معرفی بناهای تاریخی و میراث باستانی ویتنام

جاذبه‌های گردشگری ویتنام
معرفی بناهای تاریخی و میراث باستانی ویتنام

تعداد گردشگرانی که تور ویتنام را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، رو به افزایش است. بیشتر مسافران به خاطر تصاویر رویایی و زیبایی خارق‌العاده این کشور به آن جذب می‌شوند؛ از مناطق سر سبز کاشت برنج در شمال تا دلتای پرجمعیت و جذاب مکونگ در جنوب ویتنام.با این حال، ویتنام تنها کشوری با طبیعت جذاب نیست، بلکه کشوری با سابقه تاریخی و سنت‌های باستانی است. با بازدید از این جاذبه‌های تاریخی هم معابد و آرامگاه‌های قدیمی را خواهید دید و هم به مهمان‌سرای خانه دیوانگان و شهر ممنوعه بنفش سری بزنید. در ادامه با هفت مکان تاریخی‌ ویتنام آشنا می‌شویم:

 

۱- Temple of Literature

معبد ادبیات، یک بنای اعجاب‌انگیز است که در شهر هانوی ویتنام ساخته شده است. این بنا که در قرن ۱۱ میلادی ساخته شده است، به کنفوسیوس نسبت داده می‌شود.شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید نخستین دانشگاه ویتنام در همین معبد بنا شده است و هم‌چنین بسیاری از محققان و دستاوردهای علمی ویتنام در همین بنا شکل گرفته‌اند. در این معبد مجسمه‌های فراوانی از کنفوسیوس و شاگردان آن ساخته شده است.

 

۶ نقطه‌ی رمانتیک هانوی ویتنام برای سفری عاشقانه

 

 

Temple of Literature

 

 

۲- معبد My Son و سفر در زمان

مای سان یک معبد باستانی هندی است که قدمت آن به حدود ۱۶۰۰ سال پیش می‌رسد. این معبد، در زیر سایه کوهستان‌های بلند و در میان دره‌ای سبز قرار گرفته است. در اطراف این معبد، معابد کوچک و بزرگ دیگری هم ساخته شده‌اند که اکنون به شکل خرابه درآمده‌اند.

محلی‌ها معتقدند که بازدید از این معبد برای گردشگران تجربه سفر در زمان و بازگشت به گذشته را به ارمغان می‌آورد. هرچند که هنوز هم امکانات گردشگری و اقامتی مناسبی در این منطقه وجود ندارد، گردشگران بسیاری از این معبد هندی بازدید می‌کنند.

 

 

My Son

 

 

۳- بتخانه تین مو، نماد امپراتوری ویتنام

بت خانه هفت طبقه تین مو، بلندترین بتکده ویتنام است که نمای شگفت‌انگیزی از رودخانه پرفیوم را به شما نشان می‌دهد. این بت خانه، نماد پایتخت امپراتوری سابق ویتنام است که در سال ۱۶۰۱ میلادی و در دوره حکوما لرد نگوین ساخته شده است. البته این معبد در ابتدا یک بنای ساده بود اما با گذشت زمان توسعه پیدا کرد و به بنای پیچیده امروزی تبدیل شد.

 

۹ تجربه شگفت‌انگیز و متفاوت که در ویتنام نباید از دست بدهید

 

 

بتخانه تین مو

 

 

۴- آرامگاه Khai Dinh Tomb ، تلفیق معماری ویتنام و اروپا

آرامگاه خای دین، یک مکان تاریخی در ویتنام است که با معماری تلفیقی‌اش، نمادهایی از طراحی ویتنامی و اروپایی را به تصویر کشیده است. این آرامگاه، در سال ۱۹۲۰ به عنوان آرامگاهی برای امپراتور ویتنام ساخته شد و با نمادهای رنگی فراوانی در نمای داخلی و بیرونی آرامگاه تزئین شده است.

 

 

آرامگاه Khai Dinh Tomb

 

 

با ورود به این آرامگاه، حیاطی پیش روی خود می‌بینید که شما را به ساختمان اصلی آرامگاه هدایت می‌کند و در قسمت انتهایی این آرامگاه هم، مجسمه‌ای برنزی قرار دارد که با نقاشی‌های رنگی خاصی محصور شده است.

 

 

۵- شهر ممنوعه بنفش در Imperial Citadel

این دژ سلطنتی، حدودا ۱۵۰ سال پیش از جنگ دوم جهانی ساخته شده است تا از پایتخت سلسله نگوین در ویتنام آن زمان حفاظت کند. در مرکز این شهر، دیوارهای امن و محکمی ساخته شده است که فضای آن سوی دیوارها به نام شهر ممنوعه بنفش شناخته می‌شود.این قلعه بزرگ سلطنتی، در طول جنگ ویتنام هم یک مکان استراتژیک محسوب می‌شد چراکه در نزدیکی منطقه‌ای بود که ویتنام شمالی و جنوبی از یکدیگر جدا می‌شدند.

 

۱۰ مکان جادویی و رویایی در ویتنام برای کمپ زدن و پناه بردن به دل طبیعت

 

 

Imperial Citadel

 

 

۶- کلیسای جامع Saigon Notre Dame Cathedral

شاید شنیدن نام کلیسای نوتردام، تصویری از کلیسای نوتردام در پاریس پیشِ چشم‌تان می‌آورد اما این کلیسا که نام کامل آن کلیسای جامع نوتردام سایگون است، در فاصله سال‌های ۱۸۶۳ و ۱۸۸۰ بنا شده است.این کلیسا در مرکز شهر تاریخی هوشی‌مین قرار دارد و مشهورترین نماد این شهر است. دیواره‌های این کلیسا از آجر ساخته شده است و تاثیرپذیری معماری آن از معماری اروپا بسیار واضح و روشن است. نمای داخلی این کلیسا از پانل‌های شیشه‌ای رنگارنگ و کاشی‌های حک شده است. هم‌چنین مجسمه مریم را در این کلیسا خواهید دید. این کلیسا دو برج ناقوسی بلند دارد که تقریبا از سراسر شهر دیده می‌شوند.

 

 

Saigon Notre Dame Cathedral

 

 

۷- کاروانسرای Hang Nga's Guesthouse

کاروانسرا یا همان مهمان‌سرای هانگ نگا، یک بنای غیرمعمول است که از دوره جولان هنرمندان سورئال به جای مانده است. طراح این بنا، یک معمار محلی به نام دنگ ویت نگا است. سبک طراحی این بنا آنقدر عجیب است که به «خانه دیوانگان» معروف شده است. با این حال از نام عجیب این مهمان‌سرا که بگذریم، اقامت در این ساختمان عجیب کوهستانی، یکی از فعالیت‌های مورد علاقه گردشگرانی است که با تور ویتنام به این کشور سفر کرده‌اند.

 

جذاب‌ترین مکان‌ها در ویتنام برای ماجراجویی در دل طبیعت

 

 

Hang Ngas Guesthouse

 

 

در این مهمان‌خانه، اتاق‌های مجسمه‌کاری شده‌ای وجود دارد که به وسیله پل‌های باریک به محلی شبیه به گلخانه وصل می‌شوند. پله‌ها و مبل‌های این بنا هم شبیه به مجسمه‌های طبیعی است. جالب‌تر آنکه پنجره‌های این ساختمان، شبیه به تارهای عنکبوت است.

۱۳ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران