۱۰ شهر توریستی و مهم ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
۱۰ شهر توریستی و مهم ویتنام

سال‌هاست که ویرانه‌های جنگی از ظاهر ویتنام پاک شده و حالا با کشوری زیبا و سرسبز که دارای جزایر و مناطق ساحلی شگفت‌انگیز‌ی‌ست مواجهیم که به مرور به یکی از محبوب‌ترین کشورهای توریستی آسیا بدل شده است. چندین شهر توریستی جذاب وجود دارند که در تور ویتنام می‌توانید، انتخاب نمایید. از میان آن‌ها ما ۱۰ مورد را به عنوان توریستی‌ترین شهرهای این کشور به شما معرفی خواهیم کرد.

 

فو کوک

در جنوبی‌ترین نقطه از هانوی و در خلیج تایلند، به زیباترین و توریستی‌ترین جزیره در ویتنام خواهید رسید که خیلی‌ها به خاطر سواحل فوق‌العاده زیبا و چشم نوازش به آن‌جا سفر می‌کنند. سواحلی سفید رنگ که آبی کریستالی را پیش روی خود دیده و جنگلی گرم‌سیری نیز آن‌ها را احاطه کرده‌اند. بدون هیچ شکی فو کوک در ویتنام (Phu Quoc) جزو زیباترین شهرهای توریستی ویتنام به حساب آمده و آن قدر وسعت دارد که هتل‌ها و ریزورت‌های متنوعی را در خود میزبانی می‌کند.

در کنار زیبایی‌های طبیعی، گردشگرانی که به فو کوک می‌روند، امکان انجام انواع تفریحات آبی را داشته، می‌توانند قایق‌های کایاک اجاره کنند و دور جزیره پارو بزنند یا این که با قایق‌های تندرو به گشت‌های دریایی بروند. همچنین زیبایی‌های زیر آب این جزیره نیز برای غواصی و اسنورکلینگ عالی است. اگر هم به صورت خانوادگی به فو کوک می‌روید، می‌توانید ساعتی را در تم پارک بسیار خوب VinWonders سر کنید.

عکس: lonelyplanet.com

 

هانوی

اگر دوست دارید در یکی از زیباترین شهرهای ویتنام اقامت داشته باشید و آن تجربه واقعی بودن در یک شهر ویتنامی را داشته باشید، هانوی (Hanoi) پایتخت این کشور، بهترین شهر توریستی ویتنام‌ برایتان خواهد بود. هانوی را مخصوصا به آن‌هایی که اولین سفر خود به ویتنام را تجربه می‌کنند، پیشنهاد می‌کنیم. شهری ارزان، زیبا، دارای جاذبه‌های تاریخی متعدد که در نزدیکی خلیج هالونگ واقع شده و خیلی‌ها که قصد دارند از آن‌جا دیدن کنند، مدتی را در هانوی می‌مانند.

هانوی به خیلی چیزها معروف است. از غذاهای خیابانی بسیار خوشمزه گرفته تا بازدید از موزه‌ها و گالری‌های هنری و البته معابد زیبای قدیمی که هر کدام به نوعی، جاذبه‌های این شهر محسوب می‌شوند. از طرفی، هر گوشه از هانوی یک قاب زیبا برای عکاسی‌ست و بعد از سفر به آن‌جا، تا مدت‌ها عکس برای انتشار روی شبکه‌های اجتماعی خواهید داشت.

 

۱۱ مقصد مناسب برای خانواده‌ها در ویتنام

عکس: nationalgeographic.com

 

خلیج هالونگ

خلیج هالونگ (Halong Bay) یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در کل ویتنام به حساب می‌آید که اگر چه در اصل شهر توریستی ویتنام محسوب نمی‌شود، اما یکی از مهم‌ترین مقاصد توریستی در این کشور است. این مکان که بسیاری آن را زیباترین خلیج جهان می‌دانند، جزو جاهایی است که در تورهای ترکیبی ویتنام از آن‌جا بازدید خواهید کرد و برای دیدنش، حتما باید سوار کشتی‌های کروز شوید.

این منطقه ۱۹۶۹ خشکی بزرگ و کوچک در خودش دارد و مساحتش به چیزی نزدیک به ۱۵۵۳ کیلومتر مربع می‌رسد. در طول سفر به خلیج هالونگ، امکان بازدید از نقاط مختلف، صخره‌های آهکی و حتی قایق سواری در دل غارها را نیز خواهید داشت. این را هم در نظر بیگرید که چند خلیج این‌چنینی با وسعت کم‌تر نیز در ویتنام وجود دارد و آن‌هایی که حوصله شلوغی‌های این مکان را ندارند، به سراغ آن مسیرها می‌روند.

عکس: thehappyjetlagger.com

 

هوشی مین

هوشی مین یکی از بزرگ‌ترین شهرهای ویتنام و به نوعی مدرن‌ترین شهر این کشور به حساب می‌آید که در همسایگی کشور کامبوج قرار داشته و در کنار جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی، مراکز خرید مدرن و بازارهای متعددی را نیز در خود دارد و به تفریحات شبانه و کلاب‌های بزرگش نیز معروف است و همین آن را به انتخابی عالی در میان گزینه‌های مختلف در لیست مهم‌ترین شهر توریستی ویتنام بدل کرده است.

از جاذبه‌های مهم شهر هوش مین می‌توان به موزه بازمانده‌های جنگ اشاره کرد که در آن، تاریخ جنگ ویران کننده ویتنام به تصویر کشیده شده است. همچنین از زمان حضور کشورهای اروپایی در این شهر، ساختمان‌های تاریخی زیادی باقی مانده که سبک و سیاق اروپایی دارند و جزو جاذبه‌های شهری هوش مین به حساب می‌آیند. اگر دوست داشته باشید، می‌توانید در همان نزدیکی هوشی مین، برای شنا و آبتنی به تای نین (Tay Ninh) رفته یا برای یک تجربه فراموش نشدنی، به سراغ منطقه مقدس  کای دای (Cao Dai) بروید.

 

آشنایی با ۱۵ فستیوال مهم در ویتنام

عکس: tripsavvy.com

 

هوی آن

هوی آن (Hoi An) در گذشته یکی از بنادر مهم در این منطقه از آسیا به حساب می‌آمد که کشتی‌هایی از ژاپن، اسپانیا و آمریکای شمالی در آن‌جا پهلو می‌گرفتند. اما الان، یکی از پربازدیدترین شهر توریستی ویتنام است که گردشگرانی از سراسر جهان را میزبانی می‌کند.

هوی آن مملو از جاذبه‌های تاریخی است و البته خط ساحلی بزرگ آن، فرصت آفتاب گرفتن، انجام تفریحات آبی و گشت‌های دریایی را برای گردشگران ممکن می‌کند. اما فارغ از این‌ها، در هوی آن شما می‌توانید به سراغ غذاهای خوشمزه ویتنامی رفته و حتی در کلاس‌های چند ساعته آشپزی ویتنامی شرکت کنید و پخت آن‌ها را یاد بگیرید. اگر هم علاقه به مکان‌های خلوت‌تر داشته و وقت کافی داشتید، در شمال این شهر به دهکده بو هونگ (Bho Hoong) بروید که از نقاط زیبای این منطقه است و مردمی بسیار مهمان‌نواز دارد.

عکس: bucketlistly.blog

 

هوئه

هوئه (Hue) زمانی پایتخت سلسله نگوین به حساب می‌آمد که بخش زیادی از مرزهای کنونی ویتنام، لائوس و کامبوج را زیر سلطه داشت. هوئه همچنین از جمله شهرهایی‌ست که آمریکایی‌ها در جنگ، بارها آن‌جا را بمباران کردند. اما از زیر خاکسترهای جنگ، این شهر با زیبایی‌هایش دوباره اوج گرفته و در کنار میزبانی از خانه‌ها و قصرهای سلطنتی تاریخی، با معابد زیبای خود، یکی از جذاب‌ترین شهر توریستی ویتنام به حساب می‌آید.

حتی کمی که از شهر دور شوید به مقبره بزرگ‌ترین فرمانروای ویتنام می‌رسید و می‌توانید به دیدن رودخانه "عطر" نیز بروید. بهترین چیز در سفر به هوئه این است که یک موتور سبک اجاره کنید تا بتوانید، راحت در شهر رفت و آمد کرده و به دیدن نقاط جذاب اطراف شهر نیز بروید. این موتورها با قیمت بسیار پایینی در همه‌ی شهرهای ویتنام اجاره داده می‌شوند.

 

برترین مراکز خرید هانوی در ویتنام

عکس: gettyimages.com

 

ها گیانگ

اگر دوست دارید به مناطق کوهستانی بروید، از مزارع پلکانی دیدن کنید و در تپه‌های معروف ساپا (Sapa) گردش کنید، در تور ویتنام باید ها گیانگ (Ha Giang) را به عنوان مقصد توریستی خود انتخاب نمایید. در گذشته کوله گرد‌ها و آن‌هایی که به دنبال کوه پیمایی بودند به ها گیانگ می‌رفتند اما حالا با توجه به شناخته شدن این منطقه توریست‌های به آن‌جا می‌روند.

در میان چند شهر توریستی ویتنام، ها گیانگ کاملا متفاوت جلوه می‌کند. شهری با تپه‌های سرسبز، دهکده‌های قدیمی، ریزورت‌های خاص و زیبا و مهمان‌خانه‌هایی به سبک قدیمی و خیلی چیزهای دیگری که شما را عاشق خود خواهد کرد. در سفر به ها گیانگ هم بهتر است یک موتور سبک کرایه کنید تا بتوانید به نقاط مختلف اطراف شهر بروید. در واقع یکی از جذابیت‌های سفر به این منطقه، بازدید از نقاط دور از شهر به حساب می‌آید.

عکس: gettyimages.com

 

د انانگ

دا نانگ (Da Nang) در ساحل شرقی ویتنام و درست بین هانوی و هوشی مین قرار گرفته است. این منطقه را خیلی‌ها به سواحل زیبایش می‌شناسند که از امکانات تفریحی عالی نیز برخوردار بوده و روزهایی شاد و فراموش نشدنی را برایتان رقم خواهد زد. این شهر همچنین دارای چندین موزه جذاب نیز هست و از نظر تفریحات شبانه نیز، چندین کلاب با استانداردهای جهانی دارد که در روزهای شلوغ سال، هر شب میزبان پارتی‌های بزرگ مملو از جمعبت خواهند بود.

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های دا نانگ در کنار سواحل این شهر، کوهستان مرمر است که در آن‌جا غارهای زیبایی قرار گرفته‌اند. همچنین پارک ملی باچ ما نیز در همان جا واقع شده که از دیدنی‌ترین نقاط طبیعی در این کشور محسوب می‌شود. همچنین چندین دهکده تاریخی همچون دهکده ۷۰۰ ساله فونگ نام نیز در نزدیکی دا نانگ قرار گرفته که بازدید از آن‌جاها، بعدی متفاوت به سفر شما می‌بخشد.

 

تفریحات خانوادگی با کودکان در ویتنام

عکس: gettyimages.com

 

نا ترانگ

نا ترانگ (Nha Trang) نیز از شهرهای ساحلی زیباست که البته در جنوب شرقی ویتنام قرار گرفته و دارای چندین ریزورت ساحلی معروف است و البته از بزرگ‌ترین پارتی‌های شبانه در این کشور میزبانی می‌کند. بسیاری نا ترانگ را مقصدی لوکس در میان چند شهر توریستی ویتنام می‌شناسند و این به خاطر واقع شدن چندین ریزورت لاکچری و گران قیمت است اما با این حال، این شهر هنوز هم به خاطر هزینه‌های بسیار پایین خورد و خوراک و تفریح، مکانی مقرون به صرفه برای سفرهای خارجی به حساب می‌آید.

نا ترانگ دارای سواحل بسیار زیبایی‌ست که امکانات متعدد برای انجام تفریحات آبی را در اختیارتان می‌گذارند و همچنین دارای پارک‌های تفریحی، مناطق طبیعی زیبا و بسیاری جاذبه‌های دیگر است. وجود طبیعت جنگلی و تپه‌های سرسبز در اطراف آن‌جا نیز به نا ترانگ، جذابیتی مضاعف داده است.

عکس: gettyimages.com

 

پارک ملی فونگ نا-که بانگ

پارک ملی فونگ نا-که بانگ (Phong Nha-Ke Bang National Park)  نیز در واقع شهر توریستی ویتنام محسوب نمی‌شود بلکه یک پارک ملی بسیار بزرگ است که مهم‌ترین جاذبه‌ی طبیعی این کشور در آن‌جا واقع شده است. غار هانگ سون دونگ (Hang Son Doong)   در این پارک ملی قرار دارد که بزرگ‌ترین غار از نظر وسعت در دنیاست و توان کل شهر نیویورک را در آن جای داد!

البته بازدید از این محل بسیار گران تمام می‌شود، چون تنها راه بازدید از آن‌جا، شرکت در تورهای مخصوص است که با هزینه‌ی بسیار زیادی برپا شده و امکان بازدید از این محل استثنایی را به شما می‌دهند.

 

بازدید از مشهورترین مکان‌های ویتنام

عکس: gettyimages.com

 

منبع

 

۰۹ تیر ۱۴۰۱ (به‌روز رسانی شده در: 02 دی 1402)

نظرات کاربران