر خیابان‌های شهر را تبدیل به استخر می‌کند.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره در دهلی

راهنمای بهترین کارها در دهلی هند

دهلی یکی از شگفت‌انگیزترین شهرهای جهان است که ۳ میراث جهانی یونسکو را در خود جای داده است. دهلی با تمام نقاط مثبت و منفی‌اش هرگز شما را ناامید نخواه کرد.

مناره قطاب در دهلی هند (Qutab Minar)

مناره قطاب در دهلی یا همان (Qutab Minar) یکی از برترین جاذبه‌های دهلی و یکی از مکان‌های مشهور میراث جهانی یونسکو است. این برج در سال ۱۱۹۲ توسط اولین حاکم دهلی، قطب الدین ایبک ساخته شد و به همین دلیل نام او را به خودش گرفت. این برج پنج طبقه از سنگ مرمر و ماسه سنگ قرمز ساخته شده و دارای یک پلکان مارپیچ است که شما را با ۳۷۹ پله به سمت بالا هدایت می‌کند. اگرچه به خاطر حفاظت بیشتر از سال ۱۹۷۴ بازدید از این برج به روی عموم بسته شده اما دیدن نمای بیرونی آن چیزی است که نباید از دست بدهید.

معبد لوتوس دهلی هند (Lotus Temple)

معبد نیلوفر آبی که شاهکاری تحسین برانگیز است از بالا تا پایین با سنگ مرمر خالص ساخته شده است. این معبد نه تنها نماد صلح جهانی است بلکه گل نیلوفر آبی تشبیه دقیقی از روشنایی و همبستگی داده است. به طور کلی خیلی نمی‌شود در معبد عکاسی کرد و چیزی که داخل معبد رعایت می‌شود قانون سکوت است. در واقع معبد لوتوس دهلی برای تمام مذاهب و عقاید است و همه می‌توانند در آن دعا و مدیتیشن کنند.

دروازه هند در دهلی (India Gate)

این بنای تاریخی و نمادین ۴۲ متری دهلی در واقع تقدیم شده به یاد و خاطره سربازانی که در جنگ افغانستان جان خود را از دست دادند. اینجا نه تنها یادبودی تاریخی است بلکه نقطه‌ای مهم و معروف برای عکاسی خیابانی در دهلی هم محسوب می‌شود و جالب است بدانید که بر روی دیوارهای این دروازه نام ۱۳۵۰۰ سربازی که جان خود را در جنگ در شمال غربی مرزی فدا کردند نوشته شده است. بهترین بازدید از دروازه هند در عصرهاست که بنای یادبود به طرز زیبایی درخشانی و روشن می‌شود و فواره‌های زیبای اطراف آن ظاهری واقعا جادویی به این مکان می‌بخشد.

 

بهترین مقاصد هند برای سفرهای انفرادی

معبد آکشاردهام دهلی در هند (Akshardham temple)

معبد آکشاردهام که در دهلی شرقی واقع شده با نمایشگاه‌ها، قایق‌سواری، نمایش‌های آبی و باغ‌های سرسبز، نه تنها در هند، بلکه در کل جهان به عنوان مکانی شدیدا روحانی شناخته می‌شود. معبد آکشاردهام به عنوان یکی از بزرگ‌ترین معابد هندو در جهان در نظر گرفته می‌شود و زیبایی معماری و تزئینات آن می‌تواند هر بیننده‌ای را طلسم کند. متاسفانه عکاسی در داخل این معبد به شدت ممنوع است.

از راشتراپاتی بهاوان (Rashtrapati Bhavan) دهلی هند دیدن کنید

اقامتگاه رسمی رئیس جمهور هند، Rashtrapati Bhavan یک ساختمان کاخ باشکوه است که بیش از ۴۰۰ اتاق دارد و به غیر از رئیس جمهور، محافظان، اصطبل‌ها و سایر کارکنان خدمات شهری را در خود جای داده است. این اقامتگاه از نظر اندازه، پس از اقامتگاه رئیس جمهور ترکیه در رتبه دوم قرار دارد. درهای کاخ در تعطیلات آخر هفته با یک پروسه ثبت نام که به صورت آنلاین هم قابل دسترسی است به روی بازدیدکنندگان باز می‌شود. اما در اصل چیزی که این اقامتگاه را برجسته باغ‌های خیره کننده مغولی است که تعداد زیادی از بازدیدکنندگان داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند.

مسجد جامع دهلی در هند (Jama Masjid)

بزرگ‌ترین مسجد اسلامی شهر، مسجد جامع است که در قرن هفدهم ساخته شده و به عنوان یکی از نمادهای دوران قدیم دهلی، مکانی مهم برای عبادت محسوب می‌شود. این مسجد گنجایش ۲۵ هزار نفر را یک جا دارد و دیدن این تعداد به خصوص در نماز جمعه منظره‌ای دیدنی است. ساختار اصلی دارای چندین نقطه ورودی است که همه آن‌ها در نهایت به عرشه اصلی منتهی می‌شوند. اگرچه ورود برای همه ملیت‌ها رایگان و آزاد است، اما باید حجاب اسلامی داشته باشند. تنها در صورتی که فردی قصد عکاسی داشته باشد، هزینه کمی برای عکاسی اخذ می‌شود.

 

۷ معماری خیره کننده بمبئی

قایقرانی در قلعه قدیمی دهلی هند (Old Fort)

قلعه قدیمی یا به اصطلاح محلی‌ها پورانا قیلا، دارای یک منطقه قایق‌سواری عجیب است که در میان خرابه‌های قلعه و باغ وحش دهلی به عنوان مرز بین آن دو قرار گرفته است. اینجا مکانی عالی برای استراحت در تمام روزها، به جز دوشنبه، در پس زمینه قلعه تاریخی آن است. طبق تاریخ ساخت این بنای باشکوه توسط شیر شاه سوری آغاز و توسط همایون تکمیل شد.

تور عکاسی از مقبره همایون دهلی در هند (Humayun’s Tomb)

این بنا در ابتدا به عنوان آرامگاه همایون امپراتور مغول در قرن شانزدهم ساخته شد. این منطقه وسیع که امروزه طراحی دقیق ایرانی را به تصویر می‌کشد، مقبره‌های مرمرین تعدادی دیگر از فرمانروایان مغول را در خود جای داده است. همچنین یک موزه کوچک در نزدیکی ورودی قرار دارد که تاریخچه مقبره و سایر اطلاعات مرتبط را به نمایش گذاشته است که اطلاعات شما را در ابتدای بازدید به حدی کافی می‌رساند. در نظر بگیرید که به عنوان یکی از آثار میراث جهانی یونسکو در هند بازدید از اینجا به نسبت جاهای دیگر از اهمیت بالاتری برخوردار است.

معبد چاتارپور دهلی در هند (Chhatarpur temple)

معبد چاتارپور که در دهلی جنوبی قرار دارد، دومین معبد بزرگ در نوع خود در هند است که به الهه کاتایانی (دورگا) اختصاص دارد و در ساخت آن تماما از سنگ مرمر استفاده شده است.

 

معرفی ۸ فرودگاه معروف هند

خیابان پرانته والی گالی (Paranthe Wali Gali) دهلی در هند

این خیابان باریک و معروف در Chandni Chowk که به نوعی فرعی آن است خانه برخی از بهترین پارانتاها یا نان سرخ شده در دهلی است. گفته می‌شود دستور العمل‌های ارائه شده توسط برخی از غرفه‌ها مربوط به چندین نسل قبل است که سینه سینه چرخیده است. در اینجا  کوچه‌ها در اکثر اوقات روز مملو از مشتری است و بوی روغن و غذا فضای اطراف را پر کرده است. صدای مغازه داران که مشترایان را فرا می‌خوانند و مردم غذا به دست حس و حال متفاوتی از بقیه جاهای شهر ارائه می‌دهد. حتی اگر نمی‌خواهید از آن نان‌های سراسر روغنی بخورید هم دیدن این خیابان خیلی جذاب است.

از جانتار مانتار دهلی در هند دیدن کنید (Jantar Mantar)

جانتار مانتار یا همان معماری هزارتو مجموعه‌ای جذاب در قلب دهلی است که حتما باید از آن بازدید کنید. این منطقه شامل یک رصدخانه در هوای آزاد با سیزده ابزار مختلف است که برای مشاهده چرخه‌های نجومی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. برای بازدید از اینجا تنها هزینه بسیار کمی از بازدیدکنندگان و مسافران تور هند گرفته می‌شود.

پارک کودکان دهلی در هند (Children’s Park)

پارک کودکان که در پس زمینه دروازه هند واقع شده، یک زمین بازی بزرگ است که در چمنزارهای وسیع دهلی مرکزی قرار دارد. در اینجا وسایل و فرصت‌های زیادی از بازی و سواری و فعالیت‌های مختلف وجود دارد که می‌تواند پیر و جوان را سرگرم نگه دارد. ورود از صبح تا غروب آزاد و بلامانع است.

 

آشنایی با فضای هند در ماه رمضان

خرید خیابانی ارزان قیمت در بازار ساروجینی ناگار دهلی هند (Sarojini Nagar Market)

کم‌تر کسی هست که در دهلی یا اطراف آن یا حتی در خارج از کشور زندگی کند و در مورد بازار خیابانی معروف ساروجینی ناگار چیزی نشنیده باشد. این بازار حقیقتا یک بهشت واقعی برای خوردن غذاهای هندی و خریدهای ارزان قیمت محسوب می‌شود. خیابان‌ها مملو از دستفروش‌هایی است که کیف، لوازم آرایش، لباس، و اقلام دیگر را به قیمتی بسیار ارزان می‌فروشند بنابراین اگر به دنبال خرید م روز هستید شاید اینجا خیلی مناسب شما نباشد.

 

منبع ۱

منبع ۲

منبع ۳ 

۲۵ مهر ۱۴۰۱

نظرات کاربران