خاص‌ترین مکان‌ها برای لذت از طبیعت دهلی

جاذبه‌های گردشگری هند
خاص‌ترین مکان‌ها برای لذت از طبیعت دهلی

کشور هندوستان یکی از کشورهای بزرگ دنیا است. به دلیل پهناور بودن این سرزمین گردشگران می‌توانند از مکان‌های متعدد و مختلف بسیاری در آن دیدن کنند. از طرفی دیگر هند دارای آب و هوای گرمسیری و تقریبا استوایی است. بنابراین از طبیعت بسیار زیبایی برخوردار است. مسافران تور هند می‌توانند در طول سفر خود به تماشای طبیعت زیبا و مناظر سر سبز آن بپزدازند. پس اگر عاشق طبیعت هستید سفر به کشور هند بهترین گزینه برای شما خواهد بود. به خصوص اینکه اگر تور دهلی را برای این سفر خود انتخاب کنید می‌توانید خاطرات به یادماندنی و بسیار خاصی را برای خود رقم بزنید. ما نیز در این مقاله سعی کرده‌ایم تا به نوبه خود شما عزیزان را با خاص‌ترین مکان‌ها برای لذت از طبیعت دهلی آشنا کنیم.

 

پناهگاه حیات وحش آسولا بهاتی (Asola-Bhatti Wildlife Sanctuary)

پناهگاه حیات وحش آسولا بهاتی در مرز دهلی و هاریانا قرار دارد. بنابراین علاقه‌مندان به بازدید می‌توانند به راحتی از طریق جاده به آن دسترسی داشته باشند. در بازدید از این مکان شما فرصت بازدید از بیش از ۱۹۳ گونه پرنده، ۸۰ گونه پروانه و انواع پستانداران را داشته باشید. علاوه بر آن درختان متنوع و سرسبز بسیاری در آن قرار گرفته‌اند که به محض وارد شدن به آن شما را شیفته خود خواهند کرد. از جمله معروف‌ترین این درخت‌ها می‌توان به Inderjao، Dhok،Kadamba و Jaand اشاره کرد. پس اگر عاشق طبیعت هستید بازدید از این مکان را در سفر به دهلی فراموش نکنید.
زمان مناسب برای بازدید از پناهگاه حیات وحش آسولا بهاتی همه روزه از ۹ صبح الی ۵ بعد از ظهر می‌باشد. همچنین گردشگران باید توجه داشته باشند که برای ورود به این مکان باید هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ روپیه (واحد پول هند) پرداخت کنند.

 

راهنمای خرید در سفر به دهلی

آدرس: Asola Bhatti Wildlife Sanctuary - Shooting Range Road, Asola Wildlife Sanctuary, Tughlakabad

 

باغ حواس پنجگانه (The Garden Of Five Senses)

باغ حواس پنجگانه مکانی نسبتاً مشهور در میان دهلی‌ است که طبیعت بسیار زیبایی دارد. به همین دلیل نمی‌توان نام آن را در لیست بهترین مکان‌ها برای لذت بردن از طبیعت دهلی نگنجاند. این پارک علاوه بر طبیعت زیبا و خوش منظره به عنوان یک مکان فرهنگی مهم نیز در پایتخت هند شناخته می‌شود. زیرا سالانه میزبان رویدادهای فرهنگی مختلف است. این پارک همان طور که از نام آن می‌توان تشخیص داد، برای احیای حواس پنجگانه ساخته شده است. از جمل ویژگی‌های این مکان می‌توان به وجود مناطق موضوعی مختلفی از جمله باغ گیاهان، استخرهای نیلوفر آبی و پارک انرژی خورشیدی در آن اشاره کرد. پس اگر به دنبال یک مکان زیبا از نظر طبیعت هستید این پارک ارزش دیدن را خواهد داشت.
ساعات مجاز برای بازدید از باغ حواس پنجگانه همه روزه از ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر است. البته بهترین زمان برای بازدید از آن در بعد از ظهرهای آفتابی زمستانی می‌باشد. برای ورود به این مکان تهیه بلیط به مبلغ ۳۰ روپیه الزامی است.

آدرس: Garden Of Five Senses - Westend Marg, Saidulajab, Saiyad ul Ajaib, Saket

 

پارک تنوع زیستی اروالی (Aravali Biodiversity Park)

آرام‌ترین مکان در میان شلوغی دهلی، پارک تنوع زیستی اراوالی است. این مکان در منطقه وسیعی به وسعت ۱۵۳ هکتار قرار دارد. نکته جالب در خصوص این مکان این است که اروالی قبلا یک زمین بایر بود. بعدها در نتیجه تلاش‌های دولت برای احیای زمین به شکل کنونی خود تبدیل شد. هم اکنون بیش از ۱۵۰ گونه گیاهی و جانوری را در خود جای داده است و به عنوان یک مکان عالی برای دویدن در صبح زود طرفداران بسیاری در دهلی دارد. امکان ندارد کسی عاشق طبیعت باشد ولی این مکان را در سفر به دهلی نپسندد. اگر کتابی را در سفر به دهلی به همراه دارید آن را بردارید و به مطالعه در دامان طبیعت مشغول شوید.
این مکان در ساعات بین ۶ صبح الی ۶ بعد از ظهر در اختیار علاقه‌مندان به طبیعت خواهد بود. خبر خوب اینکه برای وارد شدن به آن نیازی به پرداخت هزینه نیستید.

آدرس: Aravali Biodiversity Park – Gurugram

 

جنگل جهان پناه سیتی (Jahanpanah City Forest)

جنگل جهان پناه سیتی با مساحت ۴۴۵ هکتار در نزدیکی مناطق GK، Tughlakabad، و Chirag دهلی واقع شده است. این جنگل گیاهان متنوع و زیبای بسیاری را در خود جای داده و مسئولان با دقت بسیار بالایی از آن‌ها نگهداری می‌کنند. اغلب بومیان برای دویدن و پیاده‌روی رفتن به این مکان را ترجیح می‌دهند. علاوه بر درختان سرسبز و تنومند حیواناتی مثل طاووس‌ها و بز کوهی نیز در این مجموعه به چشم می‌خورند. با برنامه‌ریزی یک پیک نیک خوب در این مکان هم می‌توانید هزینه سفر خود را کاهش دهید و هم می‌توانید روزی به یاد ماندنی را برای خود و خانواده رقم بزنید.
ساعات مجاز برای ورود به جنگل جهان پناه سیتی همه روزه از ۵ صبح تا ۷ بعد از ظهر بوده و ورود به آن رایگان است.

 

۷ مرکز آموزش یوگا در دهلی

آدرس: Jahanpanah City Forest - Greater Kailash, Chirag Delhi

 

باغ ملی گل رز (National Rose Garden)

در نزدیکی موزه راه آهن ملی، باغ رز قرار دارد. این مکان به خاطر تنوع زیادی از گل‌های رز به یکی از معروف‌ترین مکان‌های دهلی برای تماشای طبیعت زیبا تبدیل شده است. این پارک که به عنوان نماد دوستی هند و آفریقا افتتاح شد، به اندازه پارک‌های دیگر شناخته شده نیست و از این رو مکانی دنج و آرام محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که باغ ملی رز فقط در ماه فوریه و مارس باز است و در ساعات بین ۱۰ صبح تا ۶ عصر فرصت بازدید از آن را خواهید داشت. ورود به این مکان رایگان بوده و نیازی به تهیه بلیط ورودی نیست.

آدرس: National Rose Garden - Satya Marg, Chanakyapuri

 

پارک زیستی یامونا (Yamuna Biodiversity Park)

پارک زیستی یامونا، در کرانه‌های غربی رودخانه یامونا، قرار داشته و در حال حاضر زیستگاه بیش از ۱۵۰۰ گونه گیاهی و جانوری است. همچنین از اکوسیستم بومی حوضه رودخانه یامونا پشتیبانی می‌کند. این پارک به دو منطقه مخصوص بازدیدکنندگان و حفاظت طبیعی تقسیم شده است. در اینجا می‌توان پرندگان مهاجر مختلفی مانند حواصیل خاکستری و اردک سوت‌زن کوچک را مشاهده کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم هنگام بازدید از این مکان مطمئن شوید که دوربین‌های دوچشمی همراه خود داشته باشید. ساعات مجاز برای بازدید از پارک زیستی یامونا همه روزه از ۱۰ صبح تا ۵ بعد از ظهر است و ورود به آن رایگان می‌باشد.

 

جذابیت‌های سفر به دهلی با کودکان

آدرس: Yamuna Biodiversity Park - Main Jagatpur Road, Wazirabad

 

سانجی وان (Sanjay Van)

یکی از پر درخت‌ترین سرسبزترین مناطق شهر دهلی، سانجی وان است. این مکان در مجاورت پردیس JNU قرار گرفته و بهشتی برای آرامش و استراحت است. طبیعت سانجی وان جذابیت زیادی به کل منطقه داده علاقه‌مندان می‌توانند به دوچرخه‌سواری یا پیاده‌روی در آن پرداخته و از تماشای فضای سبز آن نهایت لدت را ببرند. ورود به سانجی وان کاملا رایگان است.

 

آدرس: Sanjay Van - Qila Rai Pithora, Aruna Asaf Ali Marg, Mehrauli

 

کاملا نهرو ریج (Kamla Nehru Ridge)

کاملا نهرو ریج که به ‌عنوان «پارک بونتا» شناخته می‌شود، پاتوق اغلب جوان‌هایی است که در پردیس شمالی دانشگاه DU تحصیل می‌کنند. همچنین توریست‌ها علاقه‌مند به طبیعت نیز می‌توانند به آنجا رفته و از محیط و فضای آن نهایت لذت را ببرند. عاشقان طبیعت هر آنچه را که از یک جنگل کوچک در وسط شهر دهلی انتظار دارند را می‌توانند در این مکان برآورده کنند. قدم زدن در میان فضای سرسبز، تماشای مناظر شگفت‌انگیز و فضای آرامش‌بخش با صدای پرندگان و تماشای میمون های در حال بازی قطعا فوق العاده خواهد بود. ورود به کاملا نهرو ریج رایگان بوده و برای ورود به آن خرید بلیط نیاز نیست.

آدرس: Kamla Nehru Ridge - Near Chauburja, Vishwavidyalaya Marg, Civil lines

 

نهرو پارک (Nehru Park)

از دیگر مکان‌هایی که طرفداران زیادی را بین عاشقان طبیعت دارد، نهرو پارک است. پارک نهرو که در منطقه دیپلماتیک شیک چاناکیاپوری واقع شده، در سال‌های اخیر شهرت زیادی برای خود به دست آورده است. این مکان گزینه بسیار مناسبی برای پیاده‌روی و خلوت کردن با خود در دل طبیعت است. همچنین اگر دوست دارید به همراه خانواده تجربه یک پیک نیک به یاد ماندنی را در دهلی داشته باشید توصیه می‌کنیم حتما سری به این پارک زیبا بزنید. این منطقه سرسبز مملو از مسیرهای پیاده‌روی مشخص، تجهیزات زمین بازی برای کودکان و چمن‌های تمیز و مرتب است. خبر خوب اینکه ورود به این پارک رایگان بوده و تمامی علاقه‌مندان می‌توانند بدون پرداخت هزینه وارد آن شده و از فضای زیبا و سرسبز ان لذت ببرند.

 

۷ تفریح خانوادگی در سفر به دهلی

آدرس: Nehru Park - Ashoka Hotel In The Chanakyapuri Diplomatic Area

همان طور که متوجه هستید در این مقاله خاص‌ترین مکان‌ها برای لذت بردن از طبیعت دهلی را معرفی کرده و مورد بررسی قرار دادیم. شما نیز اگر قصد سفر با تور دهلی را داشته و علاقه زیادی به طبیعت گردی دارید یک جفت کفش راحت را در چمدان خود قرار دهید و آماده طبیعت‌گردی در سفر خود باشید.

۲۶ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران