معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای استانبول

هر موقع که صحبت از رستوران‌های زنجیره‌ای می‌شود، اولین چیزی که به ذهن می‌رسد مک دونالد است. اما باید بگوییم که استانبول به عنوان یکی از مهم‌ترین کلان شهرهای ترکیه گزینه‌های متنوع‌تری را برای گردشگران عرضه می‌کند. اگر شما قصد سفر با تور استانبول را کرده‌اید و از طرفی علاقه شدیدی به رستوران گردی دارید، مقاله بسیار مناسبی را برای خواندن انتخاب کرده‌اید. چرا که در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا شما همراهان همیشگی را با لیستی از محبوب‌ترین و البته معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای استانبول آشنا کنیم.

 

مک دونالد استانبول (McDonald)

همان طور که گفته شد، مک دونالد از جمله فست فودهای بین‌المللی است که در بین گردشگران از سرتاسر دنیا شهرت داشته و شما می‌توانید شعبه‌هایی از آن را در استانبول پیدا کنید. به خصوص در مناطق توریستی از قبیل میدان تکسیم استانبول پیدا کردن شعبه این رستوران زنجیره‌ای کار چندان دشواری نخواهد بود. مک دونالد استانبول شعبه‌ای از بزرگترین رستوران‌ها زنجیره‌ای جهان است، که در اکثر نقاط این شهر نیز شعبه دارد. رستوران‌های مک دونالد در استانبول روزانه به صدها هزار مشتری سرویس می‌دهند و با ساندویچ‌های خود موفق شده‌اند تا هر کسی را شیفته خود کنند. محصولات مک‌دونالدز عبارتند از: همبرگر، چیزبرگر، مرغ، سیب زمینی سرخ کرده، صبحانه، نوشابه‌ و بسیاری موارد دیگر که گاهی برحسب ذائقه یا فرهنگ محلی افراد منطقه تغییراتی می‌کند. متوسط قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های مک دونالد برای دو نفر تقریبا ۵۰ لیر خواهد بود.

 

بهترین مراکز خرید استانبول در بخش آناتولی

 

کباب خانه هیدکی استانبول (Hideki Kebab House)

مورد بعدی از برترین رستوران‌های زنجیره‌ای استانبول که موفق شده چندین شعبه مختلف در این شهر و حتی دیگر شهرهای توریستی ترکیه افتتاح کند، کباب خانه هیدکی است. این رستوران با سرو کباب‌های لذیذ شهرت داشته و حتی گیاهخواران نیز می‌توانند گزینه‌های خوشمزه‌ای را در این رستوران پیدا کنند. در کنار طعم بسیار لذیذ غذاها آنچه سبب شده تا هیدکی به یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های استانبول تبدیل شود، قیمت مناسب منو غذایی آن است. به طوری که شما تنها با ۲۰ لیر می‌توانید غذایی بسیار خوشمزه در این رستوران میل کنید. از آنجایی که هیدکی چندین شعبه در سراسر شهر دارد، بنابراین شما می‌توانید یکی از نزدیک‌ترین گزینه‌ها را به محل اقامت خود پیدا کنید. ناگفته نماند که رستوران‌های هیدکی محیطی کاملا صمیمی داشته و برای کسانی که انتظار یک رستوران بزرک و مجلل را دارند توصیه نمی‌شود. همچنین اگر کباب با طراوت و باکیفیت می‌خواهید، به جای دیگری بروید زیرا غذای هیدکی منجمد است و در محل درست نمی‌شود.

 

رستوران ماهی ایمروز استانبول (Imroz Fish Restaurant)

یکی دیگر از مکان‌های مناسب برای یک وعده غذایی سریع و البته خوشمزه رستوران ماهی ایمروز است. این رستوران زنجیره‌ای با سرو فیله ماهی تازه، برنج و نان‌های سبزیجات مخصوص خود شهرت پیدا کرده و شعبه‌های مختلفی در سرتاسر شهر دارد. بزرگترین امتیاز رستوران ایمروز تازه بودن مواد اولیه است که با سفارش مشتریان سریعا طبخ می‌شوند. از جمله معروف‌ترین شعبه‌های رستوران ماهی ایمروز در استانبول در آتاکوی قرار دارد. این منطقه در فاصله کمی از مرکز شهر قرار داشته و شما به راحتی به کمک وسایل نقله عمومی استانبول به آنجا دسترسی خواهید داشت. در کنار غذاهای دریایی توصیه می‌کنیم در این رستوران از سفارش سوپ ماهی غافل نشوید که طعم لذیذ به یادماندنی داشته و قیمت آن نیز بسیار مناسب است.

 

برگر کینگ استانبول (Burger King)

کمتر کسی وجود دارد که عاشق همبرگر بوده اما نام رستوران زنجیره‌ای برگر کینگ را نشنیده باشد. در سفر با تور استانبول اگر به دنبال غذایی سریع و البته خوشمزه برای سیر کردن شکم خود هستید هیچ گزینه‌ای بهتر از برگر کینگ برای شما در سفر به استانبول نخواهد بود. برگر کینگ همیشه مکانی قابل اعتماد برای رفتن و لذت بردن از همبرگرهای لذیذ آن است. منو این رستوران با گوشت حلال تهیه شده و به غیر از گوشت ساندویچ‌های مختلف دیگری نیز بر پایه  گزینه‌های گیاهی دارد. چندین شعبه از برگر کینگ در شهر استانبول وجود دارد. از جمله یکی از محبوب‌ترین آن‌ها در آتاکوی قرار دارد که برای کسانی که در بشیکتاش یا کادیکوی اقامت دارند دسترسی راحتی دارد. همچنین این رستوران زنجیره‌ای شعبه دیگری در شیشلی دارد، که محبوبیت این شعبه از تمامی شعبات دیگر برگر کینگ در استانبول در بین گردشگران بیشتر است. بنابراین اگر در حال گشت و گذار در منطقه شیشلی استانبول هستید توصیه می‌کنیم برای سیر کردن شکم خود حتما سری به شعبه برگر کینگ در شیشلی بزنید. خدمات در این شعبه با سرعت بالایی ارائه شده و احتمالاً انتظار کوتاه‌تری برای دریافت غذای خود خواهید داشت.

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

 

 پیتزا هات استانبول (Pizza Hut)

پیتزا هات یک مکان عالی برای خوردن فست فود خوشمزه در استانبول است که گزینه‌های بسیار متنوعی برای انتخاب دارد. از جمله مزایای سفارش غذا از پیتزا هات خدمات تحویل درب منزل است و شما می‌توانید درخواست ارسال غذا به هر نقطه‌ای از شهر استانبول کنید. یکی از بهترین شعبه‌های رستوران زنجیره‌ای پیتزا هات استانبول در منطقه نجاتی بی (Necatibey) قرار دارد. این شعبه دارای یک تراس برای نشستن در فضای باز بوده و برای کسانی که می‌خواهند در کنار آب غذا بخورند بسیار مناسب است. آنها همچنین یک بخش کامل از منوی خود را به گزینه‌های گیاهی اختصاص داده‌اند، که اگر به دنبال چیزی هستید که شامل گوشت نباشد عالی است.

 

رستوران کی اف سی استانبول (KFC Restaurant)

اولین رستوران فست فودی زنجیره‌ای که هنگام صحبت در مورد استانبول به ذهن می‌رسد، کی اف سی است. منو غذایی این رستوران اغلب از مرغ‌های سوخاری تشکیل شده و قیمت بسیار مناسبی برای کسانی که دوست دارند یک وعده غذایی خوشمزه و اما ارزان قیمت بخورند بسیار مناسب است. کی اف سی چندین شعبه در سراسر شهر استانبول دارد. بنابراین شما می‌توانید از بین گزینه‌های متعدد موجود یکی از نزدیک‌ترین آن را به محل اقامت یا محدوده گردشگری خود انتخاب کرده و از کنتاکی‌های خوشمزه آن لذت ببرید. تنها تقطه ضعفی که اغلب رستوران‌های KFC استانبول دارند شلوغ بودن آن‌ها است. به این معنا که احتمال دارد برای دریافت سفارش خود کمی در صف انتظار بمانید.

 

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی استانبول

 

رستوران شیشخانه استانبول (Şişhane Restaurant)

شیشخانه از جمله رستوران‌های زنجیره‌ای ترکی در استانبول بوده و مکانی عالی برای خوردن فست فودهای خوشمزه طبخ شده به سبک ترکی است. این رستوران از ساندویچ‌های سرد و گرم گرفته تا برگر‌ها و پیتزاهای خوشمزه را در منو غذایی خود داشته و شما می‌توانید انواع سالاد و پیش غذاهای دیگری را نیز در کنار غذای خود سفارش دهید. پیتزاهای این رستوران تقریبا بزرگ بوده و با سفارش یک پیتزا دو نفر می‌توانند سیر شوند. رستوران شیشخانه ارزان‌ترین گزینه برای خوردن فست فود در تور استانبول است. به طوری که فقط چند لیر هزینه نیاز خواهید داشت تا غذایی خوشمزه میل کرده و سیر شوید.

 

رستوران این-ان-آت استانبول (In-N-Out Restaurant)

اگر لذت غذا بیش از هر چیزی برای شما اهمیت دارد، In-N-Out  بهترین مکان در استانبول است که رفتن به آن‌ را شدیدا توصیه می‌کنیم. این رستوران زنجیره‌ای با سرو همبرگرهای بسیار شهرت داشته و امروزه یک رستوران زنجیره‌ای شناخته شده در سراسر جهان است. همبرگرهای این رستوران با مقداری سیب زمینی سرخ شده، سس‌های لذیذ و نوشیدنی خنک سرو می‌شوند. نکته مهمی که در مورد این رستوران باید توجه کنید این است که ساندویچ‌های آن به صورت نیم برگر سرو می‌شوند. پس اگر احساس گرسنگی شدید دارید این موضوع را باید به عنوان یک نکته مهم در حین سفارش غذا در نظر بگیرید.

 

۷ رستوران‌ در استانبول با غذاهای مختلف ترکیه

 

شیک شیک استانبول (Shake Shack)

شیک شیک از جمله رستوران‌های زنجیره‌ای متعلق به ایالات متحده است که در چند سال اخیر شعبه‌ای از آن وارد استانبول نیز شده است. این رستوران در آمریکا محبوبیت بسیار بالایی داشته و در مدت کوتاه توانسته در بین مردم ترکیه و همچنین گردشگران نیز شهرت پیدا کند. از جمله شعبه‌های این رستوران را می‌توانید در محله نیشانتاشی استانبول (Nişantaşı) و آکمرکز (Akmerkez) پیدا کنید. همبرگرهای شیک شیک واقعاً خوشمزه هستند و طیف گسترده‌ای از میلک شیک‌ها را سرو می‌کنند که با همبرگر شما هماهنگ خواهند بود. علاوه بر همبرگرهای خوشمزه این رستوران پیتزاهای بسیار پرطرفداری را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد که مطمئنا یکی از خوشمزه‌ترین پیتزاهای زندگی شما خواهد بود. از جمله مزایای این رستوران فراهم بودن سفارش انواع پیتزا به صورت اختصاصی است. به این معنا که مشتریان می‌توانند بسته به سلیقه خود مواد اولیه محتویات این پیتزا را انتخاب کرده و سفارش دهند. در کنار پیتزا و همبرگر گزینه دیگری انواع پاستا نیز در منو این رستوران وجود دارد که با قیمت مناسب برای کسانی که پیتزا یا همبرگر دوست ندارند سرو می‌شود.

 

آربیز استانبول (Arby’s)

آربیز یک رستوران زنجیره‌ای فست فود است که در غذاهای باربیکیو تخصص دارد. شما می‌توانید شعبات این رستوران را در بسیاری از نقاط اطراف استانبول پیدا کنید و از ساندویچ های تهیه شده از گوشت گاو خوشمزه لذت ببرید. همچنین آربی طیف گسترده‌ای از انواع سالاد و پی غذا را مانند سیب زمینی سرخ شده، ذرت روی لپه، سالاد کلم و غیره را سرو می‌کند. از جمله شناخته شده‌ترین شعبه‌های آربی استانبول در بشیکتاش استانبول، باهچه شهیر، محله اوسکودار در استانبول و آرناووتکوی قرار دارند.

 

پوپیس استانبول (Popees)

رستوران‌های فست فود زنجیره‌ای در استانبول که نباید فرصت رفتن به آن را از دست بدهید، پوپیس نام دارد. این رستوران زنجیره‌ای رقیب سرسخت KFC بوده کنتاکی‌های فوق‌العاده خوشمزه‌ای را برای سرو به مشتریان خود تهیه می‌کند. پوپیس در سراسر استانبول شعبه داشته و قیمت وعدهش های غذایی آن بسیار مقرون به صرفه است. شما می‌توانید برای انواع مختلف مرغ، مانند تند یا سبک لوئیزیانا، به همراه سیب زمینی سرخ کرده و نوشیدنی چیزی در حدود ۳۰ الی ۴۰ لیتر پرداخت کنید.

 

رستوران‌های ایرانی در قلب استانبول

 

پیتزا دومینو استانبول (Domino Fast Food)

قطعا یکی از معروف‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای استانبول، پیتزا دومینو خواهد بود. این رستوران گزینه مناسبی برای سیر کردن شکم در وعده‌های ناهار و شام بوده و به سرو فست فود شهرت دارد. ناگفته نماند که دومینو بزرگترین رستوران زنجیره‌ای پیتزا فروشی در دنیا است که تقریبا ۱۰ هزار شعبه در کشورهای متعدد دارد. شما می‌توانید در اغلب فودکرت‌های مراکز خرید استانبول یکی از شعبات پیتزا دومینو را پیدا کرده و از بین تنوع بالای پیتزاهای آن گزینه مورد علاقه خود را سفارش و خریداری کنید.

۲۸ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران