سفر به شهر تاریخی هوئه: تور ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
سفر به شهر تاریخی هوئه: تور ویتنام

شهر هوئه یکی از جذاب‌ترین شهرهای ویتنام است که در ساحل رودخانه پرفیوم واقع شده است. این بخش از ویتنام دارای تاریخ طولانی و درخشان است زیرا در گذشته یکی از پایتخت‌های سلطنتی اصلی کشور بوده است. به این ترتیب، دوست‌داران تاریخ در اینجا چیزهای زیادی برای لذت بردن پیدا خواهند کرد، از معماری باستانی و موزه‌های جذابی بگیرید تا چیزهای متنوع دیگر. بسیاری از توریست‌های تور ویتنام به ویژه به اینجا می‌آیند تا مقبره‌های باستانی امپراتوران سابق را که در سراسر شهر پراکنده شده‌اند، بررسی کنند و بینش شگفت انگیزی از Hue در روزهای قدیم به دست بیاورند.

 

از مقبره امپراتوران باستان دیدن کنید

یکی از جذابیت‌های مهم در Hue مقبره امپراتورهای باستانی است و این دلیل اصلی است که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی به اینجا سفر می‌کنند. هر کسی که به معماری و تاریخ باستانی علاقه دارد باید از مقبره‌هایی که به افتخار امپراتوران معروف Hue ساخته شده است بازدید کند. این مقبره‌ها بیشتر مربوط به قرن‌های ۱۹ و ۲۰ هستند و داستان‌های افسانه‌های بودایی بر روی آن‌ها حکاکی شده است. برخی از مقبره‌های اصلی که نباید از دست داد عبارتند از: مقبره تو دوک، مقبره مین مانگ و مقبره خای دین. همچنین اگر مطمئن نیستید که در سفر به اینجا از کدام مقبره بازدید کنید، می‌توانید یک تور اختصاصی با راهنما داشته باشید.

 

بهترین سواحل جزیره فو کوک در ویتنام

از بتکده Tu Hieu دیدن کنید

بتکده Tu Hieu یکی از معروف‌ترین بتکده‌ها در تمام هوئه است و قدمت آن به سال ۱۸۴۳ می‌رسد. این بتکده همچنین در زمان قلعه باستانی در هوئه خانه خواجه‌ها بوده است و امروزه حدود ۷۰ راهب در اینجا زندگی می‌کنند. هنگام بازدید می‌توانید از دو معبد بلند لذت ببرید و همچنین به عنوان بخشی از مراسم مذهبی راهبان در طول روز به آواز خواندن راهبان گوش دهید.

در کنار پرفیوم قدم بزنید

رودخانه عطر یکی از معروف‌ترین آبراه‌های ویتنام است و هوئه مکان مناسبی برای سفر به آن است. همچنین یک تفرجگاه ساحلی جذاب در امتداد سواحل رودخانه وجود دارد و این مکانی عالی برای پیاده روی خوش منظره در عصرها شناخته می‌شود. اگر می‌خواهید رودخانه را از نزدیک ببینید و یک قایق پارویی کرایه کنید یا یک سفر دریایی شیک برای شام انتخاب کنید، می‌توانید خودتان به آب بروید.

 

بازدید از دیدنی‌ترین موزه‌های ویتنام

از غذاهای محلی امتحان کنید

هوئه به خاطر برخی از بهترین غذاهای ویتنام شهرت زیادی دارد و با در نظر گرفتن آن باید مطمئن شوید که از غذاهای خوشمزه در این سفر را امتحان می‌کنید. از آنجایی که هوئه زمانی یکی از مهم‌ترین شهرهای سلطنتی ویتنام بود، یکی از برگذارکنندگان ممتاز ضیافت‌های امپریالیستی نیز بود. بسیاری از رستوران‌ها در سرتاسر شهر هنوز هم این‌ها را به سبک سنتی سرو می‌کنند و می‌توانید بنشینید و از یک وعده غذایی که در چندین دوره باز می‌شود لذت ببرید. اگر به دنبال یک خوراکی شیرین در شهر هستید، حتما آب نبات محلی را که از دانه کنجد ساخته شده است، امتحان کنید.

معبد پرنسس Huyen Tran را کاوش کنید

معبد پرنسس Huyen Tan از مجموعه بزرگی تشکیل شده است که با دریاچه هایی از گل های نیلوفر آبی پوشیده شده است. صومعه امپراطور تران نهان تانگ نیز در اینجا واقع شده و شما همچنین می‌توانید هنگام بازدید از باغ‌های زیبای آن قدم زنی جذابی را داشته باشید. همچنین موارد برجسته دیگر شامل کتابخانه‌ای است که اسناد مهم مربوط به پادشاهان قبلی و شخصیت‌های تاریخی در دوران سلسله تران را در خود جای داده است.

از ارگ امپراتوری دیدن کنید

ارگ امپراتوری در هوئه مرکز قبلی دولت بوده و از مجموعه وسیعی تشکیل شده است. وقتی در اطراف قدم می‌زنید، می‌توانید خندق‌ها، دروازه‌های کنده کاری شده و غرفه‌های سلطنتی را تحسین کنید و همچنین مجموعه‌ای از موزه های جذاب در محوطه وجود دارد. اگر لباس‌ها، منسوجات و هنر ویتنامی را دوست دارید، مطمئن شوید که از گالری‌های اصلی اینجا غافل نمی‌شوید.

 

آشنایی با بهترین رستوران‌های هوشی مین

از بتکده Thien Mu دین کنید

یکی دیگر از بتکده‌های معروف در هوئه، بتکده Thien Mu است. این معبد مشرف به رودخانه پرفیوم است و به خاطر تصاویر طلایی و نقره‌ای بودا به شدت معروف است. این بتکده در ویتنام آنقدر شناخته شده است که نماد رسمی هوئه نیز می‌باشد و می‌توانید از این نقطه مناظر زیبایی از شهر را تماشا کنید. از دیگر نکات برجسته‌ای که باید در داخل آن مراقب باشید، می‌توان به ناقوس‌های بزرگی اشاره کرد که در سال ۱۷۱۰ ساخته شد و همچنین یک لاک پشت سنگی که متعلق به قرن هفدهم است و دارای یک سنگ مرمر است.

در چشمه‌های آب گرم Alba Thanh Tan غوطه‌ور شوید

اگر می‌خواهید به خارج از هوئه بروید، به چشمه‌های آب گرم Alba Thanh Tan بروید که حدود ۳۰ کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. در اینجا یکی از معروف‌ترین استراحتگاه‌های چشمه‌های آب گرم در ویتنام را خواهید یافت و تعدادی وان در فضای باز در اینجا موجود است. همچنین می‌توانید از اتاق‌های درمانی مشخص شده لذت ببرید، جایی که  ماساژ تسکین دهنده یا سایر درمان‌های آبگرم ارائه می‌شود. همچنین فعالیت‌های عجیب و غریب دیگری مانند های ویر و زیپ لاین در اینجا وجود دارد، یا می‌توانید به آب بازی در پارک آبی بروید.

از تئاتر سلطنتی دیدن کنید

تئاتر سلطنتی در سال ۱۸۲۶ ساخته شد و کنسرواتوار ملی موسیقی سپس بر روی این پایه‌ها ساخته شد. شما می‌توانید برای تماشای اجرای رقص و موسیقی سنتی ویتنامی به اینجا بیایید، یا می‌توانید برای بازدید از گالری‌های بزرگ از آن بازدید کنید. این نمایشگاه‌ها از ماسک‌های سنتی و همچنین آلات موسیقی محلی ویتنامی تشکیل شده است. اجراها طبق یک برنامه چرخشی برگزار می‌شوند و معمولا حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشند.

 

هزینه سفر به ویتنام چقدر است؟

دور شهر دوچرخه سواری کنید

هوئه به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ویتنام برای دوچرخه سواری هم شهرت دارد. در اینجا ترافیک بسیار کم‌تری نسبت به سایر نقاط کشور خواهید داشت و همچنین می‌توانید در کناره‌های سرسبز رودخانه Huong دوچرخه سواری کنید و از تمام جاذبه‌های کلیدی که هوئه به آن‌ها مشهور است بازدید کنید. می‌توانید فقط یک دوچرخه کرایه کنید و به تنهایی به گردش بروید، یا همچنین می‌توانید به یک تور دوچرخه‌سواری اختصاصی همراه با یک راهنما بپیوندید که شما را در اطراف هوئه یا به حومه می‌برد.

به پارک ملی باخ ما سفر کنید

پارک ملی باخ ما در ارتفاع ۱۴۵۰ متری از سطح دریا واقع شده است و زیباترین مناظر را در تمام هوئه در بر می‌گیرد. در بازدید از اینجا، آبشارهای سر به فلک کشیده و همچنین مسیرهای پیاده روی زیبا را خواهید دید و چندین ویلا فرانسوی در حال فروپاشی وجود دارد که باید در طول مسیر تماشا کنید. این پارک بخشی از محدوده وسیع‌تر آنامیت است و به خاطر مناظر سرسبزش شناخته شده است. همچنین می‌توانید سفری را در اینجا با توقف در دهکده Cau Hai ترکیب کنید. به علاوه گزینه‌ای برای اقامت شبانه در اینجا در محل کمپ وجود دارد که می‌توانید روز خود را با شنا در استخرهای شفاف و تماشای گیاهان و جانوران بگذرانید.

به Elephant Springs سفر کنید

چشمه فیل که بین هوئه و همسایه Da Nang واقع شده است، بهترین نقطه برای هر کسی است که می‌خواهد از چشمه‌های معروف این منطقه بدون ازدحام بازدید کند. چشمه‌های فیل به مراتب کم‌تر از چشمه‌های دیگر اطراف هوئه مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد. این جاذبه به لطف تخته سنگ‌های فیل شکلی که آب‌ها را احاطه کرده‌اند به این نام در آمده‌اند. همچنین یک سنگ فیل حکاکی شده وجود دارد که آب از خرطوم آن بیرون می‌ریزد. آب استخرهای اینجا خنک هستند، اما اگر می‌خواهید در وسط جنگل استراحت کنید، مکانی عالی برای آمدن است.

 

آشنایی با مقبره هوشی مین، ویتنام

در ساحل Thuan An حمام آفتاب بگیرید

در حدود ۱۴ کیلومتری خارج از هوئه، ساحل Thuan An قرار دارد، بنابراین اگر به دریا و آفتاب علاقه دارید، این مکان برای شما مناسب است. ساحل Thuan An بخشی از منطقه Phu Van District از یک نوار طولانی از شن و ماسه پوری تشکیل شده و بسیاری از مردم محلی ادعا می‌کنند که این یکی از زیباترین سواحل ویتنام است. فعالیت‌های اینجا شامل شنا و آفتاب گرفتن است و فصل اصلی اینجا از ماه مه تا سپتامبر ادامه می‌یابد که درجه حرارت در هوئه افزایش می‌یابد.

از موزه باستانی سلطنتی دیدن کنید

اگر به آثار باستانی علاقه دارید، به موزه عتیقه‌های سلطنتی بروید، جایی که طیف گسترده‌ای از آثار مختلف مربوط به سلسله نگوین از سال ۱۸۰۲ تا ۱۹۴۵ را خواهید دید. همانطور که در گالری‌های مختلف قدم می‌زنید، می‌توانید از تماشای مبلمان سنتی و منسوجات، جواهرات و سایر عتیقه‌هایی که قبلا متعلق به خانواده سلطنتی بودند لذت ببرید. هفت منطقه مختلف در داخل موزه وجود دارد و باید مطمئن شوید که تیرهای پرآذینی که با مجسمه‌های اژدها حک شده‌اند را بررسی کنید.

 

بهترین مکان‌ها برای خرید در هانوی

از فروشگاه Healing the Wounded Heart دیدن کنید

فروشگاه Healing the Wounded Heart از فروشگاه‌های جذاب در هوئه است که اگر می‌خواهید هدیه یا سوغاتی بگیرید و در عین حال به جامعه محلی کمک کنید، می‌توانید روی لوازمی که ارائه می‌دهد حساب کنید. این فروشگاه طیف وسیعی از صنایع دستی را عرضه می‌کند که توسط صنعتگران ناتوان جسمی در هوئه ساخته شده است و بسیاری از آن‌ها از مواد بازیافتی مانند قوطی نوشابه استفاده می‌کنند. تمام سود هر اقلامی که خریداری می‌ کنید به جامعه محلی بازگردانده می‌شود و برای تامین هزینه جراحی قلب کودکان فقیر محلی استفاده می‌شود بنابراین خرید از اینجا نه تنها از لحاظ هنری و فرهنگی بلکه به لحاظ انسان دوستی هم حایز اهمین و قدردانی است!

۰۲ شهریور ۱۴۰۱

نظرات کاربران